Lisätietoa odotellessa.Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051 ... 7_uu.shtml
Epätoivoinen teko poliisiautossa - omaiset järkyttyivät
Lauantai 19.5.2012 klo 18.42 (päivitetty klo 20.04)
Omaiset kysyvät, miten oli mahdollista, että mies yritti satuttaa itseään poliisiauton takaosassa.
Pohjoissuomalaisen miehen sukulaiset ei voi edelleenkään käsittää kuluneen viikon tapahtumia. He kävivät tänään jättämässä todennäköisesti viimeiset hyvästinsä 37-vuotiaalle miespuoliselle perheenjäsenelleen.
Mies on maannut keskiviikosta lähtien hengityskoneessa Oulun yliopistollisessa sairaalassa yritettyään riistää henkensä poliisiauton takaosassa.
- En voi käsittää, miten tällaista voi tapahtua. Poliisin pitäisi olla se, joka suojelee kaikkia, miehen sukulainen ihmettelee järkyttyneenä.
Oulun poliisin johtokeskuksen yleisjohtaja Ilkka Riikola vahvistaa, että tapaus on kirjattu ja poliisin tutkinnassa. Poliisi ei kuitenkaan aio tiedottaa tapauksesta enempää ennen ensi viikkoa.
Sukulaisen mukaan tapahtumien taustalla oli riita, jota selvittelemään soitettiin poliisit paikalle. Poliisit ottivat miehen mukaansa.
Partio lähti kuljettamaan miestä poliisiauton takaosassa Iistä Ouluun putkaan. Sukulaisen mukaan mies oli päätynyt epätoivoiseen ratkaisuunsa jossakin vaiheessa matkan aikana.
Toistaiseksi ei tiedetä, kuinka pian poliisit huomasivat tapahtuneen.
Sukulaisen mukaan tapaus tuli perheelle täytenä yllätyksenä.
- Tämä oli meille täysi yllätys ja shokki. Tämä ei jää tähän, aiomme ottaa selvää, mitä tässä oikein on tapahtunut.
ANNE KAURANEN
[email protected]
Mies teki itsemurhan putkareissun päätteeksi, 2012
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Mies teki itsemurhan putkareissun päätteeksi, 2012
Re: Mies vahingoitti itseään poliisiauton takaosassa
No eipä ole tainnut yritykseksi jäädä, jos kerran hengityskoneessa makaa. Mitä lie tehnyt, hirttäytynyt vyöhönsä?Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051 ... 7_uu.shtml
Omaiset kysyvät, miten oli mahdollista, että mies yritti satuttaa itseään poliisiauton takaosassa.
-
Outo Enkeli
- Sabrina Duncan
Mietin samaa, kun Ilta-lehdestä asiasta luin. Olisiko ollut joku terä-ase jäänyt skoudeilta havaitsematta ja saanut aiheutettua siten itselleen harmia. Se kyllä kuulostaa itsestänikin epätod.näköiseltä. Koska heng.koneessa, niin olisiko voinut jotenkin juurikin hirttää tms, kun saanut "ehkä" jonkinlaisen aivovaurion, joka estää omaehtoisen hengityksen. Aikoinaan tuttuni ampui 22:lla itseään päähän ja joutui juuri hengityskoneeseen... No kai tämänkin aika meille kertoo, mutta voihan sitä spekuloida...
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
-
Marskalkka
- Sabrina Duncan
Kyllähän itsensä vahingoittaminen on mahdollista melkein missä vain. Kodeissa puutarhoissa, metsissä, vessoissa, koirankopeissa, maauimaloissa, junissa, sukellusveneissä... Ihan helposti se käy poliisiautoissakin. Monet osaavat vahingoittaa itseään hyvin nopeasti ja huomaamattomastikin.Omaiset kysyvät, miten oli mahdollista, että mies yritti satuttaa itseään poliisiauton takaosassa.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Veikkaisin, että yrittänyt hirttäytyä vyöhön tai paitaan. Eiköhän olisi veitsellä vetänyt ranteet tai kaulan auki, mutta mistä näistä tietää. Saa nähdä tulevatko paljon yleistymään nämä poliisiautoon kuolemiset kun taitaa nuo välimatkat olla aika pitkiä ajaa putkalle. Käsittämätöntä, jos poliiseja näistä aletaan syyttämään, pian saa aina olla ambulanssi mukana joka tehtävällä jos joku onkin itsetuhoinen 
No,tuskin tosta voi jepareita syyttää... Varmaan on niihin sikaosaston kaltereihin vyöllä yrittänyt itsensä... Ja mitäpä tossa itkemään,jos ihminen haluaa itsensä tappaa,niin antaa mennä vaan...
Ajattelin juuri kuten GSP, että paita olisi yksi mahdollisuus, johon voisi yrittää hirttäytyä. Toki on mahdollista, että poliiseilta on jokin asekin jäänyt huomaamatta, eipä tuo ruumiintarkastus nyt niin perusteellinen ole, kun lähdetään putkaan viemään.
Tietysti tällaisia tapauksia varten olisi erinomaista, että tuohon kuljetusosastoon saataisiin kameravalvonta, jolloin auton hytistä voitaisiin seurata kuljetettavan touhuamista.
Tietysti tällaisia tapauksia varten olisi erinomaista, että tuohon kuljetusosastoon saataisiin kameravalvonta, jolloin auton hytistä voitaisiin seurata kuljetettavan touhuamista.
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Olen miettinyt joskus, että miten usein näin käy. Siis ei sillä, että olisin tällaista uutista innolla odottanut, vaan että en pidä tätä yllättävänä. Siellä auton takaosassa on tilaa ja aikaa ajatella ja touhuta, eikä ne poliisit vahdi, mitä siellä tapahtuu.
En tiedä, tekevätkö poliisit ruumiintarkastuksen tällaisissa tilanteissa, mutta vaikka tekisivät, voi laukussa olla vaikka jotain pillereitä. Tai jos mukana on muovikassi, luulisi, että sillä säheltäminen ei jäisi koppalakeilta huomioimatta, mutta voi jäädäkin. Ja ainahan sitä voi kuristautua vaatteisiin.
Tai jos on oikein humalainen ja kuukahtaa sinne maijaan itsetuhollisista syistä, poliisit voivat kelata, että nyt se sammui.
En tiedä, tekevätkö poliisit ruumiintarkastuksen tällaisissa tilanteissa, mutta vaikka tekisivät, voi laukussa olla vaikka jotain pillereitä. Tai jos mukana on muovikassi, luulisi, että sillä säheltäminen ei jäisi koppalakeilta huomioimatta, mutta voi jäädäkin. Ja ainahan sitä voi kuristautua vaatteisiin.
Tai jos on oikein humalainen ja kuukahtaa sinne maijaan itsetuhollisista syistä, poliisit voivat kelata, että nyt se sammui.
Poliisit-ohjelman perusteella laukut / reput ottavat erilleen, kun tyypin taakse laittavat. Mutta vaatteita eivät riisu (kappas vaan!), ja niihin voi itsensä hirttää. Vaadimme pakkopaitoja ja pehmustettuja kuljetuksia!
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Kaikista tapahtumista pitää päästä jotakin syyttämään... 
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
hannu2hanhi
- Nikke Knatterton
Minua raivostuttaa tuo omaisten varsin yleinen asenne, että poliisi on syyllinen. Jos mies riehuu itsensä poliisiautoon ja sen jälkeen ITSE yrittää tappaa itsensä. Kuka on syyllinen? Mielestäni tuollaisille omaisille pitäisi lyödä sakkolappu kouraan.
-hannu hanhen apunikki (aika näyttää, onko lopullinen)
Onhan se voinut myös rynnätä pää edellä johonkin kovaan kulmaan tai vastaavaan. Myös purra valtimonsa auki. Aika pitkälle olen sitä mieltä, että jos ihminen tosissaan haluaa itsensä tappaa niin se myös sen tekee.
Olikohan miekkonen "tavallista" herkempi mieleltään, kun noin dramaattiseen ratkaisuun päätyi...
Olikohan miekkonen "tavallista" herkempi mieleltään, kun noin dramaattiseen ratkaisuun päätyi...
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Olen täysin samaa mieltä. Mies itse omalla toiminnallaan hommasi itsensä sinne poliisiautoon ja sitten itse itseään halusi satuttaa. Mitä hiton lapsenvahteja ne poliisit muka on? Raivostuttava uutinen joka sai mut ärsyyntyn heti kun sen luin.hannu2hanhi kirjoitti:Minua raivostuttaa tuo omaisten varsin yleinen asenne, että poliisi on syyllinen. Jos mies riehuu itsensä poliisiautoon ja sen jälkeen ITSE yrittää tappaa itsensä. Kuka on syyllinen? Mielestäni tuollaisille omaisille pitäisi lyödä sakkolappu kouraan.
Juuri näin! Syyllinen on tietysti Yhteiskunnan edustajat, ei suvun...nuusku-nella kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä. Mies itse omalla toiminnallaan hommasi itsensä sinne poliisiautoon ja sitten itse itseään halusi satuttaa. Mitä hiton lapsenvahteja ne poliisit muka on? Raivostuttava uutinen joka sai mut ärsyyntyn heti kun sen luin.hannu2hanhi kirjoitti:Minua raivostuttaa tuo omaisten varsin yleinen asenne, että poliisi on syyllinen. Jos mies riehuu itsensä poliisiautoon ja sen jälkeen ITSE yrittää tappaa itsensä. Kuka on syyllinen? Mielestäni tuollaisille omaisille pitäisi lyödä sakkolappu kouraan.
Ihme touhua! Jos jollakin on "pää-ongelmia" niin turha syyttää muita!
-
seppoilmari
- Martin Beck
Mies yritti itsemurhaa poliisi auton takaosassa Iin ja Oulun välillä torstain vastaisena yönä viime viikolla.
Tapahtumat saivat alkunsa, kun poliisi meni selvittämään perheväkivaltatilannetta Iihin. Tapauksen yhteydessä mies otettiin kiinni epäiltynä pahoinpitelystä.
Matkalla Iistä Oulun poliisiasemalle mies päätyi epätoivoiseen tekoonsa, joka huomattiin Oulun poliisilaitoksen pihalla. Miestä alettiin elvyttää välittömästi, ja paikalle hälytettiin sairaankuljetus.
Mies vietiin hoitoon Oulun yliopistolliseen sairaalaan. Hän kuitenkin kuoli vammoihinsa varhain sunnuntaiaamuna.
Tutkinnanjohtaja Erik Kärkkäinen Oulun poliisista kertoo, että tapauksesta on meneillään kolme tutkintaa. Oulun poliisilla on vastuullaan pahoinpitelyn tutkinta ja kuolemansyynselvitys.
"Koska henkilö on kuollut poliisin tiloissa, siitä tehdään poliisirikosilmoitus. Sen seurauksena Lapin poliisi tutkii asiassa virkavelvollisuuden rikkomista. Voi olla, että kuolemansyynselvityskin siirtyy vielä Lapin poliisin tehtäväksi", Kärkkäinen sanoo.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/mies- ... sa/594050/