Madeleine...

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tiina
Sherlock Holmes

Re: Onko meikkaamisesta puhuminen mustamaalausta?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

X-tine kirjoitti:Ihmettelen, miksi Marsalkka ja Tiina takertuivat siihen, kun kirjoitin Maddien ensimmäisissä julisteissa käytetyn kuvan olevan aika vanhan ja että lapsi niissä on meikattu sievästi.
Höpöphöpö.
Meikissä mitään pahaa ole. Olen itsekin kosmetiikan vankka kannattaja. :D
Juttu sai alkunsa siitä, kun cicero sanoi, että eihän se Madde ole juuri minkäännäköinen ja sinä siihen sitten, että juu vanhat söpöt kuvatkin mitä Maddesta on saatu olivat kuvia, missä hän on meikattu.
Mielestäni, en ollut nähnyt yhtään meikkikuvaa ja Maddekin varsin kaunis pikkutyttö.
Tuossa viimeisessä kuvassakin varmaan jotkut juhlat ,kun hiukset laitettu ja meikkiä kyllä niin hillitysti(jos ollenkaan) että kyllä kuvasta helposti tunnistaa.
Luulen, että tuo poskien punoitus voi johtua ihan jännityksestä tai juoksentelustakin.
On minullakin kuvia omasta tytöstäni, missä on hiukset somasti ja poskipunaa ja huulikiiltoa mutta en ole ottanut niitä harhauttaakseni (katsokaa rusoposkista tytärtäni.oi)sukulaisia tai työkavereita tai kelle niitä nyt sitten näytänkin, vaan ihan omaksi ilokseni. :?
X-tine
Jack Bauer

Millainen kuva auttaisi tunnistamisessa?

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Tiina kirjoitti:
X-tine kirjoitti:Ihmettelen, miksi Marsalkka ja Tiina takertuivat siihen, kun kirjoitin Maddien ensimmäisissä julisteissa käytetyn kuvan olevan aika vanhan ja että lapsi niissä on meikattu sievästi.
Höpöphöpö.
Meikissä mitään pahaa ole. Olen itsekin kosmetiikan vankka kannattaja. :D
Juttu sai alkunsa siitä, kun cicero sanoi, että eihän se Madde ole juuri minkäännäköinen ja sinä siihen sitten, että juu vanhat söpöt kuvatkin mitä Maddesta on saatu olivat kuvia, missä hän on meikattu.
Mielestäni, en ollut nähnyt yhtään meikkikuvaa ja Maddekin varsin kaunis pikkutyttö.
Tuossa viimeisessä kuvassakin varmaan jotkut juhlat ,kun hiukset laitettu ja meikkiä kyllä niin hillitysti(jos ollenkaan) että kyllä kuvasta helposti tunnistaa.
Luulen, että tuo poskien punoitus voi johtua ihan jännityksestä tai juoksentelustakin.
On minullakin kuvia omasta tytöstäni, missä on hiukset somasti ja poskipunaa ja huulikiiltoa mutta en ole ottanut niitä harhauttaakseni (katsokaa rusoposkista tytärtäni.oi)sukulaisia tai työkavereita tai kelle niitä nyt sitten näytänkin, vaan ihan omaksi ilokseni. :?
Tässä keskustelussa on nyt mennyt pääasiat ja sivuasiat sekaisin.
Minä pidin ongelmana sitä, että etsintäsivulla aluksi (siis silloin toukokuussa) Maddiesta olleet kuvat olivat edellisvuotisia, lähes vuoden vanhoja. Kriteerinä tuntui olevan pikemminkin sievyys kuin tunnistettavuus.
Tämä on mielestäni yksi syy väärien tunnistamisten suureen määrään. Jotkut suomalaisetkin vanhemmat kertoivat kesällä (esim. Suomi24.fi -keskustelussa), miten tuntemattomat ihmiset alkoivat seurata heitä, kun he kulkivat hieman Maddien näköisen pikkutyttönsä kanssa kauppakeskuksissa.
Samasta vanhasta ateljeekuvasta tehtiin ensimmäinen julistesarjakin. Lapset muuttuvat niin nopeasti, että tuoreemmat kuvat ovat paikallaan.
Jos kuvan myös halutaan auttavan tunnistamisessa, se pitäisi olla mahdollisimman näköinen.Tuo colobomakuva on siitä hyvä nettisivulle, että silmän poikkeavuus näkyy siitä. Mutta julisteeseen se ei ollut hyvä, koska se oli liian vanha. Nettisivulle on onneksi nyt laitettu tuoreempiakin kuvia, jotka paremmin voisivat auttaa löytämään oikeaa tyyppiä.
Olen miettinyt sitä, miksi Maddien silmät joissakin kuvissa vaikuttavat niin suurilta. Jos tuon coloboman ottaa todesta, hänellä saattaa olla niissä piilolinssitkin, jotka suojaavat silmiä liialta valolta.
Mitä meikkiin tulee: Ateljeekuvassa ja juhlakuvassa on laitettu (kosmetologin arvion mukaan) hiukan ripsiväriä, huulipunaa yms, - todella aistikkaasti. Varmaan löysit googlesta myös ne kuvat, missä Maddie leikki prinsessaa ja oli (ehkä) itse sutannut hurjat silmävarjostukset, kivoja kuvia!
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Millainen kuva auttaisi tunnistamisessa?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

X-tine kirjoitti: Mitä meikkiin tulee: Ateljeekuvassa ja juhlakuvassa on laitettu (kosmetologin arvion mukaan) hiukan ripsiväriä, huulipunaa yms, - todella aistikkaasti. Varmaan löysit googlesta myös ne kuvat, missä Maddie leikki prinsessaa ja oli (ehkä) itse sutannut hurjat silmävarjostukset, kivoja kuvia!
Lähinnä ihmettelin, miksi käytit sanaa "lapsimissi" tässä yhteydessä. Ja olin kiinnostunut niistä lapsimissikuvista, joita ei sitten oikein löytynytkään.

Tämä nyt vain oli käsittämätöntä aivopierua:
Madeleine oli nätisti meikattu ja oikein sievä. Sitten huomattiin, että ne olivat liki vuoden vanhoja kuvia eikä niiden perusteella tunnistaisi (paitsi coloboomasta). Uudemmat kuvat ovat näköisempiä, mutta niissä ei ole mikään lapsimissi vaan ihan tavallisen näköinen lapsi suun mutrusteluineen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin, missä se kirjoittamani viesti on jossa sanon että maddy ei näytä miltään ilman meikkiä?????

olen myös ihmetellyt miksi on käytetty vanhoja kuvia joissa tyttö näyttää ihan eri näköiseltä kuin uusissa kuvissa hiuksien väriä myöten lähinnä tunnistettavuuden takia. Ulkonäköön puutuinvain koska Mccannit ovat perustelleet Maddyn marokkoon sieppaamista Maddyn ulkonäön ja vaaleuden perusteella. Maddyksi luullut tytöt ovat olleet selvästi erinäköisiä ja huomattavasti vaaleampia kuin maddy paitsi se marokkolainen tyttö joka värejä myöten sopi kyllä hyvin maddyn kuvaukseen...muut ovat olleet enemmän sellaisia prinsessatyylisiä mun maddy on sitten taas ihan sellainen normaali reipas 3-4vuotias tyttö. jo sjonkun mielestä tytöt ovat oikeasti muistutaneet maddya niin niin muistuttavat sadat suomalaistytötkin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:niin, missä se kirjoittamani viesti on jossa sanon että maddy ei näytä miltään ilman meikkiä?????
Keneltä kysyt?

Näin kirjoitti Tiina:
Älä aina keskity itseesi...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight

Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti:niin, missä se kirjoittamani viesti on jossa sanon että maddy ei näytä miltään ilman meikkiä?????
Keneltä kysyt?

Näin kirjoitti Tiina:
Älä aina keskity itseesi...

juu, katsos sitten täytyy jos kukaan muu ei sitä tee...

en kuitenkaan ole edes samalla viivalla sinun kanssasi mitä huomion hakuisuuteen tulee....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:[

en kuitenkaan ole edes samalla viivalla sinun kanssasi mitä huomion hakuisuuteen tulee....
Muahaahhahaaa. ;)
Marsalkka
Horatio Caine

Cicero:
ja onhan minulla tietenkin jotain muutakin pohjaa päätelmilleni mutta tällä foorumilla on absoluuttisen forbidden nojata minkäänlaiseen osaamiseen koska useimien mielipide on että koulutuksella ja kokemuksella ei ole mitään väliä niin että annetaan asian olla.
Kesken jääneillä opinnoilla ei kannata kauheasti hehkuttaa. Ei löydy respesctiä, ei.

Sinusta huomaa hyvin, että minkäänlaista todellista näkemystä asioihin ei ole. Luotat sellaisiin asiantuntijoihin, jotka tukevat omia harhaisia/kaunaisia/vääristyneitä näkemyksiäsi. Olet säälittävä surkimus!
cicero
Michael Knight

Marsalkka kirjoitti:Cicero:
ja onhan minulla tietenkin jotain muutakin pohjaa päätelmilleni mutta tällä foorumilla on absoluuttisen forbidden nojata minkäänlaiseen osaamiseen koska useimien mielipide on että koulutuksella ja kokemuksella ei ole mitään väliä niin että annetaan asian olla.
Kesken jääneillä opinnoilla ei kannata kauheasti hehkuttaa. Ei löydy respesctiä, ei.

Sinusta huomaa hyvin, että minkäänlaista todellista näkemystä asioihin ei ole. Luotat sellaisiin asiantuntijoihin, jotka tukevat omia harhaisia/kaunaisia/vääristyneitä näkemyksiäsi. Olet säälittävä surkimus!
hahhahhaa itsellesi vaan. ja jos se sinua ilahduttaa niin voin mielelläni olla surkimus kun se näköjään on sinulle niin tärkeää...

jaa, no tosiasia kuitenkin on että olen samoilla linjoilla ihan oikeiden asiantuntijoiden kanssa..sekin lämmittää mieltä. Ja olen ihan omassa elämässäni saanut tunnustusta työstäni vaikka en vielä olekaan täysin kouluani saattanut loppuun. Mutta tämä on murhainfo jokaisella on oma mielipiteensä ja näkemyksensä ja huolimatta mistään mielikuvista joita muut nikit mieleeni tuovat otan aina mielipiteet huomioon ja puntaroin asioita. miten se menikään että rajoittunut ymmärrys, rajoittunut älykkyys...voi olla huonosti suomennettu...
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti: ja jos se sinua ilahduttaa niin voin mielelläni olla surkimus.
Sinä olet surkimus. Halusit tai et.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Jollain juridiikan tai lääketieteen asiantuntemuksella on usein merkitystä, näissä kirjoituksissa. Mutta pääsääntöisesti olemme maallikkoja, rikosten arvioinneissa.
Turha siis mielestäni tuoda esiin omia tai muiden kirjoittajien oppisaavutuksia tai puutteita.
Marsalkka
Horatio Caine

Sirpa kirjoitti:Ihmisen omasta huonommuudesta se, Marski, lähtee - muut on vedettävä samaa lokaan kuin itse on tai mieluimmin vielä pahempaan, näin ihminen kuvittelee voivansa kiillottaa omaa kuvaansa ja olevansa edes vähän parempi ihmisenä.

Itseäni eniten kauhistuttaa näissä keskusteluissa vanha sanonta "vain varas varasta pelkää...".
Minä todella toivon, ettei näillä tietyillä kirjoittajilla ole lapsia (vaikka näin väittävät). Siinä määrin sairaita ja saastaisia mieleltään he ovat.
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Mutta hei.. Kukaan meistä ei käsittääkseni tunne McCanneja. Vaikka Kate olisikin masentunut ja liian laiha, ei se tee hänestä murhaajaa.Vaikka Gerry olisikin jossain kuvassa julman näköinen, ei se tee hänestä murhaajaa. Jos heidän tytöllään vaikka olisikin meikkiä kuvassa, ei se tee hänen vanhemmistaan murhaajia. Vaikka Jane Tanner näyttäisikin kammottavalta jossain kuvassa, ei tee hänestä murhaajan apuria.
Foorumissa on arvioitu muistini mukaan varsin reippaalla luovuudella McCannien perhettä jopa pelkkien valokuvien perusteella. Jos vaikka meidän perhettä tarkastelsi samalla menetelmällä, voisi mennä niin , että äiti niin väsyneen näköinen , että varmasti juoppo retale. Isä niin tumma, että lähisuvussa takuulla puukkoa heiluttavia varastelevia mustalaisia, pienin poika takuulla meikannut silmänsä, kun on niin vaalea ja niin tummat silmät (homo jo tarhaikäisenä...) jne. Ja mikään ei pitäisi paikkansa, mutta kohta jo eläisi faktana. Esimerkkejä en jaksa kaivaa, joten tämä perustuu pelkästään mielikuvaani kirjoittelusta. Voin olla väärässäkin. :wink:
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti::D
Sitä vaan harmittaa, ettei se päässyt telkkuun tänään. :lol: :lol:
Voisitko laittaa jatkossa näitä argumentaatiovirheitäsi tänne Lautamiehiin, ettei ylläpidon tarvitse turhaan poistella tekstejä. Ymmärrän sinänsä, että sinun on vaikea keskustella ilman argumentaatiovirheitä, koska asia-argumenteilla et oikein pärjää.
Vastaa Viestiin