Tähdet kertovat kirjoitti: Ke Loka 28, 2020 7:50 pm
Mielipiteet ja mielikuvat on jokaisen subjektiivisia käsityksiä ja niihin on jokaisella oikeus, sinullakin. Niitä ei pidä esittää kuitenkaan faktoina. Kuten sanoin, naapurin lukuja viimeiseltä kuukaudelta on: Lähemmäksi 20 000 tartuntaa ja 65 kuollutta. Tuo on viranomaisten antama saldo. Ja oma mielipide siitä on, ettei tartunnat ole Ruotsissa vähentyneet niin, että siellä olisi mitään immuunisuojaa kevään tartunnoista saatu, tai että virus olisi hiipumassa pois.
Älä opeta minua muodostamaan omia käsityksiäni tilanteesta.
65/20000x100= 0,325% on
fakta, joka on laskettu postaamillasi luvuilla. Viestini ovat enimmälti julkisia vastauksia julkisiin postauksiin ja otan kantaa niissä kirjoitettuihin
asioihin, joten ei kannata ottaa henkilökohtaisesti tai imaista niitä tunteisiin. Jos osoitat jonkun mielipiteen tai mielikuvan, jonka olen esittänyt faktana, niin korjaan mielelläni erheeni, en koe pakonomaista tarvetta olla oikeassa. Taisin jopa kirjoittaa, että suosittelen kaikille omaehtoista ajattelua ja asioiden selvittämistä, eli tuskin täällä olen ketään opettamassa. Enemmänkin esittämässä vain omia
näkemyksiäni, jotka pohjaavat
faktoihin, lähinnä julkisiin tilastoihin.
Immuunisuojasta en tiedä, vaan siitä, että ympäri Euroopan trendi on sama: tartuntojen määrä on kovassa kasvussa, mutta kuolleisuus ei korreloi sen kanssa lähellekään samalla tavalla kuin keväällä. Ja
mielipiteeni koronapaniikin turhuudesta pohjautuu
faktaan, että kuolleisuuden ollessa 0,3% tasolla, talouden alasajo aiheuttaa vain enemmän ongelmia.
Hyvän keskustelualustan merkki on, että siellä voi esittää erilaisia näkemyksiä ja olla asioista eri mieltä rakentavasti keskustellen, murha.info on sen suhteen vähän kiikun kaakun. Eikä tämänkään pitäisi haudanvakava aihe olla, vaikka monelle pelottavasta viruksesta kyse onkin. Mutta jostain syystä moni painaa menemään persoona edellä ja ollaan heti hyökkäyskannalla, jos koetaan jonkin asian uhkaavan omaa maailmankuvaa. Siinä kohtaa olisi hyvä vaikka mennä ulos pikku kävelylle ja miettiä, onko se oma ego vaarassa ja aihe hyökkäykselle, jos joku eri mieltä sattuukin olemaan tai sanomaan jotain, mikä tuntuu itsestä hölmöltä. (Tämä(kin) oli ihan yleinen pohdinta, ei kenellekään henkilökohtaisesti suunnattu neuvo, ohje, opetus, mielikuva tai vastaava.)