En osannut paremmin otsikoida. Tähän vois muutkin halutessaan laittaa vastaavia tapauksia.
Viaton leikkimielinen tappelu kahden veljeksen (velipuolia) välillä kasvoi tappeluksi.
Vanhempi veljeksistä Michael Barton 17, oli kuollut ennen,kuin hänet saatiin sairaalaan hoitoon. Nuorempi veljeksistä Quantel Lotts 14, oli puukottanut hänet.
Lotts tuomittiin Missourissa 2002 elinkautiseen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen, velipuolensa puukotuksesta. Ei ollut mitään merkitystä, että Lotts ei saanut ajaa autoa tai ostaa kaljaa. Hän sai juuri ja juuri katsoa alle 13 vuotiailta kiellettyjä elokuvia.
Nyt 23 Lotts sanoo...He lukitsivat minut tänne ja heittivät avaimen pois. He veivät kaiken toivon ja tulevaisuuden.
Lotts on yksi noin 73 yhdysvaltalaisesta vangista, jotka on tuomittu elinkautiseen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen, kun teko oli tehty 13-14 vuotiaana.
Yhdysvalloissa on noin 2000 vankia tuomittu samaan rangaistukseen, kun he olivat alle 18 vuotiaita.
Monissa osavaltioissa monet nuoret rikoksentekijät saavat uuden mahdollisuuden, kuten myös moni kuuluisampi tapauskin.
Charles Manson teki kuuluisat murhat 27 vuotiaana. Hänen 12. ehdonalaisuus kuulustelu on vuonna 2012.
"Son of Sam" David Berkowitz, joka tappoi 6 henkilöä 70-luvulla ollessaan 20 vuotias. Hänellä on jo ollut 4 ehdonalais kuulustelua, mutta aina on tullut kielteinen vastaus ja hän on sanonut ettei edes halua ehdonalaiseen.
Quantel Lotts saa vain haaveilla ehdonalais kuulusteluista, sillä sellaista ei ole näkyvissä.
otsikkoa muokattu
t:mode
USA: 14-vuotias sai puukotuksesta elinkautisen
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
USA: 14-vuotias sai puukotuksesta elinkautisen
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Re: 14 vee...elinkautinen
Jotenkin kamalan surullista, ettei noin nuorelle ole annettu toista mahdollisuutta. Uskon, että hän katuaa tekoaan paljon ja arvostaisi varmasti vapautta. Onkohan missään, että mitä siinä riidassa tarkkaan ottaen tapahtui? Oliko kyseessä jollain tavalla vahinko, ehkä 14- vuotias ei ymmärtänyt tekonsa todellisia seurauksia.
Ikävä tapaus
Ikävä tapaus
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
niin no varmaan se velipuolikin olis arvostanut muutamaa lisävuotta elävien kirjoissa. mun mielestä toisen ihmisen surmaaminen on pahinta mitä tässä maailmassa voi tehdä lapsen raiskaamisen lisäksi. oli sitten kyse mistä iästä vaan.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Niin no..Ehkä mä olen sitten liian kiltti, mutta mun mielestä jokainen (paitsi huvin vuoksi 10 ihmistä väkijoukkoon tappava) tarvitsee toisen mahdollisuuden.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
No, hänen uhrinsa on kuollut ja kuolleena pysyy mutta hän saa kuitenkin henkensä pitää.
Kyllä sitä 14-vuotiaana pitänee olla tiedossa kuitenkin että mitä tarkoittaa toista puukolla lyöminen ja muutenkin ihmisen tappaminen.
Kyllä sitä 14-vuotiaana pitänee olla tiedossa kuitenkin että mitä tarkoittaa toista puukolla lyöminen ja muutenkin ihmisen tappaminen.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Pitänee, mutta aina ei ole.Virdon kirjoitti: Kyllä sitä 14-vuotiaana pitänee olla tiedossa kuitenkin että mitä tarkoittaa toista puukolla lyöminen ja muutenkin ihmisen tappaminen.
Ja vaikka olisi, 14-vuotias ei ole nähdäkseni teoistaan vastuussa samalla tavalla kuin aikuinen.
mustat saavat kovempia tuomioita jenkeissä.