Aah, olisiko kyseessä jopa kolmanneksi kysytyin kysymys ja itse asiassa minun henkilökohtainen suosikkini! Otetaanpas esimerkiksi vaikka Senegal: Senegalissa avustusrahojen avulla paikalliset pystyivät perustamaan järjestön, joka vastusti tyttöjen ympärileikkausta. Kun tämä järjestö pystyi saamaan tukea alulleen, se lähti hyvin käyntiin ja myöhemmin Senegalissa tämän johdosta muutettiin lakia niin, että se kieltää tyttöjen ympärileikkaamisen. Sama järjestö on laajentanut toimintaansa ja toimii nykyään myös neljässä muussa Afrikan maassa.Hessu52 kirjoitti:Eikö Afrikkaan ole suollettu jo rekkakauplla rahaa ja mitä sillä on saatu aikaan?
Sitten toinen paljonpuhuttu aihe: HIV/AIDS. Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, jossa tilanne on kaikkein pahin, vuodesta 2001 lähtien HIV-positiivisten nuorten määrä on laskenut 25%.
Vesi on myös iso ongelma ja n. 20 vuoden työn tuloksena 1,8 miljardia ihmistä on saatu puhtaan veden piiriin.
Vuonna 1980 rokotettiin kuutta tappavaa tautia (kurkkumätä, hinkuyskä, jäykkäkouristus, tuberkuloosi, polio, tuhkarokko) vastaan vain n. 20% maailman lapsista, mutta vuonna 2009 rokotuksen sai jo huikeat 82% maailman lapsista!
Pelkästään Suomen tuella on Sambiassa saatu 40 000 lapselle koulutilat. Lisäksi Tansaniassa velkahelpotusten ansiosta pystyttiin poistamaan peruskoulumaksut, jonka ansiosta koulua käyvien lasten määrä kasvoi 66%
En halua romaniperhettä kotiini, miksi minun pitäisi ottaa sellainen kotiini? Teen parhaillaan myös töitä 50h viikossa, joten ostan kyllä itse ihan kaiken ruoan ja vaatteet. Ai niin joo, ja samalla luen pääsykokeisiin ja toimin kehitysvammaisen veljeni ohjaajana.Hessu52 kirjoitti:Nephente, vai mikä raasu lienet, viedä alkuun kotiisi yksi romaniperhe ja katso miten he teillä viihtyvät, no älä sittenkään, jos joudut heillekin kerjäämään suomalaisilt työtään ahkerasti tekeviltä ruoan ja vaatteet!