Kalapaliikki
-
Paikallavastarannansääski
- Neuvoja-Jack
Kalapaliikki
Vittu mikä idiootti.
-
Paikallavastarannansääski
- Neuvoja-Jack
Re: Kalapaliikki
Joulukuussa sitten uusi yritys.
Pian on tammikuu! Vielä ehtii.
Onko näiden avausten tarkoitus vain ja ainoastaan haukkua ketjun nimessä mainittua kirjoittajaa? Siis tuntuu nyt siltä, että yhtäkään positiivista ketjua en ole vielä löytänyt. Kehumisketju on toki erikseen, mutta putoilee kiihkeämpien tieltä aina tuonne kakkossivulle tai ainakin ykkösen alalaitaan. Sen sijaan jokainen erikseen mainittu nimimerkki postataan omaksi ketjukseen vain ja ainoastaan vittuilumielessä.
Täällä on myös vittuiluketju erikseen, haluan muistuttaa.
Muutan nyt suuntaa ja sanon, että mielestäni Kalapaliikki on ihan tavallinen ja mukava tyyppi. Ei mitään vahvoja mielikuvia, mutta ei myöskään mitään negatiivisia fiboja.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Oletusarvoisesti sanottuna... kaiketi on. Kun nimittäin Lautamiesten ulkopuolella olevissa "asiaketjuissa" toisen kirjoittajan nälvintä on juurikin lautamiestekstiä "pltmtxtvp" ja johtaa vähintään punakynään, joskus myös banaaniin.Sipi kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 8:56 pm
Onko näiden avausten tarkoitus vain ja ainoastaan haukkua ketjun nimessä mainittua kirjoittajaa?
Toisessa yhteydessä annoit ymmärtää, että esimerkiksi tsättäily-ketju voisi olla paikallaan, mutta taitaisi sillekin käydä melkoisen pian vanhanaikaisesti. Menisi ehkä riitelyalustaksi, ja sitten hiipuisi, tai siirtyisi "Vapaa keskustelu"-osioon. No, ainahan voit sellaisen avata tänne Lautamiehiin, tai vaikka Vapaaseen, jos vaan siltä tuntuu.
X X X X X
Taisin ennemminkin miettiä sellaista reagointinappia, jolla voisi helposti kuitata olevansa samaa mieltä, tykkäävänsä ja ehkä ennen kaikkea vastustavansa voimakkaasti. Monia ketjuja olisi mukavampi lukea, jos siinä kommentin alla olisi vaikka sellainen "rakastan", "tykkään" sekä "haista vittu" -nappi, joista voisi painaa. Näin yhden kirjoittajan mielipiteen kirvoittama, kuuden sivun mittainen dissaus kesken ajankohtaisen aiheketjun saataisiin typistettyä. Alkuperäiseen, pahaa oloa herättäneeseen kommenttiin vain ilmestyisi alalaitaan 20 kpl "haista vittu" -emojeita ja ketju säilyisi lukukelpoisena.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 10:06 pm Toisessa yhteydessä annoit ymmärtää, että esimerkiksi tsättäily-ketju voisi olla paikallaan, mutta taitaisi sillekin käydä melkoisen pian vanhanaikaisesti. Menisi ehkä riitelyalustaksi, ja sitten hiipuisi, tai siirtyisi "Vapaa keskustelu"-osioon. No, ainahan voit sellaisen avata tänne Lautamiehiin, tai vaikka Vapaaseen, jos vaan siltä tuntuu.
Usein huomaan itselleni tarvetta sanoa vain, että "Totta! Olen samaa mieltä" tai "Voi Jeesus taas mikä töräytys" mutta ei sellaista voi oikein kirjoitella em. syistä. Ketju paskoontuu, pitenee ja pahimmassa tapauksessa ylläpito puuttuu chat -tyyppiseen kuittaukseen.
Nämä mielipiteiden ilmaisunapit kyllä tyrmättiin ihan välittömästi kun niitä ehdotin
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Näitä on ehdotettu aikojen saatossa joitainkin kertoja, mutta taisi olla niin, että minfon käyttämä alusta ei niitä tue, joten himmeli pitäisi koodata uudelleen. Kukaan ei taida siihen ilmaiseksi ryhtyä.Sipi kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 10:15 pm
...Nämä mielipiteiden ilmaisunapit kyllä tyrmättiin ihan välittömästi kun niitä ehdotin![]()
X X X X X
Ai, okei. Mä ymmärisn, että sitä oli joskus kokeiltu ja porukan kommentit olivat muistaakseni tyyppiä "ei enää" ja "ei tosiaan niitä nappeja tänne".Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 10:31 pm Näitä on ehdotettu aikojen saatossa joitainkin kertoja, mutta taisi olla niin, että minfon käyttämä alusta ei niitä tue, joten himmeli pitäisi koodata uudelleen. Kukaan ei taida siihen ilmaiseksi ryhtyä.![]()
Mutta mietipä, kuinka moni ketju lyhenisi sadoilla sivuilla niiden avulla. Jos ajatellaan, että haluaisin kommentoida "Totta", en voi sitä tehdä. Se poistetaan chat-kuittina. Joten mikäli haluan kommentoida, minun on verhottava "totta" -sana vähintään kahden rivin vastaukseksi.
Esimerkiksi: "Kyllä, olen miettinyt samaa, ja olen kanssasi samoilla linjoilla. Asia herättää tunteita, mutta kiteytit aika hienosti juuri sen ytimen, josta itsekin olin aikeissa kirjoittaa. Etenkin tuo sanavalinta epäillystä pisti hymyilyttämään ja tuosta historiastakin olen samaa mieltä".
Kun sitten sata kirjoittajaa tekee saman, ilmaisee olevansa samaa tai eri mieltä useammalla rivillä, tulee ketjusta aivan mahdoton ja 90% vastauksista on vailla sisältöä.
Edit. melko vähän muuten liittyy tämä asia Kalapaliikkiin, jonka nimi lukee otsikossa. Tajusin juuri. Huokaus.
Viimeksi muokannut Sipi, Ti Joulu 30, 2025 11:03 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
- TÄMÄ.!!Sipi kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 10:38 pm
Esimerkiksi: "Kyllä, olen miettinyt samaa, ja olen kanssasi samoilla linjoilla. Asia herättää tunteita, mutta kiteytit aika hienosti juuri sen ytimen, josta itsekin oli aikeissa kirjoittaa. Etenki tuo sanavalinta epäillystä pisti hymyilyttämään ja tuosta historiastakin olen samaa mieltä".
No, haitanneeko liiemmälti tässä ketjussa. Ei taida kovinkaan monella olla intohimoja tuon "Kalapaliikki-casen" suhteen. Eipä tässä ainakaan muiden tiellä olla, oletettavasti.Edit. melko vähän muuten liittyy tämä asia Kalapaliikkiin, jonka nimi lukee otsikossa. Tajusin juuri. Huokaus.
X X X X X