Sääilmiöiden vaikutukset

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
AlsSie
Agentti Scully

Sääilmiöiden vaikutukset

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

Vaikuttavatko eri sääilmiöt teihin mitenkään? Mysteerisesti taikka tavanomaisemmin? Vai ei mitään vaikutuksia?

☀️🌛⚡️🌪⛅️🌧☃️🌩🌈

Tämä aihe tuli mieleen, kun nyt on Täydenkuun aika. Kuusta näkyy tänään 100%ia ja se on ylhäällä n. 4.30 asti. 🌝

Tuleeko teille kuun takia esimerkiksi valvomista, levottumuutta, hyperseksuaalisuutta, haluja, aistiherkkyyttä tms, houkutuksia johonkin esim syömiseen tai, kun Minfossa ollaan, niin rikollisuuteen 😬 (toivottavasti ei) ?

Vastauksia voi tulla myös rikollisilta/entisiltä kriminaaleilta, aiheesta on tutkimuksiakin. Täysikuuta edeltävät 3 päivää ja sitä seuraavat 3 päivää ovat tutkimuksen mukaan otollista aikaa herättämään rikoshaluja. Jos olette tehneet rikoksia tai muuta kulmiakohottavaa, voitte googlettaa päivämääristä niiden aikaiset kuun vaiheet.

Onko jokin muu sääilmiö mikä vaikuttaa teihin jotenkin...? Sadesäät aiheuttavat osalle kolotuksia, helteet tietenkin päänsärkyä jos ilmastointi ei toimi sisällä ja nesteytys ei ole riittävää. Onko joitain muita ns. mysteerisempiä vaikutuksia, keillään kokemuksia?

Turvallista viikonvaihdetta kaikille! 🙏🏻 💛
Mahdollisesti näin.
matlockb
Watson itse

Re: Sääilmiöiden vaikutukset

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ Itse kärsin vaikeasta unettomuudesta riippumatta onko täysikuu vai ei.
Aikamoisen unilääkeiltapalan joudun nauttimaan, että saan edes sen verran nukuttua, etten ole esimerkiksi liikenteessä muille vaaraksi.
Ainoa, minkä olen huomannut, niin unettomuus - säästä riippumatta - vain pahenee iän myötä.

Toisaalta, kuun sijaan, kesäaikaan unettomuus pahenee ja odotankin aina syksyn hämäriä iltoja ja pimeitä öitä. Osaan nauttia niistä aivan muulla tavoin kuin rikoksia tekemällä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
AlsSie
Agentti Scully

Matlockb. Voi olla, että olet jo koettanut näitä keinoja, mutta laitan kuitenkin:

* Kofeiinin poisjättö tai minimointi ? Kahvin lisäksi teessä on kofeiinia. Mutta on myös kofeiinittomia kahveja ja teitä. Kamomillateellä on rauhoittava vaikutus, sitä voi laittaa vaikka tuplamäärät yhteen mukilliseen. :)

* Sokerinkäytön vähentäminen, etenkin iltaa kohden.

* Lämmin maito (jos ei pysty pelkiltään juomaan, niin ripaus kanelia pintaan tai vähän kaakaojauhetta sekaan) ja banaani iltapalana sisältävät tryptofaania, jolla on unettava vaikutus.

* Magnesiumin ottaminen illalla. Mm. Puhdistamon Tripla- magnesiumjauhe. Sen voi sekoittaa lämpimään maitoon/kaakaoon.

* Joillakin melatoniinin ottaminen auttaa nukahtamiseen.

* Jotkut ovat kehuneet painopeittoa.

* Lämmin suihku tai kylpy ja saunominen voivat auttaa nukahtamiseen.

* Makuuhuone viileäksi ja tunnelma mukavaksi. Sängyn ympäristö sellaiseksi, että silmät jo lepäävät siinä. :) Jos se missä nukkuu ei tunnu ok:lta, niin vaihtaa nukkumispaikkaa tai sisustaa tilan uudestaan pitäen koko ajan mielessä ihanan unipaikan järjestämisen.

* Jos unettomuuteen liittyy jännittyneisyyttä, niin voi ottaa viereen esim uninallen, Raamatun tai/ja pehmoisen halityynyn, ei ole hävettävää.

* Ilta/yörutiinit rauhallisiksi ja rentouttaviksi? Kännykät ja läppärit suositellaan sulkemaan pois/laitteet lepoon tuntia ennen nukkumaanmenemistä. Eri asia jos niistä kuuntelee esim ilta/yömeditaatiota tai nukahtamishypnoosia tai unettavan taajuuden musiikkia.

* Iltarukous.

Nämä ovat lievään unettomuuteen. Mutta JOS jotakin näistä ei ole vielä kokeillut, niin kannattaa koettaa jos niistä joistain olisi jelpiksi.

Vitamiinitilanne kannattaa laittaa kaikeksi varuiksi ok:ksi.

Haasteellisempaan unettomuuteen tarvitaan unilääkkeitä. Ainakin hätävaraksi.

Mulla on myös kokemusta unettomuudesta. Täysikuun aika tekee siitä erilaisempaa, kun siihen liittyy sellaista hyvää levottomuutta (ei tee täälläkään mieli tehdä rikoksia :P ) ja sen sellaista.

Nyt on muuten säätiedotusten mukaan tulossa lähes koko Suomeen tuulta, matalapainetta, myrskyä ja ukkosta.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

AlsSie kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 4:57 am Iltarukous.
Tämä on nykypäivänä jäänyt monella varsin vähälle huomiolle. Ilman rukousta Jumala ei välttämättä kuule ja huomioi. Rukouksen pohjimmainen maallinen tarkoitushan on tärkeä osa yhteiskuntadynamiikkaa ja sen tarkoituksena on varmistaa, että kansalaiset toimivat vastuullisesti ja eettisesti yhteiskunnan parhaaksi.

Oma iltarukoukseni menee näin: sinä joka olet siellä taivaissa sen valtakunnan valtiaana, älä koskaan erehdy pyytämään minua luoksesi. Toimin nimittäin US Navy SEAL:in tapaan; en koskaan ammu isoa miestä pienikaliiperisella aseella. Taivaallinen käsitteeni on, että taivas käsittää ulkoavaruuden ja minä kuulun tänne. En koskaan tule hylkäämään omaa kotiplaneettaani, vaikka Alfa Centaurista kotoisin olenkin ja tähtien välisen avaruuden tänne vaivalloisesti kulkenut. Jos haluat tapella, sinulla on varmasti yhteystietoni, kuten CIA:lla. Olen aina valmis kohtaamaan länsiarmeijan ja erityisesti sen tiedustelukyvykkyyden pimeään huumekauppaan perustuvan syvyyden, vaikka Klaus Barbien henkilöhahmosta kovasti pidänkin. En luovu koskaan taistelusta. Arvostan suuresti Kiinan ulkomaantiedusteluun liittyvää riisipohjaista filosofista maailmankatsomusta, joka on ihmiskunnan nerokkain. Matkani tulee olemaan vielä äärimmäisen julma, kylmä ja pitkä. Lopussa minua odottaa Iivana Julman itse minulle leipoma kermaviilipohjainen mustikkapiirakka ja arabisotajoukko kera loistavan ja aidon arabialaisen väkevän kahvilaadun, yhdessä kamelinmaidon ja tuoreiden taateleiden. Tieni tulee päättymää Ibn Ishaqin tavoin, Bagdadissa.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 7:53 am
AlsSie kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 4:57 am Iltarukous.
Tämä on nykypäivänä jäänyt monella varsin vähälle huomiolle. Ilman rukousta Jumala ei välttämättä kuule ja huomioi. Rukouksen pohjimmainen maallinen tarkoitushan on tärkeä osa yhteiskuntadynamiikkaa ja sen tarkoituksena on varmistaa, että kansalaiset toimivat vastuullisesti ja eettisesti yhteiskunnan parhaaksi.

Oma iltarukoukseni menee näin: sinä joka olet siellä taivaissa sen valtakunnan valtiaana, älä koskaan erehdy pyytämään minua luoksesi. Toimin nimittäin US Navy SEAL:in tapaan; en koskaan ammu isoa miestä pienikaliiperisella aseella. Taivaallinen käsitteeni on, että taivas käsittää ulkoavaruuden ja minä kuulun tänne. En koskaan tule hylkäämään omaa kotiplaneettaani, vaikka Alfa Centaurista kotoisin olenkin ja tähtien välisen avaruuden tänne vaivalloisesti kulkenut. Jos haluat tapella, sinulla on varmasti yhteystietoni, kuten CIA:lla. Olen aina valmis kohtaamaan länsiarmeijan ja erityisesti sen tiedustelukyvykkyyden pimeään huumekauppaan perustuvan syvyyden, vaikka Klaus Barbien henkilöhahmosta kovasti pidänkin. En luovu koskaan taistelusta. Arvostan suuresti Kiinan ulkomaantiedusteluun liittyvää riisipohjaista filosofista maailmankatsomusta, joka on ihmiskunnan nerokkain. Matkani tulee olemaan vielä äärimmäisen julma, kylmä ja pitkä. Lopussa minua odottaa Iivana Julman itse minulle leipoma kermaviilipohjainen mustikkapiirakka ja arabisotajoukko kera loistavan ja aidon arabialaisen väkevän kahvilaadun, yhdessä kamelinmaidon ja tuoreiden taateleiden. Tieni tulee päättymää Ibn Ishaqin tavoin, Bagdadissa.
Muista voit valita aina tien. Matkasta ei väistämättä tule äärimmäisen julmaa ja kylmää, sun ei kannata edes maalailla sellaista tietä - aivot kuulevat ja universumi samoin. Visiointi vaikuttaa asioihin. Voit myös kysyä ohjausta Jumalalta hyvään tiehen päin, siihen ei ole kynnystä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, halulla on merkitystä.

Jos kokee itsessään houkutusta pahaan/pahan tiehen, voi tiedostaa että saatana yrittää saada sinua mukaasi - käänny Jumalan puoleen ja tsekkaa Way Down in the Hole- biisi. Kukaan ei määritä tai määrää mitä sinä olet ja tietäsi, miksi sinäkään suitsisit itsesi yksioikoisesti äärimmäisen kylmän tien kulkijaksi. Tie auki vaan, valoa matkaan. 💛

Rukoukset voivat olla hyvin ihmeellisiä, ei aina (liittyy myös aikaan ja suunnitelmiin) , mutta joskus, on kokemusta. Myös niin että joku/jotkut rukoilee/vat jonkun puolesta. Kaikkea ei voi selittää ja se onkin parasta. Tieteet kehittyvät ja muuttavat "totuuksia"/faktoja sitä mukaa, eikä tieteen maailmankuva ole kenties kuin murto-osa siitä, mitä tuolla on. No ei voi tietää.., mutta enemmän on hauskempaa kuin vähemmän. :)
Mahdollisesti näin.
AlsSie
Agentti Scully

Tämä syksynaika on nyt kyllä.... Kesä olisi saanut jatkua pidempään. Tuntuu kuin olisi jossain syyshorroksessa.
Mahdollisesti näin.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

^
Välillä joo. Ei tosin haittaa itseäni, mieli lepää. Heti kun aurinko paistelee fiilis on eri :)
AlsSie
Agentti Scully

Tänään oli harvinainen täysi kuunpimennys. Täysikuu jatkuu vielä aamuun asti. Olo on levoton, ei yhtään nukuta.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

AlsSie kirjoitti: Ma Syys 08, 2025 2:30 am Tänään oli harvinainen täysi kuunpimennys. Täysikuu jatkuu vielä aamuun asti. Olo on levoton, ei yhtään nukuta.
Voi johtua tunnin päästä koittavasta suden hetkestäkin. Se on siitä poikkeuksellinen vuorokauden aika, että silloin paranormaalit asiat tapahtuvat. Jos tunnet, että joku tuijottaa sinua, silloin joku todellisuudessa vaanii sinua. Kannattaa polttaa kunnon kermasavut bongista ja pitää retkikirves lähellä. Itse teroitan juuri hitailla vedoilla Victorinoxen kokkiveistä kurkumalattea hörppien.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: Ma Syys 08, 2025 2:42 am
AlsSie kirjoitti: Ma Syys 08, 2025 2:30 am Tänään oli harvinainen täysi kuunpimennys. Täysikuu jatkuu vielä aamuun asti. Olo on levoton, ei yhtään nukuta.
Voi johtua tunnin päästä koittavasta suden hetkestäkin. Se on siitä poikkeuksellinen vuorokauden aika, että silloin paranormaalit asiat tapahtuvat. Jos tunnet, että joku tuijottaa sinua, silloin joku todellisuudessa vaanii sinua. Kannattaa polttaa kunnon kermasavut bongista ja pitää retkikirves lähellä. Itse teroitan juuri hitailla vedoilla Victorinoxen kokkiveistä kurkumalattea hörppien.
Suden hetki... kuulostaa runolliselta mutta myös vähän vaaralliselta. Tosin netissä luki että se on sitä niille, jotka jo ovat nukkumassa tai eivät siis ole levottomina... :) .

Hei, mä juon myös välillä Kultaista maitoa/Golden milkkiä (!) - se on todella terveellistä. Miten teet sen sun juoman?

Mun Kultainen maito-juomaresepti: nokare raakaa kurkumaa (n.2,5 cm) ja se ensin kuoritaan, sitten se raastetaan käsineet käsissä (koska kurkuma värjää kaiken) pieneksi raasteeksi (ja jos omistaa keltaisen leikkuulaudan, niin aina plussaa...:D) , tämän jälkeen laitetaan mukillinen rasvapitoisempaa maitoa tai maidonkorviketta kuten kauramaitoa pieneen kattilaan ja kuumennetaan maito, sitten lisätään kattilaan kurkumaraaste JA heitetään sekaan ripaus murustettua mustapippuria. Annetaan olla liedellä muutama minuutti, kiehahduksen kautta sekoitetaan, ja kaadetaan sitten juoma mukiin. Juodaan kun on vähän viilentynyt.

Tärkeää terveysefektien takia on 3 seikkaa: rasvapitoisuus, mustapippuri, ja kuumuus. En ole hyvä kokkailemaan, en siis osaa mitään erikoisjuttuja ruokien osalta, harmillisesti. Tämän Kultaisen maidon opin netistä, kun on niin terveellistä. Valmistus ei monimutkaista - niin hyvä tännepäin. 8)

Nyt juuri mulla ei ole mukissa sitä, vaan kofeiinitonta vihreää teetä tuplasatsein ja kamomillateetä yhden satsin verran. Välillä käyn juomassa viileää maitoa suoraan tölkistä. No... aiemmin otin karkkeja ja kahvia, niin täytyy ikäänkuin huuhtoa/puhdistaa systeemiä yötä kohden.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

Täysmaitoa noin 6 dl, tl jauhettua kurkumaa, 0,5 tl jauhettua mustapippuria, 0,5 jauhettua inkivääriä, 0,5 kanelia ja 0,2 tl kardemummaa. Maitoa lämmitetään ja vispilöidään, ettei se pala pohjaan. Kun on lähes kiehunut, aineet sekoitetaan sekaan. Seoksen annetaan hautua maidossa ainakin puolisen tuntia, välillä sekoitellen. Makeutan ruokosokerilla.

Jos tätä haluaa ottaa mukaan termospulloon, tulee maito korvata vedellä, keittolusikallisella maitojauhetta ja noin peukalon kokoisella voipalalla. Maito näet pilaantuu yli tunnissa termospullossa. Toimii myös ilman maitojauhetta.

Itselle kurkumalaten juominen on kahvin juomisen korvaamista. En usko kurkuman terveysväittämiin. Ainoa aine, jolla uskon olevan todellisia terveysvaikutuksia kulkee tablettimuotoisena kauppanimellä Kefexin. Nestemäisenä Kefir.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: Ma Syys 08, 2025 1:56 pm Täysmaitoa noin 6 dl, tl jauhettua kurkumaa, 0,5 tl jauhettua mustapippuria, 0,5 jauhettua inkivääriä, 0,5 kanelia ja 0,2 tl kardemummaa. Maitoa lämmitetään ja vispilöidään, ettei se pala pohjaan. Kun on lähes kiehunut, aineet sekoitetaan sekaan. Seoksen annetaan hautua maidossa ainakin puolisen tuntia, välillä sekoitellen. Makeutan ruokosokerilla.

Jos tätä haluaa ottaa mukaan termospulloon, tulee maito korvata vedellä, keittolusikallisella maitojauhetta ja noin peukalon kokoisella voipalalla. Maito näet pilaantuu yli tunnissa termospullossa. Toimii myös ilman maitojauhetta.

Itselle kurkumalaten juominen on kahvin juomisen korvaamista. En usko kurkuman terveysväittämiin. Ainoa aine, jolla uskon olevan todellisia terveysvaikutuksia kulkee tablettimuotoisena kauppanimellä Kefexin. Nestemäisenä Kefir.
Täytyy kokeilla tuota. 1 tl jauhettua kurkumaa vastaa juurikin n. 2,5 cm raakaa kurkumaa, muistaakseni. Googlasin niitä silloin, kun aloin ensimmäisen kerran Kultaisen maidon tekemiseen. Kiitos myös termospullovinkistä. 8)

Miksi olet siirtynyt pois kahvin juomisesta, tuliko haittavaikutuksia? Kofeiiiniherkkyys/allergiaa on myös joillekin ihmisille tullut. Lisää ahdistusta, voi tulla tykytyksiä, huippausta, unettomuutta jne. Olen joutunut kanssa vähentämään kofeiinipitoisen kahvin juontia jonkin herkkyyden takia, se on ollut valitettavaa, tykkäsin todella paljon kahvinjuonnista, aina lapsesta saakka. Kofeiiiniherkkyys voi kehittyä myös ajan kanssa.
No, on olemassa myös kofeiinittomia kahveja, sininen Night-kahvi on hyvää ja extramainintana kahvipaketin design on upea. Teen myös ovelia sekoituksia, hehhe (kun en haluaisi täysin eroon kofeiinista) eli laitan esimerkiksi 3 mitallista kofeiinitonta kahvia ja 1 mitallisen luomu kofeiinikahvia (luomua, koska ei käytetä teho-aineita viljelyyn, ja jos on herkkyyttä, niin parempi niin), tulee ihan hyvää. Kofeiinittomassakin kahvissa on kahvintuoksu tallella ja edelleen kahvinkeitin porisee samaan tyyliin kuin ennen. Silti kofeiinin kaipuu.... no täytyy olla tyytyväinen, että voi edes vähän ottaa - pienet asiat, onnellisuutta.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

AlsSie kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 2:53 am Miksi olet siirtynyt pois kahvin juomisesta
En ole. Korvaan ajoittain kahvin kurkumalatella. Joskus myös venäläistyyppisellä teellä, jota makeutan venäläiseen tapaan karhunvatukkahillolla. Belarussianissa olen myös oppinut slaavilaiseksi glökiksi mieltämäni juoman, sbitenin, jota nautiskelen välillä piroshkin kanssa. Slaavilainen maailma on juomien ja ruoan vuoksi hyvin mieluisa minulle. Tulen myös hyvin toimeen epärehellisten ihmisten kanssa, koska he ovat aidosti sitä paskaa, mitä yritetään Suomessa esittää ettei muka oltaisiin. Sairaalloista huoraamista ei löydy ICD-10 -tautiluokituksesta, jonka vuoksi käytän termiä histrioniskitsotyyppinen vaginaalinen luonnehäiriö. Tätä sairastaa oman arvioni mukaan yhtälailla slaavit kuin turaanimuijat. Taudin esiintyvyys naissukupuolella on samaa luokkaa kuin muillakin persoonallisuus- ja syömishäiriöillä. Yhtenä muotona taudinkuvassa on itsetuhoisuuden lisäksi maanisuus, jonka vuoksi Suomessa naisten keskuudessa psyykenlääkkeitä käyttää joka toinen. Tutkiessani tautia Belarussianissa, tulin siihen johtopäätökseen, että paras ja toimivin hoitomuoto on lyödä katuhuoraa disaronnopullolla päähän. Aivan Minskin keskustassa on muuten loistavia kahviloita, joissa myydään sbiteniä. Belarussianiin kuitenkin tarvitsee viisumin. Itse sain sen KGB:ltä. Suurlähetystöstä hankittuna maksaa muutaman kympin. Tallinnasta pääsee suoraan linja-autolla (maksaa 25 euroa), eikä rajakontrollimuodollisuuksiin mene yleensä kauaa. Belarussia on erityisen upea maa. Miltein yhtä upea kuin Kazakstan, jonka pääkaupunki Astana on vailla vertaa. Kazakkien erityisjuoma on muuten kumis. Se on käytännössä alkoholipitoista maitoa. Erittäin hyvää ja kelpoa dokausjuomaa. Mikä Kazakstanissa on parasta, siellä on paljon wahhabisteja sekä metroverkosto, joka on vähän Istanbulin vastaavaa muistuttava. Paimentolaisuus, riisuttu turha demokratia ja maitopohjainen alkoholi, mitä muuta sitä voi ihminen Spydercon lisäksi edes kaivata? No toki rynnäkkökivääriä ja valojuovapatruunoita, mutta noin yleisesti.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 5:16 am
AlsSie kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 2:53 am Miksi olet siirtynyt pois kahvin juomisesta
En ole. Korvaan ajoittain kahvin kurkumalatella. Joskus myös venäläistyyppisellä teellä, jota makeutan venäläiseen tapaan karhunvatukkahillolla. Belarussianissa olen myös oppinut slaavilaiseksi glökiksi mieltämäni juoman, sbitenin, jota nautiskelen välillä piroshkin kanssa. Slaavilainen maailma on juomien ja ruoan vuoksi hyvin mieluisa minulle. Tulen myös hyvin toimeen epärehellisten ihmisten kanssa, koska he ovat aidosti sitä paskaa, mitä yritetään Suomessa esittää ettei muka oltaisiin. Sairaalloista huoraamista ei löydy ICD-10 -tautiluokituksesta, jonka vuoksi käytän termiä histrioniskitsotyyppinen vaginaalinen luonnehäiriö. Tätä sairastaa oman arvioni mukaan yhtälailla slaavit kuin turaanimuijat. Taudin esiintyvyys naissukupuolella on samaa luokkaa kuin muillakin persoonallisuus- ja syömishäiriöillä. Yhtenä muotona taudinkuvassa on itsetuhoisuuden lisäksi maanisuus, jonka vuoksi Suomessa naisten keskuudessa psyykenlääkkeitä käyttää joka toinen. Tutkiessani tautia Belarussianissa, tulin siihen johtopäätökseen, että paras ja toimivin hoitomuoto on lyödä katuhuoraa disaronnopullolla päähän. Aivan Minskin keskustassa on muuten loistavia kahviloita, joissa myydään sbiteniä. Belarussianiin kuitenkin tarvitsee viisumin. Itse sain sen KGB:ltä. Suurlähetystöstä hankittuna maksaa muutaman kympin. Tallinnasta pääsee suoraan linja-autolla (maksaa 25 euroa), eikä rajakontrollimuodollisuuksiin mene yleensä kauaa. Belarussia on erityisen upea maa. Miltein yhtä upea kuin Kazakstan, jonka pääkaupunki Astana on vailla vertaa. Kazakkien erityisjuoma on muuten kumis. Se on käytännössä alkoholipitoista maitoa. Erittäin hyvää ja kelpoa dokausjuomaa. Mikä Kazakstanissa on parasta, siellä on paljon wahhabisteja sekä metroverkosto, joka on vähän Istanbulin vastaavaa muistuttava. Paimentolaisuus, riisuttu turha demokratia ja maitopohjainen alkoholi, mitä muuta sitä voi ihminen Spydercon lisäksi edes kaivata? No toki rynnäkkökivääriä ja valojuovapatruunoita, mutta noin yleisesti.
En nyt pysty keskittymään teehommiin, kun tämä huorausaihe herättää enemmän kysymyksiä.

Miksi "huoraaminen" herättää sinussa vihaa jopa väkivaltaan asti? Et kai oikeasti ole lyönyt ketään "katuhuoraa" pullolla päähän? Muistan että olet aiemminkin maininnut tämän episodin, eli jostain syystä se ehkä on oikeasti tapahtunut ja se on jäänyt vaivaamaan sinua, vaikka et sitä myöntäisikään? Tai sitten koet siitä ylpeyttä, ja siksi mainitset sen osana tekoja, joita on kiva muistella (toivottavasti ei näin, muuten Gary Ridgeway-vibat). Vai onko se fiktiota?

Vaikka se olisi fiktiota, niin huomaan että huoraaminen on jonkinlainen inhon aihe ja siitä päästään nyt pointtiin, jonka haluan sanoa ja yrittää vaikuttaa tohon ajattelumaailmaan: huoratkin ovat ihmisiä ja he voivat ihmisinä olla mitä vaan ihananpuoleisista inhottaviin, älykkäistä vähemmän älykkäisiin, traumatisoituneita varmaan moni ja päihteet/riippuvuus voivat kuulua asiaan, osa voi olla jopa tekijöitä/rikollisia osa taas ihan uhreja.

Jos oikeasti tiedostat että "huorissa" on inhon aihe ja jopa riski väkivallan käyttöön, niin ole erossa "huorista", en ymmärrä miten edes törmäilet huoriin. Ja jos törmäät huoriin, niin haasta itsesi kokemaan inhimillisyyttä, katso silmiin, älä anna saatanan viedä vihaan jne. Syvällisiä juttuja.

Puhutaanko tässä prostituoiduista vai misogyniatyyppisesti "kaikista naisista" ? Ihmisiä kaikki.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

AlsSie kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:33 am
RL11/6 kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 5:16 am
En nyt pysty keskittymään teehommiin, kun tämä huorausaihe herättää enemmän kysymyksiä.

Miksi "huoraaminen" herättää sinussa vihaa jopa väkivaltaan asti? Et kai oikeasti ole lyönyt ketään "katuhuoraa" pullolla päähän? Muistan että olet aiemminkin maininnut tämän episodin, eli jostain syystä se ehkä on oikeasti tapahtunut ja se on jäänyt vaivaamaan sinua, vaikka et sitä myöntäisikään? Tai sitten koet siitä ylpeyttä, ja siksi mainitset sen osana tekoja, joita on kiva muistella (toivottavasti ei näin, muuten Gary Ridgeway-vibat). Vai onko se fiktiota?

Vaikka se olisi fiktiota, niin huomaan että huoraaminen on jonkinlainen inhon aihe ja siitä päästään nyt pointtiin, jonka haluan sanoa ja yrittää vaikuttaa tohon ajattelumaailmaan: huoratkin ovat ihmisiä ja he voivat ihmisinä olla mitä vaan ihananpuoleisista inhottaviin, älykkäistä vähemmän älykkäisiin, traumatisoituneita varmaan moni ja päihteet/riippuvuus voivat kuulua asiaan, osa voi olla jopa tekijöitä/rikollisia osa taas ihan uhreja.

Jos oikeasti tiedostat että "huorissa" on inhon aihe ja jopa riski väkivallan käyttöön, niin ole erossa "huorista", en ymmärrä miten edes törmäilet huoriin. Ja jos törmäät huoriin, niin haasta itsesi kokemaan inhimillisyyttä, katso silmiin, älä anna saatanan viedä vihaan jne. Syvällisiä juttuja.

Puhutaanko tässä prostituoiduista vai misogyniatyyppisesti "kaikista naisista" ? Ihmisiä kaikki.
Muuan Vesa-Matti Loiri, jota esitti Uuno Turhapuro, lausui eräässä Pahat Pojat -nimisessä insestihomopornoelokuvassa, että "huoraaminen on syntiä, josta joutuu helvettiin". Mielestäni hän oli aivan oikeassa. Itsekin haluan kuolemani jälkeen nimenomaan helvettiin, en vahingossakaan taivaaseen. Huoraaminen on rinnastettavissa spitaaliin ja muihin kulkutauteihin. On totta, että kaikki naiset eivät sentään ole huoria, eli jaa persettään, joka johtaa hallitsemattomaan väestönkasvuun. Nämä naiset ovat lesboja. Itse pidän rekkakuski- ja militanttilesboista. He ovat varsin mukavaa juttuseuraa ja mikä parasta, he lyövät puukolla sitä kravattispedeä, jolle huora antaisi persettään firman pikkujouluissa.

Eräs kollegani, oikeuspsykiatri Hanna Putkonen suhtautuu lääkärilehden haastattelussa myönteisesti obesiteettisten ihmisten korkeampaan verotukseen sekä hänen oma ehdotuksensa on, että tyhmiä ja rumia ihmisiä tulisi verottaa muita ihmisiä enemmän: https://www.duodecimlehti.fi/duo96806

Minun mielestäni huoria tulisi verottaa työelämässä enemmän kuin miehiä. Naisen työelämässä tienaama euro on noin 20% vähemmän kuin miehen ja sille on looginen selitys, joka perustuu suorituskykyyn. Minun mielestäni esim. Jollekin sairaanhoitaja- ja sosionomimuijalle tulisi lätkäistä säälimättä normaalin verotuksen lisäksi 20 % huoravero, jolla katetaan osa sos-lapsikylässä olevien mielenvikaisten paskalasten kuluista, jotka nämä emakot ovat kännipanojen seurauksena sinne synnyttäneet leikkiessään Nylon Beatin Jonnaa ja Eriniä, Cat Catin ja PMMP -huorabändien luodessa sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa, prostituoitua ja täysin moraalitonta sävelmäänsä, joka johtaa tyttölapsen täydelliseen turmioon.
Vastaa Viestiin