Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

Kävi tossa hyvin läheiselle ihmiselle niin et näki vanhaa tuttuaan joka on dokannu vuosikymmeniä.. Oli vetäny ryynejä sinä päivänä ja tää mun läheinen meni lyömään subuvedot vielä siihen päälle tälle kaverilleen..
Kaveri sit kuoli seuraavana yönä ja jos todetaan et se subu on vaikuttanu siihen kuolemaan ni voiks siitä tulla jotain seurauksia, tää edesmennyt kuitenkin ite halus vetää ne?
Vakavasti otettava nimimerkki?!
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

Ryynei, viinaa ja teksiä. Se on sillä selvä, pari läheistä lähtenyt samalla reseptillä. Mulla ei ole juridista pätevyyttä, mutta näkisin että kuolemantuottamuksesta voi tulla syyte. Syyttäjän mielikuvituksesta riippuen muitakin mahdollisesti, heitteillejättö tms.
Everything in the world is either a potato or not a potato
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

Mut eiks kuolemantuottamus vaadi kuitenkin jonkun näköstä tahallisuutta, kuollu kuitenkin halus ite vetää?
Mitä Suomen laki sanoo, kuitenkaan olla missään jenkeissä jossa kamanmyyjä saa tuomion kun asiakas vetää överit.

Vitun stressaavaa kun aviomies kelaa nyt tappaneensa lapsuudenystävänsä vaikka kuolisyytähän ei tiedetä vielä pitkään aikaan mut ei voi olla kelaamatta et oliks ne texit vika niitti alkoholistin kropalle joka oli täys alkoholia ja bentsoja :(
Vakavasti otettava nimimerkki?!
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

Ja tää edesmennyt oli siis kyllä hengissä, hyvissä kuoseissa vielä ainakin tunnin ennen kun mies poistu paikalta et heitteillejätöstä tuskin on kyse..
Vakavasti otettava nimimerkki?!
saksanundulaatti
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 2:32 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja saksanundulaatti »

Ei ole relevanttia, onko uhri itse pyytänyt eikä kuolemantuottamus edes lakipykälän mukaan edellytä minkäänlaista tahallisuutta.

Jos vähän googletat, niin täsmälleen samankaltaisesta tilanteesta löytyy jonkin verran ennakkotapauksia, jotka ovat poikkeuksetta johtaneet tuomioon joko kuolemantuottamuksesta tai törkeästä kuolemantuottamuksesta. Ainoastaan yksi poikkeus löytyy Subutexin historian alkuajoilta, jolloin KKO on linjannut että alkoholin ja Subutexin yhteisvaikutus ei vielä tuolloin ollut riittävän hyvin tiedossa ja kumosi tuomion, mutta tästä on nyt jo toistakymmentä vuotta.
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 933
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Jos omaa reseptilääkettä luovutetaan toiselle ,on kyseessä rikos.Ja ko aineen kohdalla kaiketi huumausainerikos-olkoon katukaupasta hankittu tai lääkärin kirjottamaa.Se kuolemantuottamus saattaa napsahtaa,kun on tiedossa,että subutex saattaa aiheuttaa hengityslamaa ym pikkusta sivuoiretta alkkomahoolin kanssa otettuna.Ja kukas todistaa,että kaveri otti subutexin TIETÄEN MITÄ OTTI ? Tai edes vapaaehtoisesti...Aika paljon näitä yllättäen poistuneita,jotka on nukahtanu kuka missäkin vaikka nojatuoliinsa tai soffalleen.Halpa tapa eliminoida mahd tuleva vasikka...tai jos kakaroitte kans alkaa liikaa pyörii...ne ei vielä kaikesta vaikene.Tollei pääsee kyll ihan siististi eroon,ku pari jäärää tulee käymään;ja ny nää syät nää!
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

SuBuTeX kirjoitti:Mut eiks kuolemantuottamus vaadi kuitenkin jonkun näköstä tahallisuutta, kuollu kuitenkin halus ite vetää?
Mitä Suomen laki sanoo, kuitenkaan olla missään jenkeissä jossa kamanmyyjä saa tuomion kun asiakas vetää överit.

Vitun stressaavaa kun aviomies kelaa nyt tappaneensa lapsuudenystävänsä vaikka kuolisyytähän ei tiedetä vielä pitkään aikaan mut ei voi olla kelaamatta et oliks ne texit vika niitti alkoholistin kropalle joka oli täys alkoholia ja bentsoja :(
Kuolemantuottamus siis ei vaadi tahallisuutta, kuten täällä on todettu. Siitä voi saada syytteen jos esim ajat vahingossa jonkun päälle tai itse ajat kamapäissäsi seinään ja pelkääjän paikalla olija kuolee.

Lisäksi sitten katsotaan että jos on mennyt vielä itse sille vainajoituneelle osapuoleelle piikittämään ja on ollut tietoinen että kyseessä oleva ihminen on kaiken päälle kännissä ja bentsoissa niin sanotaanko että ei hyvältä näytä. Koska kaiken "järjen" mukaan just silloin subutexi on viimeinen asia mitä se koktaili kaipaa ellei tarkoitus ole lähteä jalat edellä kohti parempia pilkkimismaita.

Ainoa tosiaan mihin voi vedota on omaan tietämättömyyteensä mutta kuten saksanundulaatti tuossa jo vihjas niin ei kai sit mene sekään enää läpi? Ainakaan ei sillä logiikalla että eihän huumekauppiaitakaan syytetä taposta jos joku vetää överit.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
WarWas
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 12:53 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja WarWas »

Ylle et subuporukoissa kiinnostaa ekana oma hyvinvointi, joku kuollut kumminkin.
Aika perustouhua ainaskin mitä itse nähnyt.
Kannataisko ekana miettiä "mukamuka"syyllisyyttä omasta piiristä, sitten miettiä miten siä ei enään tapahdu!
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja Bias »

Otsikon olisi voinut muotoilla vaikka seuraavasti:
Kamaövereiden aiheuttaminen piittaamattomuuttaan.

Halusipa miehesi kaverin kuolevan tai ei, sanoipa laki asiasta mitä tahansa, tosiasia on, että miehesi on omalta osaltaan vastuussa. Mikäli hän ei ole henkisesti jälkeenjäänyt, hän tiesi mitä voi seurata, mutta häntä ei kiinnostanut miettiä seurauksia silloin. Nyt sinua stressaa, kun mies osoittaa normaaleja inhimillisiä tunteita ja kelaa omaa osallisuuttaan asiaan. Se voi olla terveintä mitä miehellesi on tapahtunut aikoihin, ja voi olla että se voisi jopa johtaa siihen, että alkaisi ottaa vastuuta omasta ja toistenkin elämästä, mutta sinua se vituttaa.

Olisiko aika laittaa ison tytön pöksyt jalkaan ja tukea miestäsi vastuun kantamisessa, sanoipa laki sitten mitä tahansa? Niin usein näkee, miten riippuvaisuuksien kanssa elävät eivät halua, että kukaan ympärillä alkaisi tervehtyä...
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Joskus aikoinaan vastaavia tilanteita löytyy muistinperukoilta....Hautaantuottamus niissä yleensä ollu.Siinä ei paljo selittelyt auta jos tohtorina ollut.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

Joo, kiitoksia vastauksista.. Odotellaan tässä nyt ensin kuolinsyyntuloksia.. Tuntuu vaan jotenkin niin uskomattomalta et miehen ois pitäny tietää et kaverilta henki lähtee just nyt tällä yhdellä kerralla sadoista (jos hän on ollu vaikuttavana tekijänä kuolemaan, voiks sitä kukaan varmasti koskaan ees tietää..) ja asunnossa oli sillon kyllä muitakin ihmisiä jotka tietää et ihan tietosesti ja omasta halustaan menehtynyt ne vedot halus ja vaati.

Osaakohan joku sit sanoo et minkälaista tuomioo tollasista on tullu (en löytäny kun lakitekstiä) jos syytetyllä on about 7vuotta edellisestä linnareissusta, jos se nyt vaikuttaa asiaan mitenkään?

Ja biasille tiedoks et mua ei stressaa mun miehen inhimilliset tunteet vaan päin vastoin se et se saa joutua linnaan näin monen linnattoman vuoden jälkeen! Kyllä tässä ihan oon tukemassa no matter what.. Ja jos vihjaat et mä (?) en haluis et muut ympärillä alkais tervehtyä ni vääremin ei voi olettaa. Ystävän hengenmenetyksen lisäks tässä on just se et ihminen on pystyny lopettaa rikosten tekemisen ni sit voi tulla tuomioo tollasesta mikä ei todellakaan ollu tarkotus.

Mut tottakai vastuu on kannettava, Suomen laki nyt vaan voi määritellä sen vastuun ihan minkälaiseks vaan.. Mut jospa unohdan tän aiheen täällä, joillain niin vittumainen asenne kun yritän kertoo ja ymmärtää vahinkoa jota kukaan ei todellakaan toivonu..

ps. jos en sais ite piikitettyä itelleni ja pyytäisin joltain apua ja heittäisin sit veivini ni en todellakaan haluais et kukaan joutuu vastuuseen mun haluista.. Mut laki on laki, mun mielipide on mun ja todennäkösesti teillä fiksuilla ihmisillä on erilainen mielipide.
Toivottavasti tööttien väsääjä ei oo vastuussa jos nyt heitän piristä veivit.
Vakavasti otettava nimimerkki?!
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja TheBride »

SuBuTeX kirjoitti: Ystävän hengenmenetyksen lisäks tässä on just se et ihminen on pystyny lopettaa rikosten tekemisen ni sit voi tulla tuomioo tollasesta mikä ei todellakaan ollu tarkotus.
Mitä ja ketä meinaat tuolla "on pystyny lopettaa rikosten tekemisen"? Miestäsi? Eikös subutexin/kaman myyminen/käyttäminen ole ihan just sitä - rikosten tekemistä?

Vai menikö mulla nyt jotain ohi?
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

TheBride kirjoitti:Mitä ja ketä meinaat tuolla "on pystyny lopettaa rikosten tekemisen"? Miestäsi? Eikös subutexin/kaman myyminen/käyttäminen ole ihan just sitä - rikosten tekemistä?

Vai menikö mulla nyt jotain ohi?
No eihän sitä nyt tappoa tai murhaa pienemmät jekustelut mitään rikoksia oo, höh :mrgreen:
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Totta viserrät, asiat oikeisiin perspektiiveihin! :mrgreen:
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Kamaövereiden aiheuttaminen vahingossa..

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

Tätä voisi verrata tilanteeseen jossa on pelattu venäläistä rulettia mutta liipaisimesta vetää vastapelaaja.

Ymmärtääkseni pistäjä on kokenut subunarkki, ja ne kyllä tietää että holi, pamit ja teksi on tappava yhdistelmä. Mä tunnen muutamia moisia, ja jos ne alkaa kombottamaan ni mä poistun. Olen niille tehnyt selväksi kyl muutenkin että jos ne delaa ni mä en auta, mun kanta lääkkeiden viihdekäyttöön on selkeä. Käyttäkööt sit oikeita huumeita jos jotain on pakko vetää.

Mutta, en usko että linnaan joutuu. Eikä kyl kuuluiskaan.
Everything in the world is either a potato or not a potato
Vastaa Viestiin