Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Damien »

Marsalkka kirjoitti:Kummallista, että kyseessä eivät olleet chiuahuat tai kissat...
Niin.. Kerrottiinko jossain että asunnossa olisi asustellut myös kissoja ja lamppuhuiskuja?
Chihuahualla kai ei taida kauheasti olla jakoja ihmistä kohtaan mutta kissat ruukaavat useinkin
aterioida kuolleen omistajansa maallisilla jäännöksillä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Damien kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Kummallista, että kyseessä eivät olleet chiuahuat tai kissat...
Niin.. Kerrottiinko jossain että asunnossa olisi asustellut myös kissoja ja lamppuhuiskuja?
Juuri tuossa asunnossa ei varmaan, mutta eräs kirjoittaja ilmeisesti aivan tosissaan esitti, että kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen. Ajattelin siten, että tässäkin tapauksessa pitbulleja todennäköisempi vaihtoehto kuoleman aiheuttajaksi olisi täten ollut kissa, mutta kas kummaa näin ei ollutkaan!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Marsalkka kirjoitti:Juuri tuossa asunnossa ei varmaan, mutta eräs kirjoittaja ilmeisesti aivan tosissaan esitti, että kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen. Ajattelin siten, että tässäkin tapauksessa pitbulleja todennäköisempi vaihtoehto kuoleman aiheuttajaksi olisi täten ollut kissa, mutta kas kummaa näin ei ollutkaan!
Aika mielenkiintoinen väite... Uskon kyllä että päivittäin kissat kynsivät ihmisiä enemmän kuin koirat
purevat/raapivat mutta vammojen vakavuudesta en liputtaisi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Rocpy kirjoitti:
Clyde kirjoitti:os chihuahua olisi rotikan kokoinen, voidaan vain kuvitella, millainen tappajakoira se olisi.
Anteaksi MITÄ? Siis chihuahuat ovat mielestäsi agressivisia ja huonokäytöksisiä? Sori, mutten voi olla takertumatta. Ellet sitten tarkoittanut jotain muuta..
Voisitko vaikka lukea niitä tilastoja ensin ja ihmetellä vasta sitten. En ole missään leimannut kaikkia chihuja aggressiivisiksi tai huonosti käyttäytyviksi. Noissa tilastoissa kun ne olivat mäykkyjen rinnalla ensimmäisinä pienistä koirista.
Kannattaa varmaan lukea koko viesti, ettei tarvitse lukea turhaan sieltä rivien välistä. Sisäistää kirjoituksen paljon paremmin eikä tarvitse vetää vääriä johtopäätöksiä.

Marsalkalle myös kehottaisin tuota kirjoituksen lukemista. Minä en ole tehnyt johtopäätöksiä kissojen tai chihujen "raateluista" vaan ne on tehnyt uutisessa mainittu tutkija. Minä en ole moisia tutkimuksia tehnyt enkä niihin osallistunut, joten siinä sinulle johtopäätöstä. Tutkimuksessa oli kyse ylipäätään vahingon aiheuttajat (harvemminpa ne ampiaiset tai hirvetkään ketään raatelee?) joihin myös ne söpöt kissaset ja ihkupupu chihuset liittyvät. Edelleenkin on mielestäni ihan sama, millainen jälki koiralta jää. Kun pääasia pitäisi olla siinä, ettei koira pure. Jos koira puree, on menty jossain asiassa ihan hakoteille ("ei se haittaa, että se puree, kun ei siitä niin iso jälki jää..."?)
Et näköjään vieläkään tajua, mitä koko asialla on haettu takaa. Ei se mitään, minulle on ihan sama. Mutta voisitko olla vääristelemättä kirjoituksiani.
Nanika ga tooku matteiru to
Marsalkka
Horatio Caine

^ Minä en ihan kauheasti luottaisi tahoihin, jotka ilmeisen tosissaan esittävät, että "kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen."

Vai levittävätkö kissat jotain sairautta, joka tappaa ihmisiä?

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Ja minusta edelleenkin on ihan hieman merkitystä sillä, aiheutuuko koiran hyökkäyksestä haava sormeen vai kuolema.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tottakai on eri asia, kuoleeko ihminen vai ei. Mutta minkään koiran puremaa ei pitäisi puolustaa vaikkapa koiran koolla tai "ei se koskaan ennen". Itse en hyväksy edelleenkään yhtäkään puremaa, en pieneltä enkä isolta koiralta. Molemmat pitää kouluttaa. Valitettavan usein näkee juuri niitä pieniä räksyttämässä tuolla ihmisille ja muille koirakoille.
Nanika ga tooku matteiru to
Marsalkka
Horatio Caine

Minustakaan ei saa puolustaa koiran puremaa koiran koolla. Mutta ymmärrän, että monet ovat hieman enemmän huolestuneita koirista, joiden hyökkäyksen seurauksena voi saada vakavia vammoja tai kuolla. Ihan tuntuu, että jotkut rodut ovat useammin osallisina näissä vakaviin vammoihin ja kuolemantapauksiin johtaneissa hyökkäyksissä. Mahtavatkohan jotkut rodut myös hyökkäillä hieman useammin? Olisihan se mielenkiintoista tietää. Leikitään vaikkapa, että tietyn koirarodun edustajia (ja leikitään, että kyseessä on dogo canario) on Suomessa noin 40 kappaletta. Leikitään, että kaksi niistä hyökkää miehen kimppuun, jonka seurauksena mies saa melko vakavan vamman. Ymmärrän hyvin, että ihmisiä hieman ihmetyttää, että noinkin harvalukuisesta koirajoukosta peräti kaksi hyökkää ihmisen kimppuun aiheuttaen vakavahkon vamman.
Hairahtelija
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Marsalkka kirjoitti: Vai levittävätkö kissat jotain sairautta, joka tappaa ihmisiä?

Levittää.

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/toxoplas.html
"Toksoplasmoosi on tauti, joka tunnetaan parhaiten niistä vaaroista, joita se aiheuttaa sikiön kehitykselle raskauden aikana."

"lemmikkieläiminä pidettävät kotikissat kuuluvat olennaisena osana taudin tartuntaketjuun"

"Vaikeissa tapauksissa seurauksena voi olla keskenmeno tai sikiön kuolema"
Tähän yksi hymiö. Saat vapaasti valita, minkälainen.
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Marsalkka kirjoitti: "kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen."

No ei tossa toksoplasmoosissa nyt ole tästä kyse.
Marsalkka
Horatio Caine

Arlene kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: "kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen."

Minäkin ihan vähän veikkaan, että Sathyn puolueettomat tytöt ja pojat eivät ihan tätä meinanneet.

Sunshine
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sunshine »

Kissan suussa on myös pahempia baktereja kuin koiran suussa. Kissa ja koira purevatkin eri tavalla, koira repii kun taas kissa ei.

Tuossa noista puremista
http://www.tohtori.fi/?page=8034650&id=8964417

Itse aiheeseen. Kissa tuskin saa tapettua ihmistä puremalla, mutta jos pahan taudin saa niin kaippa siihen voi kuolla. Sitä tässä tuskin ajettiin takaa. Ja eikös kissa pakene tiukan paikan tullen, toisin kuin koirat (useat sellaiset).
Hairahtelija
Remington Steele

Marsalkka kirjoitti:
Arlene kirjoitti:

Minäkin ihan vähän veikkaan, että Sathyn puolueettomat tytöt ja pojat eivät ihan tätä meinanneet.

Marsalkka, kysyit, levittääkö kissat jotain sairautta, olettamuksella, että eivät levitä, mutta kun levittävät, sori. Sen nyt luulis jokaisen tietävän. Varsinkin ihmisen joka tuntuu inhoavan eläimiä.

En mä oo ottanut kantaa kissojen ja koirien vaarallisuuteen, vaan siihen, levittävätkö kissat tauteja.

Tähän yksi hymiö. Sellainen rautalankaa vääntelevä.
Marsalkka
Horatio Caine

Hairahtelija kirjoitti: Marsalkka, kysyit, levittääkö kissat jotain sairautta, olettamuksella, että eivät levitä, mutta kun levittävät, sori. Sen nyt luulis jokaisen tietävän. Varsinkin ihmisen joka tuntuu inhoavan eläimiä.

En mä oo ottanut kantaa kissojen ja koirien vaarallisuuteen, vaan siihen, levittävätkö kissat tauteja.

Tähän yksi hymiö. Sellainen rautalankaa vääntelevä.
Kas kun yhdistin tuon taudin levittämisen tähän:
^ Minä en ihan kauheasti luottaisi tahoihin, jotka ilmeisen tosissaan esittävät, että "kissat menevät aiheutettujen vammojen vakavuudessa ykköseksi ohi kaikkien koirarotujen."
Joten pohdiskelin jotain sellaista tautia, joka vammauttaisi ja tappaisi ihmisiä enemmän kuin mitä koirien levittämät taudit tai koirien hyökkäykset tekisivät.

Mainitsemasi tauti ei näin äkkiseltään vaikuta tuollaiselta...

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ihanaa lukea, että Marsalkka puolustaa kissoja. <3
En tiedä, että mistä olen joskus saanut hänestä sellaisen käsityksen, ettei killeistä tykkäisi.
Anteeksi epäilykseni.

Tähän sellainen hymiö--> leveästi hymyilevä.

Mutta totta tuo kylläkin. Suht vaarattomia on kissojen virukset....
Jos ne jotain vaarallista tautia levittäisi, niin kasvaisin jo koiranputkea.
Lisäännyttykin on ilman keskenmenoja ja kuolleita sikiöitä. :?
Hairahtelija
Remington Steele

Marsalkka kirjoitti:
Kas kun yhdistin tuon taudin levittämisen tähän:
Joten pohdiskelin jotain sellaista tautia, joka vammauttaisi ja tappaisi ihmisiä enemmän kuin mitä koirien levittämät taudit tai koirien hyökkäykset tekisivät.

Mainitsemasi tauti ei näin äkkiseltään vaikuta tuollaiselta...

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä
En mie ole sellaista väittänytkään missään :D

Vastasin vaan nokkelaksi tarkoitettuun (tyhmään) kysymykseen.
Lukittu