Omistatteko / omistitteko Nokiaa ja mikä on +- saldo?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
metallikukko
Neuvoja-Jack

Omistatteko / omistitteko Nokiaa ja mikä on +- saldo?

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Itse olen entinen omistaja ja tappiota tuli toista tonnia.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Re: Omistatteko / omistitteko Nokiaa ja mikä on +- saldo?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

metallikukko kirjoitti:Itse olen entinen omistaja ja tappiota tuli toista tonnia.
myit sitten heti ku sukelsi? :roll:
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
metallikukko
Neuvoja-Jack

Oikeastaan myyntipuolelle päätymiseen johtivat yleismaailmalliset syyt ( Yhdysvallat , Kreikka ym) ja toisekseen yhtiön tällä hetkellä epämääräiset tulevaisuuden näkymät.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

DollariExpress kirjoitti:
metallikukko kirjoitti:Itse olen entinen omistaja ja tappiota tuli toista tonnia.
myit sitten heti ku sukelsi? :roll:
Vähän on, ja miinuksella tietysti tällä hetkellä, mutta en ole tappioita ainakaan vielä kotiuttanut. Katsotaan nyt vielä jos tuo MS-yhteistyö jotain poikisi, vaikka vähän epäilyttääkin. Toisaalta vuosituhannen vaihteessa Nokia tuotti ihan mukavan tilin, joten en nyt vielä firmaa alimpaan hornantuuttiin sentään manaisi, vaikka esim. oma N 97 surkein kännykkätekele onkin, minkä on tullut hankkineeksi. Se, etten ole vielä siirtynyt Samsungiin tai iPhoneen on kai lähinnä vain laiskuutta... :roll:

Nokia on periaatteessa firman kokoon ja arvoon nähden nyt niin alhaalla, että jos pieni riski ei pelota, niin kannattaisi ehkä ostaa. Toisaalta onhan sillä nyt vieläkin varaa romahtaa, jos oikein pahasti asiansa ryssivät... :roll:

Apple on sen sijaan korkealla, mutta sijoittajien luottamus siihen on edelleen huomattavan korkealla. Erinomaisen tilin ovatkin tehneet kaikki ne, jotka ovat siihen sijoittaneet ennen muutaman viime vuoden mahtavia kurssinousuja. Apple onkin yksi niitä harvoja firmoja, joka pääsi 2008 romahduksen yli käytännössä pelkällä säikähdyksellä, ja notkahdus kuroutui varsin pian umpeen.

Sen sijaan (*ja nyt seuraa ilmainen sijoitusvinkki!* :D) näyttäisi löytyvän ainakin yksi firma, jonka kurssikehitystä ei ainakaan tähän asti näytä juuri mitkään kriisit tai taantumat hetkauttavan, ja jonka kurssi puskee jatkuvasti iloisesti ylöspäin. Se on myös varmaan useimmille varsin tuttu eli:

Kuva

Tavataan siis Mäkkärillä, tai kuka ei halua tuhlata rahojaan roskaruokaan, niin niillä kannattaa siis ostaa nimenomaan McDonald'sin osakkeita ja antaa muiden ostaa niitä hamppareita! :wink:
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Sama Nokia 4 vuotta. Käy ja kukkuu. Maailman paras kamera edelleen. Väri pinkki:D Miinuksena blondille se että en edelleenkään tiedä kaikkia toimintoja ilman että joku insinööri näyttää ne mulle kädestä pitäen :lol:
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

MollyMalone kirjoitti:Sama Nokia 4 vuotta. Käy ja kukkuu. Maailman paras kamera edelleen. Väri pinkki:D Miinuksena blondille se että en edelleenkään tiedä kaikkia toimintoja ilman että joku insinööri näyttää ne mulle kädestä pitäen :lol:
Kunnon trollaus. :lol:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

metallikukko kirjoitti:Oikeastaan myyntipuolelle päätymiseen johtivat yleismaailmalliset syyt ( Yhdysvallat , Kreikka ym) ja toisekseen yhtiön tällä hetkellä epämääräiset tulevaisuuden näkymät.
En ole ammattilainen näissä asioissa, mutta tietääkseni silloin kun osakkeiden arvo on alhaalla niitä pitää ostaa ja päinvastoin. Eli Nokiaa kannattaisi nimenomaan ostaa nyt eikä myydä.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
mipa74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Omistin aikanaan. Suurimman nousun korjasin talteen ja muutaman kympin vanhaa rahaa jäin voitolle.

Ainahan voi jossitella, että vielä pitämällä oisin voinut tienata enemmän, mutta jälkiviisaus on sijoittamisessa se synti mihin ei kannata astua.
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

MollyMalone kirjoitti:Sama Nokia 4 vuotta. Käy ja kukkuu. Maailman paras kamera edelleen. Väri pinkki:D Miinuksena blondille se että en edelleenkään tiedä kaikkia toimintoja ilman että joku insinööri näyttää ne mulle kädestä pitäen :lol:
On nyt taas aivan pakko sanoo, että mulla on inssi iha muualla näyttämässä kädestä pitäen... :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
metallikukko
Neuvoja-Jack

Olet ihan oikeassa Judge Dredd .
Normaalissa tilanteessa dippi on ostonpaikka , mutta nyt tilanne eroaa normaalista siinä mielessä , että en näe yrityksen lähitulevaisuutta kovinkaan valoisana.

Windows-strategia on varmasti oikea suunta pitkässä juoksussa , mutta tapa miten tiedotus hoidettiin sympparin /meegon alasajamisesta oli vähän liian raju. Minusta fiksumpaa olisi ollut kehittää Windows -puhelinta siinä rinnalla ja pitää pyörät pyörimässä vanhoilla malleilla ,niin kauan kun se olisi ollut tarpeen.

Nyt potkaistiin tavallaan kuin jakkara pois näitten symbion-puhelinten alta.
Ketä kiinnostaa kehittää mitään kuolevalle alustalle yms...

Lisäksi pääoma ei tuota osinkojen muodossa muutamaan vuoteen mitään ,niin näin parhaaksi vaihtoehdoksi katsella rahoille tuottavampaa vaihtoehtoa.

Oman mausteensa tämänhetkiseen tilanteeseen tuo myös Yhdysvaltain johdolla hidastuva maailman talouskasvu , Etelä -Eurooppa ,nousevat korot ja se että tämänhetkisen osakesyklin huippu taidettiin jo saavuttaa ja matka pohjalle voi alkaa.

En ole mikään talouden asiantuntija ,mutta yritän oppia kokoajan lisää , sillä tappion kalkki on aina yhtä karvasta :(
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Nooruska kirjoitti:
On nyt taas aivan pakko sanoo, että mulla on inssi iha muualla näyttämässä kädestä pitäen... :wink:
On ihan pakko sanoo, että ompa romanttista kun ihan kädestä pitää samalla...

Eikös piensijoittajien tehtävä juurikin ole myydä/olla myymättä väärällä hetkellä ja rahoittaa juuri se osuus, millä kunnon sijoittajat rällää? Pistetään kaikkea sekavaa huhua liikkeelle, muttei vahingossakaan mitään ratkaisevaa. Ne kuullaan ihan ilman median kohinaa.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Minä pöljä ostin Nokiaa vuosituhannen vaihteessa, mutta onneksi ymmärsin myydä sen verran ajoissa, että tappiot jäivät kohtuudella nieltäviksi. Mistään isoista summista ei ollut kysymys, ei siis ollut taloa tai anoppia panttina.

Minäkään en ole mikään sijoitusammattilainen, mutta väkisinkin pistää miettimään, että pitäisikö nyt ostaa. Ei kai Nokiakaan voi loputtomasti laskea? Nyt saattaisi oikeasti olla sauma ostaa. Jos vaikka kolmen vuoden perspektiivillä Windows-puhelin menestyy edes kohtuullisesti, niin suattaapi tulla vaikka voittoa. Onneksi asuntolaina on kuitenkin sellainen pallo jalassa, ettei tarvi niin hirveästi noita sijoituskohteita miettiä.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Jos olisi yhtään irtonaista massia itellä, niin kyllä ostaisin Nokiaa nimenomaan nyt kun kerran arvo on laskenut. En ymmärrä sitten yhtään, että kuka hullu tällaisessa tilanteessa myy osakkeitansa...! Nokia tulevaisuudesta en osaa sanoa paljon, mutta kun on tehty näin paljon muutoksia ja Windows-kikka oli ihan fiksu, niin tullee se kurssi lopulta nousemaan, jolloin saisi niitä rahoja sitten takaisin.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

Joitakin kertoja olen omistanut, en kuitenkaan ihan viime vuosina.

On myös ihmisiä jotka kerran osakkeita ostettuaan, eivät luovu niistä kuin testamenttinsa kautta.
Jos joku omisti kesäkuussa v. 2000 vaikkapa 10 000 Nokian osaketta, hykertelivät perilliset muhkeaa
650 000 euron pottia tulevaisuuteen tiiraillen; mitenkähän paljon se olisikaan kun ukko oletettavasti elää vielä reilut kymmenen vuotta...
metallikukko
Neuvoja-Jack

Varmasti nouseekin tuosta ,jos joku taho ei saa osake-enemmistöä ja esitä lopuista osakkeista jotain 3,75e ostotarjousta mikä oli muistaakseni yhtiön osien ja kassan arvo per osake tulosvaroituksen aikoihin .
Houkuttelevan yhtiöstä tekee rahaa pullisteleva kassa .
Itse ajattelin katsella aikavälin q2-q3 ,että alkaako utu tulevaisuuden yltä yhtään hälvetä .
Mutta ihan viisain ratkaisu olisi ollut ostaa keväällä -09 toista Nokia-alkuista firmaa :)
Vastaa Viestiin