Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 8:05 am OLIPA HYVIN LAINATTU.

EN USKO ETTÄ MOOTTORISAHAA OLISI KÄYTETTY. MISSÄÄN KOHTAA EN OLE OLLUT TRAKTORIN TAI KÄRRYN KANNALLAAKAAN! TULLUT VARMASTI SELVILLE JOS OLET LUKENUT TEKSTIT!

Nyt kirjoitit että lainaus on minun. Juu vain toi fakta osuus mitä sanoin poliisista.
Kyllä olen samaa mieltä,poliisit etsivät tietoa carinan liikkeistä(ei traktorin,peräkärryn,soutuveneen).
Ainut mikä voisi olla liikkeessä niin Jamin auto.
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 8:05 am OLIPA HYVIN LAINATTU.

EN USKO ETTÄ MOOTTORISAHAA OLISI KÄYTETTY. MISSÄÄN KOHTAA EN OLE OLLUT TRAKTORIN TAI KÄRRYN KANNALLAAKAAN! TULLUT VARMASTI SELVILLE JOS OLET LUKENUT TEKSTIT!

Nyt kirjoitit että lainaus on minun. Juu vain toi fakta osuus mitä sanoin poliisista.
Jos kommentti oli mulle tarkoitettu, niin juu, koko tuo lainaus, joka on laitettu näyttämään minun kirjoittamalta, on MehtäUkon kirjoittama, tällä hetkellä sivulta 508 (ei muut/muiden lainaukset samassa lainausketjussa).

En minäkään usko traktoriteoriaan, sen enempää kuin moottorisahaankaan. Vaikka varmaankin ovat sellaiseen paikkaan ruumiin kätkeneet, että rauhassa on saanut touhuta, eikä asutusta tms. ihan ääressä ole. Ellei sitten ole ollut hyvin nopea vesistöön upotus, olisihan siinäkin saanut itsensä likaiseksi, jos vesi ei ole kirkasta.

Todella rauhassa ovat saaneet kyllä touhuta, ja varsinkin jos polttamisteoria tai polttamisyritys pitää paikkansa. Kallistun kyllä sille kannalle kuten jotkut muutkin, että poltettu on enintään vaatteita ja mahdollisia ruumiin suojana olleita ja kuljetteluun käytettyjä pressuja/lakanoita tai muuta vastaavaa. Olikos siitä jo mainittu täällä onko siinä nyt viimeksi tutkitussa joessa (edit: Porasenjoki) kirkas vai minkälainen vesi?
Viimeksi muokannut Neo7, Su Elo 23, 2020 8:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

iigor kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:27 am
Yksinäinenratsastaja kirjoitti: La Elo 22, 2020 9:56 pm Kävin tänää Kaustisella ja ajelin tuon Vestersundintien läpi. Ei näkynyt etsijöitä ja itsekkään en pystynyt, kun jälkikasvu oli kyydissä, mutta säikähdin Mustosen kohdalla, kun hiljaa ajelin, niin merikotka tai maakotka liiteli siinä kohdalla. Ei mitää tekemistä minkään kanssa, mutta säikähdin silti. 😂

Kävin kans siinä paikalla koiran kans mistä havainto oli. Siinä on muutama kymmenen metriä rantaan helposti kuljettavaa polkua ja suoraan polun kohdalla oli kasvillisuudessa rannassa aukko josta on joku selvästi koiraa isompi mennyt veteen. Tämä havainto siis koska koiran kulkemaan kohtaan ei edes jäänyt aukkoa. Ranta oli upottavaa turvemaata. Mun silmään kyllä hyvä paikka ruumis ja varmasti pojille tuttu jos sielläkin suunnalla ovat käyneet kalassa. Toivottavasti poliisit käy jossain vaiheessa tutkimassa.
Tällainen voisi sopia tuohon likaisuuteen,ja edelleen olen sitä mieltä että kuva on otettu jälkeenpäin,ei ennen.tölkki avattu ja ollaan niin polleana.
NeverGiveUp
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja NeverGiveUp »

Tuosta ruumiin heijastus kuvasta. Jos aikajanaa tekee niin yksi hyvä vinkki siihen on tutkia tarkemmin, miltä itse ruumis näyttää :idea: Kuvasta näkee mm, että iho kuivunut, vetäytynyt ja kaulasta alaspäin violetin sävyinen. Näistä voi päätellä jo jotain mahdollista aikaa, tuossa liitteessä tarkempaa faktaa mm tunneista.

20200823_083631.jpg
20200823_083631.jpg (75.21 KiB) Katsottu 1557 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

AgenttiMax kirjoitti: Su Elo 23, 2020 8:42 am
iigor kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:27 am Kävin kans siinä paikalla koiran kans mistä havainto oli. Siinä on muutama kymmenen metriä rantaan helposti kuljettavaa polkua ja suoraan polun kohdalla oli kasvillisuudessa rannassa aukko
Tällainen voisi sopia tuohon likaisuuteen,ja edelleen olen sitä mieltä että kuva on otettu jälkeenpäin,ei ennen.tölkki avattu ja ollaan niin polleana.
Onko mahdollista laittaa karttaa missä merkki tästä paikasta
Rahitar
Alokas

Viesti Kirjoittaja Rahitar »

Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 23, 2020 3:18 am
SpyWalker kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:58 am
Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:34 am SpyWalker
Jos kärry on kiinni traktorissa, ja tien suuntaisesti Carinan vieressä, niin miten tuo kuva on otettu jos toinen seisoo kärryn aisalla ja toinen traktorin nostolaitteen päällä? (Näin itse epäilit poikien olevan kuvassa)
Tuossa sun laittamassa kuvassa on kärryn ylälaita suunnilleen keskimittasen ihmisen hartioitten korkeudella.
Eli suunnilleen yhtä korkealla kun henkilöauton katto.
Siis mitä tarkoitat? Lippispäinen seisoisi akselilla nojaten toisella kädellään traktoriin. Harjaveli seisoisi sen nostolaitteen päällä nojaten veljeensä ja harjaan.

Kärryn kuva oli eka matala kärry jonka googlettamalla löysin, idea varmaan siitäkin pitäisi selvitä.

Tässä ei kuitenkaan ole oleellista missä veljekset seisovat tai löydänkö googlesta juuri oikeanlaisen peräkärryn, vaan kuvan ottamisen ajankohta ja se että ruumis on tuossa paikassa kyseisenä kellonaikana mukana matkassa. Ja paikalla on myös traktori.
Yleensä traktorin takalasi on suora.
Mitenkäs se ensin heijastaa ruumiin sieltä takaa peräkärrystä (lasin pitäisi nousta vähintään suoraan, siis saman suuntaisesti ja samalle em kun traktorin katto, tai jopa hieman yli) ja sitten tämä ruumiin kuva ei heijastu ns "!takaisin", kärryyn, (kuten normaalisti kävisi) vaan heijastuukin sivulle Carinan lasiin?
Jotta näin tapahtuisi, olisi lasin oltava esim kaareva tai sitten vinossa sivulle, edes hieman
Takalaseissa on paljon eroavaisuuksia emmekä tiedä minkälaisella traktorilla veljekset (apureineen?) ovat mahdollisesti olleet liikenteessä. Lasivaihtoehtoja ovat kaksiosainen takaa, jolloin alalasi olisi voinut olla auki, tai sitten kokonaan aukeava 90 asteen kulmaan nouseva lasi. Usein traktorien lasit eivät ole täysin suoria, vaan lievästi tai enemmän kuperia. Riippuu paljon vuosimallista, ysärin puolen välin jälkeen alkoi yleistyä pyöristyvät lasit. Koen täysin mahdolliseksi lasista heijastumisen teorian, kupera heijastaa kuvan helposti viereiseen kohteeseen.

Olen samoilla linjoilla SpyWalkerin kanssa myös aikajanasta, se voi olla valetta tai sitten totta. Tietona on vain kaveriporukan antama ajankohta riidasta, joka voi olla paikkansapitävä ja vasta aamuyöllä em. kuva otettu. Uskon kyllä poliisien saaneen selville kuvan tarkan ajanottamiskohdan, jos heillä on syyllisten puhelimet syynissä.
iigor
Susikoski

Viesti Kirjoittaja iigor »

AgenttiMax kirjoitti: Su Elo 23, 2020 8:42 am
iigor kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:27 am
Yksinäinenratsastaja kirjoitti: La Elo 22, 2020 9:56 pm Kävin tänää Kaustisella ja ajelin tuon Vestersundintien läpi. Ei näkynyt etsijöitä ja itsekkään en pystynyt, kun jälkikasvu oli kyydissä, mutta säikähdin Mustosen kohdalla, kun hiljaa ajelin, niin merikotka tai maakotka liiteli siinä kohdalla. Ei mitää tekemistä minkään kanssa, mutta säikähdin silti. 😂

Kävin kans siinä paikalla koiran kans mistä havainto oli. Siinä on muutama kymmenen metriä rantaan helposti kuljettavaa polkua ja suoraan polun kohdalla oli kasvillisuudessa rannassa aukko josta on joku selvästi koiraa isompi mennyt veteen. Tämä havainto siis koska koiran kulkemaan kohtaan ei edes jäänyt aukkoa. Ranta oli upottavaa turvemaata. Mun silmään kyllä hyvä paikka ruumis ja varmasti pojille tuttu jos sielläkin suunnalla ovat käyneet kalassa. Toivottavasti poliisit käy jossain vaiheessa tutkimassa.
Näin minä asian ajattelin kans.
Matka Ylijoelta tuonne Mustoselle on 20km. Sopiva aika siihen 20-40minuuttia kestävään adrenaliinipiikkiin joka tappamisesta on tullut. Jylhäntie on looginen suunta lähteä ajamaan jos ei halua poliiseihin törmätä mutta myöskin sen verran iso tie ettei sen varrella asujat kiinnitä jokaiseen ajelijaan huomiota. Tuolla järven läheisyydessä ei myöskään ollu taloja eikä peltoja joten rehun teko aikana ei maajussit ajele siellä yöllä.

Ruumis kun on saatu pois kyydistä voi ajella päissään ilman korttia pikkuteitä vaikka siihen aamu neljään.
Käydään puhelimen kans ihan eri suunnalla että mastoista saatava tieto viittaa aivan eri paikkaan. Kämpille ei myöskään voi mennä heti takaisin koska ei voi olla varma onko joku soittanu sinne poliisit. Sit vaan ajellaan ja pysähytään Hosionmaalle ottamaan kuvaa ja taas ajellaan.

Ja ennen ku joku ehtii sanomaan että koitan vaan saada tutkintaa pois Hosionmaan suunnalta niin en mutta oon kolunnu (ja niin on moni muukin) sen niin etten tiiä enää mihin siellä menis niin vaihoin suuntaa.
Skippadai
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

Ei kyllä mene minun järkeeni, miten traktori+kärryteorian voi hylätä sillä, että ei mahdu tielle? Luuleeko joku että esim. hosionmaantiellä ei mahdu väistämään traktoria autolla? Saatika sitten risteysalueella. Tuossa kuvassa autohan näyttää olevan vielä toisella reunalla ja pökkyrä siellä, missä sitä tilaa olisi kaiken järjen mukaan enemmän esim. kärrylle. Ja nostovarsien päällä seisominen sopisi sekin kuvaan. Sivulaitaan nojailu myös molempien asentoon.

Mietin tosiaan aikajanaa tuossa ja tuli mieleen sellainen et onko kuvan julkitulemiselle mitään varmuutta? Kun onhan siinä sellainenkin mahdollisuus, että ruumis on ollut ns. säilössä useammankin päivän. Juhannuksen tienoilla, kun on vietetty aikaa kotitilalla ja ajeltu traktorilla kärryineen päivineen (facen kuvat), on sitten tehty siirto lopulliseen piiloon ajan kanssa? Mietitty paikkaa ajatuksella ja kaahailut liittyisi paikanhakuun.

Vaihtoehtoinen teoria siis tähän kaiken keskelle.

Edit. Ja ei. En väitä, että siinä on kärry ja kuvan ulkopuolella (pökkyröiden edessä siis) traktori. Pidän sitä vain mahdollisena. Kuten myös sitä, että se on se auton ovi, mikä pilkistää sieltä kainalosta "väärän" värisenä.
MehtäUkko
Martin Riggs

No mitäs mieltä olet siittä että ruumis heijastuu monenkin ikkunan kautta. Auton lasi ja traktorin korkeusero niin kaikki lasit juuri oikeassa kulmassa niin että ruumis näkyy.
kuitenkin niin että jos zoomaa kuvaa ilman editointia niin mitään selkoa siittä ei saa🙄
Aikamoinen tuuri mun mielestä
Skippadai
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 9:58 am No mitäs mieltä olet siittä että ruumis heijastuu monenkin ikkunan kautta. Auton lasi ja traktorin korkeusero niin kaikki lasit juuri oikeassa kulmassa niin että ruumis näkyy.
kuitenkin niin että jos zoomaa kuvaa ilman editointia niin mitään selkoa siittä ei saa🙄
Noihin heijastuksiin en kyllä ota kantaa. Itsekin luulin aiemmin näkeväni rakennuksia, kasvoja ja ties mitä. Rakennukset hävis sillä paikannuksella. En luota siis näkemääni pätkääkään heijastuksien osalta 😀

Ruumiin, kasvojen yms. sijaan kiinnostaisi tietää muiden määritelmiä siihen auringon heijastukseen ja aikaikkunaan, minkä spywalker heitti ilmoille?
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Skippadai kirjoitti: Su Elo 23, 2020 9:49 am Ei kyllä mene minun järkeeni, miten traktori+kärryteorian voi hylätä sillä, että ei mahdu tielle? Luuleeko joku että esim. hosionmaantiellä ei mahdu väistämään traktoria autolla? Saatika sitten risteysalueella. Tuossa kuvassa autohan näyttää olevan vielä toisella reunalla ja pökkyrä siellä, missä sitä tilaa olisi kaiken järjen mukaan enemmän esim. kärrylle. Ja nostovarsien päällä seisominen sopisi sekin kuvaan. Sivulaitaan nojailu myös molempien asentoon.

Mietin tosiaan aikajanaa tuossa ja tuli mieleen sellainen et onko kuvan julkitulemiselle mitään varmuutta? Kun onhan siinä sellainenkin mahdollisuus, että ruumis on ollut ns. säilössä useammankin päivän. Juhannuksen tienoilla, kun on vietetty aikaa kotitilalla ja ajeltu traktorilla kärryineen päivineen (facen kuvat), on sitten tehty siirto lopulliseen piiloon ajan kanssa? Mietitty paikkaa ajatuksella ja kaahailut liittyisi paikanhakuun.

Vaihtoehtoinen teoria siis tähän kaiken keskelle.

Edit. Ja ei. En väitä, että siinä on kärry ja kuvan ulkopuolella (pökkyröiden edessä siis) traktori. Pidän sitä vain mahdollisena. Kuten myös sitä, että se on se auton ovi, mikä pilkistää sieltä kainalosta "väärän" värisenä.
Ei tietysti traktori (+kärry) teoriaa hylätä tarvi, vaikka kaikki ei siihen uskokaan. En itsekään, ihan vaan sen takia, että en halua lähteä arvuuttelemaan mitä kaikkea kuvassa voisi olla, jos niihin ei mikään mielestäni kuvassa viittaa. Joidenkin mielestä siinä näkyy, ja saahan siihen sovitella mitä tykkää. Itse mietin mikä olisi huomaamattominta, tähän ei kyllä mikään ruumiin polttaminen sovi, mutta sen asian suhteen olen avoimempi kuin traktorin.

Kyllä siihen viereen varmaan se traktori mahtuisi, jos auto olisi menosuuntaansa nähden väärällä puolen tietä (eli jos keula kohti Nykäsentietä). Omaan silmään se ei siltä näytä, että olisi niin laidassa menosuuntaan nähden vasemmalla puolella. Mutta itsekin miettinyt tuota juhannuksena kotona oloa ja traktorinkärrykuvia. Eli että olisi piilotettu vasta joskus niihin aikoihin. Ei kai se mahdotonta ole ollenkaan, mutta olen kyllä sitä mieltä, että suht nopeasti on hankkiuduttu ruumiista eroon kertaheitolla. Jostakin on saatu luottamusta ottaa tuollainen kuva jonka ottivat. Vaikka ajankohtaa ei ehkä varmuudella tiedetä, niin oliko kuva kuitenkin lähetetty 16.-17. välisenä yönä jollekin, vai muistanko väärin tai oliko se jonkun spekulaatiota?
_tumppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja _tumppi »

Tuosta kuvasta sen verran, että minä siis otin tuon kuvan , jota MehtäUkko käytti vertailussaan ja joka tällä tietoa olisi nyt tarkin kuvakulmaltaan suhteessa harjakuvaan (Dekkarisankari toki löysi tuon paikan). Kuva on otettu n.vyötärön korkeudelta ja tosiaan ihan risteyksestä. Kuvan ottaja ei voi mitenkään nojata liikennemerkkiin, jotta tuon kuvakulman saa, vaan seisoo siinä risteysalueen vasemmassa kulmassa kun tie jo levenee. Myöskään traktoria tai kärryä ei tielle auton viereen mahdu, täytyisi olla puoliksi ojassa. Heijastus Carinan lasissa on taivasta, puun latvaa ja kojelautaa. Sama heijastus tuli omaan autooni. Laittaisin kuvan, mutta eipä omasta autosta viitsi.

Tässä vielä siis ottamani kuva (yksi monista), autoni tosiaan mustattuna.

https://aijaa.com/sjiplB
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:34 am
(Ethän DS suuttunut tai loukkaantunut, kun oli puhe siitä tutkintavankeudesta? Ei ollut tarkoitus loukata, mutta ajatus netistä, kopissa jossa ei telkkaria kummempaa laitetta saa olla. (Pleikkari? Sekin niin ettei ole nettiyhteyttä muihin pelaajiin!! Saako tutkintavanki pleikan jos joku tuo? Tietääkö joku? Musiikkia voi kuunnella tietty jollain laitteella. EI puhelimella!) Pahimmassa tapauksessa kun tyyppi voidaan laittaa sähköttömään koppiin. On siellä sähköt, siis valot ym, mutta tarkoittaa että tutkintavanki ei saa sinne mitään sähköllä toimivia laitteita. Esim sitä telkkaria)

Pyydän anteeksi. Kaikki ei voi tietää kaikesta kaikkea
Pelilaitekäytännöt, kuten muutkin käytännöt, saattavat vaihdella per vankila ja per vanki. PS2 sallittu Oulun vankilassa, muista tutkintavankiloista en tiedä. Telkkarit on selleissä. Vanki saa sinne viedä myös kahvinkeittimen tai vedenkeittimen. Vedenkeitin suosittu koska sen avulla helppo valmistaa murukahvin lisäksi vaikka nuudeleita. Vankilan myymälään pääsee kerran viikossa, ja nimenomaan yksin jos on rajoitetut tapaamisoikeudet.

En ole törmännyt tietoosi sähköttömistä (tai oikeastaan sähkölaitteettomista) selleistä, mutta saattaa niitä sellaisiakin olla.

Tupakoinnista voi lukea tämän https://www.rikosseuraamus.fi/fi/index/ ... 42020.html
Sveriges sak är vår!
MehtäUkko
Martin Riggs

_tumppi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 10:19 am Tuosta kuvasta sen verran, että minä siis otin tuon kuvan , jota MehtäUkko käytti vertailussaan ja joka tällä tietoa olisi nyt tarkin kuvakulmaltaan suhteessa harjakuvaan (Dekkarisankari toki löysi tuon paikan). Kuva on otettu n.vyötärön korkeudelta ja tosiaan ihan risteyksestä. Kuvan ottaja ei voi mitenkään nojata liikennemerkkiin, jotta tuon kuvakulman saa, vaan seisoo siinä risteysalueen vasemmassa kulmassa kun tie jo levenee. Myöskään traktoria tai kärryä ei tielle auton viereen mahdu, täytyisi olla puoliksi ojassa. Heijastus Carinan lasissa on taivasta, puun latvaa ja kojelautaa. Sama heijastus tuli omaan autooni. Laittaisin kuvan, mutta eipä omasta autosta viitsi.

Tässä vielä siis ottamani kuva (yksi monista), autoni tosiaan mustattuna.

https://aijaa.com/sjiplB
Tuota mun laittamaa kuvaa joka on street viewistä otettu piti rajaa älyttömästi että sain sen sivustolle ladattua. Jos kuva olisi ihan risteyksestä niin silloin ei noita puita saisi kohdalleen. Ainakin siltä se näyttää.
Eikö silloin näkyisi toi kolmiokin
Näin ajattelin itse. Ja näkyisi noita tuplapuita aika useitakin. Ja mun mielestä tuulilasi olisi Nykäsentien suuntaan niin silloin auto olisi ihan oikealla puolen tietä. Eli hosionmaantiellä tulossa??

https://aijaa.com/TtpN0G
Trikootimo
Alokas

Viesti Kirjoittaja Trikootimo »

Skippadai kirjoitti: Su Elo 23, 2020 10:05 am
MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 9:58 am No mitäs mieltä olet siittä että ruumis heijastuu monenkin ikkunan kautta. Auton lasi ja traktorin korkeusero niin kaikki lasit juuri oikeassa kulmassa niin että ruumis näkyy.
Noihin heijastuksiin en kyllä ota kantaa. Itsekin luulin aiemmin näkeväni rakennuksia, kasvoja ja ties mitä. Rakennukset hävis sillä paikannuksella. En luota siis näkemääni pätkääkään heijastuksien osalta 😀

Ruumiin, kasvojen yms. sijaan kiinnostaisi tietää muiden määritelmiä siihen auringon heijastukseen ja aikaikkunaan, minkä spywalker heitti ilmoille?
Juurikin näin. Ja kun alkoi oikeasti ajattelemaan ja katselemaan tuulilasin heijastuskulmaa, ei voi näkyy muuta kuin taivasta sekä latvustoa. Pikselimössö saa mielikuvituksen laukalle.
Vastaa Viestiin