Linjasi nettituttavuuksissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Linjasi nettituttavuuksissa

Viesti Kirjoittaja groot »

Tuolla toisaalla oli tosiaan tuo pahanoloinen nettituttava yritti murhata nettituttansa-juttu.

Mika on sinun linjasi nettituttavuuksissa?

Itsellani on aivan selkea linja.
1. En anna mitaan liian paljastavaa informaatiota itsestani tai laheisistani.
2. En missaan olosuhteissa tapaa nettituttuja(ja jos niinkin kay, erittain pitkan harkkinnan jalkeen).nain on kaynyt vain kerran vuosia sitten.

EDIT: Lisataan nyt viela, etta naita irkkimiitteja on ollut, mutta toisaalta tunsimme toisemme pitkalta ajalta kanavalta seka sen ulkopuolelta.
---------
Allekirjoitus.
elwira
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:23 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja elwira »

mulla on paha tapa luottaa ihmisiin ja monta monituista nettituttua oon nähny. jälkeenpäin joskus on kyllä tullu mietittyä, että olis voinu jotai sattuakki. joskus taas on ollu sellanen viilis, että oon etukäteen laittanu kaverille tekstaria että mihin oon menossa ja kenen kans, jos jotai sattuu. tähän asti ainaki oon pysyny elossa ja vahingoittumattomana.
yleensä oon toki pyrkiny siihe, että jos jonku tapaa nii tekee sen julkisella paikalla ja päiväsaikaan muiden seurassa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Olen monia tavannu netin kautta ja varmasti jatkossakin tapaan, ikinä ei ole sattunut mitään ikävää ja en osaa pelätä, että sattuisi myöhemminkään. Tietysti eritavalla esim. pienikokoisen naisen kannattaa suhtautua uusien tuttavuuksien tapaamisen kuin rujon kaljupäisen miehen :D
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Minä myös olen aika sinisilmäinen, surutta juttelen vieraidenkin kanssa mm. sähköpostin välityksellä. Siinäkin on ihan oma nimi. :roll: Muutamia mammoja on netin kautta tullut ihan kavereiksikin, ketään en tosin ole vielä treffannut. Jos mut joku etsii ja löytää, niin kyllä se viimeistään valoisan aikaan palauttaa.. :wink:
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

On tullut tavattua useampiakin vuosien saatossa, eikä siinä mitään ihmeellistä ole ollut. Olen tosin aika avoin sähköposteissa, messengerissä ja tällaisissa, että kai niissä on jonkinmoinen kaveruussuhdekin saattanut kehkeytyä etukäteen, vaikka virtuaalisella tasolla onkin liikkunut. Näin julkisissa keskusteluissa nyt tietenkään ei tule kovin tarkkaan itsestä kerrottua, koska siihen ei yleensä ole mitään tarvetta.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Totta puhuttu Kuomaset. Tosiaan tama ainoa tapaamani oli nainen ja seurustelimme jopa vuoden paivat.Ei siina mitaan.Erosimme sittemmin.Han on edelleen elossa :wink: Ja lisaan, etta olen noissa irkkimiiteissa olet useat kerrat. Olen mies ja osaan karatea :lol: :wink:

En nyt puhu pelastaan itsestani vaan laheisistani.Sinun minun kauttani voi paljastua tietoja sellaisista ihmista, jotka laheisia minulle.

Seuraavaa on melko simppeli kysymys, mutta voisi sitakin pohtia.

Miksi netissa alkanut ei-fyysinen suhde pitaisi muuttua fyysiseksi eli reaalielamaan? Miksei se voi pysya sellaisena kun on alkanutkin?

Eli pitaa reaalielaman suhteet reaalielaman suhteina ja nettisuhteet nettisuhteina?

Vai onko niin, etta olemaa vain niin nolifereita? :lol:
---------
Allekirjoitus.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

groot kirjoitti:Miksi netissa alkanut ei-fyysinen suhde pitaisi muuttua fyysiseksi eli reaalielamaan? Miksei se voi pysya sellaisena kun on alkanutkin?

Eli pitaa reaalielaman suhteet reaalielaman suhteina ja nettisuhteet nettisuhteina?

Vai onko niin, etta olemaa vain niin nolifereita? :lol:
Ihan hyvä kysymys. No tietty jos on sinkku tai muuten seuraa vailla ja tapaa netin välityksellä toisen samoin ajattelevan yksilön, niin kai se on luonnollista että pelkässä virtuaalisessa kanssakäymisessä tulee lopulta aikaan se vaihe, että nyt pitäis edetä johonkin suuntaan. Varsinkin jos ajatukset kulkevat muutenkin yksiin. Tosin kukapa sitä kusipäätä edes haluaisi tavata.

Nuoremmille ja kokemattomimmille tiedoksi, että siinä on sitten se ratkaisun paikka, jossa koko homma menee joko vituiksi tai sitten jatkuu myöskin reaalielämässä... Ellei sitten jotain siltä väliltä...

Voi sitä olla pelkkä nettituttukin vuosikausia, eikä siinäkään minusta mitään erityistä syytä tarvitse olla. Jos ei ole tarvetta tavata, niin turhaanhan sitä tapaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Mä kanssa luulen, että nettituttavuuden tapaamiseen pitää olla joku tarve. (Ihastuminen tms. ) En jotensakin usko, että ilman syytä tulee ketään tavattua, asiathan saa oikein hyvin puhuttua koneen kauttakin. Miksi nähdä vaivaa jutella samoja asioita naamatusten?
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minä olen matkustanut ulkomaille asti nettituttavuuden tapaamiseen reilun 3 vuoden nettituntemisen jälkeen. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin, netissä pystyy hyvin tutustumaan, itse en ainakaan uskaltaisi ketään tavata viikon tuntemisen jälkeen tai ilman, että olisi ensin nähnyt webcamerassa, pelkka kuvan antaminen ei riitä, siinähän voi joku huijata ja mielellään noita webkameratapaamisiakin useampia, ettei esim. joku muu voi vaan istua siinä ja todellisuudessa kirjoittaja on joku muu. Minullakin on se linja, että mitään osoitteita, puhelinnumeroita, sukunimeä, kuvaa ym. en anna kuin vasta pitkän tuntemisen jälkeen.
Paikalla
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Olen erittäin helposti tuttavuutta tekevä hölösuu. :P
Miestä se ärsyttää. :twisted:
En niinkään "pelkää" niitä, jotka kirjoittavat itse, mutta varovaisempi olen siksi, että täällä(kin) liikkuu myös "ulkopuolisia"... :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kyllä mulle ainakin riittää ihan pelkkä haahuilu keskustelukanavalla.
En välttämäti lähtis ketään henk.koht tapaamaan.
Niino..eri juttu kai sitten jos ois ihan vapaa eläjä ja sittenkin pitäs olla kyllä toooooooosi hyvät perusteet 8)
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

En oo tavannu ketään, mutta voisin tavatakkin, ei ne mulle mitään mahda.
I am an African!
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Riippuu ihan foorumista. Tällä forumilla olen kirjoitellut pikkusen anonyyminpänä kuin yleensä. Johtuen lähinnä keskustelun luonteesta. Tämä rikos-keskusteluaihe, kun tuntuu houkuttavan myös pöpipäitä (erityisesti suomi24 palsta) foorumille :lol:

Yleensä en ole kovin sinisilmäinen. Nytkin on suunnitelmissa lähteä ulkomaille parin eräältä toiselta foormuilta tutun kaverin kanssa. Näitä en siis vielä ole livenä tavannut.
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

vasikka kirjoitti:Riippuu ihan foorumista. Tällä forumilla olen kirjoitellut pikkusen anonyyminpänä kuin yleensä. Johtuen lähinnä keskustelun luonteesta.
Tämä rikos-keskusteluaihe, kun tuntuu houkuttavan monia pöpipäitä (erityisesti suomi24 palsta) foorumille :lol:
Samoilla linjoilla. Erään palstan kautta olen tutustunut useampaankiin henkilöön, osasta heistä on tullut varsin hyviäkin kavereita.

Suomi on kyllä yllättävän pieni maa, etenkin jos on liikkunut ja asunut vähääkään eri puolilla maata. Muutamiin palstalla käsiteltäviin tapauksiin olenkin kirjoittanut niihiin omaamistani "siteistä". Pari muutakin vielä löytyisi, mutta menisivät jo niin likeltä etten tohdi... :roll:
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Niinpä, itselläkin olisi muutamaan juttuun siteitä mutta ainakin toistaiseksi olen vielä pidättäytynyt kirjoittamaan siteistäni tarkemmin. Mutta voi olla, että vielä jossain vaiheessa intoudun kirjoittamaan niistäkin.

McAbre kirjoitti:
Suomi on kyllä yllättävän pieni maa, etenkin jos on liikkunut ja asunut vähääkään eri puolilla maata. Muutamiin palstalla käsiteltäviin tapauksiin olenkin kirjoittanut niihiin omaamistani "siteistä". Pari muutakin vielä löytyisi, mutta menisivät jo niin likeltä etten tohdi... :roll:
Vastaa Viestiin