(K) Varusmiehet vetivät pingviinejä nokasta

Aiheet terrorismista ja terroriryhmistä tänne.
Katsa

(K) Varusmiehet vetivät pingviinejä nokasta

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Varusmiehet kävivät mieltä osoittaneiden pingviinien kimppuun
06.12.2008 15:59

Maan ystävien ilmastolakia vaativa kulkue sai yllättävän käänteen perjantaina, kun kaksi varusmiestä hyökkäsi pingviineiksi pukeutuneiden mielenosoittajien kimppuun Joensuun kävelykadulla.

Mielenosoittajat olivat pukeutuneet pingviineiksi ja kansanedustajiksi. Kulkue oli juuri lähtenyt liikkeelle, kun kaksi varusmiestä kävi mielenosoittajien kimppuun, kertoo Karjalainen.

Pingviinejä tönittiin ja vedettiin nokasta. Vihanpurkaukselta eivät säästyneet kansanedustajiksi pukeutuneetkaan, sillä heiltä yritettiin repiä naamareita kasvoilta. Järjestön mukaan kaksi kulkueeseen osallistunutta sai muun muassa iskun kasvoihinsa. Varusmiehet uhkailivat myös paikalla olleita kuvaajia.

Mielenosoitus jatkui häirikköjen poistuttua.

Maan ystävät on pyytänyt Puolustusvoimilta selvitystä varusmiehestä ja haluaa tietää, aiotaanko varusmiehen käytökseen puuttua hänen varuskunnassaan.

Järjestön mielestä varuskunta ei voi suhtautua laillisen mielenilmauksen häiritsemiseen kevyesti, olkoonkin, että "varusmiehen sekoilu oli lähinnä harmitonta ja säälittävää", kertoo STT.

Maan ystävät tarjoutuu kouluttamaan varusmiehiä ilmastonmuutoksen uhkista.

- Varusmiehillekin pitää tarjota osana koulutustaan tietoa siitä, miten ilmastonmuutos vaikuttaa esimerkiksi veden ja energian saatavuuden kautta kansainväliseen turvallisuuteen, toteaa järjestö kannanotossaan.
IS-STT


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1623351
---------------------------


IMO peittoaa melkein sen, kun se plussapallo jokunen vuosi sitten hakattiin ja vieritettiin mäkeä alas. :lol: :lol:
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Jos ko. taistelijoiden henkilöllisyys on selvillä, niin voi olla, että on hiukan paskaa tiedossa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
miss_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 29, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: TKU

Viesti Kirjoittaja miss_x »

vähän kyllä tuntuu että varuskunnissa enimmäkseen naureskellaan tälle jutulle.

en kyllä käsitä mitä on päässä liikkunut.
S.I. Kaniska
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Marras 06, 2008 5:09 am
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja S.I. Kaniska »

Mike Manner kirjoitti:Jos ko. taistelijoiden henkilöllisyys on selvillä, niin voi olla, että on hiukan paskaa tiedossa...
Heh, tunnistin kaverin tuosta videosta alik. Esa Pekkaseksi, ja luulen että kantapeikotkin on samaa mieltä...
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/U ... 48492.html
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Alikit on keskimäärin suhteellisen väsynyttä porukkaa. Joillekin ne natsat vaan on liikaa ja menee homma överiksi. Alikki on kuitenkin vain skappareitten nakkikone ja käytännössä nolla armeijassa. Alokkaiden joukossa nauttivat pelkästään kunnioitusta (tai pelkoa, yleensä ei kumpaakaan). Omakohtaisen kokemuksen perusteella keskimääräinen alikersantti on amiksen lopettanut viinaan menevä varhaisaikuinen, joka nauttii pätemisestä.

Itse epäilen, että ei tuosta episodista mitään paskaa alikille tule.
Paavo Arhinmäki on äijä!
tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Tuohan oli aivan HIRVITTÄVÄ HYÖKKÄYS!!! Mahtaa nyt pingun nokka olla kipeä.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

miss_x kirjoitti:vähän kyllä tuntuu että varuskunnissa enimmäkseen naureskellaan tälle jutulle.

en kyllä käsitä mitä on päässä liikkunut.

Uskon kyllä, että nauretaan, mutta taitaa tekijäpojat olla ne jotka ei paljon asian tiimoilta hymyile. Eikös tollanen käytös ole aika vakavaa intinpuku päällä? En kyllä tiedä henkkoht. käyttäytymis sääntöjä tuo päällä.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
hoto
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 1:23 pm

Viesti Kirjoittaja hoto »

loneliness kirjoitti:Alikit on keskimäärin suhteellisen väsynyttä porukkaa. Joillekin ne natsat vaan on liikaa ja menee homma överiksi. Alikki on kuitenkin vain skappareitten nakkikone ja käytännössä nolla armeijassa. Alokkaiden joukossa nauttivat pelkästään kunnioitusta (tai pelkoa, yleensä ei kumpaakaan). Omakohtaisen kokemuksen perusteella keskimääräinen alikersantti on amiksen lopettanut viinaan menevä varhaisaikuinen, joka nauttii pätemisestä.

Itse epäilen, että ei tuosta episodista mitään paskaa alikille tule.
-Oi, itse kaikkitietävä äänessä, jos et itse pärjännyt armeijassa ja jäi
huonot muistot niin silti on turha yleistää kaikkia alikessuja väsyneiks ja
juopoiks. Tais pojat antaa vähän sikaa ja se sua nyt ahistaa, nolla.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

hoto kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Alikit on keskimäärin suhteellisen väsynyttä porukkaa. Joillekin ne natsat vaan on liikaa ja menee homma överiksi. Alikki on kuitenkin vain skappareitten nakkikone ja käytännössä nolla armeijassa. Alokkaiden joukossa nauttivat pelkästään kunnioitusta (tai pelkoa, yleensä ei kumpaakaan). Omakohtaisen kokemuksen perusteella keskimääräinen alikersantti on amiksen lopettanut viinaan menevä varhaisaikuinen, joka nauttii pätemisestä.

Itse epäilen, että ei tuosta episodista mitään paskaa alikille tule.
-Oi, itse kaikkitietävä äänessä, jos et itse pärjännyt armeijassa ja jäi
huonot muistot niin silti on turha yleistää kaikkia alikessuja väsyneiks ja
juopoiks. Tais pojat antaa vähän sikaa ja se sua nyt ahistaa, nolla.
Missä lone yleisti? Osaatko lukea ja tulkita sanan "keskimäärin/keskimääräinen"?
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Karjalainen kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/U ... 54089.html

Prikaati jätti varusmiesten häiriköinnin poliisin tutkittavaksi
Poliisi ei ole ehtinyt vielä kuulustella leirille lähteneitä varusmiehiä.


Joensuu
Markku Liikamaa

Maan Ystävien ilmastolakimielenosoituksessa häiriköineitten varusmiesten – alikersantin ja kokelaan – edesottamukset on viety poliisitutkintaan. Pohjois-Karjalan prikaatin esikuntapäällikkö Tuomo Juvonen kertoi maanantaina, että lomalta palanneita nuoria miehiä on perjantain tapahtumista alustavasti kuultu.

– Sen perusteella on tehty päätös pyytää poliisilta tutkinta-apua, hän sanoo.’

Juvonen sanoo, että kahden varusmiehen epäillään häirinneen Maan ystävien mielenosoituskulkuetta perjantaina kello 14 Joensuussa.

– Tämän jälkeen tutkinnan etenemisestä tiedottaa poliisi, hän lisää.

Rikosylikomisario Jorma Alvila oli maanantaina iltapäivällä tietoinen puolustusvoimilta tulossa olevasta virka-apupyynnöstä.

–  Me annamme pääesikunnan tutkintaosastolle virka-apua sen selvittämisessä, ovatko varusmiehet syyllistyneet sotilaalle sopimattomaan käytökseen varuskunnan ulkopuolella, hän sanoo.

Poliisi ei vielä maanantaina ehtinyt kuulustella, sillä he olivat Alvilan mukaan ehtineet lähteä leirille.

– Kuulemme heitä sitten leirin jälkeen, hän kertoi.

Luvassa sakot ja
kurinpitorangaistus


Lisäksi Joensuun poliisi tutkii perjantain tapahtumia toisen varusmiehen osalta myös lievänä pahoinpitelynä. Siitä rikosilmoituksen ovat tehneet tilaisuuden järjestäjät jo heti perjantaina.

Rikoslaissa on oma lukunsa sotilasrikoksille. Sotilaan sopimattomaksi käyttäytymiseksi laissa määritellään muun muassa julkisella paikalla ilmeisen päihtyneenä häiriköinti. Sotilas, joka tällaiseen rikokseen syyllistyy, on ”tuomittava sotilaan sopimattomasta käyttäytymisestä kurinpitorangaistukseen”.

Kurinpitorangaistuksia taas ovat aresti, kurinpitosakko, poistumisrangaistus ja varoitus. Arestia tuomitaan vähintään yksi ja enintään kolmekymmentä vuorokautta, kurinpitosakkoa vähintään yhdeltä ja enintään kolmeltakymmeneltä päivältä sekä poistumisrangaistusta vähintään yksitoista ja enintään viisitoista vuorokautta.

Lievästä pahoinpitelystä taas seuraa sakkorangaistus. Jos kantaja sen hyväksyy, niin lievästä pahoinpitelystä voi selvitä myös poliisin kirjoittamalla rangaistusmääräyssakolla.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

hoto kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Alikit on keskimäärin suhteellisen väsynyttä porukkaa. Joillekin ne natsat vaan on liikaa ja menee homma överiksi. Alikki on kuitenkin vain skappareitten nakkikone ja käytännössä nolla armeijassa. Alokkaiden joukossa nauttivat pelkästään kunnioitusta (tai pelkoa, yleensä ei kumpaakaan). Omakohtaisen kokemuksen perusteella keskimääräinen alikersantti on amiksen lopettanut viinaan menevä varhaisaikuinen, joka nauttii pätemisestä.

Itse epäilen, että ei tuosta episodista mitään paskaa alikille tule.
-Oi, itse kaikkitietävä äänessä, jos et itse pärjännyt armeijassa ja jäi
huonot muistot niin silti on turha yleistää kaikkia alikessuja väsyneiks ja
juopoiks. Tais pojat antaa vähän sikaa ja se sua nyt ahistaa, nolla.
Sanoin keskimäärin. Missään kohtaa en arvostellut kaikkia alikkeja. Omakohtaisen kokemuksen perusteella ei monikaan ollut mitenkään ylevä minun silmissäni. Pärjäsin ihan riittävän hyvin armeijassa, kiitos huolenpidosta. Myöskään huono tai hyvä menestys armeijassa ei kohota ihmistä nollasta ylöspäin. Se on vaan otollinen paikka kiivaille henkilöille purkaa angstia. Ei ollut tarkoitus loukata sinua henk. koht. entisenä alikersanttina.
Paavo Arhinmäki on äijä!
hoto
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 1:23 pm

Viesti Kirjoittaja hoto »

loneliness kirjoitti:
hoto kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Alikit on keskimäärin suhteellisen väsynyttä porukkaa. Joillekin ne natsat vaan on liikaa ja menee homma överiksi. Alikki on kuitenkin vain skappareitten nakkikone ja käytännössä nolla armeijassa. Alokkaiden joukossa nauttivat pelkästään kunnioitusta (tai pelkoa, yleensä ei kumpaakaan). Omakohtaisen kokemuksen perusteella keskimääräinen alikersantti on amiksen lopettanut viinaan menevä varhaisaikuinen, joka nauttii pätemisestä.

Itse epäilen, että ei tuosta episodista mitään paskaa alikille tule.
-Oi, itse kaikkitietävä äänessä, jos et itse pärjännyt armeijassa ja jäi
huonot muistot niin silti on turha yleistää kaikkia alikessuja väsyneiks ja
juopoiks. Tais pojat antaa vähän sikaa ja se sua nyt ahistaa, nolla.
Sanoin keskimäärin. Missään kohtaa en arvostellut kaikkia alikkeja. Omakohtaisen kokemuksen perusteella ei monikaan ollut mitenkään ylevä minun silmissäni. Pärjäsin ihan riittävän hyvin armeijassa, kiitos huolenpidosta. Myöskään huono tai hyvä menestys armeijassa ei kohota ihmistä nollasta ylöspäin. Se on vaan otollinen paikka kiivaille henkilöille purkaa angstia. Ei ollut tarkoitus loukata sinua henk. koht. entisenä alikersanttina.
Okei, otin kommenttisi liian jäykästi vastaan ja siitä lämpenin. Kiitos asiallisesta vastakommentista.
joku muu
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja joku muu »

Aika jäätävä luonnehdinta keskivertoalikista. :D Melkonen yksikkö todellakin jos enemmistö alikessuista oli lopettanut amiksenkin kesken.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: (K) Varusmiehet vetivät pingviinejä nokasta

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Karjalainen kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/U ... 89797.html

Alikersantti saa syytteet pingviinin ahdistelusta

Humalainen varusmies hyökkäsi ilmaston puolesta marssineen pingviinin päälle viime joulukuussa Joensuussa.

Joensuu
Esa Nevalainen


Mielenosoituksen häiritseminen johtaa syytteisiin 21-vuotiaan eteläsavolaisen miehen osalta.

Joulukuussa Joensuussa pingviiniksi pukeutuneen mielenosoittajan kimppuun käynyt kangasniemeläinen alikersantti saa syytteet poliittisten toimintavapauksien loukkaamisen yrityksestä, pahoinpitelystä, vahingonteosta sekä sotilaan sopimattomasta käytöksestä.

Syytteiden takana on, että mielenosoitukseen puuttunut varusmies löi kulkueessa mukana ollut henkilöä käsille ja vahingoitti mielenosoitukseen varattuja tarvikkeita. Lisäksi sotilas oli tekohetkellä päihtyneenä.

Syytteitä tullaan käsittelemään Joensuun käräjäoikeudessa toukokuussa.

Esitutkinnassa mukana ollut toinen varusmies ei saa syytteitä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: (K) Varusmiehet vetivät pingviinejä nokasta

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Toivottavasti saa myös tuntuvat sakot jokaisesta syytekohdasta...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin