Kauhutonttu Argentiinassa

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Kauhutonttu Argentiinassa

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803 ... 7_ul.shtml

Sivuittain kulkeva kauhutonttu kiusaa argentiinalaisia. Tarua vai totta? Silti minullakin niskavillat nousevat pystyyn.
:shock:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Kauhutonttu Argentiinassa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Sama video kuin tuolla Iltalehden linkissä, mutta Youtube-versiona (vain koska helpompi käyttää & pyörii varmemmin).

Gnome

Lisäksi tuo Iltalehden uutinen tännekin lisättynä:
Iltalehti kirjoitti:Tonttu kylvää kauhua Argentiinassa - katso kuva ja video
11.3.2008 19:01

Pelottava menninkäinen väijyy kylän asukkaita.

Katso kuva ja video The Sunin sivuilta

Argentiinalainen kaupunki on joutunut kauhun valtaan useiden ihmisten nähtyä "pelottavan tontun" liikkuvan kaduilla öiseen aikaan.

Brittilehti The Sunin mukaan eriskummallisella kääpiöllä on päässään terävä tonttuhattu ja hän kävelee oudosti sivuttain. Joukko nuorukaisia onnistui kuvaamaan menninkäisen kännykkävideolle viime viikolla.

- Kello oli yksi aamuyöllä ja juttelimme kalastusretkestämme, tontun kuvannut Jose Alvarez kertoi argentiinalaiselle El Tribuno -lehdelle.

- Yllättäen kuului ääniä, aivan kuin joku olisi heitellyt kiviä. Sitten näimme ruohon liikkuvan. Luulimme sitä ensin koiraksi, mutta sitten kun näimme tämän tontulta näyttävän hahmon olimme todella peloissamme, Alvarez sanoi.

Alvarezin mukaan myös monet muut kaupunkilaiset kertovat nähneensä tontun.

- Tämä ei ole mikään vitsi. Meitä pelottaa yhä mennä ulos, kuten kaikkia muitakin naapurustossamme. Yksi ystävistämme pelästyi tonttua niin pahasti, että hän joutui sairaalaan.
Uutinen kuulosti ihan helvetin huvittavalta aluksi, nauratti jo että mitähän siellä taas on keksitty, kuka nyt tonttuja pelkää - sitten tuli katsottua kuva ja video, eikä kyllä enää naurattanutkaan läheskään niin paljon. Ei tuossa hahmossa ehkä muuten mitään, mutta tuo sivuttain liikkuminen tekee siitä tuplaten kammomman, kuin mitä se olisi muuten. Että kieltämättä ymmärrän ihmisten säikähtäneisyyden.

Ja jotenkin tuossa liikkumisessakin, kun se kuitenkin liikkuu verrattaen sulavasti. Ensin ajattelin kun se näkyi ensimmäistä kertaa että okei, joku nukke tai joku selkeästikin, mutta sitten se lähti liikkeelle, pysähtyi, ja jatkoi sitten matkaansa. Vaikuttavaa, vaikka kuten Youtube sanoo, saattaa totuus piillä lyhytkasvuisissa ihmisissä/lapsissa ja pojat on halunneet julkisuustempauksen tehdä vain tuolla.

Toisaalta, pirustakos sitä tietää mitä kaikkea tuolla ulkona on. The truth is out there ja niin edelleen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Just oli juttua tuosta viemärissä nähdystä zombiesta ja nyt sitten tonttu..
Kieltämättä huvittava uutinen mutta ei hele toi oliki pelottavan näkönen.
Tietysti tuo pimeä vaikuttaa asiaan ja mulle tuli heti mieleen että lyhytkasvuinen ihminen..Joku nuori..
Mutta kuitenkin aika karmivan näkönen..Varsinki kun tulee kateltua leffoja paljon ja mielikuvitus laukkaa hulluna..
Hyi hitto jos tollanen tulis vastaan niin minä paskoisin housuuni..hui!
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
SVC
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 2:01 am

Viesti Kirjoittaja SVC »

Kieltämättä tuo kävely on ovelaa, ihmisethän helposti kammoksuvat kaikkea erilaista. Mutta että tonttulakki? Jos maailmassa on menninkäisiä ja tonttuja, en usko että ne pukeutuvat juuri niin kuin satukirjat kertovat.
Gear777
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2008 1:01 am

Viesti Kirjoittaja Gear777 »

"Alvarezin mukaan myös monet muut kaupunkilaiset kertovat nähneensä tontun." Olisi hauskaa tietää, onko sen oikeasti nähnyt joku muu/muut vai kusettaako herra Alvarez
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Pelottava menninkäinen :shock:

Olisivat keksineet jotain parempaa, jotta saisivat busseittain turisteja sinne, joille kaupitella tonttu-krääsää.. :lol:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Kyllä nousi karvat pystyyn täälläkin päässä... Vaikka jotenkin tuo video vaikutaakin täysin tekaistulta (alkoi vaan huvikseen kuvailemaan kavereidensa juttua ja OHO, sattumalta sai tontun videolle), kaikki tonttujutut tulisi mun mielestä ottaa asiankuuluvalla vakavuudella (on kasvatettu pienenä uskomaan kotitonttuihin ja metsänhaltijoihin) :D !

Mitä tuon videon päättymisen jälkeen tapahtui? Pojat säntäilivät eri suuntiin, kukaa ei mennyt katsomaan tonttua lähempää? Mitä itselle on tullut "jätkäporukassa" eteen vastaavia tilanteita (puskissa on jotain pelottavaa, mikä tuolla rapisee, kuka koputtaa ikkunaan jne.), 85% jätkäporukasta jää aina paikalle leikkimään rohkeaa, jos loput pötkivät karkuun. En tiedä kulttuurieroista, mutta täällä meillä eivät miehet ainakaan noin helposti näytä pelkoaan, että juoksisivat välittömästi kiljuen karkuun.


"Tonttu" liikkuu mun mielestä vähän kuin todella lyhytkasvuinen ihminen, siis sellainen, joka joutuu pitämään vartalonsa ympärillä eräänlaista korsettia tukena. Mutta toisaalta, jos sellainen tuosta kylästä löytyisi, ei kukaan varmaan uskoisi tonttujuttuun niin, että juttu pääsisi maailmalle uutisena.
Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Kyllähän tuon nähdessään ensireaktio on aika säväyttävä, mutta tuossa tilanteessa kyllä ihmetyttää, että noita jätkiähän on ilmeisesti 5 ja he kaikkiko tosiaan rynnivät pakoon vaahtosammuttimen kokoista rampaa tumppia. Kuvauskin lopetetaan juuri kun jotain kuvattavaa ilmenee.

Paha toki sanoa miten itse kukin moisessa tilanteessa käyttäytyisi, mutta itse ainakin uskoisin uskaltautuvani lähemmäs jos jaot ovat 5 vastaan 1/2, joista jälkimmäinen ei näytä edes juoksukykyiseltä eli puolikuntoinen puolikas.

Myöskin samaa mieltä SVC:n kanssa, että jotenkin tuo tonttulakki tuntuu hieman liioitellulta.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Kataja kirjoitti: Myöskin samaa mieltä SVC:n kanssa, että jotenkin tuo tonttulakki tuntuu hieman liioitellulta.
Samaa mieltä olen minäkin, mutta toisaalta, jostainhan se tonttulakkikuvitelmakin on saanut alkunsa. :)
Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

joey kirjoitti: Samaa mieltä olen minäkin, mutta toisaalta, jostainhan se tonttulakkikuvitelmakin on saanut alkunsa. :)
Totta, jos minua kohti lentäisi syylänenäinen vanha nainen luudan varrella, jonka päällä olisi musta kissa ja pannu, tuskin jäisin paikalle kliseitä kyseenalaistamaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ :D :D :D Aivan
luukkomi
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:26 am
Paikkakunta: Keskusta

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

Itse ennemminki pelkäisin pimeellä kujalla tollasta joukkiota joka ton "tontun" kuvasi, yhdellä vielä pipo päässä :lol:

Mitähän pahaa olis tollanen 50cm sälli onnistunut tekeen 4tyypille :roll:
Born to raise hell!!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

luukkomi kirjoitti: Mitähän pahaa olis tollanen 50cm sälli onnistunut tekeen 4tyypille :roll:
Mietipä missä kohtaa vartaloa sulla on kaikista arin paikka :)
luukkomi
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:26 am
Paikkakunta: Keskusta

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

joey kirjoitti:
luukkomi kirjoitti: Mitähän pahaa olis tollanen 50cm sälli onnistunut tekeen 4tyypille :roll:
Mietipä missä kohtaa vartaloa sulla on kaikista arin paikka :)
Oma jalka on sen 70-80senttiä jolla pitää kääpiötä aisoissa ja kolme muuta jeesaa niin uskoisin että selvittäisiin :lol:
Born to raise hell!!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Minusta taas tuo poikien pakeneminen ei ole yhtään yllättävää. Argentiina on uskonnollinen paikka käsittääkseni, pyhimykset ja muut on in ja pop, manauksen tehoon uskotaan täysillä, Saatana on olemassa, ristejä kuljetetaan kaulassa ja lähes jokaisen kodin seinällä on semmoinen, rukoillaan, ripittäydytyään, kutsutaan pyhää Mariaa avuksi jne jne.. Kaikkea tälläistä. Jopa rikolliset tekee tätä, kaikkien rikostensa ohella, joten tuommoinen yliluonnollinen tapaus kun kävellä napsuttaa paikalle, niin suurempi vaara on, että kaikki juoksee pakoon kuin että kukaan jää paikalle ottamaan tarkemmin selvää asiasta.

Suomessa kun taas nuo uskonnot ja muut on vähän sinne sun tänne suuntautuneet ja kun ollaan semmoinen ärripurri-meiningillä täällä muutenkin, niin hyvin mahdollista, että ei tyyliin kukaan pakene paikalta, vaan innolla käydään kimppuun, oli siellä sitten piru, Abraham Lincoln tai itse Tarja Halonen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin