Tiina kirjoitti:X-tine kirjoitti:Ihmettelen, miksi Marsalkka ja Tiina takertuivat siihen, kun kirjoitin Maddien ensimmäisissä julisteissa käytetyn kuvan olevan aika vanhan ja että lapsi niissä on meikattu sievästi.
Höpöphöpö.
Meikissä mitään pahaa ole. Olen itsekin kosmetiikan vankka kannattaja.
Juttu sai alkunsa siitä, kun cicero sanoi, että eihän se Madde ole juuri minkäännäköinen ja sinä siihen sitten, että juu vanhat söpöt kuvatkin mitä Maddesta on saatu olivat kuvia, missä hän on meikattu.
Mielestäni, en ollut nähnyt yhtään meikkikuvaa ja Maddekin varsin kaunis pikkutyttö.
Tuossa viimeisessä kuvassakin varmaan jotkut juhlat ,kun hiukset laitettu ja meikkiä kyllä niin hillitysti(jos ollenkaan) että kyllä kuvasta helposti tunnistaa.
Luulen, että tuo poskien punoitus voi johtua ihan jännityksestä tai juoksentelustakin.
On minullakin kuvia omasta tytöstäni, missä on hiukset somasti ja poskipunaa ja huulikiiltoa mutta en ole ottanut niitä harhauttaakseni (katsokaa rusoposkista tytärtäni.oi)sukulaisia tai työkavereita tai kelle niitä nyt sitten näytänkin, vaan ihan omaksi ilokseni.

Tässä keskustelussa on nyt mennyt pääasiat ja sivuasiat sekaisin.
Minä pidin ongelmana sitä, että etsintäsivulla aluksi (siis silloin toukokuussa) Maddiesta olleet kuvat olivat edellisvuotisia, lähes vuoden vanhoja.
Kriteerinä tuntui olevan pikemminkin sievyys kuin tunnistettavuus.
Tämä on mielestäni yksi syy väärien tunnistamisten suureen määrään. Jotkut suomalaisetkin vanhemmat kertoivat kesällä (esim. Suomi24.fi -keskustelussa), miten tuntemattomat ihmiset alkoivat seurata heitä, kun he kulkivat hieman Maddien näköisen pikkutyttönsä kanssa kauppakeskuksissa.
Samasta vanhasta ateljeekuvasta tehtiin ensimmäinen julistesarjakin. Lapset muuttuvat niin nopeasti, että tuoreemmat kuvat ovat paikallaan.
Jos kuvan myös halutaan auttavan tunnistamisessa, se pitäisi olla mahdollisimman näköinen.Tuo colobomakuva on siitä hyvä nettisivulle, että silmän poikkeavuus näkyy siitä. Mutta
julisteeseen se ei ollut hyvä, koska se oli liian vanha. Nettisivulle on onneksi nyt laitettu tuoreempiakin kuvia, jotka paremmin voisivat auttaa löytämään oikeaa tyyppiä.
Olen miettinyt sitä, miksi Maddien silmät joissakin kuvissa vaikuttavat niin suurilta. Jos tuon coloboman ottaa todesta, hänellä saattaa olla niissä piilolinssitkin, jotka suojaavat silmiä liialta valolta.
Mitä meikkiin tulee: Ateljeekuvassa ja juhlakuvassa on laitettu (kosmetologin arvion mukaan) hiukan ripsiväriä, huulipunaa yms, - todella aistikkaasti. Varmaan löysit googlesta myös ne kuvat, missä Maddie leikki prinsessaa ja oli (ehkä) itse sutannut hurjat silmävarjostukset, kivoja kuvia!
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.