Miljoonatuloja tahkonnut taidekoulun koulunjohtaja ei maksa opettajille palkkoja

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Miljoonatuloja tahkonnut taidekoulun koulunjohtaja ei maksa opettajille palkkoja

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Jani Aromäestä löytyy heikosti kuvaa tai juttuja joten linkkejä vaan tästä koijarista tänne. Vaikuttaa ensi luokan talousrikolliselta. Syntymäkuuron syrjintä löytyy kaverilta hihasta kymmenen vuoden takaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03d4 ... 86f6669e5a

HS: Pysäyttäviä tietoja helsinkiläisestä yksityiskoulusta
Helsinki Design Schoolin omistaja on Helsingin Sanomien mukaan jättänyt opettajien palkkoja maksamatta jo vuosien ajan.

Design_Jani_Castello.jpg
Design_Jani_Castello.jpg (91.76 KiB) Katsottu 2214 kertaa

Helsingin Sanomat uutisoi, että luovien alojen yksityiskoulu Helsinki Design School on jo vuosien ajan jättänyt koulun opettajien palkkoja maksamatta.

Samaan aikaan yksityiskoulun omistaja ja toimitusjohtaja Jani Aromäki on HS:n mukaan tahkonnut miljoonatulot.

Helsingin Sanomien mukaan Aromäki on ansainnut vuosien 2015–2022 aikana noin 150 000–230 000 euroa vuodessa, joka tekee yhteensä liki 1,3 miljoonaa euroa. HS:n laskelmista puuttuu vuoden 2018 verotiedot.

HS ei useista pyynnöistään huolimatta tavoittanut Aromäkeä. Iltalehti ei tavoittanut Aromäkeä kommentoimaan asiaa maanantaiaamuna.

Helsinki Design Schoolissa on voinut suorittaa muun muassa valokuvaajan, muotisuunnittelijan ja visualistin opintoja. Maksulliset opinnot kestävät noin vuoden. Niistä ei saa Opetushallituksen hyväksymää ammattitutkintoa.

Helsingin Sanomien mukaan opettajien palkanmaksun ongelmat ovat kestäneet jo vuosia. Uutisen mukaan Helsinki Design School ilmoitti luennoitsijoille vuonna 2020, että palkkiot maksettaisiin jatkossa verokortilla, vaikka laskuttaminen olisi ollut monelle opettajalle järkevämpää.

– Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tämä. Verokortilla ei myöskään pysty lisäämään viivästyskorkoa, Helsinki Design Schoolin entinen opettaja Aini Mäensivu kertoo HS:lle.

Yritystietorekisteristä käy ilmi, että Helsinki Design Schoolilla on taloudellisesti haastava tilanne. Koulu on HS:n mukaan tehnyt tilikausina 2020–2023 tappiota 78 000–236 000 euroa vuodessa lukuun ottamatta vuotta 2021, jolloin yritys teki vajaat 60 000 euroa voittoa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1698095

Design-koulu syrji kuulovammaista – Tämä tuomio tuli koulunjohtajalle
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Squeeky
Nikke Knatterton
Viesti:

Re: Miljoonatuloja tahkonnut taidekoulun koulunjohtaja ei maksa opettajille palkkoja

Viesti Kirjoittaja Squeeky »

Jaa, itsekin tein 38.25h työviikkoa palkatta tammikuun lopulta elokuun puoliväliin, kunnes terveys petti, rakosta jalassa tuli streptokokki a ja angiina kehoon, 10pv antibiootit van kipeänä oltiin emännän kanssa varmaan pitkälle toista kuukautta. Emännällä alkoi näärännäpyllä silmässä, mulla päättyi siihen. Sitten painelin saikun päätyttyä takaisin työpaikkaohjaajalle kyselemään mitä tehdään, sanoi että sinun harjoittelusi on päättynyt, olen niin paska jätkä :lol:

Paskapuheita riittää, ja olen vittumainen leikkikaveri kun tälle tielle lähdetään. Oli muuten 3 viikon ajalta laitontakin tuo touhu, kun paikkasin lomalaisia yksinäni, oma-aloitteisesti ja ilman työpaikkaohjaajaa. Enkä saanut hommasta kuin työttömyyskorvauksen ja 9e käteen per pv, lomapäiviäkin kertyi vain 5kpl. Nyt sitten työkkäristä karenssi, kun en kuulemma käy koulua. Huoli-ilmoitus koululta, kun kuulemma puhun paskaa opettajista. En, vaan totta. Opetusta oli 1 päivä per kuukausi, muuten opettaja oli "omissa töissä" tai "lomalla". Sellaista kainuun ammattioppiliikelaitoksessa, osakeyhtiön voitot taisi pienentyä kun en taida valmistua ihan heti tästä lafkasta.

Tiistaina opettaja soitti että miten hieno mies olen, perjantaina väitti että olen kännissä töissä (peppuangiina ja rakko jalassa, mynthon suussa), enkä edes saanut puhaltaa pilliin. Sitten lähtöpassit klo 11 vaikka töitä olisi ollut 14:20 asti. Kirjallinen varoitus aikuiselta toiselle, ei ikinä uskalla yksinään sanoa, vaan koulutusliikelaitoksen johtohenkilöstöä matkaan, olenhan varoittava esimerkki kaikille työntekijöille :twisted:. Myöhemmin takavarikoi multa työpaikan luurin (matkassa meni vahingossa henkkarit ja pankkikortti, yhtäkkiä katosi tililtä rahaakin 🤔) ja avaimet, olenhan varmasti vaarallinen mies (ainakin hänen työpaikkansa säilymisen suhteen). Sitten koulu teki minusta huoli-ilmoituksen, koska olen muka valehdellut asioista. Niinpä niin, tulivat muuten ihan poliisien kanssa nuuhkimaan kämppääni - sen viidennen kerran tässä kuussa.

Olipahan grilliin sytykettä! Ja muutetaan pois koko käpykylästä, vaikka kolmenkuusen kylään itse ja akkakin lähti savoon, on sen verran vittumaisia ihmisiä kajaani täynnä.
Gravel is bicycle. Gravity is music. 24 years of composing. 6 years without drugs. Profession as Caretaker.
Vastaa Viestiin