https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46ab ... 7c9318b3b3
Ite sain 6 / 10
Tunnistatko aseet?
-
MustaNaamion
- Sofia Karppi
Re: Tunnistatko aseet?
Täydet pisteet tietenkin tuli!
-
Tuohirulla
- Nikke Knatterton
Tämä oli itselle helppo, täydet tuli.
Helppo 10/10.
Kasarilla olin tosi kiinnostunut erilaisista pyssyistä.
Niiden suunnittelusta, mekaniikasta, toiminnasta...
Lainasin kirjastosta isoja opuksia blueprintteineen ja kaikkine tietoineen.
Olen Simo Hovari
Hovari, vähän kuin sivari. Jostain syystä sivareilla on Suomessa kovimman luokan aseosaaminen, mitä olen viime vuosina tulkinnut. Aika monella Patriallakin työskentelevällä ja Puolustusvoimien innovaatio-osastolla on sotilaallisella arvoasteikolla mitattuna kultaisen sivarin arvolaatat, josta voisikin tulla melkoinen muoti-ilmiö, jos se omaksuttaisiin oikein. On täysin mielipuolista lähteä varusmiespalvelukseen kömpimään maahan kuin kastemato kaiken mudan, lumen ja sohjon sekaan, kun voi suorittaa homman siistimminkin tutustumalla aseteknologiaan kehitystasolla, johon juurikin siviilipalvelusmiehet ovat ennakkosuosikkeja monestakin syystä. Heillä ei ole turhaa vauhkomista, vaan älyllistä ratkaisutaitoa, josta on kaikki M05 -tyylinen paska kuorittu pois kuin hyvästä kirkkaasta lihakeitosta valkoinen valkuaisvaahto. Suomeahan suojaa nykyään Naton ydinpommit ja ohjukset vai onko meitä vain huijattu?m1ckey kirjoitti: Ti Heinä 07, 2026 1:17 am
Helppo 10/10.
Kasarilla olin tosi kiinnostunut erilaisista pyssyistä.
Niiden suunnittelusta, mekaniikasta, toiminnasta...
Lainasin kirjastosta isoja opuksia blueprintteineen ja kaikkine tietoineen.
Olen Simo Hovari![]()
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.