Sivu 1/3
Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 6:23 am
Kirjoittaja Tarkastaja Levisi
Saunaetiketti on ollut hatkassa tällä "supisuomalaisesta syystä" hermostuneella kuumakallella. Itse en ole koskaan ollut uimahallissa väkivallantekoa todistamassa mutta toki monenlaisiin hulluihin uimahalleissa usein törmää.
www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa0ff22a-33d ... e839819351
Mies pahoinpiteli nuoret veljekset uimahallin saunassa Myyrmäessä
Mies menetti malttinsa saunassa ja kävi kahden kimppuun. Väkivallanteosta tuli tuomio ja mojova lasku.
Tunteet kuumenivat vantaalaisessa saunassa maaliskuussa 2024. Nelikymppinen mies kuristi 13-vuotiasta poikaa ja pahoinpiteli tämän isoveljen löylykauhalla.
Väkivallanteko tapahtui Myyrmäen uimahallin saunassa.
Teinipoika oli 26-vuotiaan isoveljensä kanssa uimahallin saunassa, kun tuiki tuntematon 41-vuotias mies kävi heidän kimppuunsa.
Ensin mies löi isoveljeä löylykauhalla rintaan. Sitten hän tarttui pikkuveljeä kaulasta ja kädestä ja raahasi tätä ulos saunasta.
Kovista otteista aiheutui kipua, punoitusta ja mustelmaakin.
Väkivallanteon motiivi oli supisuomalainen: Mies oli ilmeisesti pahastunut siitä, etteivät veljekset olleet saunassa alasti, vaan uima-asuissa.
Keski-ikäinen mies kiisti pahoinpitelysyytteet ja sanoi joutuneensa itse rikoksen uhriksi.
Miehen mukaan isoveli oli iskenyt häntä saunan edustalla nyrkillä kasvoihin siten, että hänen hampaansa löystyivät.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 7:28 am
Kirjoittaja Haades
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 am
Keski-ikäinen mies kiisti pahoinpitelysyytteet ja sanoi joutuneensa itse rikoksen uhriksi.
Miehen mukaan isoveli oli iskenyt häntä saunan edustalla nyrkillä kasvoihin siten, että hänen hampaansa löystyivät.
En tiedä, mitä tässä on tapahtunut, mutta mutakuonoja uskotaan aina, on tapahtunut mitä tahansa.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am
Kirjoittaja apässi
Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 7:46 am
Kirjoittaja olenoikeassa
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 am
Saunaetiketti on ollut hatkassa tällä "supisuomalaisesta syystä" hermostuneella kuumakallella. Itse en ole koskaan ollut uimahallissa väkivallantekoa todistamassa mutta toki monenlaisiin hulluihin uimahalleissa usein törmää.
www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa0ff22a-33d ... e839819351
Mies pahoinpiteli nuoret veljekset uimahallin saunassa Myyrmäessä
Mies menetti malttinsa saunassa ja kävi kahden kimppuun. Väkivallanteosta tuli tuomio ja mojova lasku.
Miten suviseurat liittyy tähän aiheeseen?
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 8:07 am
Kirjoittaja Annie_22
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am
Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 9:01 am
Kirjoittaja Villeri
Tässä linkki oikeaan juttuun:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b
Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.
Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 9:30 am
Kirjoittaja apässi
Annie_22 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 8:07 am
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am
Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.
Ei ollut vitsi. Suomessa on 200 000 järveä ja lampea. Jos ei halua uida avannossa, ei ole pakko uida talvella. Suomessa on myös yksityisomisteisia kylpylöitä, vesipuistoja ym . Ei todellakaan tarvita uimahallia lähes jokaiseen kuntaan.
Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus? Kaikessa muussa tuntuu haittaavan, muttei silloin, kun kyse on uimahalleista ( lue: ahdistelu-, salakuvaus-, ja riehumispaikoista).
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:03 am
Kirjoittaja lonesjucca
onko tää se steroidikallu, josta vankilassa elämäänsä viettänyt roni jotakin on tehnyt youtube pätkänkin? harrastaa avantouimariuttaki

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:19 am
Kirjoittaja Noh_juuh
Villeri kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:01 am
Tässä linkki oikeaan juttuun:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b
Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.
Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
Lasten piekseminen kuuluu kulttuuriin? Kylläpä suomalaismies taas pelasti meidän tulevaisuuden! Paistaa omat asenteet vahvasti läpi jos kuvittelet että Jarno-Taisto-Elmeri 41vee oli tässä uhri.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:31 am
Kirjoittaja Transventtiili
Villeri kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:01 am
Tässä linkki oikeaan juttuun:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b
Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.
Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
Kyllä sinä nyt vetelet jäätävää päättelyä. Kyllä noita uima-asuja saunassa pitäville suuttuvia on paljonkin. Itsekin olen tätä todistanut. Ei ole käsiksi käyty mutta melkein. Joten en epäile hetkeäkään etteikö tämä sankari olisi noiden päälle käynyt ja ilmeisesti heistä myös löyty tämän pahoinpitelyn jälkiä.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:34 am
Kirjoittaja Stonedar
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:30 am
Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus?
Varmaan sen takia koska vaikutus kansanterveyteen on niin paljon positiivisella puolella.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:43 am
Kirjoittaja mr.gonzo
Väkivaltahomo, joka haluaa katsella pikkupoikien pippeleitä. Raivostuu, kun hänen itseoikeutensa evätään. Uimalat olleet aina täynnä pervoja..
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 11:30 am
Kirjoittaja Tupla
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:30 am
Annie_22 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 8:07 am
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am
Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.
Ei ollut vitsi. Suomessa on 200 000 järveä ja lampea. Jos ei halua uida avannossa, ei ole pakko uida talvella. Suomessa on myös yksityisomisteisia kylpylöitä, vesipuistoja ym . Ei todellakaan tarvita uimahallia lähes jokaiseen kuntaan.
Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus? Kaikessa muussa tuntuu haittaavan, muttei silloin, kun kyse on uimahalleista ( lue: ahdistelu-, salakuvaus-, ja riehumispaikoista).
Erinomaisen säästökohteen olet spotannut hyvälle hallituksellemme, tosin rahoituksen portaittainen lopettaminen kohdistuu myös kantasuomalaisiin, maahanmuuttovastaisiin omankäden oikeudella operoiviin, ruumiilliseen ja sanalliseen väkivaltaan turvautuviin "saunamajureihin".
Jotka ovat pyyteettömästi jakaneet tietoutta suomalaisesta saunakulttuurista ja sen pätemättömistä "höyrystyvä kloori" housuissa väitteistä. Klooriahan ei miesmuistiin ole altaissa käytetty.
Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 11:38 am
Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä
mr.gonzo kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:43 am
Väkivaltahomo, joka haluaa katsella pikkupoikien pippeleitä. Raivostuu, kun hänen itseoikeutensa evätään. Uimalat olleet aina täynnä pervoja..
Olen aina pitänyt uimahalleja roomalaistyyppisinä pervoilukylpylöinä, Yrjönkadun uimahalli taitaa olla legendaarisin tässä suhteessa. Hurjia tarinoita olen kuullut muutamalta tutulta jotka ovat siellä joskus käyneet.
Erikoisen näköistä jengiä sinne kyllä lappaakin, kun usein siinä kulmilla kävelee ohitse.
Varmaan kuumottavaa pakoilla siellä pylväiden välissä jotain kiimaista vanhaa homoa joka haluaa pestä selkäsi.
Lisäksi kun käy uimassa vain meressä tai järvessä, ei tule kaikenmaailman jalkasieniä, hyppykuppaa tai muita tartuntatauteja ja ei tarvitse purskutella suustaan vettä joka on huuhdellut juuri jonkun hinurin karvaista persettä.
Ja
Tupla, uimahallien vedessä käytetään edelleen klooria. Taas tuli sinulta virheellistä tietoa.

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut
Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 11:51 am
Kirjoittaja Sarjo
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am
Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?
Uintiaika luonnonvesissä on hyvin lyhyt. Ensin on kylmät vedet ja sitten tulee sinilevät ym. Ja sitten taas tuleekin syksy ja talvi. Avantouinti ei sovi kaikille.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustaa luonnonvesien äärelle.
Itse kannatan uimahallien kesäsulun kierrättämistä lähikuntien uimahallien kesken, jolloin puhdasvetinen uimapaikka olisi kaikkien saatavilla läpi kesän - ja helteiden.
Terveiset Iso-Roineen rannalta mutta ymmärrän myös muiden ihmisten tilanteen.