Kyllä ne niitä vaan on ja eipä tuota nimeä käytetty kuin aluksi, harvoin kuulee nykyään edes mainittavan. SSRI-lääkkeistä on vielä aika vähän tietoa, koska vielä aika tuore lääkitsemismuoto. Silloin kun näitä alettiin käyttää (10-20-vuotta sitten?), niin nämähän oli melkoinen trendi. En tiedä kirjoitetaanko vielä nykyään yhtä paljon, mutta kun katselee noita lukuja niin siltä vaikuttaa. Eihän mikään lääke tee sinua onnelliseksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Näille lääkkeille jäi kuitenkin tällainen lempinimi juuri alkuhuuman aikoina.ABC kirjoitti:Siis itse olen kuullut nimitystä onnellisuuspilleri käytettävän nimenomaan noista osastomömmöistä. Sitä paitsi olen kuullut noista SSRI-lääkkeistä myös niin paljon negatiivista, että 'onnellisuuspilleri' ei oikein sovi siihen kuvaan.
Itsekkin suhtaudun skeptisesti näihin lääkkeisiin, vaikka tasan tarkkaan tiedän, että auttaa tuhansia ihmisiä jokapäiväisessä elämässä. En pidä "putkilääkitysajatuksesta", tällä tarkoitan, että lääkkeitä on syötävä päiväittäin. Itse suosin mieluummin vaikkapa bentsoja (Bentsodiatsepiini), jos oikein ahdistaa. Näitä ei tarvitse syödä päivästä toiseen. Toisaalta varmasti selviäsin ilman niitäkin, kun ne lähinnä krapulan oireisiin ainoastaan kohdistuu.
Salettiin saa osastoilla sellaset napit, että suu vääntyy "hymyyn".