Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Lydia07, kiitos, mutta tuo aiempi tulkinta meni kyllä mielestäni oikeampaan. Ainakaan tietääkseni en ole aikoihin ollut yhdenkään virallisen instanssin kanssa napit vastakkain, eikä muutenkaan ole saamisia nyt keneltäkään.

Mitäs kengät? Yllättäen oma unikirjani ei sellaistakaan käsitettä tuntenut. :roll:
Unessa tilanne oli se, että eräs henkilö oli minulle selityksen velkaa ja kärtin sitä häneltä. Hän ei halunnut kertoa, mutta aikani jankattuani hän kuiskasi minulle "kengät". Loput unesta meni etsiessä niitä kenkiä kuumeisesti ja lopussa ne muistaakseni löytyivätkin, olivat ihan tavalliset talvilenkkarit, käytetyt mutta ehjät.
Joten siis, kengät? Miksi se oikein kuiskattiin minulle unessa, kuin suurikin viisaus?
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Tamara Maunosen unikirja taas kehiin:

Kuiskata= Älä levitä juttua, joka sinulle kerrotaan, koska se ei ole tosi.

Kengät=Uudet lupaa hyvää.
Vanhat, kuluneet kengät= Viestii rahapulaa.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Tiina kirjoitti: Kengät=Uudet lupaa hyvää.
Vanhat, kuluneet kengät= Viestii rahapulaa.
Nonni! Olis pitäny arvata siitä kun näin unta että jätkäkaveri pilas mun mokkasaappaat. On tosiaan talous vähän laskussa...

Mites tää, kun olen mailaillut yhden tytön kanssa tässä jonkun aikaa, mutta nyt ei ole tullut muutamaan päivään mitään vastausta. Näin sellaista unta viime yönä, että sain tältä tytöltä mailia ja se vastasi näin että "mä oon lukenut sun nimimerkillä kirjotettuja juttuja eri palstoilta ja sä taidat olla vähän kieroutunut" :D Se epäröi siis että olenko mä sittenkään samalla aaltopituudella :oops: Tästä nimenomaisesta palstalsta ei kuitenkaan ollut kysymys. Mitähän meinaa?
Nerot hallitsevat kaaoksen
Katsa

Mä näin viime yönä myös sellasta unta, että tän palstan Mariacka oli laittanut mulle privaa, että "sulla ei taida olla kaikki ihan hyvin". :lol:
Pitäis kai olla täällä vähemmän kun tää tulee jo uniinkin. Ja miks just Mariacka, emme ole sen kummemmin tutustuneet. Olisin ymmärtänyt jos se olisi ollut vaikka Kylli. :)
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

^ :D

Nyt kyllä kiinnostaa tietää, että mistähän tälläinen ilmiö kielii :D Ollaanko huolissamme omasta mielenterveydestä vai ovatko muut?
Nerot hallitsevat kaaoksen
Rosamaria
Jack Taylor

Unista

Viesti Kirjoittaja Rosamaria »

Kerran näin unta, että moitin erästä ystävääni oikein olan takaa unissani. Aamulla herätessä oli vähän nolokin olo. Iltapäivällä hän soitti, ja kertoi nähneensä kummallista unta yöllä miten olin moittinut häntä kyseisestä asiasta - jätin muuten kertomatta mitä unta itse olin nähnyt.
Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa?
Katsa

Mariella kirjoitti:^ :DNyt kyllä kiinnostaa tietää, että mistähän tälläinen ilmiö kielii :D Ollaanko huolissamme omasta mielenterveydestä vai ovatko muut?
Joo, olen kuumeisesti odottanut vastausta tähän ongelmaan, varsinkin kun tuon edellisen jälkeen olen oikeastaan toistuvasti nähnyt unia joissa olen alasti, satutan itseäni ja lopuksi joku random-murhalainen kenen kanssa en koskaan ole jutellut, kysyy minulta jotain voinnistani, tai sitten tulee kertomaan jonkin järjettömän salaisuuden tyyliin "minun koirallani on peräpukamia". :roll:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Viime yönä näin unta Alibin päätoimittajasta ( Lehkonen tms.?)
Tapasimme muka jossakin sattumalta ja aloimme keskustella rikoksista.
Hänkin tunnisti meikäläisen(!) Tampereen Tytöksi, ja osoittautui oikein mukavaksi juttukumppaniksi!!! :o
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
anneli1
Olivia Benson

Re: Unista

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Rosamaria kirjoitti:Kerran näin unta, että moitin erästä ystävääni oikein olan takaa unissani. Aamulla herätessä oli vähän nolokin olo. Iltapäivällä hän soitti, ja kertoi nähneensä kummallista unta yöllä miten olin moittinut häntä kyseisestä asiasta - jätin muuten kertomatta mitä unta itse olin nähnyt.
Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa?
Mulle on tapahtunut niin, että unessa puhuin frendini kanssa puhelimessa oikein kunnolla turhanpäiväistä pälä pälää...

Päivällä kun tavattiin hän kertoi naureskellen että kuule näin viime yönä unen, jossa me pälätetttiin tuntikausia kännykässä, vailla mitään asiantynkää, siis ihan sama uni kuin mullakin.

Kerroin hänelle oman uneni ja kyllä me ihmeteltiin asiaa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Re: Unista

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Pitäisi varmaan pelata taas pitkästä aikaa jotain, kun unet alkavat huomauttelemaan jo. 8)

Olin Jenkkilässä ostoskeskuksessa. Takanani oli kymmenestä pariinkymmeneen ihmistä. Kädessäni oli miekka ja meitä kohti alkoi tulemaan kasa jotain aaveen ja zombien välimuotoja. Tuijotin niitä ilmeettömänä hetken, kunnes iski ihan mieletön fiilis siihen. Aloin laulamaan Mansonia, The Nobodiesia ja lähdit juoksemaan niitä pirulaisia kohden. Iskin miekan niihin, katkoin päitä, hakkasin niitä palasiksi ja koko ajan tosiaan lauloin jotain Mansonin kappaletta. Ostoskeskus oli täynnä niitä perkeleitä, joten kun ekat oli lahdattu, jatkoin matkaani. Uusia aseita oli siellä täällä, erilaisia kaikki, mutta tuliaseita ei ollut ollenkaan, ainoastaan erilaisia teriä ja miekkoja, metallisia revintäkoukkuja ja muita. Osa aseista oli feikkejä teatteriaseita, joten piti olla tarkkana minkä valitsee, koska henki saattoi riippua siitä. Eräällä hyllyllä muistan katselleeni kahta semmoista kapteeni Koukku-tyyppistä mustaa koukkujuttua ja miettineeni, olisivatko ne paremmat kuin nykyinen aseeni. Hylkäsin ne kuitenkin, koska ne olisivat vaatineet erittäin lähikontaktia vihollisen kanssa.
Olin just valinnut mustan pistomiekan toiseen käteen ja toisessa oli semmoinen ns. tavallinen miekka, kun erään kulman takaa käännyttyämme edessäni seisoi taas yksi lahdattava. Iskin sen pistomiekan sen rintakehään ja kohotin sen jälkeen toisen miekan, kun tajusin että kyseessä on entinen pomoni, jota jäin vihaamaan ihan täysillä. Tuijotin ehkä sekunnin sitä, ymmärsin että kyseessä on ihminen, eikä niitä lahdattavia paskiaisia, joita olin siihen mennessä teloittanut. Iskin miekan sen kaulan sivuun ja jouduin hakkaamaan kolme kertaa, ennen kuin sen pää irtosi. Kasvoni, vaatteeni ja käteni olivat ihan veressä kun käännyin katsomaan takanani olevia ihmisiä, joita oli siinä vaiheessa enää hengissä jotain 2 ja neljän välillä. Niiden ilmeet oli aika pitkälti " :shock: ". Samassa miekka katosi, se ruumis ja veri katosi ja huomasin jonkun vääntävän käsiäni selkäni taakse. Poliisi pidätti minut niiden ihmisten edessä, varkaudesta epäiltynä. :lol:

Oli mukavan vauhdikas yö. Kerrankin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Olen pyöritellyt näitä unia mielessäni jo niin monena aamuna, kertomatta näistä yhtään kellekään, että nyt joku saa kyllä selventää mulle näiden tarkoituksen:

Taustaa: Olin koko peruskoulun ajan (siis oikeasti ekalta luokalta yhdeksännelle) tajuttoman ihastunut yhteen poikaan. Muut tytöt eivät nähneet pojassa juuri mitään, mutta itse tiesin aina että pojasta kasvaa juuri se omien unelmieni Täydellinen Adonis. Sittemmin onkin käynyt niin, että poika ryhtyi ammattiurheilijaksi, joten nykyään vientiä tietysti riittää... En tiedä selvisikö pojalle koskaan, kuinka ihastunut häneen olin, uskoisin ettei, mutta joka tapauksessa tuo poika on ainoa ihastukseni, jota en ns. "koskaan saanut". Kaikkien muiden ihastuksieni kanssa on aina ollut vähintään jotakin pientä säpinää. Poika ryhtyi nuorena pitkään suhteeseen erään tuolloin vielä hyvän ystäväni kanssa, jolle mielestäni oli aivan liian hyvä. Myöhemmin ystäväni (jonka kanssa en sitten enää ollut tekemisissä) särki pojan sydämen.

Ja sitten itse unista: näen säännöllisesti, tällä hetkellä vähintään kolme kertaa viikossa unen, jossa seurustelen tuon ihastukseni kanssa tai muuten saan pojaltani vastakaikua voimakkaille tunteilleni. Olen unissa aina järjettömän onnellinen ja unet ovat hyvin todentuntuisia. Aamulla olen jopa salaa pettynyt, kun herään puolisoni vierestä.

Siinä se kummallisuus oikeastaan piileekin. Jos olisin edelleen ihastunut kyseiseen poikaan (tai no, mieshän se jo on vuosia ollut), nuo unet olisivat ihan loogisia. Mutta kun näen miestä aina välillä sattumalta oikeassakin elämässä, eikä hän herätä minussa enää juuri mitään tunteita.. mitä nyt kerrasta toiseen olen sitä mieltä, että mies on aina komeampi kuin edellisellä kerralla :D Olen ollut jo vuosia onnellisesti puolisoni kanssa, enkä usko että vaihtaisin häntä mistään hinnasta.
luukkomi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

Oon tosi huono näissä unitulkinnoissa, mutta veikkaisin että juuri se kun et saanut sitä koskaan, ns. harmittaa sua vieläkin, sillai alitajuntasesti. Sit vielä kun olisit voinut "pelastaa" sen sydämen jos olisit ollut itse sen kanssa ystäväsi sijasta. Mutta älä huoli, olisit säkin sen sydämen kuitenkin särkenyt, eli +-0, turha murehtia :lol: Tai sit sua vaan vituttaa ku se on rikas? ammattiurheilija jolla vientiä riittää ja muut naiset pyörii kainalossa, mut sä haluisit paistatella sen kanssa valokeiloissa, ei aidalla :wink:

Entäs sit tällänen, aika usein nähny aseunia jollakin muotoa, nyt lähiaikoina ollu muutaman kerran sillain että että en ole vaan saanut asetta toimimaan silloin kuin pitäisi. Yks kerta oli sillain että olimme menossa ryöstämään jotain esinettä (liikaa ilmeisesti minfoa :oops: ), kaverilla oli maski, itsellä ei ollut, mutta tajusin sen vasta siinä kohdassa kun omistaja oli pihalla, jotenkin hätäännyin kun se näki mun naaman ja halusin vaan piiloutua, oli joku kaapu mihin koitin piiloutua, ei onnistunut. Sit sieltä tuli jotain vartijoita, joilla oli aseet, tähtäsin omalla aseella niitä ja yritin ampua, mutta liipasin oli liian jäykkä. Sitten sain "ammuttua", mutta aseesta lensi vain vettä. Paniikki ja äkkiä karkuun.

Toinen kerta sitten oli että makasin pusikossa ja piiritin asuntoa, olin sillai talon seinänmyötäsesti siinä, siinä sit eka tyyppi kurkkas ikkunasta ja niitti päähän, se tippu. Sit vaihtu ase, en muista että kummin päin mutta luultavasti niin että eka oli mp5 jolla tiputin, sit vaihtu suomen armeijan rynkky, tuttu ase mutta kaveri ikkunasta ampu mua vähän osuen kylkeen. Siinä sit koitin saada hyvää makuuasentoa et pystyis ampumaan sitä. Asento onnistu mutta jotenki käsi ei vaan mennyt kahvalle, sillai oudosti, en vaan saanut kättä kahvalle ja pelotti pirusti. Sit sain laitettua kauheen väännön jälkeen käden kahvalle ja heräsin.

Ja vielä kolmannen kerran lähiaikoina tapahtu että en saanut painettua liipaisinta kun piti.. Todella outoa..

Onkohan toi joku merkki epäonnistumisen pelosta tai jostai vastaavasta :oops:
Born to raise hell!!
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

luukkomi kirjoitti:Tai sit sua vaan vituttaa ku se on rikas? ammattiurheilija jolla vientiä riittää ja muut naiset pyörii kainalossa, mut sä haluisit paistatella sen kanssa valokeiloissa, ei aidalla :wink:
Se siinä onkin, että tuohan olisi se kaikista loogisin selitys - eihän mulla voi olla mitään käsitystä siitä, minkälaista sen kanssa olisi oikeasti seurustella, mutta makeamman elämän perään voisi silti haaveilla jos kyseessä olisi kuvauksesi kaltainen tilanne. Vaan kun ei ole. Naisia sillä kyllä pyörii kainalossa, mutta julkkista siitä ei ole vielä tullut, on niin uusi tulokas. Rikkauttakin uskallan epäillä. Plus että oma mieheni on näin menestyksellä mitaten paljon parempi valinta.

En tajua.

Olen muuten itsekin nähnyt, vieläpä aika usein, noita unia missä aseet menevät jumiin tai en muuten osaa käyttää niitä. Omalla kohdallani olen tulkinnut sen johtuvan siitä, etten voi suorittaa asepalvelusta vaikka haluaisin.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^ Ehkä poika edustaa sinulle unissasi jotain saavuttamatonta tai jotain sellaista, josta pelkäät jääväsi paitsi esimerkiksi jonkin koitoksen edessä? Uni yrittää antaa rohkeutta ja onnistumisen elämyksiä tulevaa varten.

t. keittiöpsykologi
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Joeyn unesta:
Mä taas lähtisin aivan päinvastaisesta tulkinnasta. Unessa Joeylle näytetään, että poika on aikanaan oikeasti kiinnostunut hänestä. Joey ei ole vaan tiennyt sitä. Unessa Joeylle annetaan tavallaan "onnellinen alusta" ponnistaa tähän nykyhetkeen ja olla onnellinen siitä, että hän on tehnyt valintansa ja on onnellinen nykyisen kumppaninsa kanssa. :lol:
Ymmärränköhän mä itekään, mitä oon kirjottanu :?:
Vastaa Viestiin