Mariacka kirjoitti:^Nimenomaan tutkittiin tähän oikeudenkäyntiin. DNA-tekniikka on kohtalaisen uusi tutkimusmenetelmä eikä siitä 60-luvulla vielä osattu uneksiakaan.
Kenkien veri on varmasti ehtinyt kuivua ennen kuin ne on säilötty, teltasta en olisi niin varma. Myös materiaalien suhteen eroja varmasti on.
Näytteitä on toki saatu, mutta niistä ei ole saatu ehjää, tutkimukseen riittävää, yksilöllistä DNA:ta. Lue esim. tuo laittamani linkki kokonaisuudessaan, lisää löytyy esim. googlehaulla "dna rikostutkimuksessa".
Minun muistini mukaan on löydetty sekä teltasta että kengistä sellaisia jälkiä, joista on määritetty DNA. Ne ovat olleet näiden 4:n retkeläisen. Kengän sisältä on löytynyt sellainen DNA, joka muistuttaa Mäen DNA:ta mutta mukana on miesmarkkeri - se on vähän jäänyt epävarmaksi, että onko se seos useammasta henkilöstä, vaiko yhden miespuolisen henkilön DNA, joka on "sukua" Mäelle.
Teltan vierestä löytyneestä rätistä on eristetty siinä olleesta spermasta tuntemattoman miehen DNA. Kyseistä henkilöä ei ole löydetty.
Sitten teltassa on ollut runsaasti alueita, joilta ei ole voitu määrittää DNA:ta vaikka verta on ollut. Siis esimerkiksi niissä voi olla mukana ulkopuolisen verta. Se on mahdollista.
Siis totuus on, että teltasta tai sen välittömästä läheisyydestä on voitu erottaa 1 vieras DNA (rätti) ja yksi epävarma DNA, joka voi olla myös ulkopuolisen (kenkä).
Lisäksi on mahdollista, että hyökääjä ei ole itse valunut verta, vaikka on varmasti itse sotkeentunut vereen, mutta ei omaan.