Agentti22 kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 6:18 pm
DrumDrum kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 5:57 pm
Alle kymmenen henkilöä, jotka poistuneet (asukasta myöten) paikalta mahdollisesti riidan rajuuden takia. Tähän oli ihan relevantteja näkemyksiä miksi näin, mutta silti vähän hiertää. Riidan keskeyttäminenhän olisi ollut kaikkien etu, ei poliisia ei kyselyitä. Riidan ulkopuolisia oli useampi, miksi he eivät siis saaneet sitä poikki? Eikö siihen uskallettu puuttua vai oliko tilanne niin nopea, että jalat alle kun vielä pääsi?
Mistä lähtien pohojalaaset on porukalla tappelua kaihtaneet? Särky ny sitte seki stereotypia.
Tätä olen itsekin miettinyt. Riippuu toki paljon ihmisten luonteesta ja tottumuksesta, mutta olettaisin, että tuollaisissa porukoissa on ennenkin kännisten riitelyä, turpaanvetoja ja muita käsirysyjä nähty. Luulisin, että tuollaisiin tilanteisiin vielä porukka pystyy menemään väliin tai jäämään paikalle.
Sen sijaan tässä tapauksessa on lähdetty ja se mun mielestä kielii pelosta. Siksi voisi olettaa, että on ehkä vilautettu jotain kättä pidempää. Porukka on ehkä saattanut mennäkin väliin, mutta sitten on otettu esiin kirves, puukko tai jonkinlainen astalo, miksei tietty asekin, jolloin porukka on tajunnut, että nyt on tosi kyseessä -> äkkiä helvettiin täältä. Edelleen kyllä ihmetyttää se, miksei poliisia ole soitettu paikalle jos tilanne todella näyttänyt siltä, että nyt lähtee joltakulta henki. Tässä nyt omia ajatuksiani asiasta, kukin tietty tyylillään.
Mun veikkaus on se, että sieltä asunnolta on lähdetty vasta sitten kun on jo ollu liian myöhäistä soittaa apua. Ja siks on oltu jälkeenpäinkin hiljaa.
Siellä on kuiten ollu 2 vs. 1 tilanne päällä. Jamiko ois yksinään saanu annettua kummallekin veljekselle yhtä aikaa niin paljon kampoihin, että siellä ois ollu raju TAPPELU eikä raju pahoinpitely meneillään? Tai ylipäätään saanu annettua kahdelle takas? Eikä ois ennemmin esim. yrittäny karkuun?
Mun teoria on että ensin on ollu jotain suullista älämölöä jossa nyt on saatettukin vielä puolustella Jamia, tyyliin älkää ny jätkät tai joku soittaa poliisin. Sitten jompi kumpi pökkyröistä on alkanu mäiskiä, ja joko kertalyönnillä on onnistunu kaataan Jami pää edellä johonkin tai sitten jonkun astalon kanssa mäiskiny hetkessä niin lujaa että kellekään ei oo ollu epäselvää etteikö tässä kämpässä ole nyt ruumis. Sit on lähdetty lipettiin ja lujaa.
Jos siellä ois vaan tapeltu pahasti, kai joku valopää ois vaikka anonyymisti soittanu hätäkeskukseen, jos ois ees näyttäny siltä että jotain on vielä tehtävissä. Tai käskeny lopettaa ennen kun joku soittaa kytät.