Yksityisetsivän työ, kysykää te, minä vastaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Yksityisetsivän työ, kysykää te, minä vastaan

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

Ensinnäkin kiitos Raidille, joka antoi idean minulle että jotakuta saattaisi ammattini kiinnostaa.

Olen jonkin aikaa tehnyt yksityisetsivän töitä ja nyt perustanut oman etsivätoimiston tänne Turkuun. Lain vaatimat luvatkin löytyy :)

Vastailen kysymyksiin sen verran kuin osaan ja kykenen. Kaikkea mitä yksityisetsivät tekee en ole tehnyt, koska en ole ollut alalla niin pitkään, ja toimeksiannoista ei toki sovi kertoa, koska tutkimukset on nimenomaan luottamuksellisia.

Mutta kysykää toki.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Hoh...minä olen aina luullut, että yksityisetsivät eivät halua/saa kertoa MITÄÄN heidän työstään... :? 8)
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No morjensta vaan ja tervetuloa joukkoon tummaan. Mielenkiintoinen ammatti sinulla, kysymyksiä on minulllakin.

Aloitetaanpas vaikka seuraavista.

- Kuinka laskutus tapahtuu? Siitä sovitaan ilmeisesti alussa kirjaimellisesti. Entäs ns. ylimääriset kulut ja muut. Tarvitseeko niihin hakea vahvistusta ja lupaa, vai onko niiden joustovarat määritelty alkuperäisessä sopimuksessa?

- Kuinka paljon näitä uskottomuushommia vielä nykyään on suhteessa muihin keikkoihin (yleensä alalla)? Luulisi, että on jengi jo sen verti maallistunutta, ettei paljoa korviansa lotkauta enää toisten uskottomuudelle. Sitäpaitsi eihän sitä kauan olla liitoissa muutenkaan.

- Oletko työssäsi joutunut minkäänlaisiin vaaratilainteisiin?
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

EuroJR kirjoitti: - Kuinka laskutus tapahtuu? Siitä sovitaan ilmeisesti alussa kirjaimellisesti. Entäs ns. ylimääriset kulut ja muut. Tarvitseeko niihin hakea vahvistusta ja lupaa, vai onko niiden joustovarat määritelty alkuperäisessä sopimuksessa?
Minulla on tapana pyytää ennakkoa, mikä voi olla viidestäkympistä viiteensataan, riippuen toimeksiannosta. Jos pitää lähteä kauemmas Turusta, ennakon määrä nousee. Ennakolla saa ennakon määrästä riippuen X työpäivää, joiden jälkeen mennään tuntilaskutukseen. Muista kuluista sovitaan yleensä alkuperäisessä sopimuksessa, mutta tietty isommat ja yllättävät kulut tarkistetaan asiakkaalta.
EuroJR kirjoitti: - Kuinka paljon näitä uskottomuushommia vielä nykyään on suhteessa muihin keikkoihin (yleensä alalla)? Luulisi, että on jengi jo sen verti maallistunutta, ettei paljoa korviansa lotkauta enää toisten uskottomuudelle. Sitäpaitsi eihän sitä kauan olla liitoissa muutenkaan.
Niitä on aika hyvä prosenttimäärä toimeksiannoista. Vaikka avioeroprosessi onkin muuttunut sitten muinaisten vuosien, yllättävän paljon ihmisiä silti kiinnostaa saada varmuus siitä että pettääkö aviomies tai aviovaimo.
EuroJR kirjoitti: - Oletko työssäsi joutunut minkäänlaisiin vaaratilainteisiin?
En, olen sen verran hyvä :)
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

villivadelma kirjoitti:Hoh...minä olen aina luullut, että yksityisetsivät eivät halua/saa kertoa MITÄÄN heidän työstään... :? 8)
Ups, meinasi jäädä tämä kommentoimatta.

Kyllähän dekkarit on kautta aikojen antaneet lehtihaastatteluja ja vastaavia, mutta alalla vielä toistaiseksi vallalla sellainen ajattelu että mitään ei koskaan tule kertoa, johtunee osittain toki siitä että muinaisaikoina hommat olivat yleisesti hyvinkin valonarkoja. Ala on nyt ammattimaistumassa, ja jos vartijan työstä voi puhua, miksei sitten yksityisetsivänkin.

Enkä ole sitäpaitsi kaikkia ammattisalaisuuksia paljastamassa :)
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Miten poliisit suhtautuu yksityisetsiviin? Teettekö paljon yhteistyötä?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

VoDKa kirjoitti:Miten poliisit suhtautuu yksityisetsiviin? Teettekö paljon yhteistyötä?
Ei näissä hommissa juuri joudu poliisin kanssa tekemisiin. Korkeintaan sitten jos lain määrittelemä ilmoitusvelvollisuus törkeistä rikoksista täyttyy. Ainoat viranomaiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä, on sisäministeriön turvallisuusalan valvontayksikön ylitarkastajat, ja heidänkin kanssaan vain puhelimessa lupien hakemisen aikaan.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Jos näitä uskottomuushommia on paljon niin katsotaanko asiakasta ensin vähän päällepäin?Tarkoitan mahdollista asiakasta, joka on patologisesti mustasukkainen.
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

wretch kirjoitti:Jos näitä uskottomuushommia on paljon niin katsotaanko asiakasta ensin vähän päällepäin?Tarkoitan mahdollista asiakasta, joka on patologisesti mustasukkainen.
Tietenkin jonkin verran. Minun lähtökohtani on se, että minä teen mitä asiakas haluaa minun tekevän, lain rajoissa toki, ja annan totuuden tulla esiin, on se sitten mikä tahansa.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Mihinkä kaikkeen voi pyytää yks.etsivältä apua ?
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

villivadelma kirjoitti:Mihinkä kaikkeen voi pyytää yks.etsivältä apua ?
No, melkeinpä kaikkeen mitä ihminen voi keksiä, mutta annetaanpas pari esimerkkiä.

Uskottomuustutkimukset on nyt sitä kaikkein perinteistä. Sitten on erilaiset rikostutkimukset, eli varkauksien, murtojen, kavallusten, kiristyksen, tuhopolttojen ja petoksien selvittelyt. Voisin minä henkirikostakin tutkia, jos joku maksaisi.

Sitten yhtenä erityisalueena kannattanee mainita kadonneiden etsiminen, joita on oikeastaan kolmena perustyyppinä. Ensimmäisenä on ne ihmiset jotka ovat kadonneet "vahingossa", eli eivät edes tiedä kadonneensa, eli esimerkiksi ulkomaille muuttanut sukulainen. Toiseksi on ihmiset jotka ovat kadonneet tahallaan, esimerkiksi epärehelliset velalliset. Kolmas on ne katoamiset joissa joku on yksinkertaisesti vain kadonnut, eli ne jutut jotka päätyy lehtiinkin.

Sitten voidaan tietty mainita vakuutuspetoshommat, joiden selvittely on ihan oma maailmansa, kuten myös yrityksien sisäiset tutkimukset, eli hävikin selvittely ja vastaavat.

Monet nykypäivän dekkarit eivät tee henkivartijapalveluita, mutta minä teen. Ja kyse ei ole mistään Secret Service-hommista, vaan matalamman profiilin touhuista. Tavallinenkin tallaaja saattaa joskus tarvita henkivartijaa, mutta niistä jutuista ei yleensä julkisuudessa kuule.

Ja Divari-osastolta löytyy oma mainosketjuni, jos sinulla kauheasti dekkarin tarvetta on ;)
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Missä/miten markkinoit palvelujasi ?
Kemper Boyd
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: To Marras 08, 2007 12:33 pm

Viesti Kirjoittaja Kemper Boyd »

villivadelma kirjoitti:Missä/miten markkinoit palvelujasi ?
Tällä nimenomaisella hetkellä en juuri missään. Ilmoitus ensi vuoden Keltaisille sivuille pitäisi saada, ja pari lehtimainosta olisi tarkoitus tehdä, mutta muuten yritän tulla toimeen netissä tehtävällä mainonnalla, ja sitten olisi tarkoitus suunnata muutamille yrityksille suoramainontaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Elääkö tuolla työllä päätoimisesti?

Onko sulla ikuinen vaitiolovelvollisuus työtehtävistäsi?
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mihin työhön olet kouluttautunut? Oletko aiemmin toiminut alaan liittyvissä tehtävissä???
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin