Taposta 8,5 vuotta vankilaa
POHJOIS-SUOMI 27.7.2001 |
Puolankalainen Reino Pekka Moilanen, 65, tuomittiin Kajaanin käräjäoikeudessa 8 ja puoleksi vuodeksi vankilaan täyttä ymmärrystä vailla tehdystä taposta.
Tuomittu oli tappanut asunnossaan Puolangalla ristijärveläisen 53-vuotiaan miehen tammikuussa ryypiskelyn päätteeksi. Uhri kuoli päähän osuneesta kirveen hamarapuolen iskusta.
Tuomittu ilmoitti itse poliisille vainajasta asunnossaan, mutta kiisti tappaneensa häntä. Tuomittu määrättiin maksamaan uhrin leskelle 80 000 markan korvaukset ja neljälle lapselle kullekin 40 000 markkaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-su ... aa/133585/
Ainoa löytämäni uutinen, oisko kellään lisävalaistuta. Missäköhän merkeissä mahtaa viettää vanhuudenpäiviään.
Puolangan kirvessurma 2001
Re: Puolangan kirvessurma 2001
Hyvin voin. Asian voi jättää tähän.
Miten sie itse elät kun kysyt? Olen vanha mies jo, älkää kiusatko ennää. Ei kukkaan jaksa ennää miettiä. Mie ollen kohta manojjen mailla jo. Anteeksi en sua tehtyjä.
Hyvä jos oot pysyny kaidalla tiellä. Jäi kiinnostaa kaleva tekstin jälkeen tän jutun taustat mitkä on johtanu tän uhrin kuolemaan. Syyllisyys hän siinä painaa ja omaisten tuskat eivät lopu milloinkaan. Ei ole sinun pakko kertoa tapahtumista jos et halua.
Hankala arvella RP880:n motiiveja vastailla köykäisellä tekokainuulla tähän ketjuun, mutta todellisuudessa Moilas-Reino on jo kuollut. Lisäksi mies halvaantui elämänsä loppupuolella siinä määrin, ettei hän täällä hyvinvoinnistaan olisi kirjoittelemassa vaikka henki pihisisikin.
Juuri näin. RP880 ei voi olla kyseisen teon tekijä, koska hän on jo kuollut.