Hypnoosi

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Käsi ylös, kuka on ollut hypnotisoitavana? Kuka on nähnyt viereltä syvähypnoosissa olevien temppuja?

Minä olin murrosikäisenä kaverini luona kylässä. Siellä serkukset tekivät toisilleen hypnoositemppuja. Silmät piti sulkea ja seisoa rennosti, käsien piti lötkottää rentona sivulla. Sitten toinen sälli puheli rentoja ja aloitti "ilmasta nyppimisen" n. 5 sentin päässä koehenkilön käsistä oli kiskovinaan käsiä itseensä päin vaikkei koskenutkaan toiseen. Ja kas, kädet pikkuhiljaa nousivat toisella serkulla aina vaakatasoon asti.

Minä naureskelin jampoille ja syytin toista kaveria pelleilystä tai halusta teeskentelyyn. Noh, laittoivat sitten minut koekaniinksi. Pidin silmiä kiinni arviolta 5 minuuttia, noita puheita kuunnellen. Kädet rentoina sivulla retkottaen. Mutta mitä ihmettä, kun avasin silmäni niin käteni sojottivat kohtisuoraan eteenpäin kuten vanhoissa hupifilmeissä unissaankävelijät tekevät... :shock: Ei auttanut edes epäusko tähän!
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

En ole nähnyt kuin telkkarissa.. Pitäisi mennä kyllä erään asian tiimoilta, sellaiselle hypnotisoijalle, että se pääsis sellaisiin asioihin käsiksi, mitä itse ei muista näin valveilla vaikka kuinka yrittää kaivaa.. :( Tietäisi vain luotettavan ja asian osaavan henkilön..
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Kaikki saa kait jollain tapaa hypnoosiin jos oikein tosissaan yritetään, mutta on minuakin joku kaveri yrittänyt hypnotisoida ilman menestystä. Tieteen kuvalehdessäkin oli muutama helppo testi hypnoosille "herkkyyden" selvittämiseksi, ja minä sain niistä epähypnoottiset tulokset lol :P
I am an African!
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Millainen testi se oli? Kiinnostuin heti :lol:
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

No siinä oli 3 kohtaa. Ekä oli ihan todistamatonta ammattitietoa että kun katsoo niin ylös kun voi, niin miten paljon näkyy silmän iiristä. Mitä enemmän, sitä vaikeampi on hypnotisoida. Sitten oli että laittaa kädet ristiin ja ajattelee intensiivisesti 1.5 minuuttia ettei niitä voi mikään saada irti toisistaan. Sitten pitää yrittää irrottaa ne mahdollisimman nopeasti, mitä nopeammin onnistuu sen vaikeampi on hypnotisoitua. Sitten oli jotain 10 kysymystä useammalla vaihtoehdolla, joista sai sittten laskettua pisteet hypnoosi-heikkoudelle.

Minulla näkyivät ne iirikset oikein hyvin vielä, kädet irtosivat heti ja sain vain pari pistettä siitä testistä.
I am an African!
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Ooh, mielenkiintoista..
Äkkiä silmät taivasta kohti ja kädet ristiin :lol: Taitaa olla joku piilokristitty testi :lol:
Mä kyllä uskon, että mut sais hypnotisoitua, sen verran nuita kaiken maailman juttuja on tullut kokeiltua..
Offtopiciksi mennöö, mutta onko kukaan penskana kokeillut sitä pyörtymisjuttua (En viitsi tarkkoja ohjeita laittaa) tai sitä 8lla sormella ilmaannostamista? Ehkä paree liittyy tuo pyörtymisjuttu, ilmaannostoon lienee joku tieteellinen syy, jota meikäläinen ei vaan ymmarra :oops:
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Mä olen ollut montakin kertaa hypnositavana.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mimosa kirjoitti:Mä olen ollut montakin kertaa hypnositavana.
Noh, raporttia kehiin ja heti.

Mun tekisi mieli mennä hypnotisoiduksi. Ilman tosin mitään erityisempää syytä. Kysytään siltä sitten vaikka edellisistä elämistä tai jostain asiasta jonka haluaisin muistaa mutten kykene.

Kerranhan täällä vain eletään, lähes kaikkea pitää kokeilla.

Muistaakseni vain n. 10% koehenkilöistä vaipuu ns. syvähypnoosiin. Oliko sinun tapauksessasi kyse tuohon luokkaan kuulumisesta?
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Noh, minä menin hypnoterapeutin luokse ihan huvikseni kokeilemaan.
Ensimmäisellä kerralla vaivuin helposti hypnoosiin. Kun hypnoterapeutti sanoi jotain, niin niin sitten tapahtuikin, tyyliin, et kuule enää taustalla mitään muita ääniä kun minun, aika ja paikka ovat sinulle merkityksettömiä (ajantaju katosi). Muistan kun minut herätettiin, että oli kuin olisin sukeltanut jostain syvältä merenpohjasta takaisin pintaan. Samalla hetkellä kun hypnoterapeutti herätteli minua, tyyliin 10, alat nousta ylemmäksi, 9 paikka ja aika merkitsevät taas sinulle jotain etc. niin jännästi siinä järjetyskessä todellakin kehoni reagoikin. Olo oli ensin väsynyt, mutta hetkessä olo muuttui tosi pirteäksi.

Hypnoterapeutista tuli myöhemmin ihan hyvä kaverini. Hän saa kuulema usein sellaisia pyyntöjä että avo/aviopari haluaa että heidät hypnotisoidaan ja toinen saa sitten kysellä toiselta asioita tyyliin; silloin kun vuonna -82 katsoit Liisaa, niin olitko kiinnostunut hänestä vaikket koskaan sitä minulle myöntänytkään? :roll:

Onneksi hän ei tällaisiin juttuihin suostu :lol:
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Täytyy kai tänne kirjoittaa kokemuksia hypnoosista, vaikka tuntuu jo siltä että pistän nokkani joka paikkaan.

Olen lopettanut tupakoinnin yli 10 vuotta sitten Raimo Patrosen Irti tupakasta- hypnoosikurssin avulla. Ennen hypnoositilaisuutta kuunneltiin 2 viikkoa/1 krt vuorokaudessa Patrosen äänittämää rentoutuskasettia.

Hypnoositilanteessa (meitä oli noin 10) oli koko ajan valvetila ja oma tahto mukana. Meille annettiin tupakoinninlopettamisesta vahvistavia lauseita, es. "tupakanhimo ja halu tupakoida katoaa aivoistani läpinäkyvän putken kautta kauas ulkoavaruuteen" ja "tästä lähtien reagoin tupakka-askiin samoin kuin jos näkisin valkoisen kärpässienen metsässä".Hypnoosin jälkeen ei ole tehnyt mieli tupakkaa, eikä muiden tupakointi häiritse yhtään. Aiemmin oli yrittänyt lopettaa ja ollut jo vuosiakin polttamatta, mutta sorruin aina ja jos joku ohikulkija poltti herahti oikein vesi kielelle.

Yksi kurssilainen, mies alkoi kuorsata aina kun rentoutus alkoi, joten en tiedä pääsikö hän eroon tupakasta.
Kurssi maksoi silloisena rahana kahden viikon tupakka-askin hinnat, joten lähdin sinne pelkällä odotuksella, että jos pystyisin olemaan kaksi viikkoa polttamatta en menettäisi mitään.

Nyt kun eräs läheinen ystävä tekee hidasta ja tuskallista tukehtumiskuolemaa keuhkoahtaumataudin vuoksi, en voi kuin onnitella itseäni lopettamispäätöksestä.

Kannattaa kokeilla vaikka ei uskoisikaan.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Itse aina välillä taas sorrun tupakkaan. Pitänee varmaan käydä hypnoosissa, kun kerran suosittelit. Eipäs siinä paljon häviä. Samalla kertaa voisi ottaa suggestiota kaikkeen mahdolliseen, voi tulla paljousalennustakin... :D

Sitten voisi vielä tutkimassa josko olen elänyt aiemmin.

Hypnoosista sellainen seikka, että luen juuri alan opusta ja siellä kerrotaan mielenkiintoinen seikka. Eräs vaietuista tosiasioista on, että nainen pystyy kasvattamaan rintojaan hypnoosin avulla. Eikä nyt tässä ole kyse mistään itsetunnon kohotuksesta tai ryhtivirheen korjauksesta, tahi väärin peiliin katsomisesta. Selvät mittatulokset ovat osoittaneet kiistattoman rintojen lisäkasvun hypnoosin avulla.

Tässä on mielestäni paljon enemmän järkeä kuin silikoneissa. Siis niille joille asia on tärkeä. Oma mielipiteeni on, että rinnat ovat vähän turhan yliarvostettuja. Kokonaisuus ratkaisee.
Lennox
Poliisikoira Rex
Viestit: 272
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 11:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lennox »

Olen myös käynyt useamman kerran Patrosella. Erittäin mukava ja asiantunteva mies, suosittelen lämpimästi. Itse en kokenut mitään ihmeellistä hypnoosiin vaipumista (itseasiassa olen aina uskonut, etten ikinä vajoa hypnoosiin, sillä olen niin tietoinen siitä, että minua yritetään hypnotisoida), mutta saavutin uskomattoman rauhallisen ja rennon olotilan. Kommunikoin sormien välityksillä, ja joskus, ainakin tuntuu siltä, että sormeni nousivat itsestään pystyyn. Tiedä sitten kuinka paljon tästä oli mielikuvitukseni tuotetta.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Olisi mukavaa olla hypnoosissa :)

Kaverin kanssa joskus 11v kokeiltii, ja tuloksena et "heiluri" kolahti mua päähän :-/
What you do... Makes you who you are.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja groot »

---------
Allekirjoitus.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kaunista...Toimii...Mä meen aina hypmoossiin kun nään Ville Valon :lol:
Vastaa Viestiin