Anile kirjoitti:Keidenköhän takia se talous nyt on kuralla?
Jaa-a... esimerkiksi Suomessa jos ei jaettaisi laisinkaan esimerkiksi työkkäristä rahaa ulos, muuten kuin työtä vastaan, niin voisi auttaa taloutta kummasti. Esimerkiksi teiden paikkaustöitä tuntuisi riittävän eikä se vaadi kummoistakaan koulutusta. Myös vuosiloma voitaisiin hyvin pienentää neljännekseen. En ole pitänyt kuin kerran kaikki lomani (en siis edes silloin kun olin vieraalla töissä) ja sehän se vasta ihme makaamista oli, mitähän hyötyä siitä oli kenellekään, kun töihin paluukin vitutti monin verroin sen laiskottelun jälkeen.
Arbeit macht frei.
Anile kirjoitti:Kun suuryritykset globaalissa taloudessa kahmivat suuria voittoja ympäristön ja ihmisoikeuksien kustannuksella, niin MotiiviOn on niin onnellinen kun hänellekin varisee muutama murunen.
Jep. Ei se raha onnelliseksi tee, mutta on kivempi itkeä moottoripyörän selässä kuin polkupyörän.
Anile kirjoitti:Eräät oikeistolaiset elättelevät sellaista romanttista sankaritarinaa, jossa ahkera ja muita fiksumpi henkilö nousee köyhyydestä kovalla työllä kaikki vaikeudet voittaen. Kaunista.
Jotkut oikeistolaiset elävät tätä sankaritarinaa. Vaikeuksia on toki vielä edessä, mutta kuka laiska paska haluaisi päästä helpolla ja tuntea häpeää kurjasta elämästänsä.
Oikeutus elää ylpeänä täytyy ansaita.
Anile kirjoitti:Ilmeisesti teidän mielestänne maailman miljardit (!!) ihmiset joilla ei edes ole puhdasta juomavettä ja joilla ei ole koskaan mahdollisuutta kouluttautua ovat vain tyhmiä ja laiskoja ja siksi ansainneet köyhyytensä.
Osittain joo. Oli muuten hyvä juttu Zimbabwesta eilen ilmestyneessä HS-kuukausiliitteessä. Ainakin siellä ovat ansainneet köyhyytensä, vai kuinka selität talouden ja elinolosuhteiden romahtamisen sen jälkeen kuin valkoisten suurtilallisten maat jaettiin tummaihoiselle, tyhmyys ja laiskuus ei varmaan liittynyt asiaan?
Anile kirjoitti:Oikeistolaisilla on kummallisen kaksinainen tapa ajatella: arvostetaan ahkeruutta ja kovaa työtä ja halveksitaan sosiaalipummeja mutta jostain syytä ahkeria eivät ole koskaan ne jotka työskentelevät ankeissa tehtaissa 10 tuntia päivässä kurjalla palkalla vaan ahkeria ovat ne jotka vanhempien yhteiskunnallisen aseman takia ovat saaneet koulutuksen ja varallisuutta.
Täh? Taidat puhua rantaruottalaisista. Oikeistolaisella ei ole välttämättä varallisuutta, omakin tuntipalkkani on alle oman alani TES:sin, eli saan vähemmän tunnilta kuin perusduunari alallani.
Siksi teen enemmän töitä kuukaudessa, mitä laiskojen sosialistien kirjoittaman lain mukaan duunarilla saa teettää.
2004 vuonna metalliduunarin keskimääräiset vuosiansiot olivat suuremmat, kuin 2/3 Suomen kaikista pienyrittäjistä, jotka myös ovat suurelta osin oikeistoa. (lähde talostaito lehti 05)
Anile kirjoitti:Tai no, ei siinä olekaan mitään ristiriitaista koska näiden tehdastyöläistenhän on pakko olla ahkeria. Jos heidän ei tarvitsisi, niin silloinhan he varmasti vain loisisivat rikkauden siivellä eivätkä tekisi päivääkään töitä. Eli hyvä vaan, että sosiaalipummityöläisloiset pidetään työn touhussa.
Heh heh... sosialisti se ei koskaan tajua, että työnteko voi olla oikeasti kivaa ja siitä voi oikeasti nauttia. Kai se johtuu peruslaiskuudesta.
Anile kirjoitti:jonka mielestä oli aina parempi käydä töissä kuin olla työttömänä. Sitten häneltä tiukattiin, että mikä sitten on se palkka jolla ihmisten olisi pakko ottaa työtä vastaan.
No muijapa ei sitten kehdannut sanoa siihen mitään. Se vain harmittaa, ettei kukaan kysynyt tältä Boxbergiltä, että pitäisikö myös Hakaniemeläiset kashmirvillaan kääriytyneet kotirouvat pakottaa työhön.
Mä voin vastata. Pitäisi pakottaa töihin kotirouvat, kuten myös 12-vuotiasta vanhemmat lapset ja pienin summa millä töitä pitäisi tehdä on nolla euroa. Esimerkiksi yleishyödyllisiä töitä pitäisi jokaisen aikuisen ja terveen Suomalaisen tehdä vaikkapa 2h viikossa.
Ja koska tulette varmaan takertumaan. Itse olen tehnyt ansiotyötä 12-vuotiaasta, sainpa koulusta vapaatakin sen vuoksi. Teen joka kuukausi yli 200 tuntia ansiotyötä ja sen lisäksi teen töitä vielä vapaaehtoisestikin, ilman palkkaa. Lomat olen viimeksi pitänyt 03-vuonna.
Ja irvileuat sanoo, että "hankkisit elämän, etkä tekis hulluna töitä", joille mä vastaan, "hankkisit työn, joka olis sun elämäs, ni ei tarvitsis kitistä".