Milla Aronen, 21, Somero - katosi 8.6.2019, ex-miesystävä tunnusti surman, hovi tuomitsi murhasta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
portman
Poliisikoira Rex

Re: Milla Aronen, 21 v, Somero katosi 8.6.2019 - epäilty tunnustanut henkirikoksen

Viesti Kirjoittaja portman »

Kalle-Ville kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 12:20 am
portman kirjoitti: To Kesä 11, 2020 11:57 pm Tavasta kirjoittaa laista tuomioistuimen toiminnasta jne
portman kirjoitti: To Kesä 11, 2020 11:57 pm Tavasta kirjoittaa laista tuomioistuimen toiminnasta jne
En yleensä kirjoita näihin ns. oksennusketjuihin, joissa mistään mitään ymmärtämätön porukka kirjoittaa viestejä toinen toisensa perään pelkällä tunteella, minkä lisäksi olin vuosikausia täältä pois juuri sinunkaltaisten omasta mielestään kaikkitietävien takia. Useampi alkuaikojen koulutetummasta väestä täältä onkin turhautuneena jo aikoja sitten kokonaan poistunut, siis monet sellaiset, joiden kanssa oli kiva vääntää, kun he ymmärsivät sen mistä on kyse, vaikka erimielisiä usein oltiinkin.

Sinä et todellakaan ymmärrä laista ja oikeudenkäynneistä juuri yhtään mitään, et vaikka sinulle asiaa yrittäisi vääntää hyvin yksinkertaisen tai yksinkertaistetun mallin kautta, se on kyllä tullut havaittua ja hyvin selvästi.

Kaikkein huvittavinta on se, että olen ollut täällä jo 17.1.2008 alkaen, mutta sinä muka olet kyennyt analysoimaan tapani kirjoittaa muutamaan päivään tänne vasta liittyneenä 6.6.2020 alkaen. :D
Olen lukenut kommenttejasi ilman että minulla oli ollut tunnuksia tänne.
Kerron asiat vain niinkuin ne menevät ensimmäisessä oikeusasteessa sen sijaan että menisin kenekään kommentoijan henkilökohtaisuuksiin.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Milla Aronen, 21 v, Somero katosi 8.6.2019 - epäilty tunnustanut henkirikoksen

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Aarniolle vaaditaan elinkautista, kun hänen ei katsottu poliisina tarpeeksi aktiivisesti tiedottaneen mahdollisesta tulevasta rikollisen henkilön murhasta, jonka uhria ei ole löydetty tähän päivään mennessä, ja jonka tekijät saatiin kiinni :) Ja josta hän informoi ainakin Ruotsin poliisia, kun uhattu henkilökin oli ruotsalainen.

Tämä sai tämmöisen tuomion.

Tosin luulen, että muuttuu vielä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
tokkaukko
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

portman kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 4:13 pm Tekijä sai juuri sellaisen tuomion kuin voi saada.
Enenpään ei todisteet riittäneet.
Paska puhetta taas.

"Suomen rikoslain 21 luvun mukaan: Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi."

Ei menny sinnepäinkään edes minimiin.Oliko lieventävia asianhaaroja esim. että uhri olis provosoinu,käynyt päälle tms? Ei. Eli pitäs mennä rangaistuksen yläpäähän,sinne +10 vuoteen täten.Vähintään.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.
Rinu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rinu »

Portman. mitäs jos ois kyseessä sun tyttö?? Oisko sama positiivinen linja?
Petu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Petu »

poepporoo kirjoitti: To Kesä 11, 2020 4:04 pm Mahtaa Törnin surmaajaa harmittaa, kun yritti samaa 'yhden kerran löin'- valehtelua mutta oli niin pehmo lopulta, että paljasti ruumiin kätkön. Ruumiin löytöhän ja siitä pääteltävissä olevat todelliset vammat tapaukset ainoastaan erottaa toisistaan. Olen täysin varma, että molemmat tekijät ovat olleet väkivaltaisen raivon vallassa piestessään tyttöystävänsä kuoliaiksi.
Törnin surmaaja kertoi lopulta ruumiin piilopaikan ja vammoista pystyttiin toteamaan, että väkivaltaa oli käytetty reilusti ja tyyppi sai tekosestaan yli 9v kakkua. Törnin omaiset saivat kuitenkin haudata rakkaansa arvokkaasti surmaajan tunnustuksen vuoksi, kuten vainajan arvolle kuuluukin. Millan surmaaja ei kertonut ruumiin sijoituspaikkaa niin, että se olisi kyetty löytämään. Näin ollen Millan omaiset eivät pääse saattamaan rakastaan viimeiselle matkalleen, eivätkä pääse surutyössään kunnolla eteenpäin, kun täyttä varmuutta Millan kohtalosta ei heillä ole. Sellaista ei soisi kenenkään kohdalle.

Kummassakaan tapauksessa luonnollisesti mikään ei tuo uhreja takaisin, mutta jotenkin sitä toivoisi, että koventamis- ja keventämisperusteet tuomioissa menisivät toisinpäin. Toinen sentään antoi omaisille rauhan kevennettyään omaatuntoaan, toinen ei sitä kykene tekemään.

Ruumiin piilottamisen todellinen syy kun on voimakas väkivalta tai muu vastaava toiminta ja sellaisesta kuuluu tuomita kunnon tuomio, tässä tapauksessa kovapäälle vielä kovennettuna.
portman
Poliisikoira Rex

Rinu kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 4:50 pm Portman. mitäs jos ois kyseessä sun tyttö?? Oisko sama positiivinen linja?
Kyllä olisi mutta sillä erolla että minun lapseni ei ikinä syyllistyisi edes moiseen sen verran olen kasvatukseen panostanut
portman
Poliisikoira Rex

tokkaukko kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 4:23 pm
portman kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 4:13 pm Tekijä sai juuri sellaisen tuomion kuin voi saada.
Enenpään ei todisteet riittäneet.
Paska puhetta taas.

"Suomen rikoslain 21 luvun mukaan: Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi."

Ei menny sinnepäinkään edes minimiin.Oliko lieventävia asianhaaroja esim. että uhri olis provosoinu,käynyt päälle tms? Ei. Eli pitäs mennä rangaistuksen yläpäähän,sinne +10 vuoteen täten.Vähintään.
Kun rikoksen tunnusmerkistö ei täyty niin se ei täyty ja tuomio on juuri sellainen kuin se silloin voi maksimissaan olla
Rinu
Poliisikoira Rex

Niin tarkoitinkin et Millan asemassa?? Sama tääl et on kyllä kasvatus kohillaan ja pysyy!!
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

portman kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 5:43 pm
Rinu kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 4:50 pm Portman. mitäs jos ois kyseessä sun tyttö?? Oisko sama positiivinen linja?
Kyllä olisi mutta sillä erolla että minun lapseni ei ikinä syyllistyisi edes moiseen sen verran olen kasvatukseen panostanut
Kasvatus ylittää esim psyykkiset häiriöt?
Tai kännitapot?
Älä puhu paskaa.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Mitä muka Milla on tehnyt? Sekö ettei suostunut rahoittamaan toisten roinavelkoja ??!! Ihmiset nykyään tarttee rahat itse,varsinkin kun oli tulevaisuuden suunnitelmia. :shock: :shock:
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Syyllistyisi mihin moiseen?
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Rinu
Poliisikoira Rex

En ees yritä provoa näin aralla aiheella. Kuhan kysyin et oisko tuomio oikea jos sattuisi omalle kohdalle?
tutkijax
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Näin sitä murhasta selvitään Suomessa!
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

portman kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 7:14 pm
Elpram kirjoitti: Pe Kesä 12, 2020 6:13 pm

Syyllistyisi mihin moiseen?
Tämä harhailee jo alkuperäisestä ihan väärille urille tarkoitti kai minun lapsiani että jos joku heistä olisi henkirikoksen uhri kun ei enää muuta keksinyt millä yrittää provosoida
Ai sun lapset ei syyllisty henkirikoksen uhrina olemiseen, koska olet omasta mielestäsi muita parempi ihminen ja kasvattanut jälkikasvusi oikein? Eikö tää nyt ole suora ja helvetin törkeä kuitti Millan vanhemmille? Miten koulutus ja kasvatus liittyy siihen että joutuu ”vahingossa” henkirikoksen uhriksi?

Kaiken sen lisäksi, että puolustelet ihmisen tappanutta henkilöä ja sysäät todisteista sekä tuomiosta kaiken vastuun tutkijoiden, syyttäjän ja Suomen oikeusjärjestelmän niskaan myös osoitat, että olet empatiakyvytön ja todellisuudentajusi on hämärtynyt. Lisäksi ulosantisi kielioppivirheineen kielii enemmän elämämkoulusta kuin yliopistosta. Brassailet tietämykselläsi Suomen lakiin liittyen, mutta et hahmota lainkaan kokonaisuutta tässä jutussa - kuten tuskin koko elämisessä ja olemisessa ylipäätään. Anti tälle palstalle on ollut lähinnä pintapuolista paskanjauhantaa sekä uhrin ja tekijän arvostelijoiden syyllistämistä.

Katsohan portman, me monet muut ymmärretään ihmishengen arvo hieman eri kantilta ja halutaan analysoida sekä ruotia syitä ja seurauksia siihen, miksi sikaniska tappoi viattoman tyttöparan ja pääsi siitä kuin koira veräjästä.

*poistettu lautamiestekstiä*t:mode
Kaikki tietää et Suomen oikeusjärjestelmä on epäreilu. Sitä ei kuitenkaan tiedetä, miten käy hovissa, miksi ja miten Jyri tappoi Millan, missä ruumis on saati koska tai kenen lapsi/ystävä/vanhempi tapetaan seuraavaksi ja minkälaisen tuomion tekijä silloisten todisteiden valossa saa. Toivon ettei samanlaista surua osu kohdallesi kuin Millan vanhemmille, jotka eivät pääse siunaamaan tapettua lastaan.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Rinu
Poliisikoira Rex

Elpramille lähtee taas pisteet. Me ollaan niin samoilla linjoilla tän homman kanssa!*poistettu lautamiestekstiä*t:mode
Vastaa Viestiin