Maigreeni kirjoitti: La Kesä 20, 2020 8:10 pm
JohanPomppas kirjoitti: Pe Kesä 19, 2020 5:19 pm
Maigreeni kirjoitti: Pe Kesä 19, 2020 4:30 pm
En tiedä kohdistatko nuo foliohattuilut ja antifa -horinat mullekin, jos näin - niin et vois olla melkeinpä enempää väärässä.
Miksi oletat, että olisin kohdistanut?
Moni on olettanut näissä Floydin ja Arberyn keisseissä mun olevan suvakki, kun en ole automaattisesti sitä mieltä, että valkoisella on aina oikeus tappaa neekeri. Siksi päätin varmistaa, pidätkö sinäkin mua tuohon suvakkien joukkoon kuuluvana... Se usein vaan sitten tahtoo mennä johonkin turhaan jankkaamiseen, kun ainakin mulle on tullut kommentointia, jossa selvästi yritetään "ärsyttää suvakkia". Se on turhaa mun kohdalla, koska en ole suvakki. Mä vaan vastustan hyvä-veli -rinkejä, joissa tapaukset lakaistaan maton alle sen perusteella, että tunnetaan tekijä - ja oman käden oikeutta ja katuoikeutta, oli tän harjoittajana ja kohteena minkä värinen ja mihin yhteiskuntaluokkaan kuuluva, ja kuinka "hyvä" tai "paha" ihminen tahansa.
En pidä tuota Floydin tapausta välttämättä murhana ton perusteella mitä videoilla näkyy. Kai kuolemantuottamus tai tappo voisi olla - tai näin, jos niskan likistelijä olisi siviili. Koska kyseessä on poliisi, niin minusta teko on pahempi. Poliisilta kai kuitenkin pitäis pystyä odottaa vähän "enemmän" kuin siviililtä jo sen vuoksi, että heillä ammattinsa puolesta melkoinen valta muihin ihmisiin. Chauvin vaikuttaa jokseenkin kummalliselta tyypiltä käytöksensä perusteella videolla. Ennen kuin muodostan mitään kummempaa mielipidettä, mikä vois olla rikosnimike tässä - niin odottelen, tuleeko siitä varmistettua tietoa, että tunsiko nää ukot toisensa ennestään, ja jos - niin oliko heidän välillä tapahtunut jotain, joka aiheutti Chauvinin oikeastaan sadistisen käytöksen Floydia kohtaan.
Jossain noista miljoonista videoista, mitä tästä netissä pyörii näkyy että asfalttia myöten valuu nestettä, oletettavasti kusta. Aika harvoin tajuttomaksi menevällä menee kuset alle. Floyd ei sammu tuossa, kuten humalainen tai aineissa oleva sammuisi. En ole ees humalaisten nähnyt kusevan housuunsa kovin monesti. Yleensä niinäkin kertoina kun näin oon todistanut käyvän, tyyppi haroo sepalustaan ja varmaan jossain tajunnanrajamailla on mielestään menossa kuselle - eli jonkun asteista tietoisuutta on ollut. Terveyskirjastossa lukee pyörtymisestä näin:
"Pyörtyminen on lyhytkestoinen, korkeintaan minuutin pari kestävä tajunnan häiriö, johon liittyy lihasten äkillinen veltostuminen. ”Filmi katkeaa” ja ihminen lysähtää maahan.
Pyörtyminen johtuu ohimenevästä aivojen toiminnan häiriöstä. Monet eri syyt voivat aiheuttaa pyörtymisen.
Pyörtymistä ei välittömästi voida erottaa vaarallisemmista tajuttomuuksista ja sydämen rytmihäiriöistä. Siksi jokaisen pyörtyneen pulssia on tunnusteltava ja hengitystä seurattava. Jos pulssi ja hengitys eivät palaa normaaliksi parissakymmenessä sekunnissa, on aloitettava elvytys (ks. «Peruselvytys»1).
Tavallinen pyörtyminen (vasovagaalinen synkopee)
Yleisin syy pyörtymiseen on verisuonten jänteyden alentuminen. Veri pakkautuu pystyasennossa liiaksi kehoon ja alaraajoihin, jolloin
aivot eivät saa tarpeeksi verta.
Tavallista pyörtymistä edeltää usein jokin seuraavista tilanteista.
Seisominen pitkään paikallaan
Kipu, pelko tai epämiellyttävät kokemukset (rokotus, verinäytteen otto tai veren näkeminen)
Pahoinvointi, oksentaminen
Voimakas yskiminen
Ennen pyörtymistä tuntuu usein ennakoivia oireita.
Huojumista ja epävarmaa oloa seisoessa
Pahoinvointia ja hikisyyttä
Kalpeutta
Näön hämärtymistä ja näkökentän kaventumista
Maahan lysähtäneen pyörtyjän tajunta palaa nopeasti. Herätessään henkilö on säikähtäneen oloinen ja tuntee väsymystä. Hänellä ei yleensä ole muistikuvia itse lysähtämisestä, mutta hän voi muistaa ennen pyörtymistä olleita ennakoivia oireita.
Jos kyseessä on tyypillinen tavallinen pyörtyminen, sen vuoksi ei tarvitse mennä lääkäriin. Jos pyörtymisiä esiintyy toistuvasti, lääkärin tutkimus on aiheellinen. Nestehukka esimerkiksi runsaan hikoilun, oksentelun tai ripulin vuoksi altistaa pyörtymiselle. Tällöin nestehukkaa pitää korjata juomalla vettä tai mehua.
Vakavampia pyörtymisen syitä
Lyhytaikainen tajuttomuus voi johtua sydämen rytmihäiriöstä (ks. «Sydämen rytmihäiriöt»2) tai muusta vakavasta sydämen häiriöstä. Tällöin pyörtyminen iskee milloin tahansa ilman altistavia tekijöitä eikä ennakoivia oireita ole. Vakavasta syystä johtuva pyörtyminen liittyy usein ruumiilliseen rasitukseen, tavallinen pyörtyminen tuskin koskaan.
Myös aivojen toiminnanhäiriö voi johtaa tajuttomuuteen. Yleisin syy on epilepsia (ks. «Epilepsia aikuisella»3), johon liittyy kouristuksia.
Pääsääntö on, että
jos kyseessä ei selvästi ole edellä kerrottu tavallinen pyörtyminen, on syytä toimittaa pyörtynyt välittömästi hoitoon. Vaikka pyörtynyt henkilö toipuisi nopeasti, hoitoon on syytä hakeutua.
Vakavaan pyörtymisen syyhyn viittaavat seuraavat pyörtymisen aikana todetut oireet:
Pyörtynyt on loukannut itsensä.
Tajuttomuuden aikana ilmenee kouristuksia (jos epilepsia on tiedossa, lievien kouristusten vuoksi ei tarvitse mennä lääkäriin). Jos kukaan ei ole ollut näkemässä pyörtymistä, voi kouristuksia epäillä olleen, jos lihakset tuntuvat aroilta tai kielessä on puremajälki.
Pyörtymisen yhteydessä henkilö virtsaa tai ulostaa."
Ja nuo poliisit oli siis itse tilanneet ambulanssin ja tiesivät ettei Floyd ole ihan kunnossa. Siksi tämä ei ihan pelkkä kuolemantuottamus voi olla kuitenkaan. Siis minun mielestä.