kauheasti vouhotetaan lintujen kynimisestä, karhujen sappinesteen keräämisestä, haiden evien silpomisesta jne. ja silti siellä istutaan iloisesti puhtaalla omallatunnolla ja mussutellaan tehotuotettua kinkkua ruudun äärellä.. hyvä osoitella sormella köyhien maiden eläintenpitoa kun itse istuu ikean nahkasohvalla, halosen minkkipuuhka kietaistuna kaulan ympäri.
jokin ristiriita siinä on.
joo, kyllä se muakin kauhistuttaa mutta ei tuo silti mikään uusi uutinen ollut. mitä ihmiset oikeen tosta bisneksestä luuli? peitoissa ja tyynyissä lukee "made in taiwan, korea tai china" ja siellä ne hanhet ja kanat elää onnellisina pihapiirissä kunnes isäntä tulee ja katkaisee kaulan. sitten perhe siunaa ruoan ja syö lihan ja höyhenet lähetetään länteen petivaatteiden ja takkien täytteeksi?
sama meininki ku arlan ja valion lehmillä jotka kirmailee vihreillä niityillä, kariniemen kanat kuopii maatilalla maata, siat kellii liejussa ja syö ruoantähteitä?
sinällään hyvä jos ihmisten silmät avautuu ja joku jopa muuttaa kulutustottumuksiaan, mut mulla henk.koht. alkaa palaa hermot ku itse ollut kasvissyöjänä kymmenen vuotta ja "lihansyöjä"-kaverit lähettelee facebookissa kutsuja millon pelastamaan pandoja ja millon vastustamaan koiratappeluita ja millon mitäkin.. tekisivät asian eteen jotakin eivätkä vaan kauhistelisi ja päivittelisi.
suututtaa semmonen tekopyhyys

"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei