07.08.2009 06:38
Vartijan takaa-ajama myymälävaras kuljetettiin vaarallisesti verta vuotavana sairaalaan Helsingin Malmilta keskiviikkoiltana. Prismasta kameran vieneen Jani Lindgrenin, 22, molemmat kädet repeytyivät verille ja toisesta katkesi kyynärjänne, kun hän rysähti lasioven läpi pakomatkansa päätteeksi.
Lindgren väittää vartijan paiskanneen hänet ovesta läpi. Vartiointiliike kieltää väitteen.
- Olin juoksemassa karkuun kohti parkkihallia ja pysähtymässä avaamaan ovea, kun vartija hyppäsi takaa selkääni ja tönäisi minut kädet edellä panssarilasin läpi. Jäin oveen vyötäröstäni kiinni, jolloin vartija kiskaisi minut takaisin. Hän tajusi vasta huudostani, että valtimossani oli vekki ja vuosin pahasti verta. Sitten hän alkoi paniikissa huutaa apua, kertoi Lindgren Meilahden sairaalasta torstaina.
G4S-vartiointiliikkeen palvelujohtaja Reijo Kähärin mukaan Lindgren juoksi itse päin automaattiovea, joka aukesi hänen tielleen.
Huomattuaan tilanteen paikalla olleet kaksi vartijaa yrittivät pysäyttää rajun verenvuodon ja soittivat paikalle ambulanssin. Lindgreniä heikotti, mutta hän pysyi tajuissaan.
- Vasemmassa ranteessani oli valtimon kohdalla v:n muotoinen viilto, joka rehotti aukinaisena, ja lisäksi kyynärpäästäni katkesi jänne. Sairaalassa minut tikattiin kuudesta kohtaa, ja jänne leikataan tänään. En pysty tekemään kummallakaan kädellä mitään, hän kertoo.
Lindgren aikoo viedä jutun poliisitutkintaan.
- Miten tällainen alle kuusikymmentäkiloinen kaveri edes voisi itse juosta panssarilasista läpi, hän ihmettelee.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1717576
Varas sai mitä ansaitsikin