Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Luckyone
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Helmi 29, 2008 6:40 pm
Paikkakunta: Suomi

Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Luckyone »

En laita galluppia, koska aihe jo itsessään käsittää ison alueen. Oletetaan, että asuntoosi on murtauduttu, mitä keinoja saat käyttää, käytät tai uskallat käyttää ?
Olet itse talossa tai tullut taloon, jossa on hiippareita pöllimässä sun tavaroita.

Keskustelu on vapaa myös muiltaosin, eikä vain murtovarkaista. Kokemuksia olisi myös kiva kuulla ja kuinka niistä on selvitty.


Vuokralla olevaani kerrostalon asunnon vinttiin murtauduttiin tuossa jokunen vuosi sitten ja ainakin tein selväksi yhdenasian. Yläkautta ei kannata mennä kanakoppiin, koska siinä katkoo sormensa seuraavalla kerralla.


Mikäli jossain on jo samanlainen aihe, niin tämän voi vapaasti poistaa.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Jos minun asuntoon joku tulisi ilman lupaa,niin itse henk.kohtaisesti käyttäisin,ja olen joutunut käyttämään kaikkia mahdollisimman mukavia ja kivoja keinoja.Selvittyhhän niistä aina oon.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Ressu puolustautuu, mikäli on paikalla. Se on täysin selvä asia. (piste)
Riki
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 11:07 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Riki »

Luotan siihen että koira puolustaa :D
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

No, kyllähän se nolottaisi jos ei kahvipullaa olisi leivottuna murtomiehelle. :oops:
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mulla on ulko oven päällä pesäpallomaila ja jos ihan sisään asti tullaan ni tietty tilanne ratkasee mutta mä en pelkää puolustaa omaa kotiani enkä läheisiäni. Kerran olen yhen nistin hakannut lätkämailalla kotiovelle kun yritti sisälle tulla, maila meni säpäleiksi ja kundi ei sisään tullut!
Life. It´s just fucking thing after nother...
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Meillä on vanha kirves, jolla on yksi mies tapettu joskus 80 vuotta sitten. Se on ergonomisesti hyvän mallinen ja hyväteräinen, joten siihen tarttuisin. Jos olen yksin kotona, laitan ulkopuolelle oven eteen iltaisin parin ihan valtavan isoja miehen saappaita. Olen harkinnut myös myrkkykäärmeen kuvaa: Täällä vartioin minä, mutta meillä on oikeasti vain sukkanauhakäärmeitä. :roll:
Nothing is quite what it seems
LeKa-74

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja LeKa-74 »

Heititpä pahan..

Olen ollut tilanteessa jossa minä perheineni nukumme yöllä.
Havahduin siihen kun joku yritti omalla avaimella sisään.
Talomme on vilkasliikenteisen tien vierellä ja silloinen ulko-ovi mallia
jonka sai vain hakasella kiinni ( usein unohtui sekin ).
Varsinainen ovemme oli vanhaa mallia jossa samanikäinen lukko, sen sai
joillakin tavallisilla vetolaatikko avaimillakin auki.
Tapanamme oli kuitenkin jättää sentään avain lukkoon sisäpuolelle kierteelle :)

Mä siis havahduin kun joku yritti sovittaa avainta lukkoon ja mietin että on törkeä varas
liikkeellä kun meidän autokin oli pihassa ja vähän valoakin käytävään jätetty.
Olin nuori ja rohkea joten kävelin sen oven luokse ja taskulampulla valaisin lasin läpi henkilöä.
Tiedustelin että oletko muuten huomannut tuon härvelin tuolla takanasi ja näytin valoa siihen.
Tämä isokokoinen mies repi sen heti irti seinästä ja minä siihen että tuo ei hyödytä mitään, jos et nyt heti häivy niin lähetän kuvasi poliisilaitokselle.
Sain äijän uskomaan että repimänsä laite olisi ottanut hänestä muka kuvia ja lähettänyt ne bluetoothilla
tietokoneeseeni :) Se lähti mutta viisastuneina hommattiin kunnon ovi ja parempi lukkokin.

Kerran aikaisemmin tapahtui seuraavaa ja vielä ihan päivänvalossa.
Olin ollut asioilla käymässä ja sen aikana joku nuorimies oli tullut talollemme.
Palasin pian kotiini ja näin miekkosen keskellä pihaa tuuletusikkunan verkon kimpussa.
Hän ei ollut huomannut minua koska oli keskittynyt puuhaansa. Minulla oli hyvää aikaa painaa
autonsa rekkari mieleeni. Oli kesä ja vilkas liikenne kymmenen metrin päässä joten tuumin ettei tässä
mulle varmaan kuinkaan käy. Meillä on kesäisin tuuletusikkunat auki ja verkot tietysti niissä.

Rääkäisin kunnon jäkätys-äänellä kuuluvasti että "mitä ihmettä sä oikeen teet, kuka hitto sä olet ".
Oli vaikea pysyä naama peruslukemilla kun tämä nuori sankari otti ja säikähti perusteellisesti avaustani.
Hän oli juuri irroittanut verkon paikaltaan ja se putosi.

Mies selitti olevansa muka taulukauppias ja havainneensa talon sisällä vanhan naisen ruumiin.
Kaksi kissaa olivat kuulemma naukuneet sisällä tuuletusverkon toisella puolella hädissään ja tämä oli ajatellut että olempa sankari ja pelastan mummon.
" Sä et sitte ole kuullut ovikelloista, niinkö ?" tiedustelin.

Omien puheidensa mukaan oli rimputellut aikansa kelloja mutta kukaan ei ollut avannut.
Havainnut sitten kissat ja tehnyt päätelmiä. Minun hän epäili olevan joku kiertelevä kauppias tai naapuri. Pääsin tilanteesta eroon kun totesin ottaneeni auton rekisterinumpan ylös ja kohta menen tonne kotiini soittamaan poliisit. Oletko niin kiva että yrität sillä välin saada kissani kiinni tuolta, jäävät vielä auton alle kalliit näyttelykissat. Kotimyyntiasiakirjaakaan ei jätkällä ollut näyttää..

Tilanteissa pärjää kun ei näytä pelkoaan. Olen lyhyt nainen mutta sehän on vain etuni. Pätkä joka uhittelee isolle miehelle on jotenkin pelottava. Joskus olen jollekin vihjannut itsepuolustustaidoistanikin.. Olen pärjännyt ja saanut pelotettua pelkällä itsevarmuudella ja äänekkyydellä henkilöitä pois ( äänekäs kannattaa olla että naapuritkin kiinnostuvat )

Toki sankaria ei kannata alkaa leikkimään henkensä kaupalla, jollekin huumehörhölle on turha
väittää vastaan.. :|
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Mulla on puukko sängyn vieressä laatikossa. Tämä ihan vaan siksi että "edellinen" elämäni sisälsi paljon epämääräistä porukkaa ja niitä kävi sitten ovellanikin joskus häröilemässä ja riehumassa. Tosin sillon kuletin puukkoo mukana sukanvarressa ( :D ) ja kerran jouduin sitä käyttämäänkin. En tosin joutunut ketään puukottamaan lopulta. Tulin vainoharhaseks.

Nykyään nukun yöt aika hyvin mutta jos joku uskaltais tulla sisään luultavasti koittasin eka käyttää kropan puolustustaitoja. Jos tyypillä olis mukana kättäpidempää niin sitä kyllä löytyy täältä kämpästä jolla vastata siihen. Vastaisin varauksetta.

Taksijonossa joutuu joskus painimaan mutta usein känniläisen saa aika helposti maahan ja siitä se sit lähtee omine aikoineen. Jos ei ite oo liian tuubassa niin tajuaan suhteellisen voimankäytön.

Kun on vaan yks elämä niin sitä pitää suojella eikä jäädä tumput suorina odottamaan et joku kolauttaa ohtaan.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 919
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Perusjuttu on tietty sillä röyhkeydellä; kova ääni ja väistämätön asenne hoitaa 99 tilannetta sadasta. esimerkkinä omakohtainen tilanne 1990 luvulta. Jäken keskustassa olevan sillan alla tuli vastaan kuuden nuoren miehen porukka, joka alkoi jo kolmenkymmenen metrin päässä levitä viuhkakaksi. Alle 20 metrissä pojat sanoi, että annapas se kassi tänne. Kohensin vähän ryhtiä ja sanoin, että tulkaa hakemaan. Tuijotettiin 10-20 sekuntia, minkä jälkeen sanoin, ettei ole aikaa leikkiä ja kävelin viuhkan läpi. Hetken kuluttua takaa kuului huuto "Vitun homo".

Sen viimeisen sitten niillä perinteisillä konsteilla - lyönneillä, potkuilla ja vasta aivan viime hädässä painimalla, koska nykyään useimmiten tulee se toinenkin, jos aikaa kuluu. Painia on hankala, jos kaveri potkii päähän vierestä.

Jos kotona herää tunkeutujaan, käytetään sitä kaikkea kättä pitempää, jota on joka paikassa. Läppärikin on hankala suussa. Kun kyseessä on tositilannekamppailu tuntemattoman hyökkääjän kanssa, käytetään voimaa tietysti arimpiin paikkoihin; silmiin, kaulan ja niskan alueelle, ohimoihin, niveliin ja jalkojen väliin. Jos kotona katsotaan kuka vie sieltä mitäkin, en olisi huolissani seurauksista, kylällä on parempi väistää, jos kyseessä eivät ole elintärkeät edut.

Asenteeseen taitaa vaikuttaa yli kolmenkymmenen vuoden kamppailu/taistelulajikokemus sekä tuhannet annetut ja vastaanotetut tillikat.
Tattoo
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 2:28 am

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Tattoo »

Periaatteessa en pidä mitään materiaalista omaisuutta sen arvoisena että alan sitä väkivallalla puolustamaan, ts. jos olen tulossa kotiin ja huomaan että sisällä on murtautujia, niin en säntää niitä mukiloimaan.
Itseäni ja muitakin puolustan toki hyökkääjiltä myös väkivallalla ja siihen asianmukaisesti aina varustautunut +25v kamppailu/ip-lajiharrastuksella ja missä se sallittua on, aina myös "kättäpidemmällä" ja ylensä muutenkin vähintään iprovisoidusti lainrajoilla.

Koira kyllä pitää huolen kotona ettei kukaan tule kyselemättä sisälle silloin kun siellä on ihmisiä, kovin materialisti sekään ei ole, kuten en minäkään ja ei luultavasti kävisi kiinni murtomieheen jos se tulisi tyhjään taloon ( harvemmalla riittää kantti kokeilla käykö vai ei).
Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."
terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja terrieri »

lyijyyn pysähtyy mies kun mies.
summum ius summa iniuria
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Kyllähän kovalla äänellä ja rohkealla, suoralla asenteella pääsee aika pitkälle ensi hädässä. Pieni nainen - Suuri ääni, usein hämmentää häirikön kuin häirikön.

Ei ole vielä omaan kotiin koetettu murtautua, joskin muutaman uhkaavan tilanteen olen kokenut.
Ennemmin luotin ison koiran turvaan, mutta nyt se vahtikoira on melkein 20km päässä ja kotona ensihälytyksestä vastaa pienempi mutta kova ääninen koira... 8)

Se joka joutuu turvautumaan kättä pidempään on aina heikko. Siis tarkoitan sitä että kättä pidempään voi turvautua myös kättä pidemmällä, mutta jos hyökkääjä käyttää turvanaan kättä pidempää uskoo hän olevansa mahdollisesti heikoilla. Sama pätee puollustautumiseen. Enkä mä pahalla kellekään... :roll:
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Eipä ole koskaan kadulla tarvinnut puolustautua. Ehkä olen sitten sen näköinen että harva viitsii tulla kiukuttelemaan. Tosin kerran joku rimpula sekakäyttäjä olisi halunnut mun repun mutta tilanne oli niin huvittava että ei voinut muuta kuin nauraa ja jatkaa matkaa.

Kotona mulla on pesäpallomaila eteisen hattuhyllyllä. Eipä ole sillekään vielä koskaan ollut käyttöä, mutta onhan se hyvä olla jos nyt mahdollisesti joku rosvo haluaa väkisin kämppääni tulla.

Asekaapista tietysti sitten löytyy jos jonkinlaista välinettä, mutta eipähän niitä sieltä ehdi hakea jos tilanne tulee ja siksi toisekseen rosmojen ammuskelu tässä maassa on hitusen arveluttavaa.

Varmaan joutuisin linnaan jo pelkästään murtovarkaan uhkaamisesta aseella.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Kuinka puolustaudut mahdolliseen hyökkäykseen ?

Viesti Kirjoittaja aniko »

Olisiko mahdollista siirtää tämä uhoamiskilpailu aiheesta "kuinka hoitelisin murtovarkaan" vapaan keskustelun puolelle, jonne se kuuluu?
Vastaa Viestiin