Sounds good =)Taikaviitta kirjoitti:Taas yksi ikuisesti selvittämätön klassikkotapaus.
Murhainfo 23.08.2037: Poliisilla uusi kuuma vihje Ulvilan surmaan "Ratkaisu on nyt todella lähellä" kerrotaan keskusrikospoliisista.
HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Poliisi sanoo selvittävänsä noin 95% henkirikoksista. Suurin osa on kuitenkin "rape-kake-make"-juttuja, siis alkoholistiporukassa on humalassa lyöty moralla humalaista jonkin pikkuasian takia. "Se varasti mun viinat" , "Se näytti ihan homolta" , "En muista mitään" -- nämähän ovat tuttuja selityksiä. Mutta jos murha tehdään tarkkaan harkiten ja suunnitellen (ja selvinpäin) niin mikäpä olisi selvitysprosentti? Veikkaan 60%. 
Toivo hiipuu että tapaus ratkeaisi, uusi lehti rikoshistorian pimeisiin tapauksiin tullee tästä "Ulvila-casesta".
Toivo hiipuu että tapaus ratkeaisi, uusi lehti rikoshistorian pimeisiin tapauksiin tullee tästä "Ulvila-casesta".
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Satakunnan Kansan keskustelusta asioiden tilaa hyvin kuvaava viesti. Huomatkaa varhainen postausaika, kirjoittajalla on ennustajanlahjoja!
Re: Puukottaja surmasi isän, löi myös äitiä
Lähetetty: 1.12.2006 9:54
odottakaa vaan kyllä juha joutsenlahti pian tiedottaa asiasta ja tekee tiukan mutta pitämättömän esitutkinnan!
kovaa mutta totta!

Re: Puukottaja surmasi isän, löi myös äitiä
Lähetetty: 1.12.2006 9:54
odottakaa vaan kyllä juha joutsenlahti pian tiedottaa asiasta ja tekee tiukan mutta pitämättömän esitutkinnan!
kovaa mutta totta!
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
blackwidow
Re: homman nimi
Jotenkin herättää epäilyksia Lahden vaimon sankarillinen toiminta. kuulemma yritti pariinkin otteeseen mennä väliin kun murhamies iski Lahden kimppuunminnali kirjoitti:Vaimohan tietää asiasta enemmän kuin kertoo...
Luulisi kyllä että tämmöisessä tilanteessa äidinvaistot heräävät ensimmäisenä ja varmistetaan että lapset ovat turvallisessa paikassa.
Ja kun uhkailuja oli aiemmin tullut, niin Lahti kuitenkin järjestelmällisenä ja perusteellisena miehenä, ei katsonut mitenkään tarpeelliseksi hommata vaikka ase perheensä ja itsensä suojelemiseksi
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
-
Urho
Oliko tämä sarkasmia kaikkia "onko vaimoa/isää/äitiä/puolisoa epäilty" viestejä kohtaan, vai ihanko tosissasi tällaista heittelet?blackwidow kirjoitti:Jotenkin herättää epäilyksia Lahden vaimon sankarillinen toiminta. kuulemma yritti pariinkin otteeseen mennä väliin kun murhamies iski Lahden kimppuunminnali kirjoitti:Vaimohan tietää asiasta enemmän kuin kertoo...![]()
Luulisi kyllä että tämmöisessä tilanteessa äidinvaistot heräävät ensimmäisenä ja varmistetaan että lapset ovat turvallisessa paikassa.
Ja kun uhkailuja oli aiemmin tullut, niin Lahti kuitenkin järjestelmällisenä ja perusteellisena miehenä, ei katsonut mitenkään tarpeelliseksi hommata vaikka ase perheensä ja itsensä suojelemiseksi
Siis epäilemään mitä? Jotenkin tuntuu, että käyttäytyi rikoksen uhri tai muulla tavoin osallinen miten hyvänsä, niin aina joku näkee siinä jotain outoa, jos ko. henkilö ei ole menetellyt juuri siten kuin itse menettelisi. Itse olen nähnyt naisten uhkaavissa tilanteissa käyttäytyvän kuin emun ja pistävän päänsä pensaaseen, mutta myös menevän rohkeasti väliin.
Ja aseen hankkimattomuus sopii 5-kymppiselle suomalaiselle äijälle kuin nyrkki silmään. Jos on tullut toimeen siihen asti ilman asetta, niin tulee jatkossakin. Sitä paitsi poliisi ei myönnä kodinturva-aseille lupia.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Kovasti olen Urhon kanssa samoilla linjoilla.
Jos joku ihminen katoaa, niin joku ihmettelee ettei katoamisilmoitusta poliisille tehty jo parin tunnin kuluttua, toinen taas pitää sitä epäilyttävänä että ilmoitus tehtiin jo seuraavana päivänä. Sama on vähän rikoksen uhrin käyttäytymisen suhteen. Tekipä miten tahansa, joku pitää sitä aina epäilyttävänä.
Tietysti tämän palstan keskustelun luonne on paljolti sitä että spekuloidaan erilaisilla vaihtoehdoilla ja niinhän keskustelua syntyy.
Jos joku ihminen katoaa, niin joku ihmettelee ettei katoamisilmoitusta poliisille tehty jo parin tunnin kuluttua, toinen taas pitää sitä epäilyttävänä että ilmoitus tehtiin jo seuraavana päivänä. Sama on vähän rikoksen uhrin käyttäytymisen suhteen. Tekipä miten tahansa, joku pitää sitä aina epäilyttävänä.
Tietysti tämän palstan keskustelun luonne on paljolti sitä että spekuloidaan erilaisilla vaihtoehdoilla ja niinhän keskustelua syntyy.
-
blackwidow
Tämän palstan tarkoitus on kai pohtia rikoksiin liittyviä asioita ja samalla tuoda julki omia havaintoja.Urho kirjoitti:Oliko tämä sarkasmia kaikkia "onko vaimoa/isää/äitiä/puolisoa epäilty" viestejä kohtaan, vai ihanko tosissasi tällaista heittelet?blackwidow kirjoitti:Jotenkin herättää epäilyksia Lahden vaimon sankarillinen toiminta. kuulemma yritti pariinkin otteeseen mennä väliin kun murhamies iski Lahden kimppuunminnali kirjoitti:Vaimohan tietää asiasta enemmän kuin kertoo...![]()
Siis epäilemään mitä? Jotenkin tuntuu, että käyttäytyi rikoksen uhri tai muulla tavoin osallinen miten hyvänsä, niin aina joku näkee siinä jotain outoa, jos ko. henkilö ei ole menetellyt juuri siten kuin itse menettelisi. Itse olen nähnyt naisten uhkaavissa tilanteissa käyttäytyvän kuin emun ja pistävän päänsä pensaaseen, mutta myös menevän rohkeasti väliin.
Ja aseen hankkimattomuus sopii 5-kymppiselle suomalaiselle äijälle kuin nyrkki silmään. Jos on tullut toimeen siihen asti ilman asetta, niin tulee jatkossakin. Sitä paitsi poliisi ei myönnä kodinturva-aseille lupia.
Et muuten ole mitenkään sellaisessa asemassa jotta voisit arvostella kirjoituksiani, höh.
-
Urho
-
blackwidow
- Moderaattorit
- Moderaattori
"palstamme on moderoitu, sekä rikosasioita analyyttisesti pohtiva foorumi."
Tuohan lukee päävalikon "Ylläpito tiedottaa"-ketjussa.
Urhon kommentti on ehkä hieman provosoiva, mutta hän korjaakin tilanteen jo seurvaavassa viestissään. Missään nimessä aloituskommentti ei ollut kuitenkaan ala-arvoinen. pikemminkin analyyttinen.
Eiköhän kuitenkin palata taas aiheeseen ja jatketaan Ulvila-teeman ympärillä...
Tuohan lukee päävalikon "Ylläpito tiedottaa"-ketjussa.
Urhon kommentti on ehkä hieman provosoiva, mutta hän korjaakin tilanteen jo seurvaavassa viestissään. Missään nimessä aloituskommentti ei ollut kuitenkaan ala-arvoinen. pikemminkin analyyttinen.
Eiköhän kuitenkin palata taas aiheeseen ja jatketaan Ulvila-teeman ympärillä...