Oulun käräjäoikeus passitti kolme miestä vankilaan huumerikoksista – amfetamiinia jatkettiin asunnolla Karjasillalla
Oulun käräjäoikeus tuomitsi perjantaina kolme miestä vankilaan jutussa, jossa hankittiin viime keväänä amfetamiinia. Osa siitä tuotiin Ouluun ja sitä jatkettiin jatkeaineella eräässä asunnossa Karjasillalla.
Vyyhteen kytkeytyy myös Vantaalla sijainnut maastokätkö, jossa oli metalliputkiloita. Oikeuden mukaan yhdessä putkessa oli noin kilo amfetamiinia ja toisessa vajaa kilo ketamiinia.
Kullakin tuomitulla oli tietty rooli vyyhdessä. Pisimmän eli viisi vuotta vankeutta törkeästä huumausainerikoksesta ja laittomasta tuontitavaraan ryhtymisestä sai Johannes Antero Koivuranta.
Käräjäoikeuden mukaan hän hankki kolmella eri kerralla amfetamiinia, jonka määrä keskimääräisen käyttövahvuuteen muunnettuna oli noin 3,3 kiloa.
Oikeuden mukaan hän käytti täyttä määräysvaltaa huumeisiin, jotka oli tarkoitettu levitettäväksi. Toiminta oli suunnitelmallista ja se jatkui vielä sen jälkeen, kun rikoskumppani oli jäänyt kiinni.
Mies kertoi päätyneensä kokeilemaan huumekauppaa taloudellisesti epätoivoisessa tilanteessa.
Oikeus tuomitsi Ville Matias Eemeli Ojalan kolmeksi vuodeksi ja kymmeneksi kuukaudeksi vankeuteen törkeästä huumausainerikoksesta ja laittomasta tuontitavaraan ryhtymisestä.
Hän hankki amfetamiinia, jonka määrä keskimääräiseen käyttövahvuuteen muunnettuna oli noin 1,9 kiloa.
Olli Tapani Koivuranta sai 3,5 vuotta vankeutta törkeästä huumausainerikoksesta. Hän muun muassa piti hallussaan amfetamiinia, jonka määrä keskimääräiseen käyttövahvuuteen muunnettuna oli noin 1,3 kiloa. Hän myös levitti aineita ja käytti osaltaan määräysvaltaa huume-erään.
Oikeus tuomitsi vyyhdessä myös vuonna 1992 syntyneen miehen yhdeksi vuodeksi ja seitsemäksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Vuonna 1986 syntynyt nainen sai puolestaan neljä kuukautta ehdollista vankeutta.
Ehdottomaan vankeuteen tuomittu mieskolmikko määrättiin vangittavaksi ja passitettiin Oulun vankilaan.
https://www.kaleva.fi/oulun-karajaoikeu ... n/11874819
Ouluun tuotiin keväällä 2025 piriä - 3 tuomittiin ehdottomiin
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
Re: Ouluun tuotiin keväällä 2025 piriä - 3 tuomittiin ehdottomiin
Näitä "koivurantoja" oli aikalailla insinööriaikoinakin pyörimässä, jopa luokkakaverina. Mitä myöhemmin herrasväkeen törmäsin, tajusin suvun laajuuden, lienekö kondomien ostaminen homoa kuten 70-luvulla konsanaan? Mukava heppu oli se yksi, jonka tunsin opiskeluaikoina, vaan kun kaksi parasta eli minä ja yksi nörtti, päästiin töihin, niin enempää en tiedä "koivurantojen" elämästä. Ehkä tämä yksi ammattisurkeaan päässyt oli sitten fiksumpi kaveri, ainakin haukkui pilvenpolttajat että ne vaan tuijottaa akvaariokuvioo seinässä. Mitä myöhemmin lääkekannabiksen käyttäjiin olen tutustunut, on tämäkin harhakuvitelmaa eli stereotypia eli paskapuheita
Gravel is bicycle. Gravity is music. 24 years of composing. 6 years without drugs. Profession as Caretaker.
Huutonaurua wannabeganstakilopojille! 

Joskus tuli itsekin leikittyä vaikka ja mitä, mutta tulin järkiini.
Kyllä mä ennemmin menen nukkumaan emännän kanssa samaan sänkyyn kuin lääninvankilan punkalle itsekseni. Ja kyllä, käyn töissä, leikin mun lasten kanssa ja nautin tavallisesta arjestani, vapaus on mahtava juttu, suosittelen!
Kyllä mä ennemmin menen nukkumaan emännän kanssa samaan sänkyyn kuin lääninvankilan punkalle itsekseni. Ja kyllä, käyn töissä, leikin mun lasten kanssa ja nautin tavallisesta arjestani, vapaus on mahtava juttu, suosittelen!
Sehän oli hieno tarina sinun leikkikalugangsterin elämästä. Meinaatko käydä kaikkiin ketjuihin tuon kertomassa, kopioi ja liitä toiminnollaRambo123 kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 12:59 am Huutonaurua wannabeganstakilopojille!
Kyllä mä ennemmin menen nukkumaan emännän kanssa samaan sänkyyn kuin lääninvankilan punkalle itsekseni. Ja kyllä, käyn töissä, leikin mun lasten kanssa ja nautin tavallisesta arjestani, vapaus on mahtava juttu, suosittelen!![]()
Ymmärrän, että voi sullakin tunteisiin mennä jos olet elämässä epäonnistunut ja et ole löytänyt sitä oikeaa onnea. Toki jos kongilta kirjoittelet niin en yhtään ihmettele reaktiotasi, voisi itseänikin harmittaa siellä "nauttia" elämästä.