Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Amandalooni
Olivia Benson

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Tirehtoori o kova kyselee muilt, mut ihme, et hiljenty taas ku hält kyseltiin.
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Joo Tirehtoori tuntuu nyt hiiltyvän erityisen herkästi.
Aika usein tulee tänne "sotkemaan" jos yritetään spekuloida asioita.
Tässä asiassa en oikeen ymmärrä hänen näkemyksiään..
Kai hän sitten jotain tietää mitä me ei???
Mutta tosiaan vois sitten laittaa sitä faktaa pöytään myös eikä vaan arvostella muita.
Anti-Bini Laden
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Tirehtoori kirjoitti: Su Huhti 09, 2023 10:08 pm
Zorro7 kirjoitti: Su Huhti 09, 2023 10:07 pm No en ole edes väittänyt että olisin perillä.
Spekulointi on sallittua vaikka ei tietäisi mistään asiaan liittyvästä sen enempää
Kiitos. Tämä juuri. Ei mitää faktaa mistään. Vähä liikaa piirrettyjä kattottuna alla ja liian kova miälikuvitus. 👍
Sori neitokainen, tälläisissä tapauksissa missä kirjoittaja yrittää johtaa harhaan itseään varsinkin ja muita, esittämällä itse kysymyksiä niin etköhän se ole sinä kuka kaivaa lähdetiedot eikä kukaan muu.
Sun kannattaa perehtyä ihan ensin itse asioihin, eikä jankata jtn piirretyistä ja leffojen katsomisesta.
Opettele ensin, vaikka kirjoittamaan selkeää Suomea ja lopeta tollanen turha ”looppaaminen” jostain sun leffoista ja piirretyistä.
Oliks sulla jtn faktoja asian suhteen?
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Eukko
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Eukko »

Tirehtoori kirjoitti: To Maalis 16, 2023 11:02 pm No eipä tänne huvita mitään jakaa.

Kun lukoo näitä juttuja mitä viime aikoona tänne on kirjootettu niin tuloo tunne että lukis alakouluikäästen tarinoota.
On täällä kaikennäköösiä "asiantuntijoota" liikkeellä vaikka mistään ei mitään tiätääsikään.

(Tuo ylläoleva lainaus Tirehtoorin tekstistä on maaliskuulta 2023 ei siis vastaus ylläoleviin)

Ja sinä Tirehtoori asian tuntevana ja asianuntijana ehkä asianomaisena, tietysti ja tottakai, TIEDÄT muita paremmin ja paljon olet tänne jakanutkin. Kun puhe kääntyi taas tiettyyn moodiin, hermostuneena aloit vähättelemään ja nostattamaan omaa agendaasi, ehkä jopa useammalla nimimerkillä unohtaen muuttaa lauserakenteita tai murretta. Valitettavasti eivät omat kapeat kirjoituskesi ole johtaneet mihinkään. Harmillista, ettet tuo mitään omia rakentavia ajatuksiasi keskusteluun, taso nousisi, eikö? Kommentoin antamaasi palautetta muista kirjoittelijoista, koska tärkeintä on saada kadonnut ylös joesta, löytää metsästä jne. sen sijaan, että vähätellään muiden aktiivisuutta ja osallistumista. Huomaa hyvä ihminen jo, että Härsilän pakkomielteinen puolustelu aiheuttaa jo hekottelua muissa kirjoittajissa. Aivan kuin laittaisi kolikon automaattiin ja kirjoittaisi Härsilästä jotain, niin doing doing, ilmestyt paikalle taas puolustamaan. Motiivisi askarruttaa yhä enemmän
Siinä näkijä missä tekijä
Upponalle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Zorro7 kirjoitti: Ma Huhti 10, 2023 7:29 pm Joo Tirehtoori tuntuu nyt hiiltyvän erityisen herkästi.
Aika usein tulee tänne "sotkemaan" jos yritetään spekuloida asioita.
Tässä asiassa en oikeen ymmärrä hänen näkemyksiään..
Kai hän sitten jotain tietää mitä me ei???
Mutta tosiaan vois sitten laittaa sitä faktaa pöytään myös eikä vaan arvostella muita.
En pääse yli en ympäri, että Tirehtoori liittyy jotenkin Härsilään...kirjoittaakin samaa "kolloa" murretta, mitä tuo Härski puhuu.
T:n kommentit on sisäpiiriläisen tuntuisia ja yrittää suitsia keskustelua täällä tietyllä linjalla. :roll:
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Kukaan teistä ei vastannu mun kysymyksiin. Se vaan toristaa ettei teillä oo asiasta mitään faktaa. Pelkkää miälikuvituksen tuatosta vaikka ei siinä mitään väärää ookkaan. Mua häirittöö teirän tavassa keksiä syyllisiä iliman mitään oikiaa faktaa asiasta.

No toki taitaa kuulua asiaan nämä leikkimiäliset teoriat.

Eikä tarvitte enään vastata kysymyksiini. Toristin jo asian.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Anti-Bini Laden
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Tirehtoori kirjoitti: Ma Huhti 10, 2023 7:55 pm Kukaan teistä ei vastannu mun kysymyksiin. Se vaan toristaa ettei teillä oo asiasta mitään faktaa. Pelkkää miälikuvituksen tuatosta vaikka ei siinä mitään väärää ookkaan. Mua häirittöö teirän tavassa keksiä syyllisiä iliman mitään oikiaa faktaa asiasta.

No toki taitaa kuulua asiaan nämä leikkimiäliset teoriat.

Eikä tarvitte enään vastata kysymyksiini. Toristin jo asian.
Onneksi olkoon.
Sait hetken huomiosi palstalla.
Kunnon äidin nussia.
Härsilä akka ollut lumpiot lattiassa ja muna suussa.
Siitä olen täysin varma.
Toivotaan et sä et ole se muna suussa töitä tekevä nuorempi tyttö?
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
barracuda
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja barracuda »

Amandalooni kirjoitti: La Huhti 08, 2023 11:17 pm
Täyttä asiaa!
Tirehtoorin juttuihin, ni joko on Härsilän kaveri, sukulainen tai wannabee poliisi.
RK ny kumminki o laittanu pyynnön, et toivovat porukkaa sinne etsimään Rasmusta. Et ei vissiin ihan kauheesti oo oman kylän porukat kumminka auttanu?
Samaa olen ounastellut, ellei jopa ole tähti itse...
barracuda
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja barracuda »

Tätiliini kirjoitti: Su Huhti 09, 2023 10:49 pm Tälläkin hetkellä on satoja nuoria hatkassa/kadoksissa.
Jos ei epäillä rikosta, (kuten ei tässäkään) ,ei laajoja etsintöjä järjestetä.
Vai mistä kuvittelette että poliisilla olisi irroittaa tuhansia poliiseja heitä etsimään hakuammunntana.
Tällä hetkellä Suomessa ei ehditä tutkia kuin lähinnä vakavat rikokset, ja mm raiskauksissa viive saattaa olla vuosikausia.
"Miksi poliisi ei tee mitään."
Viitsitkö laittaa vielä tiedoille lähteen niin voin itsekin käydä tutustumassa lukuihin?
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

Ei helvetti Anti-Bini 😂😂😂

No niin ja joo, pitääkö tässä nyt sitten vaan seurata tuota virkavallan ja paikallisten liki hyperaktiivista tutkintaa ja etsintää ja kysellä täällä ainoastaan joko ne jäät pian lähtee sillä "kroppa löytyy keväällä joesta" koska "katoamiseen ei liity rikosta ja ravintolan tapahtumat ei liity mitenkään katoamiseen" sitä paitsi "poliisi on vaan nätisti niputtanut."

Kylläpäs me tosiaan ollaan täällä hassuja juttuja spekuloitu, Härsilällehän pitäisi ehdottomasti järjestää vuoden poliisi-titteli ja Lapuahovin henkilökunnan voisi vähintäänkin kukittaa myös, vuoden lapsiystävällisin juottola.
Insomnia
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Insomnia »

Täytyy nyt sanoa täältä taustalta, että ymmärrän jostain syystä hyvinkin ”tirehtöörin” pointtia itsekkin puoliksi tuolta paikkakunnalta olevana. Että kun itse tietää miten kylillä asiat on ja sitten ”muu maa” hyökkää oletuksineen & toisen- tai kolmannen käden luuloineen (hatusta vedettynä) miten joku luulee asioiden olevan, niin ärsyttäähän se.

Itse kun kertoo suoraan miten asia on, niin joku mutu-hemmo pyrkii päälle oletuksineen ym. kiertävine spekuineen muka ”jauhottaen” eniten tietävän, niin mitäpä siinä enää tietää sanoa? Ei se ole eniten oikeassa jolla on pisin, tai nokkelin kirjoitus :idea:

Itse olen siinä käsityksessä, että paikkakunnalla on tehty hyvinkin paljon tapauksen selvittämiseksi, mutta ongelma olisi se, että mahdollinen etsintä alue on todella laaja. Joki mukaan lukien. Muu on vain ”elokuvamaista” mielikuvitusta miten tähän liittyisi kaikenmaailman alamaailmaa ym. salaista kyräilyä.
Katalo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Katalo »

Insomnian kanssa niin samaa mieltä. Tirehtoorin tapa esittää asioita on toki (varmaan tarkoituksella) provosoiva ja kärjistävä, mutta hän on sentään yksi ainoista täällä, joilta tulee asiaan jotain oikeaa paikallista näkemystä.ja ymmärrän itse myös lapualaisilla siteillä sen ärsytyksen kaiken maailman ihmeellisistä spekulaatioista täällä.
Zorro7
Jane Marple

Eniten tässä mietityttää että Rasmus ehkä ikänsä Lapualla asuneena? Ja yhtäkkiä olisi vain kävellyt jokeen ja hukkunut sinne.
Pitääkö hänen läheiset tuollaista vaihtoehtoa mitenkään mahdollisena edes?? Ehkä joku pusikkoon tai vajaan (tai muuhun rakennukseen) sammuminen (tai yliannostukseen kuoleminen)voisi olla edes jotenkin uskottavampi vaihtoehto.

Mutta sitten palataan taas niihin videoihin. Aika erikoinen sattuma on kyllä kadota sellaisten tapahtumien jälkeen että pidän jopa outona jos ei mieti mitään muita vaihtoehtoja kun jokeen kävelyn.
Editoitu.
Xbb15
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Xbb15 »

Zorro7 kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 11:07 am Eniten tässä mietityttää että Rasmus ehkä ikänsä Lapualla asuneena? Ja yhtäkkiä olisi vain kävellyt jokeen ja hukkunut sinne.
Pitääkö hänen läheiset tuollaista vaihtoehtoa mitenkään mahdollisena edes?? Ehkä joku pusikkoon tai vajaan (tai muuhun rakennukseen) sammuminen (tai yliannostukseen kuoleminen)voisi olla edes jotenkin uskottavampi vaihtoehto.

Mutta sitten palataan taas niihin videoihin. Aika erikoinen sattuma on kyllä kadota sellaisten tapahtumien jälkeen että pidän jopa outona jos ei mieti mitään muita vaihtoehtoja kun jokeen kävelyn.
Editoitu.
Kaikkein läheisimmät eivät ehkä näe parhaiten miettiikö joku itsemurhaa, tai sen mahdollisuutta ei haluta uskoa.
En tunne Rasmusta henkilökohtaisesti, joten lehtijuttujen ja somen varassa mennään. Jos jälkimmäisen tietoihin on mitään uskomista, niin ei hänellä kovin hyvin mennyt ennen tuota katastrofaalista viimeistä iltaakaan.
Ihan normaalissa mielentilassa ei ajauduta kahnaukseen itseään kaksi kertaa isomman poliisin kanssa?

Hentorakenteisen kokemattoman nuoren sammuminen on jopa todennäköistä, varsinkin jos hänellä on ollut pullo jemmassa pensaassa. Tosin tähän ei viittaa se, että hän on enemmän tai vähemmän hyväkuntoisena käynyt uudestaan portsarin jutuilla. Tietysti pullo on voinut olla jemmassa jossain kauempana, eikä ravintolan edustan pensaissa.

Kukaan ei tiedä kuinka paljon on tutkimattomia tai huonosti tutkittuja rakennuksia. Tuskin tarvitsee mennä kovinkaan kauas, niin on ajateltu ettei hän tänne asti ole kävellyt.
Jos ei ole halunnut mennä kotiin, eikä kaverit ole olleet kotona tuohon aikaan, niin minne hän olisi mennyt? Känni-idea voi olla hyvinkin kummallinen.

Jos häntä ei löydy koskaan, niin rikoksen todennäköisyys kasvaa melkoisesti.
Zorro7
Jane Marple

Sitten on tätä tällaista huhua. Nähty Seinäjoella ja vielä useassa eri kohdassa kai poliisillekin vihjeen laittanut?? ( Nämä kuitenkin kai olleet vääriä havaintoja mutta kuitenkin tuoreita viestejä missä vihjataan Seinäjoesta)

Jos Seinäjoelle olisi sitten taas päätynyt ja yöaikaan niin autokyyti olisi vaihtoehto, kenen kyydillä? Joku jättänyt vihjeitä antamatta jos viimeinen havainto poliisin mukaan Hovilta.
Joesta varmasti kannattaa etsiä myös, mutta maastoetsintöjä suuntasin itse sinne Seinäjoelle jos ei Lapualta ala löytymään..
Liitteet
Screenshot_20230411-114203~2.png
Screenshot_20230411-114203~2.png (98.21 KiB) Katsottu 2215 kertaa
Vastaa Viestiin