Kackelsbergia Nela Saglenova-ketjussa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Manfreda
Nikke Knatterton

Re: Kackelsbergia Nela Saglenova-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

Rescuer kirjoitti:Kun tuolla toisessa ketjussa tätä haukuttiin mollausketjuksi ja Nelan ketjua kehuttiin "hyvähenkiseksi", niin piti oikein vilkaista mitä sieltä löytyy. Vedonlyöntikertoimia katoamisen syistä, selvännäkijöiden hehkuttamisia jne. Parin viestin jälkeen oli pakko lopettaa lukeminen...
Niinpä, kuinka sen kukin kokee; "hyvähenkisestä" Nelan ketjusta on bannattu joukkokäräjillä sarkastisia chattailijoita, lautamistekstiäkin siellä on edelleen aivan liikaa - erikoisesta mainitsemastasi sisällöstä puhumattakaan. Ketju jyrää niin nopeasti eteenpäin, että tämän ketjun aika maltillinen sisältö tuntuu ehkä äkkiseltään rajummalta kuin itse ketju, jollei Saglenovaa ehdi seurata kuin muutaman sivun päivässä.
Kirjoittajista niin moni on uusi, etteivät muuten ehkä edes huomaa tai välitä tulla lautamiehiin, kun on niin kiire sanoa mielipiteensä juuri siihen kohtaan.
This case is a mess. Whodunnit?
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

Rescuer kirjoitti:Kun tuolla toisessa ketjussa tätä haukuttiin mollausketjuksi ja Nelan ketjua kehuttiin "hyvähenkiseksi", niin piti oikein vilkaista mitä sieltä löytyy. Vedonlyöntikertoimia katoamisen syistä, selvännäkijöiden hehkuttamisia jne. Parin viestin jälkeen oli pakko lopettaa lukeminen...
Löysit just mun jutut, jee! Oot ihqu! <3<3
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

miesasiamies kirjoitti: Löysit just mun jutut, jee! Oot ihqu! <3<3
Minä taas voin sanoa sinusta, ettei ole mitään ihqua pelata voittokertoimilla tuollaisessa ketjussa. En jaksa edes sääliä ihmistä, jolla ei ole mitään sanottavaa.
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Kuka sen hikinauhan sitten laittoikin puuhun, ja kenen se hikinauha sitten alun perin onkaan, niin erikoista on minusta se, miten se oli laitettu niin, että se näkyi vain lammelle päin. Eli jokin merkkitarkoitus tällä nauhalla on?

Jos nauha olisi joltain epähuomiossa pudonnut, se olisi laitettu puuhun niin päin, että se on helposti havaittavissa (jos nauhan omistaja kulkee uudestaan siitä ohi ja tunnistaa omansa).

Jos olisi niin, että tällä hikinauhalla ei ole mitään tekemistä tämän nyt puheena olevan jutun kanssa, niin voihan tuo nauha olla merkki myös jostain muusta, eli lähistöllä on esim. joku kätkö. Joko jonkinlainen harrastelijoiden kätkö, tai sitten esim. huumemiesten kätkö - jos kerran autollakin aika lähelle tuota hikinauhaa pääsee?
Kuva Minä näin aamulla rappukäytävän kaiteeseen sidotun huivin. Koska sitä ei oltu viety alakerran ilmoitustaululle, se oli varmaan merkki prosenttijengille, että meidän talosta löytyy kätkö, varmaan jostain välistä, koska huivikin oli kerrosten välissä. Lisäksi talomme eteen pääsee paikallisbussilla mikä todistaa, että kyse voi olla myös "ei-bikerjengeistä."

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, hyvää yötä.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Manfreda
Nikke Knatterton

Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Ihme vihamielinen ilmapiiri täällä palstalla erityisesti tuota löytynyttä pantahavaintoa kohtaan. Yli 220 sivua on lätisty ja Nela on edelleen hukassa. Mielestäni kaikki oljenkorret pitää tuoda esiin, eikä täällä palstapoliisien (esim. Manfreda) pidä heti saivarrella ja itkeä lautamiehissä kaikista "uusien" kirjoituksista. Ja bannia napsahtaa mutta napsahtakoon. Minusta myös uusilla nimimerkeillä on hyviä ajatuksia, samoin kuin vanhoilla, ja tilaa pitäisi olla täällä kaikille.
Missä olen saivarrellut?

Olen kommentoinut hiuspantavihjettä vain kolmesti.
Ensimmäisessä kommentissani sanoin "Kannustettavaa, että omatoimiseen maastoetsintään löytyy halukkaita" ja otin lyhyesti esille, että uutisoinnissa on mainittu kyseessä olleen päähän kiedotun huivin, joka ei sikäli vastaisi kuvausta.

Toisessa viestissä sivuttiin sitä, voiko tuo huivi-uutisointi olla virheellinenkin, mitä pidin mahdollisena. (Onhan se tosiaan voinut olla vaikka jotain huivin ja pannan väliltä, kuten myöhemmin kuvinkin on todisteltu) Ketjussa on ollut ongelmaa siitä, että arveluista tulee nopeatempoisessa ketjussa faktaa, joten kerroin lyhyesti oman mielipiteeni villiintyvien arveluiden faktapohjasta, korostaen kuitenkin, että "tarkoitukseni ei ole olla negatiivinen ketään kirjoittajaa kohtaan ja toivon toki, että löytö merkitsee jotain"-
Tähän viestiin tartuit arvellen, että sotken faktoja ja sulle vastattiin muun kuin minun toimesta lähteellä - tähän en katsonut tarvetta enää palata, yksi lähde linkkinä jo laitettu.

Kolmas viestini oli kysymys Brassille, en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti ja asia sivusi vihjettä löydetystä pannasta. Brassi selitti näkemyksensä.

Missä osoitan näissä kolmesta hiuspantaviestissä vihamielisyyttä asiaa kohtaan?

Olen yhden kerran viitannut uusiin nickeihin lautamiehissä, ja se lauseeni on nähtävissä ylempänä: "Kirjoittajista niin moni on uusi, etteivät muuten ehkä edes huomaa tai välitä tulla lautamiehiin, kun on niin kiire sanoa mielipiteensä juuri siihen kohtaan." Tämä viittasi siihen, että ketjussa on ollut lautamistekstiä. Arvelin siis, että kaikki uudet eivät edes tiedä, mikä mielipide kuuluisi lautamiehiin (mikä on siis osin ymmärrettävääkin koska kyse on uudesta palstalaisesta), tai sitten eivät välitä, koska haluavat osallistua juuri siihen ketjuun sillä hetkellä odottamatta vastausta lautamiespuolella.
Uusilla kirjoittajilla on ollut mielestäni hyviä näkökulmia ketjussa - sisältö postauksessa ratkaisee, ei "minfo-ikä".

Missä täällä siis itken uusien kirjoituksista?

Pyrin tiivistettyyn ja napakkaan kirjoitustyyliin ketjuissa ja siitä voi toki halutessaan saada negatiivisen kuvan. Toivottavaa olisi tietty, että kirjoitustavastavani huolimatta sinäkin luet tekstini jatkossa asiana, ilman lisäilyjä tunnetiloistani tai keksimistäsi mielipiteistäni - jotka vielä jaat muille lukijoille ketjussa oikeana tietona.

Kun minusta kuitenkin halutaan nyt leipoa huppupäinen pääpahis: vihamielinen, saivarteleva, itkevä palstapoliisi, niin tänne vaan räkättämään lauteille - ei mun takia kannata sentään bannia ottaa :D .
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Jep, keskusteluissa alkaa olemaan yhtä oudot kuviot kuin Nelan katoamisessa, ans kattoo miten kauan tämä paikka pysyy kuosissa? Itsekkin jo meinasin laittaa uuden ketjun alulle, mutta ei tarvinnutkaan, jatkamme täällä.
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

WalkingDisaster kirjoitti:
miesasiamies kirjoitti: Löysit just mun jutut, jee! Oot ihqu! <3<3
Minä taas voin sanoa sinusta, ettei ole mitään ihqua pelata voittokertoimilla tuollaisessa ketjussa. En jaksa edes sääliä ihmistä, jolla ei ole mitään sanottavaa.

Sääli kannattaa muutenkin jättää muualle. Täällä ollaan välillä niiiiiiin vakavia ja tosissaan jostain jutunraapaisusta että äkkiä luulis että ois joistain lautamiehistä tms. kyse. :shock: Pahoittelen jos kertoimet loukkasivat, niiden kautta oli tarkoitus kuvata sitä, mitä mieltä olen eri vaihtoehtojen todennäköisyyksistä vaihtelun vuoksi ilman, että puetaan asia tavanomaiseen esitysasuun. Itse katoamisessa ei tietenkään ole mitään positiivista/hauskaa.
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Tämä oli loistava, en huomannut ainakaan vielä tässä ketjussa:
jukuripää kirjoitti:
Juhani Saari kirjoitti:
Serlock kirjoitti:-Repussa on voinut olla työläppäri, jonka kautta voi puljata raha-asioita nettipalveluiden kautta vaikka ilmaisissa wlan verkoissa ja Prepaid liittymällä
Tätäkään ei kerrota, poliisi kyllä vaikeuttaa tätä tutkintaa.

Aika hauska veto. Poliisi vaikeuttaa tutkintaa. Siis me murhainfossako olemmekin ne, jotka tutkivat ja poliisi vain estää meitä toimissamme?

(...)
Tältä se kyllä usein vaikuttaa, varsinkin näissä aktiivisimmissa ketjuissa :roll: Perkeleen virkavalta, kun ei anna sivullisten rauhassa hutkia!
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Irakinkosto
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Irakinkosto »

Sajaki kirjoitti:Tältä se kyllä usein vaikuttaa, varsinkin näissä aktiivisimmissa ketjuissa :roll: Perkeleen virkavalta, kun ei anna sivullisten rauhassa hutkia!
Onhan se ihan ymmärrettävä kanta viranomaisilta, etteivät tykkää, kun muutkin tulevat hutkimaan samalle tontille. Mietihän asiaa siltä kannalta, jos minfolaiset olisivatkin edistyneet poliisia paremmin tutkimuksissaan ja Nela olisi löytynyt? Kuinkas suu sitten olisi laitettu?
Kosminski
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kosminski »

aikuinennainen kirjoitti:
Nelly kirjoitti:
aikuinennainen kirjoitti:Miksi poliisit eivät ole tiedottaneet kauppakeskus Sellon valvontakuvista mitään?
Sehän on siinä reitin varrella.
Miten kauppakeskus Sello liittyy mielestäsi Nelan kulkureittiin? Käsittääkseni ei ole liikkunut siellä päinkään....
Nelan kulkureitti ei ole tiedossa.
Poliiseilla on ilmeisesti tapahtumien kulku jokseenkin selvillä ja eivät halua kertoa Sellon valvontakuvista julkisuuteen.
Jos Nela ei olisi käynyt Sellossa, niin tottakai poliisit olisivat sen tiedon jo julkaisseet.
Jokin tässä nyt mättää. Taitaa olla jokin isompi kuvio kyseessä.
Aikuinennainen taitaa tahallaan provoilla. Mutta hohoi - ottaa päähän silti! Nelan reitti on ollut tiedossa ja pitkään. Se menee jokseenkin näin: Kotoa Malminkartanosta Myyrmäkeen, josta bussi Espoon keskukseen ja vaihto Nuuksion bussiin.

Miten kukaan miettii, että hän olisi poikennut Espoon Leppävaaraan ja Selloon, kun missään vaiheessa tällaisesta ei ole ollut mitään puhetta. Ja poliisi tietenkin pitää tiedottaa jokainen Helsingin, Vantaan ja Espoon kauppakeskus missä Nela ei ole käynyt. Just.

Mun pää on levinny jo aikaa sitten, mutta silti minä tätä keskustelua luen.
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
Manfreda
Nikke Knatterton

Kosminski kirjoitti:Mun pää on levinny jo aikaa sitten, mutta silti minä tätä keskustelua luen.
Viimeisimmät sivut ovat täynnään onlinereita ja mulla onkin siksi pudonnut jo hetki sitten pää kelkasta, mikä syy asian käsittelyyn edelleen, kun havainto on vahvistettu Nelalle kuulumattomaksi. Ehkä mun polla on pudonnut Selloon ja silti minäkin vaan tätä keskustelua luen vaikken enää mitään edes ymmärrä :lol: .
Kosminski
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kosminski »

Äää. Nyt ne tyypit ottaa tuolla tosissaan tuon Sello -keskustelun ja tämä Aikuinennainen väittää faktaksi, että Nela on bussista Kattilasta noustuaan lähtenyt Sellon suuntaan. Siis kävellyt n. 30 kilometriä kauppakeskukseen? Ja poliisi salaa tätä tietoa. Mitä vit? Ja muut ei sitten tunnu tajuavan, että tämä yksi trollailee täällä.

Ja mä luulin, ettei voi olla pahempaa kuin varvastossuspekulaatio. Mutta sitten kohtasin hiuspantaspekulaation. Äää! Hajosin just.

Edit:

Ja sitten vielä tämä.
Irakinkosto kirjoitti: Meki asutaa Martinlaaksossa, ei ois uskonu, että tällasta tapahtuu täällä.
Mitähän kauheuksia siellä Martinlaaksossa on tapahtunut? Nela kun ainakin on kadonnut Malminkartanossa. Tuntuu että keskustelijat eivät lue edes keskustelun otsikkoa, jotta faktat olisivat kohdallaan.
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Kosminski kirjoitti:Äää. Nyt ne tyypit ottaa tuolla tosissaan tuon Sello -keskustelun ja tämä Aikuinennainen väittää faktaksi, että Nela on bussista Kattilasta noustuaan lähtenyt Sellon suuntaan. Siis kävellyt n. 30 kilometriä kauppakeskukseen? Ja poliisi salaa tätä tietoa. Mitä vit? Ja muut ei sitten tunnu tajuavan, että tämä yksi trollailee täällä.
No on sellaista vauvapalsta keskustelua tänään(kin), etten ihmettele, että joku päättää alkaa provoilemaan. Saapahan ainakin hetkeksi keskustelut pois noista panta- ja muista lätinöistä.
Aika monella tuntuu olevan aivot narikassa siinä ketjussa.
Lokki Holmes kirjoitti:Miten te tulkitsette tuon IS:n uutisessa olleen "IS ei tavoittanut poliisia kommentoimaan katoamisasiaa keskiviikkona"? (Linkitetty tännekin pari sivua sitten.) Ajattelisi, että iltapäivälehdistöllä on aina jokin kanava saada poliisista kommentteja, joten voisiko olla tietoinen poliisin strategia olla tässä keississä nyt tavoittamattomissa?
Kyllähän nyt toki poliisilla pitää aina olla lehdistölle aikaa vaikka jauhaa samoja, jo läpikäytyjä asioita.
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

makkaranpaistaja kirjoitti: Ja siellä engl. kielisellä palstalla pohdittiin että oisko hirvi voinut tappaa.. jos ois vaikka käyneitä marjoja syöny tms.. että ihan varteenotettavilta nämä jutut kuulostaa siihen nähden.
Justiin, että hirvi ja käyneet marjat. Vaikka millä palstalla ois kirjotettu tuo, mutta 240 sivua tyhmien ja trollien pilaamaa ketjua on vaan liikaa.

Ja tää jokapäiväinen uusien nickien veisaama virsi: "Oli juuri pakko rekisteröityä..." (uudella nickillä kun sain edelliselle bannit), "Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa..." (tällä nimimerkillä, kun edellinen sai bannit), "Olen lukenut kaikki tämän ketjun viestit ja nyt oli pakko kommentoida..." (tällä uudella nimimerkilläni, kun edellinen sai bannit). Säälittävää, miten tyhminä nuo multinickipellet muita ihmisiä pitävät. Hohhoijaa. :roll:
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

morbidelli kirjoitti: Se harmaa asuste. Jos löytäisin tuollaisen lammenrannasta luulisin uimahousuksi enkä huiviksi. Onkohan se paikalla käynyt varma asiasta ? Kokeilin googlata sillä kuvalla. Aika mielenkiintoista kun ensimmäinen osuma on murha.info ja toinen osuma on tsekkiläinen ulkoilusivusto:
http://www.svetoutdooru.cz/kolo-voda/po ... erstretch/
Ei se 'treffit kotikylän pojan kanssa' välttämättä olekaan ihan mahdoton.
Selvennätkö vähän miten nuo leirisukat liittyy aiheeseen? Etenkin kun on saatu jo vastaus, että vaatekappale jota pannaksi ollaan toistaiseksi ajateltu ei liity Nelaan millään tavalla. Nyt se pääpanta on sitten jo tsekkirakastajan sukat joita sinä luulet uimahousuiksi?
1.jpg
1.jpg (22.23 KiB) Katsottu 2481 kertaa
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Vastaa Viestiin