Heitin vahingossa naapuriani isolla kivellä päähän
Heitin vahingossa naapuriani isolla kivellä päähän
Olin koirani kanssa meidän kerrostalon sivupihalla ja näin maassa ison kiven, ajattelin, että nostan kiven ja heitän sen pusikkoon, että koirani pelästyisi ja lopettaisi maassa kierimisen (se kierii aina madon tai linnunpaskan päällä jostakin kumman syystä).
Nostin 2 appelsiinin kokoisen kiven maasta ja heitin sen pusikkoon niin lujaa kun kädestä lähti. Kuinka ollakkaan pusikosta kuului huutoa ja pusikosta nousi naapurin verinen päälaki.
Lähdin koirani kanssa paniikinomaisesti karkuun. Kun pääsin kotiin niin katsoin ikkunasta ja huomasin naapurini kävelevän rappuun. Vaikka oletin, että hän ei välttämättä kerinnyt nähdä minua niin hän tuli ovei taakse möykkäämään ja hän potki oveani varmaan 5 minuutin verran.
Mitä mä teen nyt? En uskalla mennä naapuriltani pyytämään anteeksi koska pelkään häntä jo ennestään. Mitä mulle tulee jos hän soittaa poliisille?
Nostin 2 appelsiinin kokoisen kiven maasta ja heitin sen pusikkoon niin lujaa kun kädestä lähti. Kuinka ollakkaan pusikosta kuului huutoa ja pusikosta nousi naapurin verinen päälaki.
Lähdin koirani kanssa paniikinomaisesti karkuun. Kun pääsin kotiin niin katsoin ikkunasta ja huomasin naapurini kävelevän rappuun. Vaikka oletin, että hän ei välttämättä kerinnyt nähdä minua niin hän tuli ovei taakse möykkäämään ja hän potki oveani varmaan 5 minuutin verran.
Mitä mä teen nyt? En uskalla mennä naapuriltani pyytämään anteeksi koska pelkään häntä jo ennestään. Mitä mulle tulee jos hän soittaa poliisille?
-
LiskonKingi
- Nikke Knatterton
Re: Heitin vahingossa naapuriani isolla kivellä päähän
Vähän taustoja pitäisi tietää.Paranoid? kirjoitti:Olin koirani kanssa meidän kerrostalon sivupihalla ja näin maassa ison kiven, ajattelin, että nostan kiven ja heitän sen pusikkoon, että koirani pelästyisi ja lopettaisi maassa kierimisen (se kierii aina madon tai linnunpaskan päällä jostakin kumman syystä).
Kerro enemmän naapuristasi.
Esim. onko hän valtaväestöä?
Naapurini on tosi pelottava mies. Ikää hänellä on noin 40v. En tiedä hänestä muuta. Ja hän on Suomalainen.
Mites se kansalaisuus? Tämä tapahtui varmaan Porvoossa?Paranoid? kirjoitti: Ja hän on Suomalainen.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
-
LiskonKingi
- Nikke Knatterton
Hmm...
Ainakaan kivi ei ole osunut cerebellumin alueelle, jos hän on käynyt ovellasi.
Aivoverenvuotakaan ei voi poissulkea, joten suosittelen tarkkailemaan tilannetta huomiseen.
Ainakaan kivi ei ole osunut cerebellumin alueelle, jos hän on käynyt ovellasi.
Aivoverenvuotakaan ei voi poissulkea, joten suosittelen tarkkailemaan tilannetta huomiseen.
Hän on kantaväestöä ja mistä tiesit, että tämä tapahtui Porvoossa? Et kai ole naapurini kaveri?Bias kirjoitti:Mites se kansalaisuus? Tämä tapahtui varmaan Porvoossa?Paranoid? kirjoitti: Ja hän on Suomalainen.
-
Hattivatti
- Hercule Poirotin viikset
Juurihan uutisissa sanottiin, että porvoossa etsitään jotain kivittäjää. Saattoihan se olla joku muukin keissi, ihan tavallista kuulemma sielläpäin.
Linkkiä?Hattivatti kirjoitti:Juurihan uutisissa sanottiin, että porvoossa etsitään jotain kivittäjää. Saattoihan se olla joku muukin keissi, ihan tavallista kuulemma sielläpäin.
Varmuuden vuoksi hankit asijanajajan ja silleen.Kannattaa ottaa joku parempi,ku jos tulee pitkä ja kallis juttu,niin voit myidä teidän kerrostalon.Ja muista käydä piilottamas se kivi,ettei oo totistusaineita,heitä pisemmälle.Tai ainakin pese pesukonees pois sormenjäljet.
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
Ei millään pahalla, mutta tarvitkohan sä koiraa tai naapureitakaan..?
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Kui?Madeline_Poel kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta tarvitkohan sä koiraa tai naapureitakaan..?
En voinut olla nauramatta lukiessani ketjun, vaikka tilanne varmaan vakava onkin.
Onko naapurin ukkoa näkynyt vielä elossa? Tai ihan ekana olisi varmaan kysyttävä, vieläkö sinä Paranoid? olet elossa.
Tiedätkö sinä sen ukkelin nimeä? Etsi sen puhelinnumero jostakin ja soita sille ja kerro, että jouduit paniikkiin tilanteessa. Niin ne isot roistotkin aina kuulusteluissa sanovat.
Ei se ukko puhelinlinjoja pitkin pysty tulemaan. Sen jälkeen voitte varmaan jo kohdata naamatustenkin. Et kuitenkaan pysty koko loppuelämääsi majailemaan pöydän alla piilossa, verhot kiinni, kun on se koirakin.
Ja koska ukko tietää, että sinä olit kivellä heittänyt, niin piileskely ei auta.
Jos puhelinnumeroa ei löydy, voisit tietysti tunnustaa rikoksesi paperilapun avulla. Jos et itse uskalla sovintokirjettä kuskata postiluukkuun, palkkaa joku apulainen.
Onnea yritykselle!
Kerro, miten tapaus on edennyt.
Onko naapurin ukkoa näkynyt vielä elossa? Tai ihan ekana olisi varmaan kysyttävä, vieläkö sinä Paranoid? olet elossa.
Tiedätkö sinä sen ukkelin nimeä? Etsi sen puhelinnumero jostakin ja soita sille ja kerro, että jouduit paniikkiin tilanteessa. Niin ne isot roistotkin aina kuulusteluissa sanovat.
Ei se ukko puhelinlinjoja pitkin pysty tulemaan. Sen jälkeen voitte varmaan jo kohdata naamatustenkin. Et kuitenkaan pysty koko loppuelämääsi majailemaan pöydän alla piilossa, verhot kiinni, kun on se koirakin.
Ja koska ukko tietää, että sinä olit kivellä heittänyt, niin piileskely ei auta.
Jos puhelinnumeroa ei löydy, voisit tietysti tunnustaa rikoksesi paperilapun avulla. Jos et itse uskalla sovintokirjettä kuskata postiluukkuun, palkkaa joku apulainen.
Onnea yritykselle!
Ailar kirjoitti:En voinut olla nauramatta lukiessani ketjun, vaikka tilanne varmaan vakava onkin.
Onnea yritykselle!![]()
Äitini oli nähnyt naapurini ostarilla tänään aamulla. Naapurini oli ollut kuulemma ihan kauhean näköinen. Ei eritellyt, että miten hän oli ollut kauhean näköinen, mutta voin vaan kuvitella millaiset jäljet jää kun sellainen kivi osuu päähän täysiä
Joo pakenemalla ei yleensä ongelmat ratkea, mutta en vain uskalla mennä pyytämään häneltä anteeksi. Soittaminen ja kirjeen kirjoittaminen olisi mielestäni ns ``raukkamaista`` ja se voisi ärsyttää naapuriani ennestään. Kyllä tälläiset asiat pitäisi kasvotusten sopia. En tiedä mitä teen
Olen miettinyt, että voisiko tämä olla törkeä pahoinpitely? Pelkään joutuvani ongelmiin poliisin kanssa ja vielä enemmän pelkään naapurini terveyden puolesta ja oman....
Ei se mikään törkeä pahoinpitely ole.
Sitäpaitsi sehän oli vahinko. Se, miten sen nyt sitten saat todistetuksi vahingoksi, on tietysti selittelyjen takana, jos kukaan ei tapausta nähnyt. Mutta minusta ainakin on uskottavaa, että jos ukkoa ei puskasta voinut havaita (eli tekopaikka voidaan määrittää tarkasti), et sinäkään ole häntä voinut havaita.
Jos et halua lähteä kirje-/soittolinjalle, niin olisiko sinulla ketään kaveria (vaikkapa äitisi), jonka kanssa menisit tapaamaan ukkelia. Parasta varmaan olisi mennä hänen juttusilleen vaikkapa pihassa.
Jos ukko nostaa kanteen sinua vastaan, sitten hän voi virallisesti pyytää korvausta kivusta, särystä ja hoitokustannuksista, ehkäpä kosmeettisesta haitastakin.
Jos ukko ei nosta asiasta juttua, ei hän myöskään ole oikeutettu korvauksiin noin viralliselta kannalta ajateltuna. Toki olisi suotavaa, että jo naapurisovun merkeissä jotenkin lepyttelisit häntä.
Jos minä kuitenkin olisin tuo uhri, olisi minusta parempi saada vaikka puhelinsoitto tai kirje, kuin se, ettei tekijä ota mitään yhteyttä, joten en oikein ymmärrä tuota asennettasi, vaikka peloissasi oletkin.
Jos ukko on jo kaupoilla pyörinyt, ei hän nyt missään hengenhädässä ainakaan ole.
Sitäpaitsi sehän oli vahinko. Se, miten sen nyt sitten saat todistetuksi vahingoksi, on tietysti selittelyjen takana, jos kukaan ei tapausta nähnyt. Mutta minusta ainakin on uskottavaa, että jos ukkoa ei puskasta voinut havaita (eli tekopaikka voidaan määrittää tarkasti), et sinäkään ole häntä voinut havaita.
Jos et halua lähteä kirje-/soittolinjalle, niin olisiko sinulla ketään kaveria (vaikkapa äitisi), jonka kanssa menisit tapaamaan ukkelia. Parasta varmaan olisi mennä hänen juttusilleen vaikkapa pihassa.
Jos ukko nostaa kanteen sinua vastaan, sitten hän voi virallisesti pyytää korvausta kivusta, särystä ja hoitokustannuksista, ehkäpä kosmeettisesta haitastakin.
Jos ukko ei nosta asiasta juttua, ei hän myöskään ole oikeutettu korvauksiin noin viralliselta kannalta ajateltuna. Toki olisi suotavaa, että jo naapurisovun merkeissä jotenkin lepyttelisit häntä.
Jos minä kuitenkin olisin tuo uhri, olisi minusta parempi saada vaikka puhelinsoitto tai kirje, kuin se, ettei tekijä ota mitään yhteyttä, joten en oikein ymmärrä tuota asennettasi, vaikka peloissasi oletkin.
Jos ukko on jo kaupoilla pyörinyt, ei hän nyt missään hengenhädässä ainakaan ole.
- devil_doll
- Axel Foley
En todellakaan suosittele tuollaisen asian selvittämistä omin avuin. Jos ehdottomasti haluat setviä jutun niin käy ilmoittamassa poliisille, joka ottaa sitten naapuriisi yhteyttä, ja he voivat vaikka olla mukana siinä tilanteessa kun juttu selvitetään naapurisi kanssa. Ja muista että vaikka se olisi vahinko niin olet silti korvausvelvollinen eli lasku sieltä on sinulle tulossa. Lisäksi voi olla jälkijäynät tulossa naapurilta sinulle päin, ainakin jos et kaiva kuvetta tarpeeksi syvältä.
Sika naiseksi
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.