Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
K.O
Hetty Wainthropp

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja K.O »

Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:39 pm
Dekkarisankari kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:31 pm
Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:20 pm Jotenki hassua ettei Halsuaa mainita vaikka J.H siellä syntynyt. Jos viety sinne piruttaan jos motiivi on se minkä oon käsittäny.
👍hyvä huomio! Taisi joku Penninkijokivarresta puhua täälä tai suomi24:ssä, mutta kukaan ei innostunut... varmasti sieläki sopivia piiloja?
Itse en tunne Halsuaa. Toivottavasti paikalliset tutkivat paikkoja.
Samanlaista korpea kuin kaikki 100 km säteellä. Ei ihan helpoin homma.
NeverGiveUp
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja NeverGiveUp »

Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:20 pm Jotenki hassua ettei Halsuaa mainita vaikka J.H siellä syntynyt. Jos viety sinne piruttaan jos motiivi on se minkä oon käsittäny.
Mikä motiivi semmonen mahtaa olla ?
Palju
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Palju »

NeverGiveUp kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:48 pm
Motiivi tai luulo taikka huhu mistä minä tiedän, mutta j.hn ja jamin juttu. Mihin en itse usko. Mutta kuiteskin
NeverGiveUp
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja NeverGiveUp »

Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:35 pm
barooni kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:26 pm
Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:04 pm Millähä rahkeilla autoa edes pidettiin?
oisko j. h auto🤔
Vaikka erkin auto, mutta mistä sen pitoo rahaa tulis. On lapsi on vuokra. Kummallista
Maksoiko "renki" ? :(
keplakko
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja keplakko »

👍hyvä huomio! Taisi joku Penninkijokivarresta puhua täälä tai suomi24:ssä, mutta kukaan ei innostunut... varmasti sieläki sopivia piiloja?
Juu kyllä see Penninjoki tunnetaan tien osalta, mutta enstekmäisen kuvan niistä männynlatvoista oli notta Veteli-Kaustisen seutua soon mun mielestä sitä linijaa. Tosa vahtasin näitä Itä-Savon männiköitä niin poikkeaa täysin.
J.Homles
Alokas

Viesti Kirjoittaja J.Homles »

Harrbåda todella epätodennäköinen paikka. Todella paljon ollut liikkujia koko kesän öisinkin, olisi nähty ja jos siellä maastossa olisi niin olisi jo löytynyt. Mereenkään tuskin tuolta dumpattu. Matalat rannat ja samoin meriliikennettä todella paljon. Samoten laajalahti ja Perhonjoki varren paikat kokkolan päässä ollut riesaksi asti porukkaa koko kesän. Onkohan vanha asevarikko pojille tuttu paikka? Epäilen että carinalla Kokkolaan tulo olisi ollut liian riskialtis pysäytyksille.
Uudella lampilla tuskin on ainakaa järvessä, pieni järvi jossa mökki rannalla. Maasto kyllä hyvää ja rauhallista.

Olin 15 ja 16.6 illalla Seljesintien varressa. En millään muista mihin aikaan ja kumpana päivänä oli, mutta ojassa oli puhdas sandelstölkki. Seljesin risteyksestä muutama km Alaveteliin päin. Saattaa sielä joku muukin sandelssia juoda, mutta en nyt saa tätä millään pois mielestä.
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Nyt ihan omaa spekua.
Jami pyysi edunvalvojalta rahaa, keksi päästään tekosyyn että on lähdössä Kokkolaan. Vaikka rahat meni jonkun kokkolalaisen naisen ruokaostoksiin. Tälläiseen tarkoitukseen ei rahaa olisi saanut.
Kertoi tästä "valheesta" poikien kuullen, ja asia sattui viittaamaan liian lähelle jotain suunnitelmaa tai asiaa, josta Jami ei edes tiennyt. Oli vaan puhdas sattuma, mutta piriä kiskottuaan pojat vainoharhoissaan luuli että Jami tietää jotain jostain heidän jutusta ja on kertonut siitä tms, mitä vaan skitsoilua.
Jos kukaan ei vaaleaa naista tunne/tiedä, olisiko sitten juurikin Kokkolasta, josta Jami sai päähänsä ajatuksen siellä vierailusta?
Vai onko vaan huhua koko nainen, joku keksi sen silloin kun Jami oli "vain" kadonnut. Että ihmiset luulisi Jamin lähteneen naisen kanssa johonkin?
Tosin eipä tämä motiivin pohtiminen taida Jamin löytymistä auttaa
Joku ihan muu
Martin Beck

Niin, kaikki miettii koko ajan vaan pojille tuttuja paikkoja, ja siksi ei löydy?
Rohmu

Viesti Kirjoittaja Rohmu »

Kyllä tuo kääntöpaikka asia on ollut silloin tällöin esillä mm. Jukuripää, JussiWares ja pjotor pähkäili tätä jotain sivujen 100 - 110 välillä. Jo kolme viikkoa sitten kun alkasin seuraamaan tätä koukuttavaa keskustelua niin mieleeni tuli tämä kääntöpaikka -mahdollisuus ja ylilautaan joku oli piirtänyt kuvaan taivaalle mustia viivoja jotka mielestäni vahvisti käsitystä. google mapsia ja maastokarttaa katsoessani huomasin esim. Vetelissä Valkiavesi nimisen pienen järven, jonka itäpuolella on kaksi tietä jossa y- kirjaimen muotoinen kääntöpaikka ja eteläpuolella 1 metsäautotie jossa lenkki päässä, pöyhösentie nimeltään. Tämä paikka on noin 5km linnuntietä isokylästä / räyringinjärveltä luoteeseen. Näitä vastaavia paikkoja on varmaan miljoona Suomessa. Mielenkiinto heräsi vielä enemmän kun ErwinRommel sivulla 110 kirjoitti isoilla kirjaimilla ja huutomerkillä että "jättäkää isokylä rauhaan!"
Maastokartan mukaan jonkin verran suotyyppistä aluetta ympärillä ( mahtaisko kasvaa n. 15m mäntyjä tuolla??, paikalliset tietää ). Jos katsoo sivun 2 tai 103 kuvaa ja sitten sivun 35 suurennosta missä harjanvarren vierestä näkyy tuulilasin heijastumaa niin mielestäni tuo kuva on voitu ottaa randomisti keskellä suoraa " pysäytä tähän niin otetaan se kuva" -tyyliin tai niin että auton keula osoittaa metsäautotien lenkkiä kohden. Olen juuri äsken luonut tunnukset ja en yht'äkkiä keksinyt miten kuvakaappauksen sais lisättyä tänne, tuli vaan teksti että tiedostokoko liian suuri :( , yritin siis google mapsista kuvakaappausta.
Lisäksi katsokaa sivulta 117 MG-42 kommentti, aika mielenkiintoinen homma, olisi kannattanut kerätä palat talteen jos tosiaan Jamin auton etupäästä puuttuu muovi paloja ja edessä oli viimeksi kun auto nähty paltivanteet alla ja takana alut( paikallisten tänne kirjoittama ). 6.5 pauanteella otetussa kuvassa edessäkin oli alut fb päivityksessä olleessa kuvassa, niin onko autolla liikuttu siinä suunnassa ja rysäytetty vauhdilla siihen monttuun. Voi toki olla että olleet kuluneet eturenkaat ja sitten on vaan pistetty alle mitä on saatu. Niin ja tuo Pauanne tulee kyllä esiin sielt sun täältä...
Turistina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turistina »

Palju kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:53 pm
NeverGiveUp kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:48 pm
Motiivi tai luulo taikka huhu mistä minä tiedän, mutta j.hn ja jamin juttu. Mihin en itse usko. Mutta kuiteskin
Kovastihan se j on jo ollut miehiä iskemässä tapahtuneen jälkeen, voi olla että sopivaa ei paikkakunnalta löydy ihan helpolla.
Hansu155
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Hansu155 »

Tuos kun ajeltiin kaustisen ohi Evijärven suuntaan nii kyl siel vaan on joka paikassa nuota mäntyjä ja sivuteitä mihin se olis voitu laittaa taltee

K.O kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:43 pm

Samanlaista korpea kuin kaikki 100 km säteellä. Ei ihan helpoin homma.
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

"Vetelissä Valkiavesi nimisen pienen järven, jonka itäpuolella on kaksi tietä jossa y- kirjaimen muotoinen kääntöpaikka ja eteläpuolella 1 metsäautotie jossa lenkki päässä, pöyhösentie nimeltään. Tämä paikka on noin 5km linnuntietä isokylästä / räyringinjärveltä luoteeseen"

Tuo on tsekattu ensimmäisten joukossa, mutta liian pusikkoista tienvartta täsmätäkseen puustoon. Anungintien varrelta pistot on tsekattu ja yhden tien puuston sain melkein täsmäämään (oisko ollut Sammalharjuntie) kunnes huomasin että ei täsmääkään...

Myöskin Kaakkurilammentie on samalla reissulla tutkittu.
K.O
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja K.O »

Omkohan nää , niin vitun tutkalla olleet ettei itsekään muista. Tuo tutkintavankeuden aika iso jo.
Joku ihan muu
Martin Beck

Sk123 kirjoitti: La Elo 01, 2020 2:35 pm Suomi24 oli 1 kommentti mitä kukaan ei oikein noteerannu mitenkään. "myrskytuuli puita kaataessaa nostaa esiin JUURAKOITA". Olikohan sanasta sanaan noin, mutta mietein vain että voisko olla oikea vihje ruumiin olinpaikasta vai vaan joku heitto? Juurakon allehan kyllä sais tungettua piiloon. 🤔
Eipä mikään pöllömpi piilo.
Eikö kaatuneet puut pidä/kannata jollain aikataululla metsästä "poistaa", mutta eikös jää juurakot paikalleen ja puusta irti sahatut oksat metsään? Siis yksittäisistä tuulen kaatamista puista? Vai jätetäänkö ne tuulen kaatamat puut vaan metsään? Ei kai niitä juurakoita ainakaan yleensä mihinkään viedä, tai niille mitään tehdä? Sinne vaan ja vähän irtonaisia oksia päälle, jos löytyy paikka josta on jo käyty viime vuoden tuulen kaatama puu hakemassa polttopuiksi?
Tietoa kenelläkään?
Mysteerimaukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Mysteerimaukka »

tokkaukko kirjoitti: La Elo 01, 2020 1:35 pm Kyllä,Kaustisilla on puustoa,näyttää samalta kuin Torniossa,lapissa. Maastokin,mitä kuvassa näkyy sopis vaikka sinne Tornioon. Suomessa kun tuo luonto on pitkälti samanlaista joka paikassa kun mennään metsään,ihan pohjoisessa voi olla hieman erilaista,puut matalampia,siis tuolla norjan rajalla mutta jos sielläkin ajetaan metsätielle,otetaan vastaava pökkyrä kuva missä näkyy puun latvat ja vähän runkoa niin voin vannoa että sama mitä videoita katsot niin et tasan tarkkaan voi tietää kuvan puiden latvojen perusteella että onko kuva otettu Helsingissä vai Utsjoella.
Niin no siinä tapauksessa poliisin on varmaan turha kuvan perusteella kysellä että tunnistaako joku kuvan paikan kuten nyt tekevät.
Vastaa Viestiin