Olen seurannut tätä tapausta alusta saakka saksalaisesta mediasta, lähinnä Bild-lehden sivuilta, josta löytyy koo tarina. On ollut tarkoitus laittaa tänne, mutta en ole ehtinyt. Kyseessä on Mirco Schlitter, joka katosi perjantaina 3. syyskuuta 2010 illalla. Paikkakunta on Grefrath, lähellä Düsseldorfia. Mirco oli ollut kavereiden kanssa skeittilautailemassa, ei suinkaan luistelemassa. Äiti oli soittanut pojalle n. klo 21.oo jälkeen, että tämän pitää tulla jo kotiin ja MIrco oli heti lähtenyt ajamaan pyörällä kotiin päin. Äiti oli mennyt nukkumaan puhelun jälkeen, isä oli jäänyt vielä tietokoneen ääreen. Hänkin meni pian nukkumaan. Vasta aamulla he huomasivat, että poika ei ollut tullut kotiin lainkaan, ja he ilmoittivat asiasta poliisille, joka laittoi´heti toimeen suuretsinnän. Tämä on ollut yksi Saksan suurimmista etsintäoperaatioista. Kuvia Mircosta ja etsintään liittyvistä asioista löytyy sivustolta
http://www.bild.de. MInä en osaa laittaa tänne kuvia, joten joku toinen voi ehkä niitä laittaa. Saksassa julkaistaan myös rikollisten kuvat heti kun kiinni jäävät, eli tästä Mircon murhaajasta Olof H. ukkelista oli kuva heti pidätystä seuraavana päivänä.
Katoamisen jälkeen aika pian löydettiin Mircon vaatteet eräästä roskiksesta tien varrelta, myöhemmin löytyi Mircon kännykkä. Mirco ehti olla kateissa melkein viisi kuukautta. Alueella suoritettiin laajat maastoetsinnät, samoin vesistöt tutkittiin, mutta Mircoa ei löytynyt. Johtolankana poliisilla oli silminnäkijän huomio siitä, että paikkakunnalla oli ajellut tuo tumma VW Passat, jota siis etsittiin tiiviiseen tahtiin. Auto löytyi lopulta vihjeen perusteella Luxemburgista, mutta sen oli määrä mennä Venäjälle. Ei onneksi ehtinyt sinne saakka.
Mircoa etsi " SOKO Mirco" eli die Sonderkommision der Kripo (kriminaalipoliisin erikoiskommisio). Tutkintaa johti Ingo Thiel, joka on pystynyt selvittämään jokaisen rikoksen, jonka tutkintaa hän on johtanut. Viime viikolla SOKO Mirco oli vihdoin tiennyt mennä Olof H. ovelle pidättämään hänet. Mies oli ollut helpottunut siitä, että asia ratkesi. Olof H. oli töissä Deutsche Telekom-nimisessä puhelinyhtiössä jonkunlaisena johtajana. Tuona kohtalokkaana iltana hän oli kohdannut kotimatkalla pyöräilemässä olleen MIrcon (10 v) ja pysäyttänyt pojan sekä vaatinut tulemaan autoonsa. Mirco oli järkyttynyt, eikä ollut sen vuoksi tehnyt vastarintaa. Mircon pyörä löytyi sitten aamulla tienpenkasta siitä kohdasta, jossa sieppaus oli tapahtunut. Mies oli ajellut MIrcon kanssa jonkun aikaa ja ajanut sitten auton eräälle metsätielle, jossa oli sitten käynt poikaan käsiksi. Hän oli riisunut pojan ja sitten raiskannut tämän. MIrco oli ollut raiskaajansa käsissä kolme tuntia ennen kuin tämä sitten tappoi hänet, ilmeisesti kuristamalla. Mircon hän oli jättänyt alastomana metsään makaamaan ja oli heittänyt Mircon vaattet roskiin, josta ne sitten löydettiin.Tuona yönä alueella sijaitsevan luostarin pari nunnaa oli kuullut järkyttävän kuuloisen lapsen huudon, mutta eivät he voineet mitään tehdä. Lähellä ollut maissipelto tutkittiin heti tämän tiedon saannin myötä, muuta ei löytynyt mitään.
Karmea juttu, ei voi muuta sanoa. Olof H. (45 v) on naimisissa 26-vuotiaan naisen kanssa ja heillä on 2 vuotias tyttö, lisäksi miehellä on edellisestä avioliitosta pojat 13v ja 15v (en muista oliko iät just näin). Koko perheelle on ollut kova järkytys, kun perheenisä paljastui murhaajaksi. Puhumattakaan miten suuri järkytys tämä on ollut Mircon vanhemmille ja sisaruksille sekä koko Grefrathin asukkaille. MInä olen itse hyvin järkyttynyt tästä ja syyskuusta asti joka päivä lukenut saksal. uutisia kun odotin että Mirco löytyy, vaikka toivoa elossa löytymisestä ei enää ollut. Es tut mir so leid, Mirco.
Gods made heavy metal.