Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Okei... ootte tekin kyllä outoja. :wink:

Tarkistan säännöllisesti että mukana on puhelin, avaimet, lompakko, taittoveitsi, valaisin, sytkäri ja savukkeet. Jos joku näistä puuttuu, vaikka olisin sen tarkoituksella jättänyt pois, sydän hyppää kurkkuun ja olen aina sen jälkeen aivan varma, että kohta tulee tilanne jossa niitä tarvitsisin. En tiedä teenkö sitten sen tilanteen alitajuisesti, mutta todellakin, aina tarvitsisin jotakin näistä jos ne jäävät kämpille. Ja siis tarkistan niiden paikoillaan olon aina kun mahdollista. Rasittavaa.

Tämä taas on vanha, ei enää voimassa oleva outous, mutta koska olen saanut kuulla tästä niin paljon, laitetaan tämäkin. Aselain muutos ja samoihin aikoihin vaihtunut tyttöystävä paransivat minut seuraavasta. Ennen siis nukuin ysimillinen viereisen tyynyn alla tai yöpöydän laatikossa. Tiesin ihan tasan tarkkaan, ettei sille ole pienintäkään tarvetta, mutta nukuin yöni paljon paremmin niin.

Nukun alasti tai nukun huonosti. Inhoan yöpaitaa ja kalsarit ahistaa.

Lasini on puoliksi tyhjä, ei puoliksi täysi. Ja kun lasini saavuttaa tämän puoli tyhjyyden, se täytyy täyttää. Ja kiehun sisäisestä raivosta, jos joku toinen juo lasini tämän puolivälin rajan alapuolelle ja jättää sen sitten täyttämättä.

Pidän koiria hyvinä ja oikeamielisinä. Ihmisiä pahoina ja kieroina. Siis oletusarvoisesti koiralla on aina syynsä kaikille teoilleen. Ihminen sen sijaan saattaa toimia vain, koska on paha tai ilkeä ja kaikki tuntemattomat ihmiset ovat pahoja tai kieroja, kunnes toisin todistetaan.

Luotan vaistooni. Jos en tiedä mitä tehdä, kuuntelen "mitä maha sanoo" ja toimin sen mukaan. Tästä on ollut suurta apua, mutta valitettavasti mahani on myös erehtyväinen. En myöskään voi kysyä mahaltani neuvoa, vaan se auttaa vain, kun olen täysin kujalla muuten. Jos päässä on jokin ajatus asiasta, maha on hiljaa eikä suostu auttamaan. Kaipa sitten maha on pakanan enkeli.

Asiat täytyy suunnitella. Ei tasan tarkkaan, koska suunnitelma pettää aina, mutta tietynlainen etukäteen tilanteen hahmottaminen on pakko tehdä kaikkeen, vessasta käynnistä alkaen...!

Kahvin jälkeen on pakko saada sikari, mieluiten kahvin kanssa samaan aikaan. Jos tiedän että siihen ei ole mahdollisuutta, en juo kahviakaan. (siis suunnittelen etukäteen myös tämän)

Liikkuessani yleisellä paikalla, etsin suojapaikkoja. Lisäksi poistumistiet on hyvä olla tiedossa. Varsinkin kauppakeskukset, elokuvateatterit jne. ovat paikkoja, joissa ei voi rentoutua, ennenkuin nämä ovat selvillä. Siinä sitten rentoutuessa voi vaikka katsella, onko jauhesammuttimien tarkastukset tehty ajallaan.

Jos karkkeja on erilaisia, ne on yritettävä syödä tasaisesti siten, että kaikkia on lopuksi yksi jäljellä. Nämä sitten todellakin syödään pahimmasta alkaen. Kuten myös muutkin asiat.

Tykkään asioista raakana sisältä, pinnasta valmistettuina. Ruuat eivät saa olla tasaista pullamössöä. Kananliha muodostaa tähän poikkeuksen, sen soisin olevan kypsä kuten myös perunan. Riisi, makaroni, leipä, pipari, pihvi, pulla, kasvikset jne. mikään ei saa olla läpikotaisin valmistettu ja makkara on parasta siten, että se on päältä hiukan hiiltynyt, mutta sisältä kylmä. Parhaat karkitkin ovat päältä kovia ja sisältä pehmeitä. Kontrastia täytyy olla ruuassakin.

Kaikki perverssin puolelle menevät asiat jääköön yksityisviestein selvitettäviksi.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tyypilliset tarkistukset kotoa lähtiessä, eli sähköt, lukitukset... ja se, onko puhelin, avaimet, nenäliinat, pastillit, rahat ym. mukana..

"Hätäpissat" ennen kotoa poistumista pariin kertaan, jos tiedossa on ettei vessaan heti pääse muualla.

Jos servettejä tai muuta paperia ei ole, sylkäisen purkan roskiin vaikka kaupungilla kun siihen koskeminen sormilla voisi olla epähygieenistä toisia ajatellen, vaikka rahanvaihtotilanteessa..

Suun puhtaus on tosi tärkeää, harjaan hampaiden lisäksi kielen, kitalaen ja joskus poskien sisäpinnatkin.

Kahvin kanssa/ jälkeen otan aina vettä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Loka kirjoitti:Jotain neurooseja on.

Oven lukitus pitää tsekata pari kertaa yksin kotona ollessa ja varsinkin nukkumaan mennessä.

Tupakka pitää saada "tilanteiden" jälkeen.

Kahvia ja laitti kokista on oltava kaapissa aina, muuten hajoaa pää pelkästä ajatuksesta ettei sitä ole.

Pyykkikorin pitää olla aina tyhjä, ts. kaikkien vaatteiden pitää olla koko ajan puhtaana. :shock:

Autolla ajaessa musiikin pitää olla kovalla, muuten matka ei taitu. :shock:

Lisänä jotain ammattitautiin liittyvää kuten pakonomainen asiakirjojen järjestyksessä pitäminen jne.
Lisätään tähän tuo karkkijuttu mikä muillakin oli, eli parhaat vikaksi ja sitte järjestyksessä suuhun.

Myös pakopaikat on tuttua, joka paikasta pitää olla tsekattuna mahdollinen poistumisreitti. Asuessani kerrostalon neljännessä kerroksessa, oven listan yläpuolella oli aina veitsi ja yöpöydän kannen alla samoten. Myös parvekkeella oli eräänlainen ase josta ei sen enempiä. Välissä asuin kerrostalon ekassa kerroksessa jossa ei ollut mitään aseita käyttövalmiina mutta pakoreitit nyt tietenkin. Nyt muuttaessani korpikuusen kannon alle latasin tazerin taas käyttöön ja se löytyy hyvin ulko-oven tuntumasta. Tämä äitini pyynnöstä, itse olisin pärjännyt ilmankin. :wink:

Yksi ominaispiirre ja outous vielä. Ikuinen profilointi. Mä en vaan voi sille mitään, että mä näen ihmisten ammatit ja tunnistan niiden lifestylen just ihan näkemällä ulkonäöltä tai pelkkien kirjoitusten perusteella. Mä en siis hae enkä pengo, mut mä vaan sen nään. :wink:
Rattus
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rattus »

eloq kirjoitti:Voisko joku kertoo mikä tuo lobe on?
Eikö lobet ole nuo nuo korvareikien venytykset/korut niissä, tunnelit vai mitkä lie?
MotiivitOn kirjoitti:Pidän koiria hyvinä ja oikeamielisinä. Ihmisiä pahoina ja kieroina. Siis oletusarvoisesti koiralla on aina syynsä kaikille teoilleen. Ihminen sen sijaan saattaa toimia vain, koska on paha tai ilkeä ja kaikki tuntemattomat ihmiset ovat pahoja tai kieroja, kunnes toisin todistetaan
Jeh, "Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani" :D .

Mullon kanssa joitain samoja, mitä ootte listannu. Pahimpana varmaan just, kun lähden kotoa, niin mikään ei saa jäädä päälle. Saatan vielä lähdettyänikin kääntyä takasin sen tuhannennen kerran tarkistamaan, että sulakkeetkin oli varmasti kaikki pois. Turhauttavaa...
katti
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja katti »

H.P. kirjoitti:
Siis ei mitään sushia vaan ihan raakaa jauhelihaa, possun lihaa tms
Eikös tuo ole jo aikamoinen terveysriski..? Vaiko..? Eikö..? pistepiste :D
Sitähän se on mitä suurimmassa määrin, en vain pysty lopettamaan...
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mulla ei ole pahoja neurooseja, jollei yltiöpessimismiä lasketa niihin. Olen aina varma siitä, että asiat menevät aina pieleen. Tämä vaikeuttaa esim veneilyä, mutta se vaikuttaa mm suhtautumisessa ydinvoimaan tai muihin isoihin riskeihin.

Jos joki voi mennä pieleen, niin se todennäköisesti meneekin pieleen. Mutta toisaalta tämä asenne auttaa usein varautumaan, eikä pieleenmeno juurikaan hermostuta, koska sitä osasi jo odottaa. Ja jos jokin onnistuu, niin onhan se sitten aina positiivinen yllätys.

Olen varma, että ihmiskunnalle käy huonosti. Mutta toisaalta sekään ei paljoa hermostuta, koska se on oma valintamme ja maailmaloppuminen on kuitenkin aika tasa-arvoista.

En kestä puheita kuolemanjälkeisestä elämästä. Minusta tässä yhdessä on ihan tarpeeksi ja tästä pitää palkinnoksi saada olemattomuus.

En pysty mitenkään todistamaan, että ole olemassa ja se vähän häiritsee. Kuitenkin psyyken täytyy olla olemassa, joten lohduttaudun sillä.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

MotiivitOn kirjoitti:

Asiat täytyy suunnitella. Ei tasan tarkkaan, koska suunnitelma pettää aina, mutta tietynlainen etukäteen tilanteen hahmottaminen on pakko tehdä kaikkeen, vessasta käynnistä alkaen...!

---

Kaikki perverssin puolelle menevät asiat jääköön yksityisviestein selvitettäviksi.
Heheh, jos tuo etukäteen suunnitteleminen on outoa, niin sitten täytyy minunkin se tunnustaa. Mutta vessassa käyn kyllä ihan suunnittelematta aina silloin, kun on tarvis :lol:

Jään odottamaan tuota YV-tunnustusviestiäsi 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kun ripustan pyykit kuivumaan, kesällä ulos ja talvella sisään, valitsen aina pyykkipojat samanväriset kuin ripustettava vaatekappale. Jos vaate on vaikka kaksivärinen, ratkaisen kumman värin valinta johtaa harmonisempaan lopputulokseen. Joskus olen antanut esim. vihreiden pyykkipoikien haalistua auringossa, jotta niistä on tullut sopivia lasten hennonvihreiden jo kauhtuneiden yöpaitojen tms. väreihin. Ulkona pyörivään telineeseen laitan samansävyiset samaan "osastoon" ja siirryn sävyjen vähittäisen vaihtumisen kautta uuteen osastoon ja uuteen väriin.

En ikinä osannut kuvitella olevani näin outo. Täällä minfossa oppii uusia asioita itsestäänkin.
Nothing is quite what it seems
hipsulainen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

Mulla on kanssa joitain omituisuuksia:
-En vastaa puhelimeen jos on outo numero tai lukee että tuntematon soittaa (ja tähän asti olen luullut että olen lähes ainut ihminen maailmassa joka ei vastaa outoihin/tuntemattomiin numeroihin :shock: )

-Matkalle lähtiessä teen listaa tavaroista jotka pitää ottaa mukaan

-Yksin kotona ollessa pitää olla musiikkia (okei, musiikkia pitää olla aina, en osaa olla hiljaisuudessa..)

Enpä nyt muuta tähän tällä kertaa keksi :D
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Juliet Jones
Axel Foley

Itselläni on vielä sellainen juttu, vaikka en olekaan kovin järjestelmällinen muuten, että käsitiskissä aterimet täytyy laittaa omiin lokeroihinsa kuivumaan. Lusikat omaan, haarukat omaan.. sitten ne saa suoraan omille paikoilleen ilman valkkaamista, kun ovat kuivuneet. Sama konetiskissä: ne laitetaan jo valmiiksi sarjoina pesuun.
Kuivauskaapissa on lasit riveittäin, mukit värien mukaan ym.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Juliet Jones kirjoitti:Itselläni on vielä sellainen juttu, vaikka en olekaan kovin järjestelmällinen muuten, että käsitiskissä aterimet täytyy laittaa omiin lokeroihinsa kuivumaan. Lusikat omaan, haarukat omaan.. sitten ne saa suoraan omille paikoilleen ilman valkkaamista, kun ovat kuivuneet. Sama konetiskissä: ne laitetaan jo valmiiksi sarjoina pesuun.

Ei hyväksytä omituisuudeksi kyllä tätä! On vaan järkevää, ei yhtään outoa! Minä opin sen äidiltäni ja hän isoäidiltään... näin on varmaan toimittu niin kauan kuin veitsi sai seurakseen lusikan ja haarukan! :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Juliet Jones
Axel Foley

MotiivitOn kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:Itselläni on vielä sellainen juttu, vaikka en olekaan kovin järjestelmällinen muuten, että käsitiskissä aterimet täytyy laittaa omiin lokeroihinsa kuivumaan. Lusikat omaan, haarukat omaan.. sitten ne saa suoraan omille paikoilleen ilman valkkaamista, kun ovat kuivuneet. Sama konetiskissä: ne laitetaan jo valmiiksi sarjoina pesuun.

Ei hyväksytä omituisuudeksi kyllä tätä! On vaan järkevää, ei yhtään outoa! Minä opin sen äidiltäni ja hän isoäidiltään... näin on varmaan toimittu niin kauan kuin veitsi sai seurakseen lusikan ja haarukan! :wink:
Okei, ei ole outoa kun minä, sinä, äitisi ja isoäitisi olemme harrastaneet samaa :D
Minun lapsuudenkodissani ei harrastettu tuota, enkä ole muihin törmännyt, joten olen aika keveällä sydämellä.. en ole asiani kanssa enää yksin!
Kosminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kosminen »

^ Tunnustan tekeväni tuota samaa :lol:

Sitten muita:

- Ajellessani autolla/istuessani kyydissä käännän tienviitoista lukemiani tien/paikan nimiä takaperin :roll:

- Kikkailen aikani kuluksi (?) vokaaleilla ja konsonanteilla, esim. sanasta kissa tulee lotte kun valitsee jokaisesta kirjaimesta aakkosista seuraavan mutta eritellen nuo vokaalit ja konsonantit. Tosi outoa :shock:

Sit nää tavallisemmat: leivästä syödään eka reunat, samoin pihveistä ym., wcpaprurulla pitää olla tietyllä lailla. Onhan noita muitakin mut ei nyt tuu mieleen.
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä.
*Pygmi*
R.aven

Viesti Kirjoittaja R.aven »

Lisäyksiä tuohon aiemmin tekemään listaukseeni;

-Minulla on myös sama, en vastaa tuntemattomien puheluihin enkä salattuihin numeroihin.

-Jos jääkaapissa on limpparipullo ja se on juotu hiukan alle etiketin alimmaisen reunan, en voi juoda enää sitä, se on mielestäni liian väljähtänyttä.

-Joskus kun alan nukkumaan ja jos mietin silloin jotain vaatekappalettani mitä en ole hetkeen käyttänyt tai nähnyt, en voi mennä nukkumaan hyvillä mielin ennenkuin olen sen tietyn vaatteen löytänyt.

-Jos jääkaapissa on leikattu kurkku tai tomaatti, en voi leikata siitä itselleni viipaletta ellen leikkaa siitä sitä ekaa "kurttusta" palaa pois, se on pakko leikata vaikka joku olisi juuri minua ennen käyttänyt niitä.

-Kinkkuviipaleita leikkaan aina kaikki "läskipalat" sun muut epäkohdat pois, muuten en pysty niitä syömään.

Pakko vielä kirjoittaa tällänen joka joskus oli, onneksi olen siitä jo päässyt eroon, eli ennen, jokaikinen kerta kun leikkasin siivun juustoa, tutkin sen ja poistin siitä jokaisen pikkukarvan tai muun roskan. Se oli todella vaivalloista ja ärsyttävää :roll:
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

R.aven kirjoitti:-Minulla on myös sama, en vastaa tuntemattomien puheluihin enkä salattuihin numeroihin.
Minulla oli aiemmin sama, mutta sitten missasin tärkeän puhelun ja sen jälkeen olen opetellut siitä tavasta pois, vaikkakin välistä tuleekin nyt sitten niitä vähän epämieluisia puheluita.

Olen muuten tuohon puhelimeen liittyen huomannut itsessäni erään tavan. Jos en ole yhtään varma, kuka soittaa, vastaan etunimelläni. Jos taas tiedän tasan tarkkaan kuka soittaa, saatan vastata ihan millä tavalla vain. Olen myös huomannut, että tietyille ihmisille en sano enää "x tässä moi", vaan aloitan jutun heti.
Vastaa Viestiin