Zee Oui - Thaimaan lastensyöjä

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Kaliyuga
Scooby-Doo

Zee Oui - Thaimaan lastensyöjä

Viesti Kirjoittaja Kaliyuga »

Kuva

Zee Oui (Si Quey, Li Hui) on Thaimaan tunnetuin murhaaja. Hän murhasi ainakin kuusi lasta ja söi näiden sisäelimiä. Näin miehen ruumiin viime viikolla Sirirajin lääketieteellisessä museossa ja kirjoitin hänestä jutun Minfon etusivulle.

Minfon kesäesittelyssä Zee Oui, Thaimaan lastensyöjä

Zee Oui Sirirajin lääketieteellisen museon esittelyvideossakohdassa 4:20 - 8:05

ja kohdassa 1:54 - 2:15.
Madeline_Poel
Harjunpää

Re: Zee Oui - Thaimaan lastensyöjä

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Olipa harvinaisen karmaiseva juttu ja kuvat vielä hirveämpiä.
Millahän ihmeellä ne ovat saaneet siihen aikaan ruumiit noin hyvin säilymään..?
Tää ainakin näkee painajaisia ensi yönä :shock: .
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Roy Orbison
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

Onkohan tämä mies syyllinen näihin murhiin?Jos tätä miestä on kiusattu julmasti ja tehty "kepposia" myös murhat voidaan pistää (sen aikaiset tutkimukset)hänen syykseen.Ihminen näyttää rivien välistä luettuna kuitenkin olleen epätoivoinen tavallinen ihminen.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Erään jutun mukaan teloitus tehtiin hirttämällä, mutta nuo luodinreiät pistivät kyllä ruumiissa silmään jo ennen kuin koko teloitustapaa oltiin tekstissä mainittukaan.

Ilmeisesti nuo kaikki lapsiuhrit olivat poikia, ainakin joidenkin lähteiden mukaan. Ihmettelin tuota ainetta mitä on ruumiin säilömiseen käytetty, kun ei ihan heti tullut mieleen että mikä olisi tuollaista valkoista vahamaista - mutta siihen löytyikin pian tieto että kyseessä on parafiinivaha (tietenkin) jota ruumiiseen on dumpattu ruumiinavauksen jälkeen heti.

Mielenkiintoinen juttu tosiaan. Ruumis toi äkkiseltään mieleen Ötzin, samanlaisen säväyksen aiheutti ainakin kun se heti tuossa jutun avaamisen yhteydessä silmille hyppäsi kuten aikanaan ala-asteella historiankirjassa ollut kuva Ötzistä. Kiitos avauksesta, tästä voisikin kaivella lisää tietoa jossain vaiheessa.

Edit: Jäinkin selaamaan saman tien. Jonkin thaimaalaisen lehden mukaan (juttua oli referoitu ulkomaalaisella keskustelufoorumilla) Zee Oui olisi jo sotilaana ollessaan syönyt vihollistensa sisäelimiä ja tapa olisi jo niin kaukaa kotoisin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Kaliyuga
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kaliyuga »

Hyvä, jos olette pitäneet aihetta mielenkiintoisena.

Valitettava tosiasia on, kuten jo jutussa mainitsin, että Zee Ouista tiedetään länsimaalaisittain vähän. Kattavimpana lähteenä käytin Serial Killer Magazinen yhdeksättä numeroa ja Sirirajin lääketieteellisen museon henkilökunnan lausuntoja.

HIrttäminen on mainittu muutamassakin jutussa, mutta se ei pidä paikkaansa. Näin luodinreiät omin silmin ja ne näkyvät myös kuvissa.

Juttua kirjoittaessani olin tietoinen väitteistä sodanaikaisesta kannibalismista, mutta en löytänyt niille mielestäni luotettavaa vahvistusta. Myös Zee-Oui -elokuvassa esitetään sodanaikaista ihmissyöntiä, mutta en pitänyt sitä(kään) täysin luotettavana lähteenä. Voi tosin olla tottakin...

Suosittelen lämpimästi tuota Sirirajin museokompleksia kaikille MInfolaisille ja ylipäänsä Thaimaan turisteille. Unohtumaton kokemus kerta kaikkiaan.
Madeline_Poel
Harjunpää

Mietin sitä tuon youtuben videon perusteella, että miksi on ammuttu rintaan ja vielä suhteellisen kaukaa.
Mieleen sitten tuli se, että lekurit ovat halunneet tutkia tämän tapauksen aivot niin päähän ampuminen ei ole sitten ollut tarkoituksenmukaista.
Karmiva juttu silti ja uskon, että ihan totta on.

Ja anteeksi, kun en välttämätä saanut tuota kaliyugan kirjoitusta "väritettyä"on ihan noviisi tällä foorumilla... :oops: .
Madeline_Poel
Harjunpää

Anteeksi, niin siis minä olen noviisi, ei kaliyoga :oops: .
orestor
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja orestor »

Madeline_Poel kirjoitti:Mietin sitä tuon youtuben videon perusteella, että miksi on ammuttu rintaan ja vielä suhteellisen kaukaa.
Ampumalla tehty teloitus tehdään usein kivääriryhmällä joka tähtää sydämeen. Päähän ampuminen usealla kiväärillä tekee niin ikävää jälkeä että sitä pidetään tarpeettomana raakuutena.
Seung-man
Alokas

Viesti Kirjoittaja Seung-man »

Thaimaan teloituksiin liittyen:
- Corrections Museum, scene showing an execution.
- Edelliseen liittyen, TripAdvisorin sivu kohteelle "Bangkok Corrections Museum ", vierailijoiden kuvagalleriasta löytyy edellisen kuvan lisäksi muutakin, :roll: , "mielenkiintoista".

Googlettamalla löytää lisää, harvakseltaan mutta siltikin.
Madeline_Poel
Harjunpää

Oksettaa aina kun avaa minfon, niin karmea on tuo kuva Zee Ouista etusivulla.
Mutta mielenkiintoinen juttu sinänsä, harmi kun ei ole saanut enempää huomiota foorumilla.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Madeline_Poel kirjoitti:Oksettaa aina kun avaa minfon, niin karmea on tuo kuva Zee Ouista etusivulla.
Mutta mielenkiintoinen juttu sinänsä, harmi kun ei ole saanut enempää huomiota foorumilla.
Joo, onhan tuo suhteellisen pysäyttävä kuva. Ilkeän näköiseksi on ukko kuivunut ja tehty - vähän saman reaktion aiheutti ensimmäistä kertaa kuvan nähdessä kun aikanaan meidän historiankirjassa ollut kuva jäämies Ötzistä.

Minfollakin on aiemminkin huomannut että vaikka olisi miten kiinnostava tapaus, niin jos aikaa on kulunut, ei juttu kauheasti jaksa ihmisiä kiinnostaa, valitettavasti. Sääli sinällänsä, sillä historiassa on hurjan paljon mielenkiintoisia rikosjuttuja, kuten tämäkin ketjun aihe on.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Madeline_Poel
Harjunpää

Mietin, että onko tuo etusivun kolmas kuva otettu ampumisen jälkeen, kun ilme ja pään asento on melkolailla samanlainen kuin lasikaapissa olevalla raadolla (jos ruumiilla edes voi ilmettä olla) :shock: ?
Vastaa Viestiin