Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/5619915
Mahtaisikohan kellään olla pääsyä nettilehteen ja voisi kopsata koko uutisen tähän? Ei taida olla uutisoineet muut mediat tästä.
Avatar
swaghettiyolognese
Sofia Karppi
Viestit: 401
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2019 3:47 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja swaghettiyolognese »

Tuttiritari kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 5:16 pm https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/5619915
Mahtaisikohan kellään olla pääsyä nettilehteen ja voisi kopsata koko uutisen tähän? Ei taida olla uutisoineet muut mediat tästä.
Mitä tämmöisiä uutisoimaan? Tuohan on ihan normihommia nistimaailmassa että veloista otetaan sormia.

Kerran, kauan sitten ollessani nuori hulttio, sattui tällainen huvittava tilanne kolmannella linjalla, kun olin kävelemässä kohti virastotaloa asioimaan sosiaalitoimistossa toimeentulotukihakemukseni tiimoilta.

Joku kadun kulkija otti hihasta kiinni hädissään ja pyysi minua ostamaan hänen takkinsa. Oli kuulemma pakko saada jostain joku todella vähäpätöisen kuuloinen rahasumma (joitakin kymppejä tai korkeintaan joku reilu sata euroa) siihen ja siihen kellonaikaan mennessä tai muuten lähtisi sormi. Näytti kättänsä josta totisesti oltiin jo otettu yksi sormi ja ilmeisen kivuliaalla tavalla eikä niin kauaa sitten.

No eipä ollut minulla valitettavasti rahaa, saati että olisin tarvinnut jonkun likaisen hihanistin paskaista takkia. Hän ymmärsi ja toivotti mukavaa päivänjatkoa. Jatkoin hämmentyneenä matkaa.

Mitä luultavammin tuo kaveri on ollut jo pidemmän aikaa haudassa, oli sen verran hurjan näköistä se touhu.
RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 02, 2024 2:41 amKyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2365
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

swaghettiyolognese kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 6:15 am
Tuttiritari kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 5:16 pm https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/5619915
Mahtaisikohan kellään olla pääsyä nettilehteen ja voisi kopsata koko uutisen tähän? Ei taida olla uutisoineet muut mediat tästä.
Mitä tämmöisiä uutisoimaan? Tuohan on ihan normihommia nistimaailmassa että veloista otetaan sormia.

Kerran, kauan sitten ollessani nuori hulttio, sattui tällainen huvittava tilanne kolmannella linjalla, kun olin kävelemässä kohti virastotaloa asioimaan sosiaalitoimistossa toimeentulotukihakemukseni tiimoilta.

Joku kadun kulkija otti hihasta kiinni hädissään ja pyysi minua ostamaan hänen takkinsa. Oli kuulemma pakko saada jostain joku todella vähäpätöisen kuuloinen rahasumma (joitakin kymppejä tai korkeintaan joku reilu sata euroa) siihen ja siihen kellonaikaan mennessä tai muuten lähtisi sormi. Näytti kättänsä josta totisesti oltiin jo otettu yksi sormi ja ilmeisen kivuliaalla tavalla eikä niin kauaa sitten.

No eipä ollut minulla valitettavasti rahaa, saati että olisin tarvinnut jonkun likaisen hihanistin paskaista takkia. Hän ymmärsi ja toivotti mukavaa päivänjatkoa. Jatkoin hämmentyneenä matkaa.

Mitä luultavammin tuo kaveri on ollut jo pidemmän aikaa haudassa, oli sen verran hurjan näköistä se touhu.
Olisit ottanut sen takin piuhalle ja luvannut tulla maksamaan vähän myöhemmin ja sitten heittänyt takin roskikseen. Niin narkkaritkin toimii joka asiassa. Mihin moinen narkkari olisi edes tarvinnut niitä sormia? Kamaahan ne ovat aina vailla ja piikittämiseen ei tarvita kauheasti sormia. Männän saa pohjaan vaikka lattiaa vasten.
Avatar
Jukka50
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 6:46 pm
Viesti:

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Jukka50 »

Naamakirjasta löytyy jokunen Paulus Turunen, mutta vain yksi kuvalla ja asuinpaikkakin melko lähellä Pieksänmäkeä. Tummahko mies ja ranteissa jalometallia, tai sen tapaista.
Lause "tapan aikaa" on ironista, koska oikeasti aika tappaa sinua.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

RL11/6 kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:17 am Olisit ottanut sen takin piuhalle ja luvannut tulla maksamaan vähän myöhemmin ja sitten heittänyt takin roskikseen. Niin narkkaritkin toimii joka asiassa. Mihin moinen narkkari olisi edes tarvinnut niitä sormia? Kamaahan ne ovat aina vailla ja piikittämiseen ei tarvita kauheasti sormia. Männän saa pohjaan vaikka lattiaa vasten.
RL antoi kyllä tähän ketjuun ihan parasta antia. Nauratti ihan ääneen asti ja mieskin alkoi nauramaan, kun tuli katsomaan, että miksi talo raikuu :lol:
Käkkärämänty
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2022 6:47 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Käkkärämänty »

https://www.pieksamaenlehti.fi/paikalliset/5621566

Velkaa jääneen miehen sormi katkaistiin kirveellä Pieksämäellä – Törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta tuomitulla 21-vuotiaalla on mittava rikostausta

Etelä-Savon käräjäoikeus tuomitsi 21-vuotiaalle miehelle ehdotonta vankeutta törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Paulus Akhona Turunen sai rikoksistaan kolmen vuoden pituisen vankeusrangaistuksen.

Samasta teosta tuomittiin myös 20-vuotias mies, joka todettiin syylliseksi vapaudenriiston avunantoon. Hänelle määrättiin rangaistukseksi päiväsakkoja, joista kertyy maksettavaa 870 euroa.

Vakavaa väkivaltaa sisältänyt vapaudenriisto tapahtui viime syyskuussa Pieksämäellä. Miespuolinen uhri tapasi Turusen tuolloin kerrostalon pihalla ja maksoi Turuselle 500 euroa velkojensa vuoksi. Tämä ei riittänyt Turuselle, jonka mukaan uhri oli velkaa 2 000 euroa. Turunen löi miestä useasti nyrkillä kasvoihin, jonka jälkeen hän laittoi uhrille nippusiteet käsiin.

Uhri vietiin sitten autoon, jossa odotti avunannosta vapaudenriistoon tuomittu mies. Ajelu suuntasi sivutielle, joka alkaa Mikkelin ja Virtasalmen risteyksestä.

Autossa uhrin päähän laitettiin tyynyliina, ja häntä pahoinpideltiin myös ajomatkan aikana. Uhri kertoi saaneensa kätensä vapaaksi nippusiteistä, joten hän pystyi torjumaan osan iskuista. Mukilointia teki vain Turunen, mutta avunannosta tuomittu mies piti uhria aloillaan.

Hieman yli tunnin kestänyt ajelu päättyi sivutielle, jossa väkivalta jatkui. Tässä vaiheessa Turunen käytti myös pesäpallomailaa. Turunen lopetti pahoinpitelyn lyömällä uhrilta sormen poikki kirveellä. Sitten Turunen riisutti uhrin alasti ja lähti ajamaan pois toisen tuomitun kanssa.

Auto peruutettiin kuitenkin takaisin rikospaikalle, ja uhrille annettiin hänen vaatteensa ja puhelimensa. Poliisipartio pysäytti ja otti Turusen kiinni Mikkelissä, jonne hän ajoi rikoksen jälkeen.

Turunen myönsi toimineensa syytteiden kuvailujen mukaan muuten, mutta päähän lyömisen pesäpallomailalla hän kiisti. Oikeus katsoi kuitenkin, että uhrin saama pääruhje oli tehty ”kättä pidemmällä” välineellä.

Turusen mukaan avunannosta tuomittu mies ei tiennyt velanperintäaikeista, vaan hän ja Turunen olivat vain viettäneet iltaa ennen rikoksen tapahtumista. Mies kertoi, että hän toimi Turusen tahdon mukaan kokemansa pelkotilansa vuoksi. Oikeus totesi kuitenkin, että mies edesauttoi selvästi vapaudenriistoa ja syyllistyi näin avunantorikokseen.

Turunen määrättiin korvaamaan väkivallan aiheuttamasta kivusta, vauriosta ja ihmisarvon loukkaamisesta yhteensä 8 500 euroa. Hän joutuu korvaamaan myös 1 800 euroa uhrin asianajajan palkkiona valtiolle. Summasta 500 euroa korvataan yhteisvastuullisesti toisen tuomitun kanssa.

Tuomio on lainvoimainen. Turunen passitetaan suorittamaan vankeutensa Mikkelin vankilassa.

Kuluneiden vuosien aikana Turunen on vastannut Etelä-Savon käräjäoikeudessa useisiin rikossyytteisiin. Ollessaan vain 16-vuotias hänet tuomittiin jo neljän kuukauden pituiseen ehdolliseen vankeuteen.

Turunen tuomittiin kuluvan joulukuun aikana myös vuonna 2018 tehdystä vapaudenriistosta. Hänelle tuomittiin nuorena henkilönä tehdystä vapaudenriistosta kolmen kuukauden ehdollinen vankeusrangaistus. Myös neljä vuotta sitten tehdyssä vapaudenriistossa oli kyse velkojen perimisestä väkivaltaa käyttäen. Tuolloin sormen katkaiseminen velalliselta jäi uhkauksen tasolle.

Turunen ei syyllistynyt kyseisessä Mikkelissä tehdyssä velanperinnässä pahoinpitelyyn, mutta oli mukana vapauden riistämisessä.

Törkeän pahoinpitelyn ja vapaudenriistojen lisäksi käräjäoikeudessa on käsitelty hiljattain myös Turusen saamia syytteitä rahanpesusta ja kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta.

Tuomitun nimi tummennettu
-NILS-
Nostradamus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Loka 08, 2019 3:25 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Nostradamus »

Paulus Akhona Turunen
Ja keenerihän se siellä taas paljastui syylliseksi.
Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1191
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Nostradamus kirjoitti: To Joulu 29, 2022 9:52 am
Paulus Akhona Turunen
Ja keenerihän se siellä taas paljastui syylliseksi.
Hyvin on Pate integroitunut. Tai siis tainnut syntyä suomessa. Normaalia maaseudun pojan toimintaa.
peikkonen
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 12:51 am

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja peikkonen »

Taas tuhlataan yhteiskunnan varoja ja resursseja joidenkin vitun narkkien takia. Filippiineille!
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3279
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

No mutta, mikä ongelma? Kyllähän velka pitää maksaa. Aina.
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

Käkkärämänty kirjoitti: To Joulu 29, 2022 7:46 am https://www.pieksamaenlehti.fi/paikalliset/5621566

Velkaa jääneen miehen sormi katkaistiin kirveellä Pieksämäellä – Törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta tuomitulla 21-vuotiaalla on mittava rikostausta
Kiitos Käkkärämänty uutisen kopioimisesta.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Knobster kirjoitti: To Joulu 29, 2022 10:11 am
Nostradamus kirjoitti: To Joulu 29, 2022 9:52 am
Paulus Akhona Turunen
Ja keenerihän se siellä taas paljastui syylliseksi.
Hyvin on Pate integroitunut. Tai siis tainnut syntyä suomessa. Normaalia maaseudun pojan toimintaa.
Näinköhän on edes keeneri, kuvia ei näy ketjussa.
Kirmukarmu
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: La Heinä 23, 2022 5:25 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Kirmukarmu »

Likeavirgin kirjoitti: To Joulu 29, 2022 5:42 pm
Knobster kirjoitti: To Joulu 29, 2022 10:11 am
Nostradamus kirjoitti: To Joulu 29, 2022 9:52 am

Ja keenerihän se siellä taas paljastui syylliseksi.
Hyvin on Pate integroitunut. Tai siis tainnut syntyä suomessa. Normaalia maaseudun pojan toimintaa.
Näinköhän on edes keeneri, kuvia ei näy ketjussa.
Julkinen fb-profiili, sieltä näkyy.
Kaverilistalla yllättävän paljon romaneita.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17155
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kirmukarmu kirjoitti: To Joulu 29, 2022 5:46 pm Kaverilistalla yllättävän paljon romaneita.
No kato kato kun yhdistäviä tekijöitä ovat yhteinen vihollinen (kantasuomalaiset) ja yhteinen elämäntyyli (loisiminen sekä rikollisuus).
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Taavi
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2020 10:21 pm

Re: Vel­kaa jää­neen mie­hen sormi kat­kais­tiin kir­veel­lä piek­sä­mä­ke­läi­sel­lä pik­ku­tiel­lä

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Nuoresta on aloittanut, kun eka tuomio jo 16v. :|
Vastaa Viestiin