Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Onko sinulle tapahtunut koskaan mitään yliluonnollista?

Kyllä
254
63%
Ei
147
37%

Ääniä yhteensä: 401

joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

cocoa, mä uskon sua :D Itselle kävi nimittäin samantyyppinen juttu tässä viikolla koiran kanssa lenkkeillessä:

Oli hämärää, ja olin liikkeellä eräässä pahamaineisessa puistossa pienemmän koiran kanssa, joten olin ehkä hieman säikkynä liikenteessä... Jossain vaiheessa lenkkiä huomasin, että takanamme kävelee mies. Miehellä oli huppu päässä, kädet taskuissa ja hän käveli suoraan meitä kohti aika ripeää vauhtia. Välimatkaa meihin oli sellaiset sata metriä. Seurasin sivusilmällä, että mies lähti eräästä kolmisuuntaisesta risteyksestä vielä meidän suuntaamme. Käännyin katsomaan koiraani, ja sitten taas miestä, joka oli hävinnyt. Kävelytiet kyseisessä puistossa on tehty ymmärrettävistä syistä hirveän valoisiksi ja niiden lähettyviltä on karsittu kaikki puut, puskat ja heinikot siten, ettei viittä metriä lähempänä tietä kasva mitään korkeampaa. Hämmästyin katoamisesta sen verran, että revin koiran perässäni muutaman kymmenen metriä takaisinpäin, varmistamaan ettei mies ollut esimerkiksi kaatunut ojaan. Ei ollut, eikä hän olisi ehtinyt mitenkään siinä ajassa kun vilkaisin koiraa, palaamaan takaisin risteykseen ja lähtemään toiseen suuntaan (sitä paitsi, risteyksestä lähtevät toisetkin tiet olivat autioita).

Ei muuta kun suora puhelinyhteys puolisoon, tapahtumien lyhyt selostus ja pikavauhtia takaisin kotiin :D
cocoa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja cocoa »

noni! vihdoin joku joka ymmärtää tämän :D kitos sinulle.
msMarple
Susikoski

Viesti Kirjoittaja msMarple »

Jotkut kaverit väittää, että mä osaan ennustaa. Tunnustan omistavani tarot-kortit, joista olen joskus kavereille sepitellyt monenlaista tarinaa.
Nää ennustuksethan on helppo kuitata huuhaaksi sillä perusteella, että ihminen ikäänkuin automaattisesti toimii ennustuksen mukaan.
Yhden kaverini raskauden olen ennustanut (kaveri oli iki-sinkku tyyppiä ja inhosi lapsia yli kaiken), puoli vuotta ennustuksen jälkeen oli löytänyt itselleen ihanan miehen, jonka kanssa pyöräytti terveen pojan maailmaan.
Yliluonnollista? Ehkä.

Noista kotitontuista ja -haamuista mulla on kokemusta.
Asuin opiskeluaikana Helsingin keskustassa vanhassa talossa, jossa oli paljon "salakäytäviä". Kyseisessä asunnossa oli asunut muinoin yksi kuuluisa suomalainen kirjailija.
Kämppiksen kanssa nähtiin kerran samana yönä sellaista unta, että meidän huoneissa (asuttiin vierekkäisissä huoneissa, joiden välillä on ovi) oli joku tyyppi, kumpikin heräsi samaan tuntemukseen. No eihän mitään tyyppiä tietysti ollut, mutta tunne sen olemassa olossa huoneessa oli vahva.
Tätä sattui muutamaan kertaan 3-vuotisen asumisen aikana, eli siis 2 ihmistä herää samana yönä samaan uneen.
Ja kyllähän vanhassa talossa ääniä riittää.
Everything below you, nothing above
cocoa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja cocoa »

alettiin yhtenä päivänä kaveriporukassa jutella tästä foorumista ja asia menikin sitten tähän topikkiin. huomasin että yllättäen monille kavereilleni on sattunut kaikenlaisia yliluonnollisia (tai ei) sattumia/tapahtumia.

tai no hyvän ystäväni mummo on ikäänkuin ennustaja myös. Tai ystäväni mummo on monesti nähnyt ikäänkuin enneunia tai unia yhtä aikaa jonkun tapahtuman kanssa. Kaverini esim karkasi kotoa joskus ikkunan kautta ja satutti jalkansa hypätessään. Hänen mummonsa oli soittanut heti jä kysynyt että onko kaverilleni sattunut jotain jalkaan kun hän oli nähny siitä unta.

Myös Kaverini äitidillä ja serkulla on jonkilainen yhteys. he ovat aina olleet erittäin läheisiä ja ovatkin usein nähneet täsmälleen samaa unta. he myös saattavat yrittää soittaa monesti päivässä yhtäaikaa toisillensa että ja heillä on usein nmyös sama asia sanottavana toisellensa.

en nyt osaa sanoa ovatko nämä asiat vain sattumia mutta outoja sellaisia kylläkin =)

(sry about the oikeinkirjoitus)
susse
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja susse »

hmm..tosta samojen unien näkemisestä tuli mieleen.. joitakin kuukausia sitten näin mieheni kanssa sama unta.ja heräsimme täysin samaan aikaan ja uni oli yksityiskohtia myöten samanlainen.se oli karmivaa.
isoisäni näki joskus unta sota kaveristaan,jolta oli siis sodassa mennyt toinen jalka.tässä unessa mies tuli isoisän luo ja sanoi "mun jalkaa ei särje enää"isoisä heräsi siihen kello oli muistaakseni 4.30.
aamulla aikaisin isoisä soitti miehen sukulaisille kysyäkseen onko kaikki hyvin ja kuuli että mies oli kuollut, yöllä 4.30.samaan aikaan kun isoisä näki kaverin unessaan.se oli asia jota hän mietti koko loppuikänsä,koska ei tietenkään uskonut mihinkään yliluonnoliseen.
etiäiset on mulle tuttuja,monta kertaa tiedän just että kuka soittaa tai tulee käymään.se on kyllä outoa.niin ja unia nähnyt monta kertaa tulevasta.mm.nuorena näin unta että äitini kuolee.aamulla soitin kotiin ja kuulin että äiti on sairaalassa.iskä sanoi että se on jotain tyyliin sappikiviä.tiesin heti ettei ollut,ja sanoinkin että eikä ole,syöpä se on.ja niin se oli.haimasyöpä.johon siis äiti myöhemmin kuoli.yleensä jos näen unen jolla tiedän olevan merkitystä,sanon sen ääneen koska eihän sitä muuten jälkikäteen kukaan usko.ja jostain syystä sen tuntee aina että mikä uni merkkaa jotain ja mikä taas on pelkkää unta.muuten yliluonnollista en muista mulle tapahtuneen muutamaa tapausta lukuunottamatta,viime kesänä keittiössäni lensi kortit,(siis alias kortit ei mitkään tarot kortit :lol: )hyllystä lattialle yht äkkiä.ja kaikki ikkunat ja ovet oli kiinni.ne vaan lensi aivan kuin joku olisi heittänyt ne kovaa lattialle.jostain syystä se ei silti ollut yhtään pelottavaa.ja toinen oli joku aika sitten kun heräsin yöllä askeliin,makkari on vintissä ja kuulin siis askelia rappusista.raskaat askeleet.nousin istumaan ja katsoin koiraani joka nukkui sängyn vieressä ja ihmettelin miksei se murise.yritin huutaa koiralle mutta olin niin kauhuissani etten saanut ääntäkään ulos.ne askeleet loppui viimeiselle rapulle.siinä natisi hetken aikaa,aivan kuin joku olisi siirtänyt painoa jalalta toiselle.se oli todella järkyttävää.olenkin miettinyt että oisko se ollut ns.kauhukohtaus :roll: en tiedä mutta toiv.ei tule uudestaan.
ja kerran aamulla näin makkarin ovella jotain väreilevää,joo kuullostaa oudolta ja siitäkin mietin että oisko aivot jossain puolihorroksessa,tai silmissä vikaa..se oli sellainen n. metrin pitkä,hahmoton.,hieman lattiasta ylempänä.väreilevää,jotakin.vähän kuin kesällä kun kuumuus näkyy tien pinnassa,mutta sakeampaa.
Kuusikonmies
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kuusikonmies »

Äänestyksen tulos ->

Onko sinulle tapahtunut koskaan mitään yliluonnollista?
Kyllä
66%
66% [ 80 ]
Ei
33%
33% [ 40 ]
Ääniä yhteensä : 120

...............................

Eli kysymys on aika luonnollisista asioista ?
Ainakin minun kohdallani.

Olen saanut tunneviestin monesti ja hyvin selviäkin on kahteen itsemurha yritykseen liittyen. Molempiin kerkesin silloin väliin, mutta kaverit onnistuivat myöhemmin toteuttamaan ne.

Olimme juhlineet joulua ja kaveri katosi porukasta. Minulle tuli havainto ja heti tunne, ettei kaikki ole OK. Asunnosta ei löytynyt eikä kadulta, eikä myöskään järven jäältä, joka oli lähellä ja siinä paljon käytetty oikopolku. Etsin noin tunnin ajan ulkoa ja palasin lopulta sisälle.

Talo oli vanha kerrostalo, jossa oli iso vintti ja sinne kapusin kiirreellä hädän tunne rinnassani.

Kaveri istui siellä piilossa ja oli vetänyt ranteen auki keittiöveitsellä.
Sidoin vyöni hänen käsivarteen ja juoksin soittamaan ampparin. Kännyköitä ei silloin ollut juuri tavan ihmisillä.
Onneksi apu saapui ajoissa ja kaveri jäi henkiin.

Toisesta joskus myöhemmin....
Kuusikonmies
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

msMarple kirjoitti:Yhden kaverini raskauden olen ennustanut (kaveri oli iki-sinkku tyyppiä ja inhosi lapsia yli kaiken), puoli vuotta ennustuksen jälkeen oli löytänyt itselleen ihanan miehen, jonka kanssa pyöräytti terveen pojan maailmaan.
Puoli vuotta on kohtuullisen lyhyt aika vetää pohjat vahvalta vakaumukselta, ystävä on saattanut antaa ympäristölleen alitajuisia viestejä biologisen kellonsa kulusta. Näin hieman deterministisemmin ajateltuna.
joey
Angus MacGyver

Kuusikonmies, nuo tunneviestit tosiaan ovatkin aika luonnollisia juttuja, vaikka hurjilta tuntuvatkin kun kohdalle osuvat :) Ja yhtä kaikki, todella vaikeita selittää jälkikäteen. Uskoisin kyseessä olevan, esimerkiksi tuossa mainitsemassasi tapauksessa, jotakin poikkeavaa minkä olet kaverisi käytöksessä havainnut. Kyse voi olla jostakin niin pienestä, esimerkiksi kasvoilta tai liikkeistä havaittavasta erosta, että vaikka takana onkin suuri tunne, eroa eivät kaikki huomaa. Samaan sarjaan kuuluu se, kuinka toiset ovat äärimmäisen herkkiä havaitsemaan vilpin tai valehtelun. Eivät he tällöin lue valehtelijan ajatuksia, vaan havaitsevat valehtelijan eleistä tai ilmeistä jotakin mitä muut eivät näe.

Oliko tässä kertomassasi tapauksessa kyse läheisestäkin ystävästä? Entä toisessa tapauksessa?

Mielenkiintoisia nämä gallupin tulokset. Ja toisaalta hyvin oletettaviakin. Jo tuo tarkka tunteiden havaitseminenkin selittää paljon yliluonnolliseksi luetuista asioista. Tosin nuo ympäriinsä itsestään lentelevät kortit ulottuvat omankin ymmärrykseni ulkopuolelle :D
Kuusikonmies
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kuusikonmies »

Niin, on olemassa intuitiota ja järkeilyä, kyllä sellainen huomaa eron joka on itse niitä kokenut. Selittää niitä ei tarvitsekkaan, ei tosiaan.

Oli molemmat tuttuja ja tämä josta kerroin oli kaveri.
Toisen oli tavannut muutaman kerran kartsalla, en tuntenut häntä.

.....

Olimme jengillä viettämässä uuttavuotta ja porukan koko oli noin 10 kaveria sillä hetkellä. Dokasimme ja meillä oli dynamiittia, jotta saataisiin kunnon ilotulitus aikaan :lol:

Kongissa huomasin et yksi on poissa. Lähdin juoksemaan läheiselle parkkipaikalle joka oli 100 metrin päässä ja sinne ei ollut näköyhteyttä.

Kaveri seisoo sytyttämänsä dynamiitin vieressä ja odottaa pamausta.
Kiskaisen sivuun oikein kunnolla ja kaadumme maahan. Noin parin sekunnin päästä rähjähtää ja korvat on aivan lukossa.

Sydän lyö tuhatta ja sataa, mietin hetken olemmeko ehjiä ?

Kaikki ok ja huudan kaverille naama punasena, mitä v**** sinä meinaat. Yritin lopettaa itseni, hän sanoi.

Muistan vieläkin sen hädän tunteen mikä mulle tuli ja tiesin heti, et nyt on juostava niin lujaa kun pääsen.

Lisää tunneviesti kertomuksia tulee...

Kerronko unesta tähän säikeeseen ? Se on elämäni hienoin ja tärkein uni.
Kuusikonmies
joey
Angus MacGyver

Kerro unesta vaikka tuonne Unien tulkintoja -ketjuun. Olisi mielenkiintoista kuulla :)

Mustan huumorin ystävänä täytyy sanoa, että aika kunnioitettavan lyhyt ja ytimekäs kuvaus tapahtuneesta tuo "Yritin lopettaa itseni.". Kylmähermoinen jätkä ilmeisesti kyseessä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Se tonttu vainoaa minua.

Oon iltalenkillä nähnyt sen ainakin tuhat kertaa.

Pari kertaa se on lähtenyt jopa juoksemaan.

Saatanan jänikset. Ja lumen peittämät pienet puut. Saatana.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Andre
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Andre »

Tervehdys palstalaiset!

Omalle kohdalle on muutaman kerran sattunut omituisia yhtälöitä, tosin melkeinpä nämäkin voisi laittaa silkan sattuman piikkiin.

Mutta ollessani pieni aloin jostain kumman syystä miettiä, että jos minun olisi ihan pakko valita toinen vanhemmista kuoleman korjattavaksi niin kumman valitsisin. Isän vai äidin. Valitsin mielessäni äitini. Isä tuntui sillä hetkellä tärkeämmältä. Seuraavana päivänä äitini menehtyi äkillisesti.

Toinen kerta tapahtui muutama kesä takaperin kun olin istumassa iltaa parhaan kaverini kanssa. Ilta oli mitä mainioin. Ja kun eron hetki tuli, hän lähti kulkemaan läheisen junaradan suuntaan, huikaten että nähdään viimeistään seuraavassa elämässä. Huikkasin takaisin, että viimeistään joo sitten. Nauraen hän siitä lähti. Päivää myöhemmin sain puhelinsoiton, jossa kerrottiin että hänen oli jääneen vahingossa pikajunan alle, ilmeisesti ylittäessään rataa.

Kaksi kuukautta sitten istuin läheisellä juna-asemalla. Olin parahiksi myöhästynyt aikaisemmasta kulkupelistä ja otti vietävästi päähän. Pian asemalaiturille tuli keski-ikäinen, sekavanoloinen mies hortoilemaan. Ajattelin siinä, että päättäisipä tuokin surkeat päivänsä niin ei tarvitsisi olla muiden kiusana. Ehkä n. 5 minuuttia sen jälkeen mies hyppäsi asemaa ohittavan junaan eteen, hajoten jalkojeni juureen tuusan nuuskaksi. Mies meni kertakaikkiaan täysin jauhelihaksi, pää sekä suuri iho- suolinippu jäi siihen omalle kohdalleni. Päänahka oli kuoritunut täysin irti päästä.

Noh, yllättäen en nukkunut kovinkaan hyvin seuraavana yönä. Ja kun aamulla avasin television olivat ensimmäiset kuulemani sanat sieltä:"

"Sun kuule kannattaisi alkaa vähän miettimään mitä sä oikeen tahdot, kun niillä on tapana toteutua"

Niinpä niin.

8)
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Tulee mieleen tapaus, jossa luulin aamulla herääväni lasten laulamiseen. Mietin unenpöpperössä, että kadulla varmaan lapset laulaa joululauluja. Sitten aloin jotenkin ihmetellä, että miten se kuuluisi kivitalon neljänteen kerrokseen, räväytin silmäni auki ja katsoin ikkunasta kadulle. Eihän siellä mitään lapsia ollut, eikä lauluakaan kuulunut enää. Näin todennäköisesti vain unta, mutta kokemus oli hyvin todentuntuinen ja sitä voisi erehtyä luulemaan muuksi mitä se oli. Tai mistäs minä tiedän mitä se oli.
"I think it was sick and weird."
Anna
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Anna »

No tää nyt ei oikeesti ollut mitään yliluonnolista mutta säväytti tapahtumahetkellä kyllä.
Oltiin miehen kanssa kaupassa, kun lähdin etsimään vielä jotain.
Kun palasin, mies oli kadonnut jonnekkin ja vaikka kuinka kiersin kauppaa en sitä löytänyt.
No, siinä etsiessä alkoi tekemään ihan sairaasti mieli Omar-karkkeja, joita olin syönyt joskus kersana viimeksi (tein aina koko pussillisesta ison pallon :roll: ).
No, menin sitten karkkihyllylle ja KAH, mies seisoo siellä Omar-pussi kädessä :shock:
Meillä toimii tuo telepatia muutenkin aina uskomattoman hyvin.
joey
Angus MacGyver

Anna kirjoitti: No, menin sitten karkkihyllylle ja KAH, mies seisoo siellä Omar-pussi kädessä :shock:
Meillä toimii tuo telepatia muutenkin aina uskomattoman hyvin.
Tämä on ehkä yliluonnollisista jutuista se kaikista mielenkiintoisin, ainakin omasta mielestäni. Olen tullut siihen tulokseen, että itselle läheisten ihmisten kanssa nämä telepaattiset viestit on selitettävissä sillä, että meille tärkeät ihmiset usein ajattelevat kanssamme samankaltaisesti - mielenyhtymät ovat samanlaisia ja niin edelleen. Itsellekin on sekä parhaan ystävän, äidin, että miehen kanssa käynyt toistuvasti, lähes päivittäin jotakin tuon tyyppistä. Enkä keksi mitään järkevää selitystä näille kaikista kummallisimmille jutuille, joissa lapsuudesta tuttu karkki tulee mieleen samaan aikaan kun puolisollekin.
Vastaa Viestiin