Parveketupakointi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17157
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Parveketupakointi

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Oli ihan pakko laittaa tämä:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1416153

Parveketupakoinnin kieltäminen nousee taas eduskunnan keskusteluaiheeksi nro 1.

Vakavasti puhuen: jaksamista ystäville. Rakentamisen huono laatu ei ole enää mikään yllätys, mutta kyllä on kertakaikkisen huonoa tuuria. :(
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Vaarallista hommaa, todellakin.

Turha syytellä pudonnutta kaveria laiminlyönneistä. Eivätkös parvekkeet kuulu taloyhtiön vastuualueeseen.
Kovax
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 11:27 am
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kovax »

Huono rakentaminen näkyy kaikessa. Melut kuuluu seinien läpi, lapset on sairaita ja kaikkia ottaa päähän. Melusaaste on pahempaa kuin tupakinsavu, ainakin minun mielestä.

Tuuria on kahdenlaista ensin on hyvää ja sitten on huonoa. Tällä kaverilla olikin vaan sitä jälkimmäistä.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Hirveä tapaus, nuo parvekkeenkaiteet näyttää olevan juuri sitä vanhempaa mallia ja koko parvekekin tuollainen "avonainen", nykyäänhän parvekkeet taidetaan aina rakentaa niin, että se on ikäänkuin talon "sisällä" eikä ulkone talon seinien ulkopuolelle.

Olisi kiva tietää, että onko tuo parveke heilunut yhtään ennen tapaturmaa tai onko siitä kenties valitettu jo taloyhtiölle?

Minulla on ulkomailta sellainen kokemus, että parvekkeen kaide ihan selvästi heilui, siihen ei uskaltanut nojata, en tiedä onko nykyään parannusta tullut siihenkään hotelliin.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Meikäläinen on niin vainoharhainen, että aina kun menen parvekkeelle jossakin, mielessä on et tää voi pudota... :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Meikäläinen on niin vainoharhainen, että aina kun menen parvekkeelle jossakin, mielessä on et tää voi pudota... :shock:
No mulla on sama. Tavallaan olen varuillani aina, kun olen tilanteessa jota en voi itse hallita. Esim. toisten kyydissä autossa. (vaikka tiedostankin etten juuri mahdollisiin tapaturmiin voi itse vaikuttaa :roll: )
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Oli skitson näköistä ku joku vuosi pari sitten tehtiin naapurikerrostalos parvekeremonttia, porukka vaan seisoskeli rauhassa neloskerroksessa röökillä vaikka ei ollu parvekkeilla ollenkaan kaiteita, pelkkä pohja vaan.
Kovax
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 11:27 am
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kovax »

Mä oon ainakin sen vertta korkeenpaikankammonen, että tollaset parvekkeet jää väliin. Onneks asun maantasalla :D
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Onko mies siis istunut parvekkeella selkä parvekkeen seinää vasten? Kun parvekkeen kaide on kuitenkin jäänyt paikalleen ja vain levy irronnut.

Kuva
C-Bane
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 3:31 pm

Viesti Kirjoittaja C-Bane »

Vaarallista hommaa toi tupakointi. :o
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

onneksi tulee savukiehkurat puhalleltua ennemmin pihalla kuin parvekkeella..surkea tapaus ja tietysti osanotot perheelle. :cry:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

kahvitar kirjoitti:Onko mies siis istunut parvekkeella selkä parvekkeen seinää vasten? Kun parvekkeen kaide on kuitenkin jäänyt paikalleen ja vain levy irronnut.
Onpa erikoista. Itse kaidehan on pystyssä, vain levy tippunut. Outo tapaus, että miten tuosta on mennyt putoamaan.

Silti en haluaisi olla tuon taloyhtiön hallituksessa.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Paskempi mäihä tällä kertaa. :(
I am an African!
Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Tutkin omaa parveketta lähemmin. Samanlaiset mineriittilevyt vuosimallia -59, niin kuin tuossa kohtalokkaassa parvekkeessa. Onneksi on lyhyt pudotus (ekasta kerroksesta :wink: ), eikä kyllä tule istuttuakaan selkä levyä vasten, vaan pikemminkin koivet kaiteella.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Yksi päivä oli lehdessä ulkomaan uutisissa kahdesta miehestä, jotka kilpaili parvekkeella siitä kumpi sylkee pitemmälle.
Toinen otti vauhtia asunnon puolelta ja lensi kaiteen läpi ja putosi kuusi metriä ja kuoli.
Että ei se tupakointi pelkästään ole vaarallista. :roll:
Vastaa Viestiin