hmm..tosta samojen unien näkemisestä tuli mieleen.. joitakin kuukausia sitten näin mieheni kanssa sama unta.ja heräsimme täysin samaan aikaan ja uni oli yksityiskohtia myöten samanlainen.se oli karmivaa.
isoisäni näki joskus unta sota kaveristaan,jolta oli siis sodassa mennyt toinen jalka.tässä unessa mies tuli isoisän luo ja sanoi "mun jalkaa ei särje enää"isoisä heräsi siihen kello oli muistaakseni 4.30.
aamulla aikaisin isoisä soitti miehen sukulaisille kysyäkseen onko kaikki hyvin ja kuuli että mies oli kuollut, yöllä 4.30.samaan aikaan kun isoisä näki kaverin unessaan.se oli asia jota hän mietti koko loppuikänsä,koska ei tietenkään uskonut mihinkään yliluonnoliseen.
etiäiset on mulle tuttuja,monta kertaa tiedän just että kuka soittaa tai tulee käymään.se on kyllä outoa.niin ja unia nähnyt monta kertaa tulevasta.mm.nuorena näin unta että äitini kuolee.aamulla soitin kotiin ja kuulin että äiti on sairaalassa.iskä sanoi että se on jotain tyyliin sappikiviä.tiesin heti ettei ollut,ja sanoinkin että eikä ole,syöpä se on.ja niin se oli.haimasyöpä.johon siis äiti myöhemmin kuoli.yleensä jos näen unen jolla tiedän olevan merkitystä,sanon sen ääneen koska eihän sitä muuten jälkikäteen kukaan usko.ja jostain syystä sen tuntee aina että mikä uni merkkaa jotain ja mikä taas on pelkkää unta.muuten yliluonnollista en muista mulle tapahtuneen muutamaa tapausta lukuunottamatta,viime kesänä keittiössäni lensi kortit,(siis alias kortit ei mitkään tarot kortit

)hyllystä lattialle yht äkkiä.ja kaikki ikkunat ja ovet oli kiinni.ne vaan lensi aivan kuin joku olisi heittänyt ne kovaa lattialle.jostain syystä se ei silti ollut yhtään pelottavaa.ja toinen oli joku aika sitten kun heräsin yöllä askeliin,makkari on vintissä ja kuulin siis askelia rappusista.raskaat askeleet.nousin istumaan ja katsoin koiraani joka nukkui sängyn vieressä ja ihmettelin miksei se murise.yritin huutaa koiralle mutta olin niin kauhuissani etten saanut ääntäkään ulos.ne askeleet loppui viimeiselle rapulle.siinä natisi hetken aikaa,aivan kuin joku olisi siirtänyt painoa jalalta toiselle.se oli todella järkyttävää.olenkin miettinyt että oisko se ollut ns.kauhukohtaus

en tiedä mutta toiv.ei tule uudestaan.
ja kerran aamulla näin makkarin ovella jotain väreilevää,joo kuullostaa oudolta ja siitäkin mietin että oisko aivot jossain puolihorroksessa,tai silmissä vikaa..se oli sellainen n. metrin pitkä,hahmoton.,hieman lattiasta ylempänä.väreilevää,jotakin.vähän kuin kesällä kun kuumuus näkyy tien pinnassa,mutta sakeampaa.