Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
alfanaaras
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alfanaaras »

Luin kaikki kolme ketjua läpi, ennen vastaustani, jotkut viestit jätin suosiolla väliin :roll:

Ihmiset voivat suuttua ihan käsittämättömistä syistä, kaikki ei onneksi ole murhaan taipuvaisia.

Mun työkaveri suuttui minulle asiasta, joka koski enemmänkin häntä ja toista ihmistä. Hän oli omassa pienessä päässään miettinyt, et minun täytyy hoitaa asia hänen puolestaan. Kun näin ei ollut tapahtunut, josta ei oltu edes sovittu, hän suuttui minulle niin paljon ettei puhunut mulle sanaakaan vuoteen. Se hankaloitti joitain työasioita. Tämän jälkeen hänellä on ollut monen muun kanssa riitaa käsittämättömistä asioista.

Kaksi tuntemaani naapurusta maalla olivat tulleet hyvin toimeen yli 10-vuoden ajan, kunnes toinen naapuriperheestä alkoi käyttäytyä omituisesti. He haukkuivat naapureitaan päin naama, hihittelivät aidan takana, näyttivät keskisormea ja lopulta uhkailivat suullisesti. He myös väittivät näiden naapureiden kyttäävän heitä, vaikka asia oli päinvastoin. Kiusatut naapurit kertoivat tapahtumista ystävilleen ja sukulaisilleen, mutta ei vielä poliisille. Vasta kun he alkoivat saada kirjallisia uhkauksia ja loukkauksia, he ottivat yhteyttä poliisiin. Poliisi puhutteli naapuria ja uhakailut loppuivat, mutta välillä tulee vielä kiusaamista. Perheen mies ei ottanut uhkailuja niin vakavasti, kuin nainen. Siksikö lahtikaan ei ottanut yhteyttä poliisiin, koska ei ottanut niin tosissaan tai olisi halunnut konkreettisia todisteita? Tai ei ymmärtänyt miksi häntä uhkaillaan?

Sitten tämä lasin rikkoontumine, niin ettei naapurit reagoinnut. Olen kaksi kertaa yöllä kuullut lasin hajoavan. Kuuden vanhana baarin ikkunan. Oltiin tultu juuri reissusta kotiin ja menin käymään parvekkeella ennen nukkumaan menoa. Näin oudon kulkijan baarin edessä, pian lasi helähti (ei ollut edes kova ääni), huusin äidille, että baariin meni varas. Äiti tarkasti tilanteen ja soitti poliisit. Poliisit löysi baarista nälkäisen kulkijan ja äitini sai kiitokset poliisilta ja baarinpitäjältä sekä pienen kiitos lahjan. Minä mökötin, kun mua ei poliisi kiitellyt (mököttää edelleen :evil: ) Joku kymmenen vuotta sitten kesällä mulla oli parvekkeen ovi auki, oli kuuma. Kuulin vaimean räsähdyksen ulkoa, mutten osannut paikallistaa sitä. Rohkeana naisena laitoin tossut jalkaan, känny mukaan ja ulos. Kuulin toisen räsähdyksen. Nyt tiesin sen tulevan kaupan takaa, eiku soitto poliisille ja hiipimään kauppaa kohti. Poliisi kehotti minua tarkistamaan, josko vartija ois ehtinyt paikalle, eli tuhma poliisi käski mun lähestyä rikollista!! Olisin kyl muutenkin varovasti lähestynyt.. Päästessäni kaupan eteen totesin vartijan jo ehtineen paikalle. Ei kyl kummassakaan tapauksessa kukaan muu reagoinnut, enkä itse olisi kuullut, jollei ovi olisi ollut auki.

Lavastus teoriaan en usko lainkaan. Emännän olisi kuudessa minuutissa pitänyt lavastaa veriset kengän jäljet, rikkoa ikkuna ulkopuolelta ja laittaa tuoli eteen rauhoitella yhdeksän vuotiasta lasta, ripotella vierasta verta.. Kaikki tämä ilmarinnan kanssa, niin ja hätäpuhelu vielä :wink:

Jep joku siellä kirjoitti tästä kengänjäljestä jo hyvin, että tuskin ensiapua antamaan tulleet miehet lähtisi kulkemaan rikotusta ikkunasta ulos. Eiköhän poliisitkin ole niin monella rikospaikalla käyneet, että osaavat olla kävelemättä suoraan verilammikkoon.
Mietin tässä, että onkohan kaikilta ensiapujoukoilta dna rekisterissä, siksi että heidän vahingossa ruumiin päälle tippunut hius voidaan sulkea pois? Olisi ainakin fiksu käytäntö.

Itse en usko tuohon mustasukkaisuus draamaan, vaan tässä on mielestäni jostain häiriintyneestä, mutta ei tyhmästä tekijästä kyse. Kuten kertomuksistani huomaa, ihmiset voivat suuttua asioista, joita toinen ei voi käsittää eikä välttämättä edes huomaa.
ohrana
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ohrana »

En ole lukenut läpi kaikkia kolmea ketjua asiasta,joten kysäisen, että
onko aikaisemin tullut ilmi, että JL:llä oli bisneksiä myös Virossa ja että hänen vaimonsa on virolainen (toisen käden tietoa minulle). Huhun mukaan vaimo on muuttanut tapahtuman jälkeen takaisin Viroon. Tästä voi spekuloida, että jospa jäljet ja motiivi johtavat myös Suomenlahden eteläpuolellle.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

ohrana kirjoitti:En ole lukenut läpi kaikkia kolmea ketjua asiasta,joten kysäisen, että
onko aikaisemin tullut ilmi, että JL:llä oli bisneksiä myös Virossa ja että hänen vaimonsa on virolainen (toisen käden tietoa minulle). Huhun mukaan vaimo on muuttanut tapahtuman jälkeen takaisin Viroon. Tästä voi spekuloida, että jospa jäljet ja motiivi johtavat myös Suomenlahden eteläpuolellle.
Kyllä, tiedossa on, että Lahdella oli bisneksiä myös Viroon.
Tiedetään myös, että Lahden vaimo EI ollut virolainen eikä näin ollen todennäköisesti ole myöskään muuttanut Viroon.
ohrana
Nikke Knatterton

Lahti oli toista kertaa naimisissa ja paikkakuntalaisten mukaan tämä
jälkimmäinen vaimo olisi virolainen.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Tätä virolaisuutta on spekuloitu jo paljon täällä ja tiettävästi asia on faktoin kumottu (en nyt heti muista lähdettä).

Virolaisuus saa monessa aikaan käsityksen, että kaikki maasta tulleet ovat tavalla tai toisella kytköksissä rikollisuuteen. Tästä ei suinkaan ole kyse. Uhrin puolison nimihän on tiedossa kaikilla, luullakseni väestörekisteristä saa nopeastikin selville uuden asuinpaikan, mutta mitä sillä on merkitystä??!!

Toki tuo mahdollinen kytkös etelänaapuriin on pohdinnan arvoinen.
Olisin kiinnostunut kuulemaan muitakin huhuja paikkakuntalaisilta. Niitä vain ei ilmaannu mistään. Eikö Satakunnassa juoruta??
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Kun tuota Lahden henkilöhistoriaa selaa vuosia taaksepäini tiettyihin yhdistystoimintoihin voi nähdä erään valokuvassa esiintyvän rotevan miehen, jolla silmät etäällä toisistaan.
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Ailar.
Nimimerkki Premiata (ennenkin mainittu tällä palstalla) julistaa suomi24:llä:Halloweeniä Ulvilan murhaajalle Kirottu talo kertoo että etunimesi ensimmäinen kirjain on M.
No voi hitsin hitsi. Minun kandidaattini etunimi ei ala ämmällä.

Ihraponnari:
Kun tuota Lahden henkilöhistoriaa selaa vuosia taaksepäini tiettyihin yhdistystoimintoihin voi nähdä erään valokuvassa esiintyvän rotevan miehen, jolla silmät etäällä toisistaan.
No,milläs kirjaimella tämän nimi alkaa?
minnali
Jack Taylor

ajatuksia

Viesti Kirjoittaja minnali »

Ihraponnari kirjoitti:Kun tuota Lahden henkilöhistoriaa selaa vuosia taaksepäini tiettyihin yhdistystoimintoihin voi nähdä erään valokuvassa esiintyvän rotevan miehen, jolla silmät etäällä toisistaan.
Monesti on myös tuo vääränlainen käsitys että henkilö olisi roteva. Näin ei ole pikemminkin "ei niin harteikas". Siis hieman vatsakas ja pitkä. Ei isokokoinen muulla tavoin.[/quote]
ohrana
Nikke Knatterton

[quote="Matula"]Tätä virolaisuutta on spekuloitu jo paljon täällä ja tiettävästi asia on faktoin kumottu (en nyt heti muista lähdettä).

Tietoni perustuvat nimen omaan paikkakuntalaisilta saatuihin tietoihin.
Virolaisuus muistaakseni vahvistettiin aikoinaan paikallislehdessä.
Sinänsä kansallisuudella tai syntyperällä ei pitäisi olla merkitystä tapahtuneelle.

Paikkakunnalla spekuloidaan syyllisestä. Milloin hän on läheinen poliisijohdolle, jonka vuoksi tutkimukset tökkii, milloin taas tiedetään varmasti entisen naapurikunnan alueella asuvaksi henkilöksi jne. Kaikki perustuu toisen käden, kuultuun, tietoon. Lisäksi useinmiten asian tietävä kuulemma pelkää, eikä tämän vuoksi uskalla mennä viranomaisten puheille.

Taitaa olla yleinen ilmiö vastaavissa tapauksissa.
Itse surmatavastasta olen kuullut , että siihen liittyy rituaalinomaisia piirteitä, jotka tukevat käsitystä kostosta.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Ihraponnari kirjoitti:Kun tuota Lahden henkilöhistoriaa selaa vuosia taaksepäini tiettyihin yhdistystoimintoihin voi nähdä erään valokuvassa esiintyvän rotevan miehen, jolla silmät etäällä toisistaan.
Ainoa yhdistystoimintakuva jonka löysin tähän hätään oli tämä:
http://www.y-lehti.fi/lehtiartikkelit_k ... 310360.jpg
enkä kyllä näe yhtään henkilöä jolla olisi silmät etäällä toisistaan. Mutta kyse oli varmaan jostain ihan muusta kuvasta? :wink:

ohrana kirjoitti: Virolaisuus muistaakseni vahvistettiin aikoinaan paikallislehdessä.
Juha Joutsenlahti vahvisti jokin aika sitten paikallisessa lehdessä, että vaimo ei ole virolainen. Taidat muistaa asian väärin.
ohrana kirjoitti: Itse surmatavastasta olen kuullut , että siihen liittyy rituaalinomaisia piirteitä, jotka tukevat käsitystä kostosta.
Kostosta mitä todennäköisimmin.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Paikkakunnalla puhutut huhut voivat mielestäni olla varteenotettavia johtolankoja. Joku varmasti tietää jotakin tästä tapahtumasta tekijän lisäksi. Kun uhkailuja oli uhrille tullut kuukausia, voisi olettaa motiivin löytyvän maaliskuun ja syyskuun väliltä. Mitä Lahti teki tänä aikana?? Oliko työpaikalla tähän aikaan erityisiä "saneerauksia". Missä Julius-yhtiö toimi tuona aikana??

Jos oletetaan, että punainen Volvo todella liittyy tapahtumaan, niin miten pitkään 6000 rekisteriotteen ja näiden haltijan tarkistaminen kestää yhdeltä tutkijalta??
Ihraponnari
Frank Drebin

Anile: Nimi alkaa kirjaimella L.
Anile
Martin Beck

Muutes, on sellaisia tietokoneohjelmia jotka tunnistavat ihmisen kuvasta kasvonpiirteiden perusteella. Muistaakseni lentokentällä otettiin tälläinen systeemi käyttöön nopeuttamaan passin tarkastuksia.

No, voisiko kaikkien suomalaisten 30-50 vuotiaiden miesten ajokorttien kuvat ajaa läpi tästä ohjelmasta ja etsiä ne joiden silmät ovat epätavallisen kaukana toisistaan?
Mielestäni poliisien kannattaisi jo kokeilla vähän epätavanomaisempiakin metodeja tähän tapaukseen.

Kuinka paljon Suomessa voi olla tuntomerkkeihin sopivia miehiä jotka voisivat saada Volvon 440 tai 340 käyttöönsä?

Muutes, ihan kevennyksenä, tässä yksi "silmät etäällä toisistaan ja pyöreä nenä" -tyyppinen mies kohdassa 4:12 :
http://areena.yle.fi/toista?id=1640694

Kuinka paljon näitä voi olla?
Ja miksei Volvostakaan kuulu mitään?
Viimeksi muokannut Anile, Su Marras 09, 2008 10:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anile
Martin Beck

^Ihraponnari,ihan väärä kirjain.
Pitäisikö hankkia spiritismilauta ja kysyä siltä?
Ihraponnari
Frank Drebin

Anile kirjoitti:^Ihraponnari,ihan väärä kirjain.
Pitäisikö hankkia spiritismilauta ja kysyä siltä?
Niin, onko sinulla joku parempi epäily tekijästä ????
Lukittu