16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
oolu
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 4:13 am
Paikkakunta: en arrière de lumiere

16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja oolu »

Helsingin Sanomat

Naista puukotettiin selkään tänään puoli kuuden aikaan Lempäälän Ideapark-ostoskeskuksessa. Poliisi epäilee, että syyllinen on todennäköisesti 16-vuotias nainen, joka on STT:n mukaan otettu kiinni.

Poliisin mukaan epäilty ja uhri eivät ilmeisesti tunteneet toisiaan entuudestaan.

Uhri toimitettiin Tampereen yliopistolliseen keskussairaalaan. Tämänhetkisen tiedon mukaan hänen saamansa vammat eivät ole kovin vakavia.

Poliisi on ilmoittanut tiedottavansa tapahtuneesta lisää keskiviikkoaamuna.

Poliisi pyytää silminnäkijöitä ilmoittamaan tapahtumaan liittyvistä havainnoistaan Pirkanmaan pääpoliisiaseman palvelupäivystykseen numeroon 07 187 45 800.
POLIISI

Tiistaina 10.8.2010 n. klo 17.25 aikaan todennäköisesti 16 -vuotias nuori nainen puukotti Ideaparkin sisätiloissa naishenkilöä selkään teräaseella. Tekijä ja uhri eivät ilmeisestikään tunteneet toisiaan entuudestaan. Puukotuksen uhri toimitettiin TaYS:iin ja tässä vaiheessa näyttää siltä, että vammat eivät ole kovin vakavia. Poliisi otti tekijän kiinni Ideaparkin sisätiloista.

Poliisi pyytää silminnäkijöitä ilmoittamaan tapahtumaan liittyvistä havainnoistaan Pirkanmaan Tampereen pääpoliisiaseman palvelupäivystykseen numeroon 07 187 45 800, huomenna 11.8.2010 klo 08.00 alkaen.
Erittäin mielenkiintoista, etteivät tunteneet toisiaan.
Tulee mieleeni joko ryöstöyritys, täysin seonnut nuori tai jokin puukkoja käyttävä vähemmistö. Mikseipä jopa kaikki yhdessä? :?:

Toivottavasti tästä ei ollut jo aloitusta.
Kapteeni Karhu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 9:45 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Karhu »

(OT, mutta en voinut vastustaa)

Naisilla tuo selkäänpuukotus on muutenkin melko tavallista.
smc
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 7:13 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja smc »

No jo on :shock:

16-vuotias... hmm.. mulla tulee heti ensimmäisenä mieleen paha olo/mielenterveys huonossa kunnossa. Tai sit just joku ryöstöyritys.. mutta Ideaparkissa? Jos mä tahtoisin ryöstää jonkun, niin en välttämättä tekis sitä paikassa missä on yleensä paljon ihmisiä.. Voisiko tääkin tapaus olla taas semmonen että jollain on paha olo ja hakee apua/huomioo tällä tavalla? Olikohan tytöllä ihan tarkoitus tappaa vai vaan tuikkasta muutaman kerran? Mua kiinnostaisi tytön taustat... onko tai onko ollut jossain laitoksessa tms. Mut mun oma veikkaus, ainakin näillä tämänhetkisillä tiedoilla, on että tyttö yrittää hakee huomioo tai apua.

Tää pisti taas ajatteleen. Uskaltaako kohta missään kulkee enää ilman että pitää koko ajan odottaa ja kytätä että minkä kulman takaa joku tuikkaa nokkaan, lyö puukolla tai jotain muuta. Pitäiskö mun nyt vihdoinkin hommata se kauan havittelema kääntöveitsi että uskaltaa kulkea tuolla kaduilla..
Tuunkohan takas, mä en tiedä.
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

ettei olis ollu jollain pikku huumepsykoosilla näppinsä pelissä veikkaisin!
Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 10:21 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

Kenties kansallispukuinen tyttönen asialla? 8)
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Hämmästyttävää jos eivät tunteneet toisiaan entuudesta mitenkään. :shock: Huumeissa on voinut hyvinkin olla.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

mikodeus kirjoitti:ettei olis ollu jollain pikku huumepsykoosilla näppinsä pelissä veikkaisin!
Samaa epäilen, mieleen tuli se "muoti"huume aakkoset.
Justi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 2:20 am
Paikkakunta: Päkälä

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Justi »

Niin tai vielläki suositumpi "viina". noh enevei, mulle tuli tästä väkisin mielee yks tyyppi pitkästäniemestä jonka suurin unelma oli puukottaa joku ihminen julkisella paikalla, ainaki toi ikä natsais mut en tiiä, tokkopa on sama tyyppi.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön. Vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Taas tuli todistettua että edes kauppaan ei voi mennä turvallisin mielin, uhrihan olisi saattanut olla kuka tahansa. Onneks tällä sekopäällä ei kuitenkaa ollu ampuma-asetta, varmaa olis tullu ruumiitaki ja useita.
MadMax
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 5:29 pm
Paikkakunta: Syvä Itä

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja MadMax »

Vai aakkosia... eipä tuohon tarvita muuta kuin sattumalta syntyny sanaharkka josta 16v on aggressiivisempana koittanut aloittaa tappelua, toinen vaan kääntää selkänsä ja kävelee pois. Riittävän äkkipikaisella milenlaadulla varustettu vetäsee pultit ja siinäpä se. Mutta todennäköisesti olen tapani mukaan väärässä. :lol:
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Lisätiedote Ideaparkissa 10.08.2010 tapahtuneen puukotukseen
11.08.2010
16-vuotias nuori nainen puukotti eilen tiistaina n. klo 17.25 aikaan Ideaparkissa erään kauppaliikkeen sisätiloissa naishenkilöä selkään teräaseella. Tekijä saatiin kiinni samaisen kauppaliikkeen takaosasta kauppakeskuksen vartijoiden toimesta.
Tutkinnassa saatujen alustavien tietojen perusteella teon tekijä sekä teon kohteeksi sattumanvaraisesti joutunut 38-vuotias nainen eivät tunteneet toisiaan. Puukotuksen uhri toimitettiin TaYS:iin sairaalahoitoon ja hänen saamansa vammat eivät ole vakavia. Uhri on päässyt jo sairaalasta pois.
Teon tekijä sekä teon kohteeksi joutunut nainen ovat molemmat kotoisin Pirkanmaalta.
Poliisi tutkii tapahtunutta tapon yrityksenä. Tekovälineenä käytetty veitsi on poliisin hallussa.
Teon tekijä on terveydentilastaan johtuen toimitettu terveysviranomaisten huostaan.
Poliisi on saanut joitakin silminnäkijähavaintoja tapahtuneesta. Silminnäkijähavaintoja tapahtuneesta voi ilmoittaa poliisin Lempäälän palvelupisteeseen puhelinnumeroon 07187 48090.
http://www.poliisi.fi/poliisi/pirkanmaa ... 7C00303A1D

Että semmoinen tapaus. Pitkäniemi kutsuu, arvattavasti. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
stone
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 08, 2010 3:14 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja stone »

Itsellä tuli heti mieleen että tää tyttö on huomionhakunen...yleensä kyllä sellaiset viiltelevät ja puukottelevat itseään.
smc
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 7:13 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja smc »

stone kirjoitti:Itsellä tuli heti mieleen että tää tyttö on huomionhakunen...yleensä kyllä sellaiset viiltelevät ja puukottelevat itseään.
Jep, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Ties vaikka olis kokeillu sillä hakee huomioo, ei saanut joten puukko jonkun muun selkään niin pääsee oikein lehteenkin. Jippii.
Tuunkohan takas, mä en tiedä.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Teon tekijä on terveydentilastaan johtuen toimitettu terveysviranomaisten huostaan.
Avohoitopotilas?
Totuus
smc
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 7:13 pm

Re: 16-vuotias puukotti Ideaparkissa, Lempäälässä

Viesti Kirjoittaja smc »

Kyllikki S kirjoitti:
Teon tekijä on terveydentilastaan johtuen toimitettu terveysviranomaisten huostaan.
Avohoitopotilas?
Ite voisin veikata, että aika varmasti on.
Tuunkohan takas, mä en tiedä.
Vastaa Viestiin