Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Sariola, niinkuin näet, tätä keskustelua on ihan turha jatkaa.
Kyllä keskustelua voidaan jatkaa ja sitä voidaan ihan fiksuksti jatkaa - mutta vähimmäisvaatimuksena on, että sinä konsta ja Sariola - ymmärrätte mitä kirjoitatte ja mitä googlesta lainailette.

Uskoisinkin, että jos nämä käsiteltävät asiat voidaan tällä palstalla, kirjoittamalla kaikille selventää niin, että tekin sen ymmärrätte - näin voidaan olla varmoja siitä, että kaikki lukijat sen ymmärtää.

Tietysti on mahdollista, että jos kontraindikaationa on joillekin palstalaisille annettu posthypnoottinen suggestio, joka vahvistaa valehtelumuistoja ja se vaikeuttaa luetun ymmärtämistä, niin hän tietysti jankuttaa .. taa ..taa .. taa. ( Kevennys) @ PIM.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

OXFORD HYPNOTERAPY (Hypnosisis and hypnotherapy UK)
http://www.hypnos.info/self/posthypnotic.htm

A posthypnotic suggestion is a suggestion which is given during hypnosis for an action or response to take place after the hypnotic experience. These suggestions may be for an action, a feeling or an internal physical change to occur.

Posthynoottinen suggestio on suggestio, joka on annettu hypnoosin aikana suoritettavaksi toimenpiteeksi tai reaktioksi, joka tapahtuu itse hypnoositapahtuman jälkeen. Nämä suggestiot saattavat tarkoittaa toimenpiteitä, tunnetiloja tai sisäisiä fyysisiä muutoksia.

Siinäpä se on sanottu: Mariacka, awa, groot, Hessu52
Kautta aikojen hyvin tunnettu ja käytetty Suomessakin, mutta usein tästäkin käytetään Suomessa laaja-alaisempaa termiä suggestio.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Kautta aikojen hyvin tunnettu ja käytetty Suomessakin, mutta usein tästäkin käytetään Suomessa laaja-alaisempaa termiä suggestio.
Suggestiopa hyvinkin.

Sitten kun Sariola vielä liität ja linkität tietämäsi tähän Bodomiin ja mielellään tähän Gustafssonin hypnoosipuhutteluun niin hyvä tulee.

Kirjoitelmiasi olisi niin paljon mielenkiintoisenpaa lukea jos nuo irralliset lauseet ja linkit, edes, auttavasti yrittäisit liittää keskusteltavaan aiheeseen.

Nykytyylisi tekee sinusta vain koomisen google-amanuenssin.

_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

awa kirjoitti:^^Hessu - tää on juuri se sama kaava kuin esim. "yli kymmenessä niskapistossa" - niin pitkään venkoillaan ja väistellään kun se valhe toiseksi 100% sti, toiseksi todistetaan.

Silloinkin niskapistoissa - joku vielä keksi, että Gustafssonilla meni ruotsinkielisenä ommel ja haava sekaisin

Sen voi nikki ____ liittää omalle vääristelijöiden topicille, helmenä.
Kiitos vinkistä awaseni. Laitatko selvennetyn tiivistelmän tuosta asiasta vaikka tänne esille, niin mielelläni copy-pastean sen toiseen topiciin. Tai jos näin miehisellä logiikallani etenen sinulle kenties liian haastavassa asiassa vähän pidemmälle, niin tuli mieleen, että miksi et itse sitä laittaisi? Tosiaan, siihenhän tämä tällainen phpbb2-keskustelualusta antaa mainion mahdollisuuden. Muutenhan olisi todella tylsää keskustella, jos vain keskustelun avaaja voisi aiheesta esitellä erityisiä näkemyksiään. Epäilisin että myös tässä tapauksessa on ollut ihminen suunnittelijana asialla ja siten vuosien kehitystyön tuloksena on päädytty moiseen ratkaisuun. Toki jos et halua mainitsemaasi tarkentaa, niin voin toki aina avuliaana ja miellyttävänä kanssapalstalaisena helpottaa päivän urakkaasi, lisäämällä tuon – epäilemättä tärkeän ja suorastaan kettumaisella viekkaudella havaitun pointin – tuonne toisaalle, ei se mikään vaiva ole. Tai no helvetti, mitä tässä kursailemaan, minä lätkäytän tuon tuollaisena sinne: selvänä (?) suomenkielisenä lauseena. Tai onhan noita peräti pari lausetta. Saadaan näin mielenrauha päässä kuin päässä kyseisen asian kanssa.
awa kirjoitti:Ja toinen on se, että murhaaja käytti Gustafssonin kenkiä murhaillessaa, kun omat kengät kuivuivat rantakalliolla. (No se ei taida olla tältä palstalta joten ole ____ rauhassa, toistaiseksi , Sinua ____ tarvitaan kuten olet huomannut, mutta yritä jaksaa tehdä tehtäviäsi johon olet pontevasti ilmoittautunut.)
Niin, vaikka terävä ja älykäs ihminen olenkin, niin joudun pakostakin vähän passailemaan tässä asiassa, vaikka epäilemättä olisinkin tehtävään kuin luotu. Johan sen siitäkin näkee, mistä suunnasta kunniaa tänne koko ajan niin kovin tuputetaan. Kiire töiden ja harrastusten parissa pakottaa väkisinkin ajoittamaan luku ja kirjoitushommat viikonlopuiksi, mikä toki on harmi palstan tasoon nähden. Heh? Korjattakoot tässä samalla, etten toki ole ilmoittautunut tällä mihinkään hommaan, vaikka erheellisesti näin ilmoitatkin. Olen sattumoisin avannut joitakin keskusteluja, kuten myös sinä esimerkiksi ”Silminnäkijöiden havainnot - mahdollisesta murhaajasta”, eikä se tarkoita että minun tai sinun tulisi valvoa keskustelua siellä. Tämä toki on myös selvää, mikäli tuntee enemmän käytäntöä keskustelupalstoista ja niiden toimivuudesta.

Harmittavaa sinänsä, että kontolleni on myös kuin vahingossa langetettu keskustelijoiden opastus foorumin käytössä vaikka ei tämä mielestäni ole niin kovin vaikea sisäistää. Toki aina näitä suunniteltaessa tulisi ottaa huomioon se ns yksinkertaisin käyttäjä, jolle palstan toimivuus, sen käyttö ja yleinen netiketti on hieman hakusessa.

Eiköhän tämä näin offtopicista taas. En olisi toki itse tullut tänne aiheeseen kulumatonta tekstiä suoltamaan, mutta sait houkuteltua kun oikein nimellä kutsuit. No sanottakoot kuitenkin vielä, kun tunnetusti olet hanakka tarttumaan pikkuseikkoihin, että ethän sinä toki minua suoranaisesti puhutellut, koska nimimerkkini koostuu viidestä alaviivasta neljän sijaan, mutta päättelin tämän muusta asiayhteydestä. Tarkka poika kun olen.

Mikäli saan nöyrästi pyytää, niin toivoisin, että lopettaisit naurettavan jahtisi ja antaisit minun keskittyä enemmän rauhassa tämän palstan antiin. Tiedän olevani tavallaan elämässäsi korvaamaton, mutta näihin pieniin mutta joskus niin kovin kinkkisiin teknisiin asioihin löydät vastaukset takuulla muualtakin. Aikani ei vain millään riitä kädestä pitäen ohjaamaan sinua elämän varsiteillä. Uskon että ymmärrät.
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .........
Sitten kun Sariola vielä liität ja linkität tietämäsi tähän Bodomiin ja mielellään tähän Gustafssonin hypnoosipuhutteluun niin hyvä tulee.
...........
Gustafssonin hypnoosipuhuttelussa annettiin suggestio unohtaa kaikki se mitä siinä tilanteessa oli sanottu ja tapahtunut. Niin näyttää myös tapahtuneen.

Omasta mielestäni olen toiminut ja kirjoittanut loogisesti ja järkevästi, ja ennemminkin näyttää siltä, että jotkut nimimerkit putoilevat vähän väliä kärryiltä syystä tai toisesta. Mikähän se syy lienee. Googlella löytyy asiallinen tieto usein melko helposti. Yhdistämiseen tarvitaan vähän myös omaa kapasiteettia. Korvien välissä pitäisi tapahtua jotakin, mutta jos ei tapahdu, niin ei tapahdu. Sille ei mahda mitään. Vaikea on keskustella henkilöiden kanssa, joiden kyky ajatella edes suhteellisen järkevästi on hukassa. Jos esittää täysin selvän vastauksen, joka löytyy Googlella, sekään ei ole hyvä. Siitä saa Google-Amanuenssin haukkumanimen. Ohitetaan se tosiseikka, että siellähän se oikea tieto oli, ja täysin varma lähde. Mutta se tieto ei vain siirry eräiden lukijoiden korvien väliin. Se jää irralliseksi. Pitäisi vielä erikseen kädestä pitäen selvittää, miten se liittyy tähän asiaan. Jostain puuttuu jotakin tärkeää! Olisiko niin, että taso on laskenut.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Gustafssonin hypnoosipuhuttelussa annettiin suggestio unohtaa kaikki se mitä siinä tilanteessa oli sanottu ja tapahtunut. Niin näyttää myös tapahtuneen.
No, kuinka ihmeessä hän sitten myöhemmin muistaa nämä alkuillan tapahtumat ja jopa nukkumaan menon ?

Millähän hakusanalla tuohon voisi etsiä vastausta?

Toisaalta traumastakaan tuo muistamattomuus ei voi johtua, kun sen kerran hypnoosissa muisti - siis todellakin vain kerran. :D

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kiireeni keskellä Sariola, en malta olla kirjoittamatta, että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Olit eräänä turpana huutamassa, kun minä kerroin totuuksia hypnoosin saloista ja itsekin käytin osaksi Googlea hyväkseni ja osaksi Espoon kaupungin kirjastopalveluita.

Silti sinä ja toverisi, kehtasitte haukkua minua valehtelijaksi, joten sillä sipuli.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

_____ kirjoitti:
Niin, vaikka terävä ja älykäs ihminen olenkin, .
:lol: :lol: Oliko tama vitsi? :D

Itseasi taynna oleva teinipoika sina olet.....
---------
Allekirjoitus.
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Gustafssonin hypnoosipuhuttelussa annettiin suggestio unohtaa kaikki se mitä siinä tilanteessa oli sanottu ja tapahtunut. Niin näyttää myös tapahtuneen.
No, kuinka ihmeessä hän sitten myöhemmin muistaa nämä alkuillan tapahtumat ja jopa nukkumaan menon ?

Millähän hakusanalla tuohon voisi etsiä vastausta?

Toisaalta traumastakaan tuo muistamattomuus ei voi johtua, kun sen kerran hypnoosissa muisti - siis todellakin vain kerran. :D
Awalle tapahtui tietysti "ymmärrysvirhe". "Unohtaa kaikki se, mitä siinä tilanteessa" tarkoittaa tietysti sitä hypnoositilannetta. Sekin pitäisi olla jo selvää, että hypnoosissa kerrottu sattaa olla joko valemuistoja tai todellisia tapahtumia. Niitä on mahdotonta erottaa toisistaan. Kertojan kannalta ne ovat molemmat yhtä tosia. Juuri siksi hypnoosissa kerrottua ei voi käyttää todisteena. Vihjeenä voi kylläkin yrittää hyödyntää. Hakusana voisi olla "ymmärrystä lisää".
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariolla, miksi Gusselle piti sitten tehdä tuo suggestio, kun hänellä joka tapauksessa oli tuo muistiaukko, eihän hän kuitenkaan olisi mitään muistanut, "hynoositilasta" poistettunakaan.

Ja toden totta, eihän tuo ole sen jälkeen muistanut enää yhtikäs mitään.

Tehokas on ollut Asserin hypnoosit ja kyllä ovat asiantuntijat olleet ihan oikeassa, kun ovat toisiaan selkään taputtaneet ja kehuneet istunnon onnistuneen vallan hyvin.

Omituisia kuitenkin Sariola ovat nuo sinun väittämäsi ja nyt voin sanoa näin ihan hyvällä omalla tunnolla, sillä en minä sentään tuollaista "shittiä" heittänyt, kuin sinä ja kehtaat vielä sanoa, että tuollaista tietoa löytyy muka Googlesta.

Et taida tietää itse mitään koko hypnotismistä.

Kjäh, kjäh, kjäkäkää.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

groot kirjoitti::lol: :lol: Oliko tama vitsi? :D

Itseasi taynna oleva teinipoika sina olet.....
Ei ollut vitsi, pahoittelut siitä. Myöskään arviosi viitaten ikääni ei ollut aivan täsmällinen, mutta itseäni voin jossain määrin olla täynnä, se myönnettäköön. Sekö sinua harmittaa vai mikä se noin on alkanut korpeamaan? Mulla olis yksi toinenkin juttu, mutta koska sekään ei ole vitsi, niin jätän sen kertomatta. Saattasit pian hermostua. ;)

Eiköhän tässäkin olisi syytä palata takaisin aiheeseen. Herjasi voit esittää yyveellä tai jotain muuta suorempaa tietä. Muilla täällä olevilla palstalaisilla tuskin mielipiteesi minusta niin älyttömästi kiinnostaa. Voin tosin myöntää että minulla kiinnostaa ja olenkin kerännyt niistä melko suuren osan ylös. Ihan vaan siltä varalta jos joskus on tarvetta niitä joillekin tahoille esitellä. Se on vain jotenkin herkkää kun aikuinen mies käyttäytyy ja tiuskii kuin pikkulapsi, syystä että olen chätännyt sen tyttöystävän kanssa. Säälittävää voisi myös joku sanoa, mutta en sano vaan jatkan hymistelyä yksikseni. Sähköpostiosoitteeni saat yyveellä tai ”tiedät kyllä mistä”, mikäli sitä kaipaat. Toki lautamiehissa on ihan virallinen ketju, minne minulle tulla henkilökohtaisesti avautumaan, mutta en jostain syystä usko että ihan noilla kahden rivin itkupotkuraivareilla kannattaa tulla itseään häpäisemään.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Sariolla, miksi Gusselle piti sitten tehdä tuo suggestio, kun hänellä joka tapauksessa oli tuo muistiaukko, eihän hän kuitenkaan olisi mitään muistanut, "hynoositilasta" poistettunakaan..
Vaikka ei minulta kysyttykään, vastaan silti. Jos jollekin on sattunut tosi traumaattisia asioita, niin tämä ihminen sulkee nämä kauheat asiat mielestään, siis ikään kuin "unohtaa" ne. Muuten ei kestäisi. Nyt kun hypnoosissa "avattiin" tuota suojaverkkoa, niin viisas hypnotisoija halusi sulkea nuo traumaattiset asiat taas unohdukseen, eli antoi tuollaisen unohduskäskyn. Ei tuossa sen kummempaa ole.
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine

skoone kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Sariolla, miksi Gusselle piti sitten tehdä tuo suggestio, kun hänellä joka tapauksessa oli tuo muistiaukko, eihän hän kuitenkaan olisi mitään muistanut, "hynoositilasta" poistettunakaan..
Vaikka ei minulta kysyttykään, vastaan silti. Jos jollekin on sattunut tosi traumaattisia asioita, niin tämä ihminen sulkee nämä kauheat asiat mielestään, siis ikään kuin "unohtaa" ne. Muuten ei kestäisi. Nyt kun hypnoosissa "avattiin" tuota suojaverkkoa, niin viisas hypnotisoija halusi sulkea nuo traumaattiset asiat taas unohdukseen, eli antoi tuollaisen unohduskäskyn. Ei tuossa sen kummempaa ole.
SAMAA MIELTÄ
Mistäpä sen tietää, olisiko muistanut vai ei. Muistia voi myös palautua. Jos tuo hypnoosissa kerrottu on totta, on se ilman muuta karmaiseva kokemus. Jos taas se on valemuisto, jonka alitajunta on kehittänyt muistiaukon paikalle, on se yhtä lailla karmaiseva kokemus. Hypnotisoija on ajatellut, että on parempi, kun sitä ei muista. Satujen kirjoittajalla pitäisi olla hyvä mielikuvitus - mites se tässä kohdalla noin tökkii. Tilanne on hyvin helppo kuvitella mielikuvituksessa - jos sitä on. Tuossa tilanteessa kaikki odottivat, että nyt kuullaan tarkkoja tuntomerkkejä tekijästä, tai ainakin mielenkiintoisia tietoja. No, mielenkiintoisia tietoja kyllä, mutta tuntomerkkejä ei sittenkään pidetty kovin tarkkoina. On myös epäilty mahdollisia valemuistoja. Niitä on vaikea erottaa oikeista muistoista. Siksi tuota hypnoosikertomusta ei ole pidetty todisteena, ei suuntaan, eikä toiseen. Tässä on se ongelma, että ei voida olla varmoja, onko kysymyksessä "puolueeton silminnäkijä", vai onko peräti "mahdollinen tekijä". Tällöin hypnoosi on vieläkin epäluotettavampi kuin normaalisti. Tuossa vaiheessa henkilöä pidettiin mahdollisena silminnäkijänä, 2000-luvulla myös mahdollisena tekijänä. Tämä hypnoosikoe ohitettiin oikeudessa vähin äänin. Ja aivan oikein. Silti siitä voi yrittää löytää vihjeitä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:OXFORD HYPNOTERAPY (Hypnosisis and hypnotherapy UK)
http://www.hypnos.info/self/posthypnotic.htm

A posthypnotic suggestion is a suggestion which is given during hypnosis for an action or response to take place after the hypnotic experience. These suggestions may be for an action, a feeling or an internal physical change to occur.

Posthynoottinen suggestio on suggestio, joka on annettu hypnoosin aikana suoritettavaksi toimenpiteeksi tai reaktioksi, joka tapahtuu itse hypnoositapahtuman jälkeen. Nämä suggestiot saattavat tarkoittaa toimenpiteitä, tunnetiloja tai sisäisiä fyysisiä muutoksia.

Siinäpä se on sanottu: Mariacka, awa, groot, Hessu52
Kautta aikojen hyvin tunnettu ja käytetty Suomessakin, mutta usein tästäkin käytetään Suomessa laaja-alaisempaa termiä suggestio.
Ettäkö ihan Oxfordista?

Tutustukaapa, ainakin Sariola ja Konsta seuraavaan, ja arvioikaa lähteenne uudelleen:
http://www.uta.fi/kirjasto/oppimiskesku ... inti.shtml

Ja tuon säälittävän selittelyn voit lopettaa siihen saakka kun löytyy luotettava lähde väitteidesi tueksi. (Posthypnoottinen suggestio on vaarallista, sitä käytetään yleisesti terapioissa ja Suomessa ja lääketieteessä, NG:lle se tehtiin hypnoosin unohtamiseksi jne.) Suggestio on eri asia, ja siitä olen useaan otteeseen jo maininnut. Ei sitä tarvitse minulle selittää.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka, eilen jo teit selväksi, että minkä tahansa lähteen voi kyseenalaistaa, etenkään jos se ei tue omia käsityksiä. No tietenkin voi, mutta ei se niin mene, että laitat vain lähdekritiikin opetussivulle linkin.
Vastaa Viestiin