Sivu 420/422

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 6:49 am
Kirjoittaja LexVeritas

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 2:25 pm
Kirjoittaja Bird
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 3:38 pm
Bird kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:24 pm
❤️
*
Hei, todella kiinnostavaa minimalismia

Lukaisin Nicola Bryan'in kirjoittaman briiffauksen Brian Fennell'in (SYML) taustasta.
- "The American musician reclaiming his lost Welsh roots"
https://share.google/VIoHMWOSWOV5zzY8z

Huomasin myös, että sävellykseen on tehty lisäksi 'virallinen' musiikkivideo, joka sekin on – yllätys, yllätys – kiinnostavaa minimalismia.
*

*
On, tällä on muitakin hyviä kappaleita. Esim. nämä: (laitanpa nyt itsekin viralliset videot)





Enpä tiennytkään tuota Fennellin adoptio-asiaa. Hyvä näemmä, että on saanut jotain tietoa taustastaan. Musiikkinsakin kannalta.

Arvostan nykyaikana yhä enemmän tällaisia artisteja, jotka pysyy uskollisena omalle tyylilleen eikä lähde mukaan kaupallisiin paineisiin. Liiaksi ainakaan.

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 2:40 pm
Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika
m1ckey kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 2:29 am
Schimanski kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:16 am
Tossa on upea riffi..
Nolottaa kun en ole itse keksinyt mitään noin yksinkertaista ja hienoa...

*
Riffi... okei, ei huanoo... mut sanoisin (näin kieli poskessa tietysti), että riffi kuin riffi, kun sen pääsee vetämään kun näpeissä on Gretsch G6 "Chet Atkins", niin munakkaaltahan se kuulostaa. 8)

Ja hyvinpä noi Bäkkäreiden Epiphonetkin vaikuttaa rouhivan, kummatkin. :o
.

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 4:27 pm
Kirjoittaja Bird

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 4:55 pm
Kirjoittaja Bird
LexVeritas kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:49 am
Tyylikästä.
Jos tää kakka-kulli -teemainen tutkimusmatkasi jatkuu vielä pitkään, niin muista sentään vaihtaa ne alushousut välillä. :)

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 7:58 pm
Kirjoittaja Bird





Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:14 pm
Kirjoittaja Schimanski





Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:25 pm
Kirjoittaja Barbie


Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:19 pm
Kirjoittaja manearia
https://www.youtube.com/watch?v=WTmk5yG ... rt_radio=1

420 sivua selattavaa... monesko kerta oli?

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:50 pm
Kirjoittaja Schimanski





Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:06 pm
Kirjoittaja Bird
Schimanski kirjoitti: To Kesä 25, 2026 10:50 pm



Hyviä biisejä oot taas linkittänyt. Aiemminkin siis jo.

Näin pikaisesti vapaasti assosioiden tuli tää mieleen, vaikkei varmaan samaan luokkaan menekään;


Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:12 pm
Kirjoittaja Bird
Barbie kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:25 pm
Tää oli itse asiassa yllättävän hyvä: siis ei mun tyyliä, mutta toisaalta tykkään niin laidasta laitaan musiikista, että eiköhän tämäkin sinne solahtanut. :)

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:15 pm
Kirjoittaja Barbie
Bird kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:12 pm
Barbie kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:25 pm
Tää oli itse asiassa yllättävän hyvä: siis ei mun tyyliä, mutta toisaalta tykkään niin laidasta laitaan musiikista, että eiköhän tämäkin sinne solahtanut. :)
Kommentit huvitti kun joku kirjoitti FSB:n oikeasti soittavan tuota autossaan kun ovat liikkeellä. :lol: Tuskin totta, mutta aina haluaisi uskoa.

Huom. Pitäisi laittaa disclaimer tähän että saattaa olla värväysmusiikkia, omalla vastuulla.

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:24 pm
Kirjoittaja Bird
Barbie kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:15 pm
Bird kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:12 pm
Barbie kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:25 pm
Tää oli itse asiassa yllättävän hyvä: siis ei mun tyyliä, mutta toisaalta tykkään niin laidasta laitaan musiikista, että eiköhän tämäkin sinne solahtanut. :)
Kommentit huvitti kun joku kirjoitti FSB:n oikeasti soittavan tuota autossaan kun ovat liikkeellä. :lol: Tuskin totta, mutta aina haluaisi uskoa.
Hauska mielikuva — toisaalta jos itse olisin osa FSB:tä, niin varmaan itsekin kuuntelisin. :mrgreen:

Mä aina unohdan katsoa kommentteja, vaikka mua niistä suht usein muistutetaankin. 😅

Mutta nyt kurkkasin: osaatko sä venäjää?

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:43 pm
Kirjoittaja Barbie
Bird kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:24 pm
Barbie kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:15 pm
Bird kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:12 pm

Tää oli itse asiassa yllättävän hyvä: siis ei mun tyyliä, mutta toisaalta tykkään niin laidasta laitaan musiikista, että eiköhän tämäkin sinne solahtanut. :)
Kommentit huvitti kun joku kirjoitti FSB:n oikeasti soittavan tuota autossaan kun ovat liikkeellä. :lol: Tuskin totta, mutta aina haluaisi uskoa.
Hauska mielikuva — toisaalta jos itse olisin osa FSB:tä, niin varmaan itsekin kuuntelisin. :mrgreen:

Mä aina unohdan katsoa kommentteja, vaikka mua niistä suht usein muistutetaankin. 😅

Mutta nyt kurkkasin: osaatko sä venäjää?
Kommentit saa käännettyä selaimen käännösvalikosta yhdellä klikkauksella 8)