Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Tarkastaja Levisi
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11572
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Saunaetiketti on ollut hatkassa tällä "supisuomalaisesta syystä" hermostuneella kuumakallella. Itse en ole koskaan ollut uimahallissa väkivallantekoa todistamassa mutta toki monenlaisiin hulluihin uimahalleissa usein törmää.

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa0ff22a-33d ... e839819351


Mies pahoinpiteli nuoret veljekset uimahallin saunassa Myyrmäessä
Mies menetti malttinsa saunassa ja kävi kahden kimppuun. Väkivallanteosta tuli tuomio ja mojova lasku.



Tunteet kuumenivat vantaalaisessa saunassa maaliskuussa 2024. Nelikymppinen mies kuristi 13-vuotiasta poikaa ja pahoinpiteli tämän isoveljen löylykauhalla.

Väkivallanteko tapahtui Myyrmäen uimahallin saunassa.

Teinipoika oli 26-vuotiaan isoveljensä kanssa uimahallin saunassa, kun tuiki tuntematon 41-vuotias mies kävi heidän kimppuunsa.

Ensin mies löi isoveljeä löylykauhalla rintaan. Sitten hän tarttui pikkuveljeä kaulasta ja kädestä ja raahasi tätä ulos saunasta.

Kovista otteista aiheutui kipua, punoitusta ja mustelmaakin.

Väkivallanteon motiivi oli supisuomalainen: Mies oli ilmeisesti pahastunut siitä, etteivät veljekset olleet saunassa alasti, vaan uima-asuissa.

Keski-ikäinen mies kiisti pahoinpitelysyytteet ja sanoi joutuneensa itse rikoksen uhriksi.

Miehen mukaan isoveli oli iskenyt häntä saunan edustalla nyrkillä kasvoihin siten, että hänen hampaansa löystyivät.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Haades
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Su Syys 07, 2025 8:52 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Haades »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 am Keski-ikäinen mies kiisti pahoinpitelysyytteet ja sanoi joutuneensa itse rikoksen uhriksi.

Miehen mukaan isoveli oli iskenyt häntä saunan edustalla nyrkillä kasvoihin siten, että hänen hampaansa löystyivät.
En tiedä, mitä tässä on tapahtunut, mutta mutakuonoja uskotaan aina, on tapahtunut mitä tahansa.
Kun kaikki rötöstelevät ja Kela-tuilla elävät matut lähetetään täältä kotimaahansa, kummasti rasismikin vähenee.
apässi
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Huhti 10, 2026 1:46 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja apässi »

Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

:idea:
olenoikeassa
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2026 12:25 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja olenoikeassa »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 am Saunaetiketti on ollut hatkassa tällä "supisuomalaisesta syystä" hermostuneella kuumakallella. Itse en ole koskaan ollut uimahallissa väkivallantekoa todistamassa mutta toki monenlaisiin hulluihin uimahalleissa usein törmää.

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa0ff22a-33d ... e839819351


Mies pahoinpiteli nuoret veljekset uimahallin saunassa Myyrmäessä
Mies menetti malttinsa saunassa ja kävi kahden kimppuun. Väkivallanteosta tuli tuomio ja mojova lasku.


Miten suviseurat liittyy tähän aiheeseen?
Annie_22
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 12:17 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Annie_22 »

apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

:idea:
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.
Avatar
Villeri
Michael Knight
Viestit: 4249
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 7:40 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Tässä linkki oikeaan juttuun: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b

Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.

Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
apässi
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Huhti 10, 2026 1:46 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja apässi »

Annie_22 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 8:07 am
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

:idea:
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.

Ei ollut vitsi. Suomessa on 200 000 järveä ja lampea. Jos ei halua uida avannossa, ei ole pakko uida talvella. Suomessa on myös yksityisomisteisia kylpylöitä, vesipuistoja ym . Ei todellakaan tarvita uimahallia lähes jokaiseen kuntaan.

Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus? Kaikessa muussa tuntuu haittaavan, muttei silloin, kun kyse on uimahalleista ( lue: ahdistelu-, salakuvaus-, ja riehumispaikoista).
lonesjucca
Vic Mackey
Viestit: 1918
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

onko tää se steroidikallu, josta vankilassa elämäänsä viettänyt roni jotakin on tehnyt youtube pätkänkin? harrastaa avantouimariuttaki :lol:
Noh_juuh
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 25, 2026 12:28 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Noh_juuh »

Villeri kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:01 am Tässä linkki oikeaan juttuun: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b

Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.

Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
Lasten piekseminen kuuluu kulttuuriin? Kylläpä suomalaismies taas pelasti meidän tulevaisuuden! Paistaa omat asenteet vahvasti läpi jos kuvittelet että Jarno-Taisto-Elmeri 41vee oli tässä uhri.
Transventtiili
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

Villeri kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:01 am Tässä linkki oikeaan juttuun: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13bf ... 924e1d615b

Käräjäoikeus on vetänyt aivan jäätävän päättelyn:"Sen sijaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, ettei veljeksillä ollut minkäänlaista motiivia valehdella väkivallasta. He eivät tunteneet miestä ennalta." Kuitenkin 41-vuotiaan tekemä pahoinpitely on ilman muuta totta, vaikkei hän tuntenut veljeksiä ennalta, ja hänellä on ilmeisesti myös motiivi valehteluun.

Todennäköisesti ählyt katsoneet labradorinnoutajan katseella syvälle käräjätuomarin silmiin, joka ei ole ymmärtänyt, ettei totuudesss pysyminen, peseytyminen ja sääntöjen noudattaminen kuulu kulttuuriin.
Kyllä sinä nyt vetelet jäätävää päättelyä. Kyllä noita uima-asuja saunassa pitäville suuttuvia on paljonkin. Itsekin olen tätä todistanut. Ei ole käsiksi käyty mutta melkein. Joten en epäile hetkeäkään etteikö tämä sankari olisi noiden päälle käynyt ja ilmeisesti heistä myös löyty tämän pahoinpitelyn jälkiä.
Stonedar
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 8:45 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:30 am Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus?
Varmaan sen takia koska vaikutus kansanterveyteen on niin paljon positiivisella puolella.
mr.gonzo
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 15, 2022 11:36 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja mr.gonzo »

Väkivaltahomo, joka haluaa katsella pikkupoikien pippeleitä. Raivostuu, kun hänen itseoikeutensa evätään. Uimalat olleet aina täynnä pervoja..
Tupla
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 9:49 am

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Tupla »

apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:30 am
Annie_22 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 8:07 am
apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

:idea:
Tämä oli varmaan "vitsi"? Esim. uinnin avulla kuntoutujat ja kilpauimarit varmaan kiljuisivat riemusta kun patistettaisiin avantoon. Kilpauimarit etenkin varmaan arvostaisivat 4-7 kertaa viikossa 1-3h avantouintitreenejä. Puhumattakaan perus kuntouimareista, lapsiperheistä jne.

Ei ollut vitsi. Suomessa on 200 000 järveä ja lampea. Jos ei halua uida avannossa, ei ole pakko uida talvella. Suomessa on myös yksityisomisteisia kylpylöitä, vesipuistoja ym . Ei todellakaan tarvita uimahallia lähes jokaiseen kuntaan.

Ja miksei ketään yhtäkkiä haittaakaan uimahallien ympäristökuormitus? Kaikessa muussa tuntuu haittaavan, muttei silloin, kun kyse on uimahalleista ( lue: ahdistelu-, salakuvaus-, ja riehumispaikoista).
Erinomaisen säästökohteen olet spotannut hyvälle hallituksellemme, tosin rahoituksen portaittainen lopettaminen kohdistuu myös kantasuomalaisiin, maahanmuuttovastaisiin omankäden oikeudella operoiviin, ruumiilliseen ja sanalliseen väkivaltaan turvautuviin "saunamajureihin".
Jotka ovat pyyteettömästi jakaneet tietoutta suomalaisesta saunakulttuurista ja sen pätemättömistä "höyrystyvä kloori" housuissa väitteistä. Klooriahan ei miesmuistiin ole altaissa käytetty.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Mietintämyssyttelijä
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Kesä 05, 2026 2:43 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä »

mr.gonzo kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:43 am Väkivaltahomo, joka haluaa katsella pikkupoikien pippeleitä. Raivostuu, kun hänen itseoikeutensa evätään. Uimalat olleet aina täynnä pervoja..
Olen aina pitänyt uimahalleja roomalaistyyppisinä pervoilukylpylöinä, Yrjönkadun uimahalli taitaa olla legendaarisin tässä suhteessa. Hurjia tarinoita olen kuullut muutamalta tutulta jotka ovat siellä joskus käyneet.
Erikoisen näköistä jengiä sinne kyllä lappaakin, kun usein siinä kulmilla kävelee ohitse.
Varmaan kuumottavaa pakoilla siellä pylväiden välissä jotain kiimaista vanhaa homoa joka haluaa pestä selkäsi.😬

Lisäksi kun käy uimassa vain meressä tai järvessä, ei tule kaikenmaailman jalkasieniä, hyppykuppaa tai muita tartuntatauteja ja ei tarvitse purskutella suustaan vettä joka on huuhdellut juuri jonkun hinurin karvaista persettä. 🤢

Ja Tupla, uimahallien vedessä käytetään edelleen klooria. Taas tuli sinulta virheellistä tietoa. 😆
Sarjo
Nikke Knatterton
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 2:14 pm

Re: Mies kuristi ja hakkasi veljeksiä uimahallin saunassa - syynä uimahousut

Viesti Kirjoittaja Sarjo »

apässi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 7:37 am Voisiko uimahallien rahoituksen laittaa syyniin? Mihin tarvitsemme näin monta verovaroin tuettua uimahallia, kun Suomessa on 200 000 järveä ja lampea, ja talvella saa uida halutessaan avannossa?

:idea:
Uintiaika luonnonvesissä on hyvin lyhyt. Ensin on kylmät vedet ja sitten tulee sinilevät ym. Ja sitten taas tuleekin syksy ja talvi. Avantouinti ei sovi kaikille.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustaa luonnonvesien äärelle.
Itse kannatan uimahallien kesäsulun kierrättämistä lähikuntien uimahallien kesken, jolloin puhdasvetinen uimapaikka olisi kaikkien saatavilla läpi kesän - ja helteiden.
Terveiset Iso-Roineen rannalta mutta ymmärrän myös muiden ihmisten tilanteen.
Vastaa Viestiin