Matkoilla ollut nainen yllättyi 1,5 viikon jälkeen kotiin palattuaan, kun hänen asuntonsa oli tyhjennetty irtaimistosta. Asiaa selvitettäessä asialla paljastui olleen kissavahdiksi lupautunut mies.
Vuoden 2021 maaliskuisia tapahtumia käsiteltiin Keski-Suomen käräjäoikeudessa, jossa 33-vuotias mies sai syytteen kavalluksesta. Syytteen mukaan mies "tunkeutui viekkaasti" ja auttoi myös muita tunkeutumaan naisen asuntoon käytössään olleella avaimella.
Miehen syytettiin vieneen asunnosta omaisuutta yhteensä noin 5 000 euron arvosta. Mukaan lähti muun muassa televisio ja kotiteatterilaitteisto, tietokone, imuri, astioita, petivaatteita ja vaatteita. Avainnipun nainen sai takaisin, mutta muu omaisuus jäi kateisiin.
Oikeudessa mies kiisti syytteen ja omaisuuden varastamisen, mutta ei halunnut tulla asiassa kuulluksi. Kirjallisina todisteina esitettyjen valokuvien ja valvontakameratallenteiden perusteella syyte katsottiin näytetyksi. Miehen puhelimesta löytyi valokuvia anastetusta omaisuudesta ja hänen asunnostaan löydettiin naisen avaimet ja kela-kortti. Videotallenteet puolestaan osoittivat, kuinka asunnosta viedään tavaroita ja osassa tallenteista on havaittavissa myös syytetty mies.
Mies tuomittiin kavalluksesta 60 päivän ehdolliseen vankeuteen ja korvamaan naiselle anastettu omaisuus.
Miehen hoidettavana olleiden kissojen kohtalo ei käy ilmi tuomiosta.
https://www.ksml.fi/paikalliset/9150287
Kissavahdiksi lupautunut mies tyhjensi naisen asunnon tämän matkan aikana Jyväskylässä – tuomio kavalluksesta
Re: Kissavahdiksi lupautunut mies tyhjensi naisen asunnon tämän matkan aikana Jyväskylässä – tuomio kavalluksesta
Hyvä että annettiin noin lievä tuomio, kun nehän tehoaa parhaiten.
Mitä opimme? Kannattaa hieman miettiä kenelle antaa kotinsa avaimet.
Ps. Koiravahti on tuttu asia, mutta kissavahti on jäänyt vieraaksi.
-
lonesjucca
- Javier Pena
Re: Kissavahdiksi lupautunut mies tyhjensi naisen asunnon tämän matkan aikana Jyväskylässä – tuomio kavalluksesta
Voi olla marsu, tai lintuvahtikin. Kaikkia eläimiä tulee ruokkia säännöllisesti.Joosua kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 2:37 pm Hyvä että annettiin noin lievä tuomio, kun nehän tehoaa parhaiten.
- Private dick
- Javier Pena
En minä kyllä tuollaiseen suostuisi ellei kissavahdiksi valittu olisi monen vuoden vanha tuttu. On meitä moneen junaan.
Olisihan joku lemmikki kiva juttu mutta kun minä matkustelen aika lailla ja saatan olla kotoa kuukausikaupalla, nytkin matkoilla ja kotoa lähdin 22.12 ja kotiin saavun 2.3 joten ei minulle lemmikit sovi.
Olisihan joku lemmikki kiva juttu mutta kun minä matkustelen aika lailla ja saatan olla kotoa kuukausikaupalla, nytkin matkoilla ja kotoa lähdin 22.12 ja kotiin saavun 2.3 joten ei minulle lemmikit sovi.
Varmaan jostain Facebookin kissa-ryhmästä löytänyt tämän luotettavan ja kissoja rakastavan jannun.Private dick kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 3:20 pm En minä kyllä tuollaiseen suostuisi ellei kissavahdiksi valittu olisi monen vuoden vanha tuttu. On meitä moneen junaan.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Harvoin syyllistän uhria, mutta onhan tämä typeryyden huippu. Jäi kyllä kiinnostamaan hoitiko se ne kissa?