Mikkelin mies kohteli koiria kaltoin - tuomiolle

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Black Faraday
Remington Steele

Mikkelin mies kohteli koiria kaltoin - tuomiolle

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

UUTISET
ETELÄ-SAVO
"Syyte: Mies löi, potki ja viilteli koiraansa sekä heitteli tikkoja koiran päähän ja selkään
Mikkeliläistä miestä syytetään eläinsuojelurikosten lisäksi muun muassa törkeästä pahoinpitelystä ja laittomista uhkauksista.

Mistä on kyse?

Mikkeliläistä miestä syytetään yhteensä yhdeksästä eri rikoksesta.
Syyttäjän mukaan mies oli muun muassa pahoinpidellyt koiraansa viiltämällä puukolla koiran kaulaa ja kuonoa, tekemällä puukolla reiän koiran vasempaan korvaan sekä heittämällä tikkoja koiran päähän ja selkään.
Syyttäjä vaatii miehelle joko ehdotonta vankeutta tai ehdollista vankeutta ja yhdyskuntapalvelua.
Etelä-Savon käräjäoikeudessa luettiin tiistaina syytteet mikkeliläiselle miehelle, jonka epäillään syyllistyneen useisiin raakoihin rikoksiin.

Syyttäjän mukaan mies oli muun muassa pahoinpidellyt dobermanni-rotuista koiraansa viiltämällä puukolla koiran kaulaa ja kuonoa, tekemällä puukolla reiän koiran vasempaan korvaan sekä heittämällä tikkoja koiran päähän ja selkään. Lisäksi mies oli potkinut koiraa ja hakannut eläintä nahkahihnalla.

Syytteen mukaan mies oli myös pitänyt koiraa nälässä ja janossa. Aliravittu koira oli joutunut viettämään päivänsä pienessä metallilattiaisessa häkissä, jossa se oli liukastellut niin, että turkki oli sotkeutunut sen omista ulosteista.

Koiran naispuolista omistajaa mies oli uhannut sillä, että heittää koiran ja pariskunnan kolme kissaa alas parvekkeelta ja vetää puukolla koiran kaulan auki.

Edellä mainittujen tekojen lisäksi miestä syytetään kahden naisen pahoinpitelyistä sekä törkeästä pahoinpitelystä, jonka uhrina oli toinen pahoinpidellyistä naisista. Mies oli muun muassa painanut puukkoa naisen kaulalle, huitonut tätä puukolla sekä lyönyt naista takaraivoon niin, että nainen menetti tajuntansa.

Yhteensä miestä syytetään yhdeksästä eri rikoksesta, jotka tapahtuivat vuosina 2011 - 2013. Syyttäjä vaatii miehelle joko ehdotonta vankeutta tai ehdollista vankeutta ja yhdyskuntapalvelua.

Oikeus antaa tuomionsa asiassa myöhemmin tässä kuussa."

Nähtävästi on siis asunut koiran omistaneen naisen kanssa. Herää taas kysymys miksi nainen ei aiemmin ole heittänyt äijää kotoa. Toivottavasti sentään koira selvisi hengissä.
örkki
Frank Drebin

Re: Mikkeliläinen mies rääkkäsi koiraansa ja...

Viesti Kirjoittaja örkki »

Täytyy olla keltasta nestettä päänupissa tekijällä. Mikä ihme saa purkamaan vihaansa viattomaan eläimeen. Tuommonen ukko hiiteen ja potkut takamuksille.
Ei kukaan normaali ihminen voi käyttäytyä noin. Nyt vaan äijä maantietä mittaamaan.
Eikä ikinä enää samaan paikkaan koiran kanssa. Pahalle tuntuu.
lihamestari
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja lihamestari »

Saunan takana on vielä tilaa tällekin ihmisjätteelle. :evil:
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Toivottavasti siellä vankilassa mihin päätyy on paljon koiraihmisiä jotka opettavat moiselle, miltä tuntuu elää peloissaan pienessä häkissä. mistä näitä oikein sikiää?
rokka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja rokka »

-"Syyttäjä vaatii miehelle joko ehdotonta vankeutta tai ehdollista vankeutta ja yhdyskuntapalvelua"-.
Hui kauhistus! Ompa oikeusvaltio laittamasta miestä ahtaalle.
-Heittämällä läpi-
Black Faraday
Remington Steele

Iltalehti tänään:
"Hiljattain annettu tuomio oli vuosi ja neljä kuukautta sekä 40 tuntia yhdyskuntapalvelua. Lisäksi hänet tuomittiin kahdeksi vuodeksi koirienpitokieltoon."
Kissimirri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kissimirri »

Ettäkö oikein kaksi kokonaista vuotta eläintenpitokieltoa! Aivan täysi sekopää, jonka ei pitäisi päästä lähellekään ainuttakaan elävää olentoa. Ikinä.
HrZ
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja HrZ »

KOIRAN 10 KÄSKYÄ IHMISELLE

1
Elämäni kestää ehkä kymmenen tai kaksitoista vuotta, jokainen ero sinusta merkitsee minulle kärsimystä, ajattele tätä ennen kuin hankit minut.
2
Anna minulle aikaa käsittää mitä vaadit minulta.
3
Isäntäni/Emäntäni, älä anna minun pettyä, istuta luottamusta, siitä elän.
4
Jos et ole minuun tyytyväinen älä ole kauan minulle vihainen, älä sulje minua rangaistukseksi sisään sillä sinulla on työsi, huvisi, ystäväsi; mutta minulla on vain sinut.
5
Puhu joskus kanssani. Vaikka en täysin ymmärrä sanojesi merkitystä, niin ymmärrän joka solullani äänesi sävyn joka puoleeni kääntyy.
6
Tiedät isäntäni/emäntäni, miten minua kohtaan käyttäydyt sitä en unohda koskaan.
7
Pyydän, harkitse ennen kuin lyöt minua sillä leukani voisivat satuttaa sinua ja murskata kätesi pienet luut, mutta en koskaan halua käyttää niitä tähän...
8
Ennen kuin haukut minut työssäni haluttomaksi, vastahakoiseksi tai laiskaksi, ajattele: ehkä sopimaton ruoka kiusaa minua, ehkä olin pakotettu olemaan liian kauan auringossa tai kuumassa autossa tai saattaahan minulla olla - murtunut sydän!!!
9
Isäntäni/emäntäni huolehdi minusta kun tulen vanhaksi. Myös sinä tulet olemaan joskus vanha.
10
Rakas isäntäni/emäntäni. Kulje jokainen vaikea matka kanssani! Älä koskaan sano: "En voi NÄHDÄ sellaista" tai "sen on tapahduttava poissa ollessani". Sillä minulle kaikki on helpompaa sinun kanssasi:
- MYÖS VIIMEINEN MATKANI. KIITOS.
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Saataisiinko miehen kuva vaikka KB:n seinälle syyteselonteon kanssa?
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Black Faraday
Remington Steele

Väitetään että olisi tämä:

https://www.facebook.com/teemu.issakainen

Mennyt äskettäin kihloihin. Naisystävän fb-kuvissa kuva dobermannista. Liekö sama ja jos on, kuinka nainen voi olla tuon kanssa?
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Hyvä kysymys. Sama Äänekoskella Rekku(?)-koiran tapauksessa, mutta siinä taisi naispuolinen omistaja katsoa vierestä (ettei itsekin tehnyt jotain). Jos joku mies, vaikka kuinka väittäisi rakastavansa minua, yrittäisi edes kiusata kisuani, saisi lähteä ja heti. :x
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Wiltsu
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Ko tapauksen koira on jo autuaammilla metsästysmailla. Tyypin ansioluetteloon varmaan voi listata myös parin muun koiran (riiseni ja toinen dobermann) pahoinpitely. Mm kieliluun murtaminen kuristamalla. Tämä info ko. dobermannin kasvattajalta Dobermann foorumi Facebook-ryhmästä. Hän haki ko. koiran aikanaan tuolta tyypiltä pois ja koska koira oli niin kovia kokenut, oli armeliainta päästää se tästä pahasta maailmasta pois. Samalla selvisi, että tyttöystävä on saanut oman osansa tuon tyypin sieluttomuudesta. Pahoinpitelyjä, tajuttomaksi pieksemistä yms. Että sellainen abortinjämä tässä on kyseessä. :(
TollRoad
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja TollRoad »

Black Faraday kirjoitti:Väitetään että olisi tämä:

https://www.facebook.com/teemu.issakainen

Mennyt äskettäin kihloihin. Naisystävän fb-kuvissa kuva dobermannista. Liekö sama ja jos on, kuinka nainen voi olla tuon kanssa?

Sama mies, pöytäkirjat luettu
Kaizer Sose
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Tässä taas varsinaninen yhteiskunnan tukipilari! Joku hippihoppi lökäpöksy piripää jolla ei ole nuppi pysynyt liiasta valvomisesta mukana. Tongeilla pitäisi tollaisen paskahousun kynnet repiä yksitellen. Tuomiokin täysin naurettava. Toivottavasti muija edes senverran fiksu että antoi pieksijälleen kylmää kättä ja harkitsee itsekkin kahteenkertaan kannattaako enää koiria hankkia.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Muija meni kuitenkin kihloihin rääkkääjän kanssa... Samaa maata molemmat. :evil:

Sopiva rangaistus molemmille olisi että saisivat saman kohtelun, minkä koira, mutta tuplana. JA ikuinen eläintenpitokielto päälle. Ja kieltoa oikeasti valvottaisiin, ja jos heiltä löytyisi edes kotoa hiiri tai torakka, niin molemmat telkien taakse, kunnes saavat sen verran järkeä päähänsä, että ymmärtävät tehneensä väärin.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Vastaa Viestiin